kun luen näitä viestejä niin Jumaluus sana esiintyy hyvin usein.
Kyllä Jumalan ymmärtää jotenkin mutta kun kaikissa on se Jumaluus?!?!?!
Selittäkää sana Jumaluus mitä se merkitsee...............
65
277
Vastaukset
ja jotakin Jumalasta kuullut, on jumaluudesta jonkin verran osallinen, t.s. sellainen ei tee pahaa ... "Niin ei tee yksikään, jolla on jäännöskään Hengestä. Mutta kuinkas se yksi? Hän pyrki saamaan Jumalan lupaamia jälkeläisiä. Ottakaa siis vaari HENGESTÄNNE älkääkä olko uskottomat nuoruutenne vaimolle. [ Malakia 2:15 ]
Kysytpä tärkeää asiaa, jolla on ratkaiseva merkitys miten ymmärrämme Pojan suhteen Jumalaan Isäänsä.
Sana jumaluus, niin miellän sen tarkittavan lähes samaa kuin Jumalan tahto ja sen toteuttaminen,Siis Junalalla on omat tarkat aivoitukset ja jos toinen taho toteuttaa niitä, esim. Poika Jeesus Kristus tai ihminen kin, niin hänessä on jumaluus. Esim. helpompi on ymmärtää tämä asia kun pohditaan kuka on jumalaton ihminen.Ihminenhän on jumalaton silloin kun elää ja aivoitelee Jumalan tahdon vastisesti ja ei näin tunnusta Jumalan olemassaoloa. Jumala on eri käsite kuin jumaluus.Jumala on kaiken luoja ja kaiken aivoittaja ja kaikki kaikessa.On yksi Jumala, mutta jumaluudesta voi olla osallisia monet tahot.
Taas, jumaluus, joka liittyi Poikaan Jeesukseen ristukseen, niin tämä jumaluuden ilmentymä Pojassa on aivan omaa luokkaansa kuin ihmisessä.Pojalla oli jumaluuden lisäksi ääretön valta, jonka hän sai Isältään Jumalata. Mutta, vaikka Pojalla oli ääretön valta, niin silti hän toteutti KAIKESSA Isänsä Jumalan tahtoa.
Niin, tai jos pohdimme sanaa ihmissyys, niin moni ymmärtää mitä tämä sana pitää sisällään. Taas ihminen on jo eri käsite kuin ihmisyys.- Iso Lapis
Ajankohtainen kysymys ,kiitos aloitusviestin kirjoittajalle!
Nåin kirjoitit ml213
"Sana jumaluus, niin miellän sen tarkittavan lähes samaa kuin Jumalan tahto ja sen toteuttaminen"
Saan taas ottaa kantaa asiaan jota ei näköjään kukaan ymmärrä, jumaluus ja Jumalan tahdon toteuttaminen ei ole sama asia.
Tuota samaa aloitus viestin kysymystä olen useasti rukoillen kysynyt Herraltani Jeesukselta että hän minulle siihen vastaisi. Ainoa mitä annettu on se, että Jumaluus on ainoastaan Jumalalla.Me uskovat saamme kokea yhteyttä Herraan Jeesukseen Jumalan Poikaan ja Isä Jumalaan Pyhässä Hengessä.
Ihmisillä on kumma taipumus lisätä Jumalan sanaan omia tulkintoja ja tulkita sanaa niin että uskovissakin asuu ja vaikuttaa jumaluus!!!!!!!! Kun uskovasta tulee luopio ,niin vaikuttako hänessä jumalattomuus??? Iso Lapis kirjoitti:
Nåin kirjoitit ml213
"Sana jumaluus, niin miellän sen tarkittavan lähes samaa kuin Jumalan tahto ja sen toteuttaminen"
Saan taas ottaa kantaa asiaan jota ei näköjään kukaan ymmärrä, jumaluus ja Jumalan tahdon toteuttaminen ei ole sama asia.
Tuota samaa aloitus viestin kysymystä olen useasti rukoillen kysynyt Herraltani Jeesukselta että hän minulle siihen vastaisi. Ainoa mitä annettu on se, että Jumaluus on ainoastaan Jumalalla.Me uskovat saamme kokea yhteyttä Herraan Jeesukseen Jumalan Poikaan ja Isä Jumalaan Pyhässä Hengessä.
Ihmisillä on kumma taipumus lisätä Jumalan sanaan omia tulkintoja ja tulkita sanaa niin että uskovissakin asuu ja vaikuttaa jumaluus!!!!!!!! Kun uskovasta tulee luopio ,niin vaikuttako hänessä jumalattomuus???20 "Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne."
- Iso Lapis
ekivaari kirjoitti:
20 "Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne."
Evank.Joh. 17 luku 33/38 käännös Jeesus rukoilee;
22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä.
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN.
Kysyn sulta Ekivaari ,kumpaako uskot enemmän, kirjeen kirjoittajiin vai Evankeliumiin? Jeesus todistaa ja puhuu Evankeliumissa? Kirjeen kirjoittajat, kirjoittavat vain kirjeitä, ja kirjeissä
kirjoitetut todistukset on Pyhässä Hengessä saatuja kaikki ,niinkuin ""uskovat"" väittävät??????? - Kelleskaupungin vaar
Iso Lapis kirjoitti:
Nåin kirjoitit ml213
Ihmisillä on kumma taipumus lisätä Jumalan sanaan omia tulkintoja ja tulkita sanaa niin että uskovissakin asuu ja vaikuttaa jumaluus!!!!!!!! Kun uskovasta tulee luopio ,niin vaikuttako hänessä jumalattomuus???Iso Lapis kominaisuus oppia joka on Raamatussa?
- ml213.
Iso Lapis kirjoitti:
Nåin kirjoitit ml213
Ihmisillä on kumma taipumus lisätä Jumalan sanaan omia tulkintoja ja tulkita sanaa niin että uskovissakin asuu ja vaikuttaa jumaluus!!!!!!!! Kun uskovasta tulee luopio ,niin vaikuttako hänessä jumalattomuus???Ihmisillä on kumma taipumus lisätä Jumalan sanaan omia tulkintoja ja tulkita sanaa niin että uskovissakin asuu ja vaikuttaa jumaluus!!!!!!!! Kun uskovasta tulee luopio ,niin vaikuttako hänessä jumalattomuus??
------
Toisaalla oet oikeassa, myönnän avoimesti sen, miten Raamatussa ei ole opetusta täsä asiasta eli tuo ajatus on oma näkemykseni, jonka muistaakseni mainitsinkin.
Mutta, toisaalta tässäkin on kysymys miten ymmärrämme pojan tehtä'vän ja itse ymmärrän tämän jumaluuden ymmärtämisen liityvän tähän eli miten ymmärrämme pojan tyehtävän, niin siten ymmärrämme jumaluudenkin.
Niin, tällä hetkellä ymmärrän Pojan vallan ja siihen liittyvät asiat jumaluudeksi eli Poika toimii Isän nimessä kun olöisi itse Jumala.
Kuten ymmärtänet, niin en väitä olevani poikeassa ja sinä väärässä,- KOSKA itselläni ei ole tarkkaa ja Raamatun opetamaa mielikuvaa, "mutta, odotahan kun se joskus tulee", niin kumoan väitteesi jumaluudesta. Vakavasti sanoen, en halua edes kinastella aiheesta kun itselläni ei perustetta kinastelemiseen. - Iso Lapis
Kelleskaupungin vaar kirjoitti:
Iso Lapis kominaisuus oppia joka on Raamatussa?
En usko kolminaisuusoppiin ,se on ihmisoppia, se ei ole Isästä Jumalasta,AAMEN.
Näin minä uskon: sites.google.com/site/kulmakivenseurakunta
Herra Jeesus sinua siunatkoon, AAMEN. Iso Lapis kirjoitti:
Evank.Joh. 17 luku 33/38 käännös Jeesus rukoilee;
22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä.
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN.
Kysyn sulta Ekivaari ,kumpaako uskot enemmän, kirjeen kirjoittajiin vai Evankeliumiin? Jeesus todistaa ja puhuu Evankeliumissa? Kirjeen kirjoittajat, kirjoittavat vain kirjeitä, ja kirjeissä
kirjoitetut todistukset on Pyhässä Hengessä saatuja kaikki ,niinkuin ""uskovat"" väittävät???????jakeisiin. Evankeliumit ovat sellaista vertauksilla ja arvoituksilla, tiivistetyssä muodossa kerrottuja tietopaketteja, jotka kaipaavat Jeesuksen ja apostolien täsmäopetusta avautuakseen, (Vrt. Mark. 4:1-10) ja esimerkiksi lihallisesta Jeesuksen äidin neitsyydestä eivät Jeesus ja apostolit yhtään kiivailleet, vaan sen sijaan mielemme neitsyyden, eli mielemme puhtauden, vilpittömyyden ja turmeltumattomuuden puolesta he paljonkin opettivat, [Joh.1:47; 2.Kor.11:2-4; Ilm.14:4,5 ].
Matteus 13
35 "että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: »Minä avaan suuni vertauksiin, minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti«". [1. Kor. 13:12]
Markus 4
34 "ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsillensa hän selitti kaikki, kun he olivat yksikseen."
Luukas 24
27 "Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu."
Jumaluus tarkoittaa kaikkea sitä mitä Jumalassa on.
Voitaisiin ottaa vertauskohteeksi samanlainen sana esim. ihmisyys?
Osaatko selittää mitä on ihmisyys? Mitä käsite ihminen pitää sisällään?
Samalla periaatteella voidaan selittää jumaluus. Kuka on Jumala ja mitä Hänessä on?
Mutta, on ymmärrettävää että jumaluutta ei voi selittää kukaan muu kuin se, joka tuntee Jumalan.
Kuka sitten tuntee Jumalan? Kukaan ihminen ei tunne Jumalaa täydellisesti. Meidän tietomme suuresta Jumalasta on vajavaista. Voimme tietää Jumalasta vain sen mitä Hän on itsestään meille ilmoittanut. Jumala on ilmoittanut itsensä Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Raamattu sanoo Jeesuksesta että Hänessä asuu jumaluuden KOKO TÄYTEYS RUUMIILLISESTI. Kun katsot Jeesusta Kristusta, katsot Jumalaa itseään. Et voi nähdä Jumalaa muualla kuin Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
Koska Jumala on ilmoittanut itsensä Jeesuksessa Kristuksessa ja vain Hänessä on Jumala, voimme tulla tuntemaan Jumalan jos ja kun Herra Jeesus ilmoittaa itsensä meille. Olemme siis riippuvaisia Jeesuksesta Kristuksesta jos ja kun haluamme oppia tuntemaan Jumalan. Olemme riippuvaisia henkilökohtaisesta suhteestamme Herran Jeesuksen Kristuksen kanssa. Jumalaa emme voi oppia tuntemaan jos emme ENSIN TULE HÄNEN LUOKSEEN. Jumalan luokse tulemme vain Jeesuksen kautta. Muuta tietä Jumalan luokse ei ole.
Kun ihminen tulee Jumalan luokse Jumalan määräämällä tavalla, hän tekee parannuksen, uskoo Jeesuksen Kristukseen syntiensä sovittajana ja tulee Jeesuksen luokse sydämen päätöksellä lähteä seuraamaan Herraa Jeesusta Kristusta. Silloin hän syntyy hengellisesti Jumalan lapseksi. Silloin hän on kuuliainen Jumalalle, Taivaalliselle Isälleen. Kuuliaisuus Jumalaa kohtaan vie uskovan upotuskasteelle. Upotuskasteen vastaanottanut uskova Jumalan lapsi saa Pyhän Hengen lahjan. Pyhä Henki on jumaluuden yksi kolmesta persoonasta. Vain Hän ja Jeesus Kristus, jumaluuden toinen persoona, tuntee Jumalan täydellisesti. Nyt kun uskova rakastaa Jeesusta Kristusta ja on saanut Pyhän Hengen, Pyhä Henki alkaa opettamaan uskovalle Jumalasta. Sen tähden uskova voi tulla tuntemaan Jumalaa ja näin jumaluutta syvällisemmin. Hän oppii tuntemaan sen verran Jumalaa kuin Pyhä Henki näkee hyväksi hänelle selittää jumaluutta. Syvemmälle Jumalan tuntemuksessa kuin mitä Pyhä Henki vie ihmisen, ei kukaan pääse.- Iso Lapis
Mene nyt Jaikal polvillesi ja anna Elämäsi Herralle Jeesukselle, että saat uudestisyntyä ylhäältä.
Sinä olet pahimpia Kolminaisuusopin kannattajia ja näin ollen eksytät muitakin;AAMEN.
Pyhä Henkikö sinulle todistaa ,minä olen yksi Jumalan persoona ja Jeesus on toinen persoona? Iso Lapis kirjoitti:
Mene nyt Jaikal polvillesi ja anna Elämäsi Herralle Jeesukselle, että saat uudestisyntyä ylhäältä.
Sinä olet pahimpia Kolminaisuusopin kannattajia ja näin ollen eksytät muitakin;AAMEN.
Pyhä Henkikö sinulle todistaa ,minä olen yksi Jumalan persoona ja Jeesus on toinen persoona?>>>Pyhä Henkikö sinulle todistaa ,minä olen yksi Jumalan persoona ja Jeesus on toinen persoona?
- löyhäpää
jaikal kirjoitti:
>>>Pyhä Henkikö sinulle todistaa ,minä olen yksi Jumalan persoona ja Jeesus on toinen persoona?
Pyhä Henki näyttää olevan raamattu. No, se siitä.
Malakia 2:15 kertoo sanallisesti Jumalasta. Tämä ei kristittyjen jumala. Malakia kuoli kauan ennen Jeesuksen syntymää. Tässä jumaluudella tarkoitetaan HERRAA tai Jahvea eli juutalaisten jumalaa.
Seuraava jae kertookin asian oikean laidan.
Malakia 2:16. Jumaluus on Herra, Israelin Jumala. Suomeksi se on alkuperäistekstistä Jahve Israelin jumala. Ja edelleen Herra Sebaot suomennettuna Jahve taivaallisten sotajoukkojen jumala. Jahve tuli tunnetuksi kanaanilaisten keskuudessa 1.100-800 sodan jumalana ja julmana sellaisena. Jae sisältää myös uhkauksen. Jahve vihaa uskosta luopuvia ja joiden tulee varoa henkeään sen takia.
Malakian mukaan huonoja ihmisiä eivät ole pelkästään ei-jahvelaiset vaan myös uskosta luopuvat. Miten voi päätellä mooseksenuskosta luopumisen. Ajanlaskun tienoilla siinä oli useita tunnettuja päävirtauksia ja kymmeniä alavirtauksia. Mooseksenuskossa jumaluudesta väiteltiin Jeesuksen aikoihin samalla tavalla kuin Jeesuksen jumaluudesta Suomessa nykyään. Täällä on ainakin parikymmentä suurempaa virtausta. Mikä niistä on se puhdas ja kaikki muut eksytyksiä? Suomessa on tuskin ollenkaan
Englannin anglikaaniuskovia. Jospa anglikaanien jumaluus onkin oikea ja kaikki virtaukset Suomessa vääriä.
Pitäisikö täällä varmuuden vuoksi varoa hengenlähtöä? - Iso Lapis
jaikal kirjoitti:
>>>Pyhä Henkikö sinulle todistaa ,minä olen yksi Jumalan persoona ja Jeesus on toinen persoona?
Kävin upotuskasteella noin 22 vuotta sitten.
Pyhä Henki todistaa minulle Isä Jumalasta Ja Pojasta Jeesuksesta Kristuksesta, Pyhä Henki ei Opeta,
niinkuin sinä Opetat.
Herranni Jeesus Kristus Jumalan Poika on Antanut minulle Armolahjoja, mitä sinä Vääryyden opttaja
olet saanut?????????????
Saan joka päivä Rukoilla Hengessä ja Totuudessa!
Kolminaisuusoppi on isästä perkeleestä ja tuhoaa seurakunnat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Näytä Jumalan sanasta kohta missä Isä Jumala sanoo, Jeesus on yksi minun persoona ja Pyhä Henki on
toinen minun persoona????????????????????????????????????????????????
Suorastaan Etoo tuollainen ihmisoppien puolustelu, eikö oikea aito totuus sinulle kelpaa???? - löyhäpää
Iso Lapis kirjoitti:
Pyhä Henki todistaa minulle Isä Jumalasta Ja Pojasta Jeesuksesta Kristuksesta, Pyhä Henki ei Opeta,
niinkuin sinä Opetat.
Herranni Jeesus Kristus Jumalan Poika on Antanut minulle Armolahjoja, mitä sinä Vääryyden opttaja
olet saanut?????????????
Kolminaisuusoppi on isästä perkeleestä ja tuhoaa seurakunnat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Näytä Jumalan sanasta kohta missä Isä Jumala sanoo, Jeesus on yksi minun persoona ja Pyhä Henki on
Suorastaan Etoo tuollainen ihmisoppien puolustelu, eikö oikea aito totuus sinulle kelpaa????Kolminaisuusoppia saa hakea raamatusta ja etsivä ei löydä. Se on esitetty uskontunnustuksessa ensimmäisen kerran Nikean kirkolliskokouksen päätöksenä v. 325. Ne, jotka eivät kolminaisuusoppia hyväksyneet julistettiin siltä seisomalta kirkonkiroukseen.
Olivatko päätöksen puolesta olleet jonkin hengen vaikutuksen alaisena? Kyllä ja ei. Päätöksen takana oli ilmeisesti halu erottaa tuleva hyväksytty uskonto edes jollain tavoin muista uskonnoista. Muuta järkevää selitystä päätökselle ei löydy. Tuosta vuodesta lähtien jumaluuden kolmihaarainen oppi on ollut alituisten riitojen kohde. Ilmeisesti Pyhä Henki vaikutti eri tavoin uskonnollisiin johtajiin.
Uskontunnustuksella haluttiin korvata tältä osin kaikkien UT:n kirjojen uudelleenmuokkaus. Se oli sen aikuisille piispoille paha virhe. Jos he olisivat laittaneet kolminaisuusopin Jeesuksen sanomaksi, niin nyt sitä sanottaisiin itsensä Jumalan ilmoittamaksi. UT:ssa on monia samanlaisia ristiriitaisuuksia, joista voi ikuisesti väitellä tulematta hullua hurskaammaksi. - ml213.
Voitaisiin ottaa vertauskohteeksi samanlainen sana esim. ihmisyys?
Osaatko selittää mitä on ihmisyys? Mitä käsite ihminen pitää sisällään?
Samalla periaatteella voidaan selittää jumaluus. Kuka on Jumala ja mitä Hänessä on?
------
Niin, jos pohditaan sanaa ihmisyys, niin se on laaja-käsitteinen kokonaisuus, mutta, jos ihmisissä olisi ihminen , joka olisi luonut ihmisen ja kaiken, niin asia muuttaa muotoaan.Ymmärräthän, miten ihmisyys pitää sisällään sanan ihmisen ja ihmisiä taas on paljon. Siis ihmisyys sanalla ei voi tarkoittaa yksilö ihmistä.
Sama on Jumalan kanssa.Itse ymmärrän, miten on yksi Jumala ja tämä on kaiken luoja ja tekijä.Siis kaiken, ja siten kukaan toinen ei voi olla fyysisesti Jumala.Poikakin on eri käsite kuin Isä Jumala ja sana Poika jo kuvaakin tätä.
Taas ,jos haluamme tuntea Jumalan, siis Jumalan , joka on kaiken takana, niin Jumalöan tunnemme Pojan kautta tai avulla. Siis jos ymmärrämme Pojan opetusta Isästä ja Isä Jumalan tahdosta, niin näin myös tunnemme Jumalan tai Jumalaa.
Ymmärätkö, jos opetuksesi/uskosi,miten Poika onkin itse Jumalan fyysisesti, niin Jesus valehtelisi ja todella paljon.Taas, jos uskot, Jeesuksen opetuksen Isä suhteesta, niin Jeesus puhui totta ja mikään Jeesuksen opetus ei ole nöin ristiriitainen. jaikal:
"Kuuliaisuus Jumalaa kohtaan vie uskovan upotuskasteelle. Upotuskasteen vastaanottanut uskova Jumalan lapsi saa Pyhän Hengen lahjan".
---
Onko Pyhän Hengen saamisen ehtona Jumalan tahdon noudattaminen?lähde, josta hän välimiehenä toimivan poikansa ja Pyhän hengen kautta jakaa jumalisuuttaan, niin että minäkin, "ekivaari raukka" olen päässyt "jumalallisesta luonnosta" osalliseksi, [ 2. Piet. 1:4 ]. Mutta "kaikki on Jumalasta", josta me ihmiset myös saamme olla osallisia! Kukaan yksityinen persoona, ei edes Kristus Jeesus voi Yksin omia Jumalaa itselleen!
- Kelleskaupungin vaar
Iso Lapis kirjoitti:
niinkuin sinä Opetat.
olet saanut?????????????
Suorastaan Etoo tuollainen ihmisoppien puolustelu, eikö oikea aito totuus sinulle kelpaa????että asia on juuri noin, kuin sanot?
"Kolminaisuusoppi on isästä perkeleestä ja tuhoaa seurakunnat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Oletko sinä 100% varma sanomisestasi? Ota huomioon se, että sinun on tehtävä TILI JUMALAN EDESSÄ SIITÄ MITÄ SINÄ SANOT JA JOS SE ON VALHETTA MITÄ OPETAT, NIIN PÄÄSEEKÖ VALHEELLISTA TIETOA OPETTAVA JA OPPINUT TAIVAASEEN!
MUISTA ETTÄ SINÄ OLET VASTUUSSA SIITÄ MITÄ SINÄ OPETAT, ELI SINUN TULEE OLLA 100% VARMA SIITÄ ETTÄ OPPISI ON OIKEATA! - Jeesus on Herra!
Iso Lapis kirjoitti:
niinkuin sinä Opetat.
olet saanut?????????????
Suorastaan Etoo tuollainen ihmisoppien puolustelu, eikö oikea aito totuus sinulle kelpaa????ja kohdistuu suoraan Jumalaan!!!
- voikaan
ekivaari kirjoitti:
lähde, josta hän välimiehenä toimivan poikansa ja Pyhän hengen kautta jakaa jumalisuuttaan, niin että minäkin, "ekivaari raukka" olen päässyt "jumalallisesta luonnosta" osalliseksi, [ 2. Piet. 1:4 ]. Mutta "kaikki on Jumalasta", josta me ihmiset myös saamme olla osallisia! Kukaan yksityinen persoona, ei edes Kristus Jeesus voi Yksin omia Jumalaa itselleen!
omia Jumalaa itselleen, koska Hän on Jumala itse.
Jeesus on Herra! kirjoitti:
ja kohdistuu suoraan Jumalaan!!!
Iso Lapis sanoi, mutta toisaalta voin minäkin sanoa puhtaalla omallatunnolla, että kolminaisuusoppi on niin selvästi raamatunopin vastainen, että kun verrataan siihen, mitä Jeesuskin sanoi lihallisille ihmisille, että ...
Johannes 8
44 "Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valehtelija ja sen isä."
. . . niin ei tuossa Iso Lapiksen ilmaisussa suurta ristiriitaa ole sen totuuden kanssa, mitä Jeesus puhui!voikaan kirjoitti:
tällä tavalla opettivat?:
2. Korinttolaiskirje 1
3 "Kiitetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"
Efesolaikirje 1
17 "anoen, että meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA KIRKKAUDEN ISÄ, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudesti synnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleista nousemisen kautta,"
Jos Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä ei ole Jumala, niin miksi apostolit valehtelivat todistivat niin olevan? Sinäkö valehtelet vai Raamattu?- Iso Lapis
Kelleskaupungin vaar kirjoitti:
että asia on juuri noin, kuin sanot?
"Kolminaisuusoppi on isästä perkeleestä ja tuhoaa seurakunnat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Oletko sinä 100% varma sanomisestasi? Ota huomioon se, että sinun on tehtävä TILI JUMALAN EDESSÄ SIITÄ MITÄ SINÄ SANOT JA JOS SE ON VALHETTA MITÄ OPETAT, NIIN PÄÄSEEKÖ VALHEELLISTA TIETOA OPETTAVA JA OPPINUT TAIVAASEEN!
MUISTA ETTÄ SINÄ OLET VASTUUSSA SIITÄ MITÄ SINÄ OPETAT, ELI SINUN TULEE OLLA 100% VARMA SIITÄ ETTÄ OPPISI ON OIKEATA!Jeesuksen sanoja joihin uskon ja sen saan kokea omassa elämässäni todeksi,AAMEN.
Evank. Matt. 28 luku 33/38 käännös
17. Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Luotan täydellisesti siihen että Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala ja Pyhä Henki ottaa Jeesuksen
omasta ja antaa meille uskoville. Isä Jumala on antanut Pojalleen Jeesukselle Kristukselle,
täydellisen vallan niin maan päällä kuin taivaassa, taivaissa Jeesus istuu Isä Jumalan oikealla puolella ja käyttää valtaansa sieltä. Jeesuksella on ne Jumalan seitsemän henkeä ja valta on täydellinen. Koska hänellä on täydellinen valta, niin hänellä on ne seitsemän henkeä;
Ilmestyk. 5 luku 33/ 38 Käännös
6. Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
Rukoilen ja anon Herraltani Jeesukselta Kristukselta Jumalan Pojalta, hän on suuressa armossaan
antanut minulle Kielillä Puhumisen Armolahjan ja Voimallisten Tekojen Armolahjan. Jokin aika
sitten sain kello 20:00 olessani Rukouksessa Armolahjan kerron joskus mikä se on, ettei kateelliset
ala pilkata ja panetella.
Isä Jumala kunnioittaa minua kun palvelen hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta, AAMEN.
Totuutta sulle lisää; sites.google.com/site/kulmakivenseurakunta
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN. - löyhäpää
voikaan kirjoitti:
UT:ssa ei ole sellaista kohtaa, jossa Jumala olisi puhunut suoraan tekstin kirjoittajalle ja sanonut kantansa. UT:ssa Jeesuksen sanomaksi on asetettu kaikenlaista. Jumalan jumaluus todistellaan Jeesuksen kautta. Jeesuksen isä oli jumala. Jeesus vetosi isäänsä Jumalaan. Jumala ei puhunut Jeesuksellekaan. Jumalan olemassaolo on Jeesuksen todistuksen varassa. Jeesuksen lausumien sanojen oikeellisuus on taas evankeliumien kirjoittajien varassa.
VT:ssa asiat esitetään selvemmin. Jahve puhui satoja kertoja nokatusten eri henkilöiden kanssa. Jahve ei esittänyt koskaan, että hän hylkäisi juutalaisen kansan opit vaan vahvisti Mooseksen lait ikuisesti noudatettaviksi. Jahve ei koskaan sanonut, että hän luo Jeesuksen kautta uuden uskonteorian.
Ilmeisesti UT:n kirjoittajat loivat uuden uskonteorian. Missään UT:ssa ei sanota, että tämä tai tuo kirjoittaja sai sanottavansa suoraan jumalalta. Paitsi ehkä Ilmestyskirjan kirjoittaja. Tuntematon kirjoittaja sai Jeesukselta salaisen kirjakäärön, jonka hän kuitenkin tekstasi paperille kaikkien luettavaksi.
Jos ajatellaan, että Jumala olisi kuvitteellinen olento, keskustelu saisi huomattavasti konkreettisemman muodon ja moraalikysymyksiä voitaisiin pohtia historiallisesti muovautuneina. Keskustelu pääsisi syyttelystä järkevälle pohjalle. - ml213.
jaikal kirjoitti:
Ei kukaan voi tulla tuntemaan Jumalan kolmea persoonaa muuten kuin Pyhän Hengen opetuksen kautta.
Ihmisjärjelle se on mahdottomuus.
------
Tuo hoikema tao fraasi on hyvin tuttua ja toisaalta toisten uskovien ihmisten halventamista.Moni ylimielinen ihminen sanookin, miten ihmisen tulee olla kokenut Pyhällä Hengellä täyttymisen ja vielä Henkikasteen, jonka paketin merkkinä on kielillä puhuminen ja muut älköön vaivautuko pohtimaan vaikeita asioita.
Muuta, se on totta, miten Pyhä Henki avaa ihmiselle ymmärrystä, mutta tähän ei tule sekoittaa minkään puolueen oppeja tai oppirakennelmia.Jokaisen ihmisen tulisi vain uskoa, miten Raamatun jakeiden siaältö on se merkittävin tekijä.Kuten toisaalla jo pohdin, niin vielä ihmettelen sitä. Vaikka ihminen sanoo uskovansa Raamatun ilmoitukseen ja uskonsa perusta on Raamattu, mutta,- kun tarkkaa tämän ihmisen mielikuvia laajemmin, niin hän ei todellisesti usko mitä Jeesus on opettanut asioista.
En tiedä onko näillä ihmisillä heikko itsetuntemus/itsetunto vai tietoinen valehtelu, mutta tosiasia on , ettei he usko Jeesuksen selkeään opetukseen.
Esim. on paljon uskovia ihmisiä, jotka sanovat avoimeisti, miten uskovat AINA Jeesuksen. Mutta, kun kysäisee mitä mieltä hän on yleensä tappamisesta, niin siitäkös haloo nousee.Vaikka Jeesus opetti, ettei ihminen saa tappaa lähimmäistään eli toista ihmistä, niin kuitenkin tämä ihminen ymmärtää eli lisää, että Jeesus tarkoitti ns tilanteen mukaan toimimista eli joissain tilanteissa tappaminen on sallittua.
Sama on jaikalinkin kohdalla. Mitä tunnen sinua viestiesi perusteella, nin Jeesuksen opetuksessa on paljon alueita, joihin et usko tai uskot kuten edellä ns tilanteen mukaan. Iso Lapis kirjoitti:
Jeesuksen sanoja joihin uskon ja sen saan kokea omassa elämässäni todeksi,AAMEN.
Evank. Matt. 28 luku 33/38 käännös
17. Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Luotan täydellisesti siihen että Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala ja Pyhä Henki ottaa Jeesuksen
omasta ja antaa meille uskoville. Isä Jumala on antanut Pojalleen Jeesukselle Kristukselle,
täydellisen vallan niin maan päällä kuin taivaassa, taivaissa Jeesus istuu Isä Jumalan oikealla puolella ja käyttää valtaansa sieltä. Jeesuksella on ne Jumalan seitsemän henkeä ja valta on täydellinen. Koska hänellä on täydellinen valta, niin hänellä on ne seitsemän henkeä;
Ilmestyk. 5 luku 33/ 38 Käännös
6. Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
Rukoilen ja anon Herraltani Jeesukselta Kristukselta Jumalan Pojalta, hän on suuressa armossaan
antanut minulle Kielillä Puhumisen Armolahjan ja Voimallisten Tekojen Armolahjan. Jokin aika
sitten sain kello 20:00 olessani Rukouksessa Armolahjan kerron joskus mikä se on, ettei kateelliset
ala pilkata ja panetella.
Isä Jumala kunnioittaa minua kun palvelen hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta, AAMEN.
Totuutta sulle lisää; sites.google.com/site/kulmakivenseurakunta
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN.sinua siitä, miksi et ymmärrä kolminaisuutta vaikka sen jakeenkin tuohon laitoit?
"19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen "
Tuossakin jakeessa käy ilmi Raamatun kominaisuus! Isä, Poika ja Pyhä Henki! Huomaatko sinä siinä se on? Voisko sitä selvemmin mainita?
Kerroit jossain viestissäsi juuri tänään, että sinä et usko kolminaisuuteen. Olisin hyvin kiinnostunut tietämään sen, minkä sinä noista kolmesta sitten jätät pois? Eli jätätkö sinä Isän, vai Pojan, vai Pyhän Hengen pois? Sillä jonkun sinun pitää pois jättää, kun et kerran kolminaisuuteen kerro uskovasi. Jos et jätä noista mitään pois, niin silloinhan sinä olet valehdellut meille ja uskot kumminkin kolminaisuuteen, niinkö?- ml213.
Tapio522 kirjoitti:
jaikal:
"Kuuliaisuus Jumalaa kohtaan vie uskovan upotuskasteelle. Upotuskasteen vastaanottanut uskova Jumalan lapsi saa Pyhän Hengen lahjan".
---
Onko Pyhän Hengen saamisen ehtona Jumalan tahdon noudattaminen?Onko Pyhän Hengen saamisen ehtona Jumalan tahdon noudattaminen?
---------
Kysytkö tätä suu virneessä vai ihan totissasi. Jos ihminen ei tietoisesti halua uskoa Jumalan aivoituksiin, niin pyhä Henki ei vaivaa häntä erityisen pitkään ja ala riitelemään ihmisen kanssa.
Ymmärtänet, miten monet ihmiset,- jopa luopuvat uskostaan ja heillä ei siten ole Pyhää Henkeä ymmärryksensä ohjaajana ja antajana.
Usko, miten Jumalalla on vain yksi tie,- jomka kautta Juala ohjaa syntisen ihmisen pelasatukseen ja siten takaisin Jumalan lapseksi. Merkittävin asia on juuri kuuliaisuus Jumalan aivoituksia kophtaan. - ml213.
ml213. kirjoitti:
Onko Pyhän Hengen saamisen ehtona Jumalan tahdon noudattaminen?
---------
Kysytkö tätä suu virneessä vai ihan totissasi. Jos ihminen ei tietoisesti halua uskoa Jumalan aivoituksiin, niin pyhä Henki ei vaivaa häntä erityisen pitkään ja ala riitelemään ihmisen kanssa.
Ymmärtänet, miten monet ihmiset,- jopa luopuvat uskostaan ja heillä ei siten ole Pyhää Henkeä ymmärryksensä ohjaajana ja antajana.
Usko, miten Jumalalla on vain yksi tie,- jomka kautta Juala ohjaa syntisen ihmisen pelasatukseen ja siten takaisin Jumalan lapseksi. Merkittävin asia on juuri kuuliaisuus Jumalan aivoituksia kophtaan.Usko, miten Jumalalla on vain yksi tie...
-------
Ensimmäisen sanan lopusta puuttuu näköjään yksi kirjain eli n. Ihmeellisesti yhden kirjaimen puuttuessa lause muuttuu käskyttävään muottoon, joka totisesti ei ollut tarkoitus.
Siis lausen tulisi olla. ; Uskon, miten Jumalalla on vain yksi tie......... - ml213.
voikaan kirjoitti:
Kerroppa ihmeessä ,- jos ymmärrät ja uskot noin eli Jeesus on Jumala itse, eikä Jumalan Poika.Nii, miksi Jeesus sortui raskaaseen valheteluun.
Tai miksi sinä et usko mitä Jeesus opetti. Siis jompi kumpi teistä, sinä tai Jeesus on valahtelija.Ymmärrätkö, miten tämä on todellisuutta ja siten totta. ml213. kirjoitti:
Onko Pyhän Hengen saamisen ehtona Jumalan tahdon noudattaminen?
---------
Usko, miten Jumalalla on vain yksi tie,- jomka kautta Juala ohjaa syntisen ihmisen pelasatukseen ja siten takaisin Jumalan lapseksi. Merkittävin asia on juuri kuuliaisuus Jumalan aivoituksia kophtaan.ml213: Vastaat, että "ehdottomasti on".
"Merkittävin asia on juuri kuuliaisuus Jumalan aivoituksia kohtaan".
--
Gal. 3:2
"Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: LAIN TEOISTAKO saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta"?- moneen
ml213. kirjoitti:
Kerroppa ihmeessä ,- jos ymmärrät ja uskot noin eli Jeesus on Jumala itse, eikä Jumalan Poika.Nii, miksi Jeesus sortui raskaaseen valheteluun.
Tai miksi sinä et usko mitä Jeesus opetti. Siis jompi kumpi teistä, sinä tai Jeesus on valahtelija.Ymmärrätkö, miten tämä on todellisuutta ja siten totta.kertaan sinullejatoisillekin Jeesuksen jumaluuden kieltäjille, ja te ette usko.
- ml213.
Tapio522 kirjoitti:
ml213: Vastaat, että "ehdottomasti on".
"Merkittävin asia on juuri kuuliaisuus Jumalan aivoituksia kohtaan".
--
Gal. 3:2
"Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: LAIN TEOISTAKO saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta"?Pohdin asiaa uudestisyntyneen ihmisen silmin.Jos ihminen ei ole uudestisyntynyt,- jolloin hän uskollaan vahvistaa lain, niin KAIKKI touhuaminen Jualan tahdosta on Jumalalle kauhistus.Toisaalta lihallinen ihnminen ei voi toteuttaakaan Jumalan tahtoa.
Pientä kertausta Tapio;
Kun Jumala kutsuu ihmistä pelastukseen/lapseksen, niin tämä kaikki jo tapahtuu Pyhän Hengen toimiesta.Siis Pyhä Henki on läsnä ja mukana.Kun ihminen kuulee Jumalan aivoituksia ja OTTAA PELASTUKSEN VASTAAN, niin tämä on se ensiaskel kohti kuuliaisuutta ja näin ihminen vahvistaa uskollaan lain.Ihminenhän ottaa kasteenkin uskon ohjaamana eli ojentautuu uskonsa mukaan. Kun Raamatusta hän lukee ja ymmärtää, ....ottakoon kukin teistä kaste Jeesuksen Krtistuksen nimeen........... jne... niin ihminen uskossaan toiomii ja ottaa sen kasteen.Tätähän se usko on.
Niin, ymmärrätkö, mitä eroa on lain teoilla ja uskon teoilla.Uskon teoissa on AINA mukana Pyhä Henki. - ml213.
ml213. kirjoitti:
Pohdin asiaa uudestisyntyneen ihmisen silmin.Jos ihminen ei ole uudestisyntynyt,- jolloin hän uskollaan vahvistaa lain, niin KAIKKI touhuaminen Jualan tahdosta on Jumalalle kauhistus.Toisaalta lihallinen ihnminen ei voi toteuttaakaan Jumalan tahtoa.
Pientä kertausta Tapio;
Kun Jumala kutsuu ihmistä pelastukseen/lapseksen, niin tämä kaikki jo tapahtuu Pyhän Hengen toimiesta.Siis Pyhä Henki on läsnä ja mukana.Kun ihminen kuulee Jumalan aivoituksia ja OTTAA PELASTUKSEN VASTAAN, niin tämä on se ensiaskel kohti kuuliaisuutta ja näin ihminen vahvistaa uskollaan lain.Ihminenhän ottaa kasteenkin uskon ohjaamana eli ojentautuu uskonsa mukaan. Kun Raamatusta hän lukee ja ymmärtää, ....ottakoon kukin teistä kaste Jeesuksen Krtistuksen nimeen........... jne... niin ihminen uskossaan toiomii ja ottaa sen kasteen.Tätähän se usko on.
Niin, ymmärrätkö, mitä eroa on lain teoilla ja uskon teoilla.Uskon teoissa on AINA mukana Pyhä Henki.Jos ihminen ei ole uudestisyntynyt,- jolloin hän uskollaan vahvistaa lain, niin KAIKKI touhuaminen Jumalan tahdosta on Jumalalle kauhistus.
---------
Kirjoitin epämääräisesti . Siis tarkoitin.
Jos ihminen ei ole uudestisyntynyt,- jolloin hän uskollaan olisi vahvistaisi lain, niin KAIKKI touhuaminen Jumalan tahdosta on Jumalalle kauhistus. - ml213.
moneen kirjoitti:
kertaan sinullejatoisillekin Jeesuksen jumaluuden kieltäjille, ja te ette usko.
Pyydä vuorostasi, missä on ilmoitettu, että Isä Jumala on taivaassa fyysisesti ja Poika on maan päällä tekemässä Isä'n Jumalan tahtoa tai miten poika antaa valtakunan Jumalalle ja Jumala alistaa poikansakkin valtansa alle, että Jumala olisi kaikki kaikessa.
PS.
Miksi toimit ja usko ns tilanteen mukaan. Toisalla uskot, miten Poika on Jumala itse ja toisaalla uskot miten Pojalla on jumaluus.Pyri päättämään kumpaan uskot, jumaluuteen ja olla Jumala itse.Vai etkö ymmärrä jumaluuden ja Jumalan eroa. - ml213.
moneen kirjoitti:
kertaan sinullejatoisillekin Jeesuksen jumaluuden kieltäjille, ja te ette usko.
Jos Jeesus ei kertonut, että hän on Jumala itse, niin turhaa on ihmisen kuluttaa aikaansa onko Jeesus Kristus Jumalan Poika vai itse Jumala fyysisesti.Ei kai kukaan halunne mennä edemmäksi sitä opetusta ,jota Jeesus opetti.
Siis KAIKKI JEESUKSEN OPETUKSEN YLIMENEVÄ OPETUS ON OLETUSTA JA ARVAILUA JA VALHETTA.Tämä on syytä ihmisen ymmärtää ja muistaa. Poika on Poika ja Isä on Isä. - Iso Lapis
Il-Mari kirjoitti:
sinua siitä, miksi et ymmärrä kolminaisuutta vaikka sen jakeenkin tuohon laitoit?
"19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen "
Tuossakin jakeessa käy ilmi Raamatun kominaisuus! Isä, Poika ja Pyhä Henki! Huomaatko sinä siinä se on? Voisko sitä selvemmin mainita?
Kerroit jossain viestissäsi juuri tänään, että sinä et usko kolminaisuuteen. Olisin hyvin kiinnostunut tietämään sen, minkä sinä noista kolmesta sitten jätät pois? Eli jätätkö sinä Isän, vai Pojan, vai Pyhän Hengen pois? Sillä jonkun sinun pitää pois jättää, kun et kerran kolminaisuuteen kerro uskovasi. Jos et jätä noista mitään pois, niin silloinhan sinä olet valehdellut meille ja uskot kumminkin kolminaisuuteen, niinkö?Tällä sivulla nimimerkillä "löyhäpää kirjoittaa näin:
Kolminaisuusoppia saa hakea raamatusta ja etsivä ei löydä. Se on esitetty uskontunnustuksessa ensimmäisen kerran Nikean kirkolliskokouksen päätöksenä v. 325. Ne, jotka eivät kolminaisuusoppia hyväksyneet julistettiin siltä seisomalta kirkonkiroukseen.
Vaimolle tuli sanat Pyhässä Hengessä vuosia sitten: Luota minun Poikaani!
Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika on rukouksen kautta antanut minulle syntini anteeksi
ja siunannut minua todella paljon.
En tahdo koskaan julistaa valetta vaan totuutta. Kolminaisuusoppi on valetta se on
isästä perkeleestä.
Jeesus sanoo:Evank.Joh. 17 luku 3jae
Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Valehteleeko Jeesus tässä jakeessa??????????????????????????????
Herra Jeesus sinua siunaa kun hylkäät ihmisopit,AAMEN. ml213. kirjoitti:
Pohdin asiaa uudestisyntyneen ihmisen silmin.Jos ihminen ei ole uudestisyntynyt,- jolloin hän uskollaan vahvistaa lain, niin KAIKKI touhuaminen Jualan tahdosta on Jumalalle kauhistus.Toisaalta lihallinen ihnminen ei voi toteuttaakaan Jumalan tahtoa.
Pientä kertausta Tapio;
Niin, ymmärrätkö, mitä eroa on lain teoilla ja uskon teoilla.Uskon teoissa on AINA mukana Pyhä Henki.Sanot, että Pyhän Hengen saamisen ehtona on ehdottomasti Jumalan tahdon noudattaminen.
Siis Pyhän Hengen LAHJAN saaminen ansaitaan "Jumalan tahdon noudattamisella" eli "uskon teoilla", jos oikein ymmärsin viestisi.
Tiit.3:4-7
--
3:4 Mutta kun Jumalan, meidän Vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
3:5 PELASTI HÄN MEIDÄT, EI VANHURSKAUDESSA TEKEMIEMME TEKOJEN ANSIOSTA, VAAN LAUPEUTENSA MUKAAN UUDESTISYNTYMISEN PESON JA PYHÄN HENGEN UUDISTUKSEN KAUTTA,
3:6 jonka HENGEN Hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
3:7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
Huomioi jae 5!
--
Älkäämme rakennelko Jumalan työn ja omien suoritusten yhteisoppeja (synergismi). Tyytykäämme ainoastaan yksin Hänen armoonsa.Tapio522 kirjoitti:
jaikal:
---
Onko Pyhän Hengen saamisen ehtona Jumalan tahdon noudattaminen?>>>jaikal:
---
Onko Pyhän Hengen saamisen ehtona Jumalan tahdon noudattaminen?Iso Lapis kirjoitti:
Tällä sivulla nimimerkillä "löyhäpää kirjoittaa näin:
Kolminaisuusoppia saa hakea raamatusta ja etsivä ei löydä. Se on esitetty uskontunnustuksessa ensimmäisen kerran Nikean kirkolliskokouksen päätöksenä v. 325. Ne, jotka eivät kolminaisuusoppia hyväksyneet julistettiin siltä seisomalta kirkonkiroukseen.
Vaimolle tuli sanat Pyhässä Hengessä vuosia sitten: Luota minun Poikaani!
Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika on rukouksen kautta antanut minulle syntini anteeksi
ja siunannut minua todella paljon.
En tahdo koskaan julistaa valetta vaan totuutta. Kolminaisuusoppi on valetta se on
isästä perkeleestä.
Jeesus sanoo:Evank.Joh. 17 luku 3jae
Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Valehteleeko Jeesus tässä jakeessa??????????????????????????????
Herra Jeesus sinua siunaa kun hylkäät ihmisopit,AAMEN.minun kysymykseeni, vaan menit muuhun asiaan. Millainen henkilö sinä oikein olet? Et ainakaan kovin vakuuttavalta vaikuta, kun et noin yksinkertaiseen kysymyseeni osaa vastata.
En minä kysynyt "löyhäpäältä" vaan sinulta!
Odotan edelleen sinun vastaustasi siihen, että jätätkö sinä Isän, vai Pojan, vai Pyhän Hengen pois? Kun et kerran usko kolminaisuuteen. Sillä jonkn noista sinun on jätettävä pois, tai muussa tapauksessa sinä uskot kolminaisuuteen!jaikal kirjoitti:
>>>jaikal:
---
Onko Pyhän Hengen saamisen ehtona Jumalan tahdon noudattaminen?jaikal: "Jos ihminen ei ole kuuliainen Jumalalle, hän ei usko Jeesukseen, ei tee parannusta, ei ota kastetta, eikä saa Pyhää Henkeä. Mutta kun hän on kuuliainen, hän tekee nämä em. asiat. Silloin HÄN SAA PYHÄN HENGEN jos hän saa oikeaa opetusta Pyhästä Hengestä ja ottaa Hänet vastaan".
--
Siis Pyhän Hengen LAHJAN saaminen on kiinni ihmisen tekemisistä ja ansiollisuudesta.
Luuk. 11:13
"Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"
Minusta Pyhä Henki on oikeasti LAHJA, jota ei ihmisen tarvitse ansaita omilla teoillaan, vaan jonka Jeesus on luvannut omilleen uskolla omistettavaksi.
Uskokin on JUMALAN TEKO.
Joh. 6:29
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
Jumala odottaa, että käännymme Hänen puoleensa ja tunnustamme Hänelle syntimme. Saamme pyytää syntejämme anteeksi ja anoa voimaa luopua niistä.
Tätä merkitsee parannuksen tekeminen.
Syntiin langenneen ihmisen kauhistavin onnettomuus on, että hän on Jumalan pyhän vihan alainen (Ef. 2:3).Jos ihminen jää Jumalan vihan alaiseksi, hän joutuu kadotukseen.
Tänäänkin Jeesus kutsuu meitä syntisiä yhteyteensä. Hän tahtoo pelastaa jokaisen, joka tunnustaa syntinsä ja hylkää ne.
Jeesus osoitti käsittämättömän rakkautensa meitä kohtaan uhraamalla itsensä meidän puollestamme:
”Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä” (Joh. 3:16).
Jeesus vapaaehtoisesti vuodatti verensä meidän edestämme. Hän kantoi sen syyllisyyden ja rangaistuksen, jonka me olemme synneillämme ansainneet ja sovitti näin Jumalan vihan.
Jeesus voitti synnin, kuoleman ja perkeleen vallan.
Kristuksen kärsimys ja kuolema on meidän syntiemme sovitus.
--
1. Kirkasta, oi Kristus meille
ristinuhri Golgatan,
josta meille langenneille
loistaa sydän Jumalan.
Uskon silmä kiinnitä
aina kohti ristiä.
(Virsi 301:1)- Iso Lapis
Il-Mari kirjoitti:
minun kysymykseeni, vaan menit muuhun asiaan. Millainen henkilö sinä oikein olet? Et ainakaan kovin vakuuttavalta vaikuta, kun et noin yksinkertaiseen kysymyseeni osaa vastata.
En minä kysynyt "löyhäpäältä" vaan sinulta!
Odotan edelleen sinun vastaustasi siihen, että jätätkö sinä Isän, vai Pojan, vai Pyhän Hengen pois? Kun et kerran usko kolminaisuuteen. Sillä jonkn noista sinun on jätettävä pois, tai muussa tapauksessa sinä uskot kolminaisuuteen!Vastaan sulle Raamatun jakeilla.
Kumoa ne jos Pystyt????
Tässä jakeessa on Isä ja Poika. Eikä Yksi, niinkuin kolminaisuusoppi väittää!
55. Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
56. ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".
Tässä jakeessa Stefanus on kuuliainen Herralle Jeesukselle!
59. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
Nåissä Jakeissa Jeesus pysäyttää Saulin, ei Isä Jumala!
3. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
4. ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
5. Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
Tunnustaako Jeesus sinut Isä Jumalan Edessä??????????
Ilmestys Kirja 3 luku
5. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
Evank. Joh 3 luku
35. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Toinen Mooseksen Kirja 20 luku. Isä Jumala kirjoitti käskyt lain taulihin omalla sormellaan!
3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Evank.Matt, 16 luku
13. Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
14. Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista".
15. Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
16. Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
17. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
Tässä sinulle totuutta, paljon jakeita joista totuus loistaa,AAMEN.
Vanhassa testamentissa on paljon jakeita joissa ihmiset tulee hurmoksiin kun Isä Jumala laittaa henkeään heihin. Isä Jumala otti Moosekseen laittamaansa Henkeä ja jakoi 70
vanhimmalle 68 tuli ilmestysmajan luona hurmoksiin ja 2 leirissä, tässä totuutta kuinka Pyhä Henki toimii, AAMEN.
Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika täyttää uskovan Pyhällä Hengellä, hänellä on valta
tehdä se tänä päivänä. Olen saanut sen useasti kokea Rukouksen aikana, AAMEN.
Herra Jeesus sinua siunatkoon, AAMEN. jaikal kirjoitti:
>>>jaikal:
---
Onko Pyhän Hengen saamisen ehtona Jumalan tahdon noudattaminen?Jaikal:
"Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat" (Apt 5:32).
---
Lainaus linkistä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8567882
Vanha Biblia kääntääkin kohdan Apt.5:32 näin:
"Ja me olemme näiden sanain todistajat, ja myös Pyhä Henki, jonka Jumala on niille antanut, jotka häntä KUULEVAT".
Peshitta kääntää näin:
"And we are the witnesses of these things; and also the Holy Spirit, whom God giveth to them that BELIEVE IN HIM."
Tuossa tuo sana "believe in him" tarkoittaa "uskovat Häneen".
-------------
Kyse ei siis ole ihmisen ansiollisuudesta ja ihmisen tekemisistä!- ml213.
Tapio522 kirjoitti:
Sanot, että Pyhän Hengen saamisen ehtona on ehdottomasti Jumalan tahdon noudattaminen.
Siis Pyhän Hengen LAHJAN saaminen ansaitaan "Jumalan tahdon noudattamisella" eli "uskon teoilla", jos oikein ymmärsin viestisi.
--
3:5 PELASTI HÄN MEIDÄT, EI VANHURSKAUDESSA TEKEMIEMME TEKOJEN ANSIOSTA, VAAN LAUPEUTENSA MUKAAN UUDESTISYNTYMISEN PESON JA PYHÄN HENGEN UUDISTUKSEN KAUTTA,
3:6 jonka HENGEN Hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
3:7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
Huomioi jae 5!
--
Älkäämme rakennelko Jumalan työn ja omien suoritusten yhteisoppeja (synergismi). Tyytykäämme ainoastaan yksin Hänen armoonsa.Ihmettelen suuresti, miten passiivisen vauvakasteopin kautta katselet ja näet lähes kaikki Raamatun ilmoitukset.
*
--
Huomioi jae 5!
--------
No, mitä uutta tuo tuo pohdittavaan aiheeseen. Itse pelastus on Jumalan laupeutta pelastetulle ihmiselle. Mutta, huomioippa miten tämä laupeudesta pelastunut ihminen alkaa tiensa Jumalan aivoituksssa ja siitä eteen päin.
Toisaalta harmittaa kun et alkanut pohtimaan tätä aluetta ilmoituksen alusta lähtien, joka kuvaa sitä entistä jumalatonta elämäämme,- elämää, joka ei sovi vauvakasteoppiin.
Niin, kun tämä pelastunut ihminen alkaa tiensä, niin jo heti alusta alkaa kuuliaisuuden merkitys. Siis tehdä Jumalan tahto ja ensimmäinen aske on jo kasteen ottaminen.Ymmärrätkö??
Koko uskovan elämä on valvomiseen liittyvää. "Valvo itseäsi ja opetustasi" ja "Koetelkaa itseä'nne oletteko uskossa, tutkika itseänne.Vai ettekö tunne itseänne, että Jesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta".
Ymmärtänet, miksi ihmisen tulee valvoa itseä'än ja opetustaan ja onko Jeesus Kristus hänessä. Eikö juuri siksi, että ihminen mahdollistuu tekemään taivaallisen Isän tahtoa.
Toisaalta ymmärrän hyvin sinua/kin vauvakasteopin kautta ja sityen kaikki valvomiset ja kastyeen ottaminen ja itsensä tutkiminen jne... niin ymmärrät omiksi suoritukseksi.
Mutta, oletko koskaan ajatellut tai pohtinut, niin mitä todella pon vanhempien ja papin suorittama vauvan kastaminen. Siis koko seremonia tehdään tooisen ihmisen uskomuksista tai uskosata,- ei kastettavan. Kastettavan ihmisen uskostahan tulee olla kysymys, ei kastajien tai kummien. Iso Lapis kirjoitti:
Vastaan sulle Raamatun jakeilla.
Kumoa ne jos Pystyt????
Tässä jakeessa on Isä ja Poika. Eikä Yksi, niinkuin kolminaisuusoppi väittää!
55. Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
56. ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".
Tässä jakeessa Stefanus on kuuliainen Herralle Jeesukselle!
59. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
Nåissä Jakeissa Jeesus pysäyttää Saulin, ei Isä Jumala!
3. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
4. ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
5. Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
Tunnustaako Jeesus sinut Isä Jumalan Edessä??????????
Ilmestys Kirja 3 luku
5. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
Evank. Joh 3 luku
35. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Toinen Mooseksen Kirja 20 luku. Isä Jumala kirjoitti käskyt lain taulihin omalla sormellaan!
3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Evank.Matt, 16 luku
13. Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
14. Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista".
17. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
Tässä sinulle totuutta, paljon jakeita joista totuus loistaa,AAMEN.
Vanhassa testamentissa on paljon jakeita joissa ihmiset tulee hurmoksiin kun Isä Jumala laittaa henkeään heihin. Isä Jumala otti Moosekseen laittamaansa Henkeä ja jakoi 70
vanhimmalle 68 tuli ilmestysmajan luona hurmoksiin ja 2 leirissä, tässä totuutta kuinka Pyhä Henki toimii, AAMEN.
Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika täyttää uskovan Pyhällä Hengellä, hänellä on valta
tehdä se tänä päivänä. Olen saanut sen useasti kokea Rukouksen aikana, AAMEN.
Herra Jeesus sinua siunatkoon, AAMEN.tarvetta kumota Raamatunjakeita, sillä uskon Raamatunsanoman niin kuin se on kirjoitettu!
Mutta et edelleenkään vastannut minun kysymykseeni, joten teinkö minä sinulle hankalan kysymyksen johon sinä et osaa vastata?
Kyllä olisi sinunkin nyt viisaanpaa uskoa vain niin kuin Raamattu opettaa, ja jättää oma järkeilysi sikseen. Ei sinun myöskään kannata opetajana esiintyä, kun et noin yksinkertaiseen kysymykseeni osannut vastata. Ymmärrän sen, että se on sinulle hankala kysymys, kun kerrot että et usko kolminaisuuteen, mutta kun sitten itse laitat jakeen esille missä se esiintyy, niin vaikeaahan sinun on se kumota.
Minusta sinun olisi reilumpaa joko vastata rehellisesti minun kysymykseeni, tai kertoa että sinä nyt sitten kumminkin uskot kolminaisuuteen. Sillä selvästihän se Raamatussa mainitaan, kuten varmaan sen itsekin nyt huomasit? Kolminaisuushan on juuri tuo Isä, Poika ja Pyhä Henki!
Joten kysyn nyt vielä, minkä sinä jätät noista pois? Tämä on nyt kolmas kerta kun kysyn samaa asiaa sinulta, joko saisin siihen kysymykseeni vastauksen?
Kyllä tuo on totta mitä kirjoitat tuossa, paljon on jakeita, vaan ei vastausta kysymyseeni! Totuus todellakin loistaa, sillä jälleen lainaamissasi jakeissa käy esille, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Huomasitko sitä itse ollenkaan?
"Tässä sinulle totuutta, paljon jakeita joista totuus loistaa,AAMEN.
Vanhassa testamentissa on paljon jakeita joissa ihmiset tulee hurmoksiin kun Isä Jumala laittaa henkeään heihin."- Iso Lapis
Il-Mari kirjoitti:
tarvetta kumota Raamatunjakeita, sillä uskon Raamatunsanoman niin kuin se on kirjoitettu!
Mutta et edelleenkään vastannut minun kysymykseeni, joten teinkö minä sinulle hankalan kysymyksen johon sinä et osaa vastata?
Kyllä olisi sinunkin nyt viisaanpaa uskoa vain niin kuin Raamattu opettaa, ja jättää oma järkeilysi sikseen. Ei sinun myöskään kannata opetajana esiintyä, kun et noin yksinkertaiseen kysymykseeni osannut vastata. Ymmärrän sen, että se on sinulle hankala kysymys, kun kerrot että et usko kolminaisuuteen, mutta kun sitten itse laitat jakeen esille missä se esiintyy, niin vaikeaahan sinun on se kumota.
Minusta sinun olisi reilumpaa joko vastata rehellisesti minun kysymykseeni, tai kertoa että sinä nyt sitten kumminkin uskot kolminaisuuteen. Sillä selvästihän se Raamatussa mainitaan, kuten varmaan sen itsekin nyt huomasit? Kolminaisuushan on juuri tuo Isä, Poika ja Pyhä Henki!
Joten kysyn nyt vielä, minkä sinä jätät noista pois? Tämä on nyt kolmas kerta kun kysyn samaa asiaa sinulta, joko saisin siihen kysymykseeni vastauksen?
Kyllä tuo on totta mitä kirjoitat tuossa, paljon on jakeita, vaan ei vastausta kysymyseeni! Totuus todellakin loistaa, sillä jälleen lainaamissasi jakeissa käy esille, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Huomasitko sitä itse ollenkaan?
"Tässä sinulle totuutta, paljon jakeita joista totuus loistaa,AAMEN.
Vanhassa testamentissa on paljon jakeita joissa ihmiset tulee hurmoksiin kun Isä Jumala laittaa henkeään heihin."15. Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
Näissä Pietari tunnustaa Jeesuksen olevan elävän Jumalan Poika. Jeesus ei sitä hänelle
ilmoittanut vaan Isä Jumala joka oli taivaissa, Pyhän Hengen kautta se Pietarille ilmoitettiin.
46. Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Jos Jeesus olisi Jumala, niin miksi hän Jumalaa huutaisi?????????????????
Jeesus ihmisenpoikana sai ristillä kokea sen että Isä Jumala oli hänet hyljännyt!
Isä ja Poika ovat yhtä, mutta eivät yksi, ja Pyhä Henki vaikuttaa heissä molemmissa.
Isä on Isä ja Poika on Poika, AAMEN. - Iso Lapis
Iso Lapis kirjoitti:
Näissä Pietari tunnustaa Jeesuksen olevan elävän Jumalan Poika. Jeesus ei sitä hänelle
ilmoittanut vaan Isä Jumala joka oli taivaissa, Pyhän Hengen kautta se Pietarille ilmoitettiin.
46. Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Jeesus ihmisenpoikana sai ristillä kokea sen että Isä Jumala oli hänet hyljännyt!
Isä ja Poika ovat yhtä, mutta eivät yksi, ja Pyhä Henki vaikuttaa heissä molemmissa.
Isä on Isä ja Poika on Poika, AAMEN.Näytä Jumalan sanasta, missä Isä Jumala sanoo, minä olen kolmiyhteinen Jumala?
Tapio522 kirjoitti:
Jaikal:
"Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat" (Apt 5:32).
---
Lainaus linkistä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8567882
Vanha Biblia kääntääkin kohdan Apt.5:32 näin:
"Ja me olemme näiden sanain todistajat, ja myös Pyhä Henki, jonka Jumala on niille antanut, jotka häntä KUULEVAT".
Peshitta kääntää näin:
"And we are the witnesses of these things; and also the Holy Spirit, whom God giveth to them that BELIEVE IN HIM."
Tuossa tuo sana "believe in him" tarkoittaa "uskovat Häneen".
-------------
Kyse ei siis ole ihmisen ansiollisuudesta ja ihmisen tekemisistä!kuolleesta ja elävästä uskosta? Löytyvätkö nämä käsitteet Raamatustasi?
- Aamen!
Iso Lapis kirjoitti:
Isä on Isä ja Poika on Poika, AAMEN.sinut "nurkkaan"! Et muuten vastannut vieläkään hänen kysymykseensä, vaan aina siirrät keskustelun epäollennaiseen. Nyt onkin käynyt niin, että lukijatkin näkee, jotta sinua ei Pyhä Henki ohjaa ollenkaan, vaan olet umpikujassa. Tuossakin selityksessäsi jälleen, totuus tulee esille, vaikkakin väärin selitettynä. Kerrot Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä. Sanot vielä, ikäänkuin varmistaaksesi, Isä ja Poika ovat yhtä, mutta eivät yksi, niin siitä tulee 2 ja Pyhä Henki on kolmas. Siis kolminaisuushan se on josta itse kirjoitat! Olet sinä vaan aika epeli, et usko kolminaisuuteen, mutta kompastut kolminaisuuteen! Huomaatko, Il-Mari teki sinulle kysymyksen, Pyhän Hengen johdattamana ja siitä et pääse yli etkä ympäri! Niin se vaan on, oma viisautesi ei yksinkertaisesti riitä, Jumalan Hengelle! Olisi parempi, kun et niskoittelisi Pyhää Henkeä vastaan! AAMEN.
"Isä ja Poika ovat yhtä, mutta eivät yksi, ja Pyhä Henki vaikuttaa heissä molemmissa.
Isä on Isä ja Poika on Poika, AAMEN. - Aamen!
Iso Lapis kirjoitti:
Näytä Jumalan sanasta, missä Isä Jumala sanoo, minä olen kolmiyhteinen Jumala?
tänäkin iltana tuonut esille Raamatun jakeita jossa se kysymäsi käy selville! Et kai sinä nyt niin lapsellinen ole, ettes sitä myönnä? Katsos kun Isä, Poika ja Pyhä Henki muodostaa Raamatun kolminaisuuden! Il-Mari sinulta on monta kertaa kysynyt että minkä sinä noista jätät pois, niin miksi sinä et hänelle kerro sitä? Siinähän on Raamatun kolminaisuus, mitään muuta kolminaisuutta Raamatusta ei löydy. Ymmärrätkö?
- Iso Lapis
Aamen! kirjoitti:
sinut "nurkkaan"! Et muuten vastannut vieläkään hänen kysymykseensä, vaan aina siirrät keskustelun epäollennaiseen. Nyt onkin käynyt niin, että lukijatkin näkee, jotta sinua ei Pyhä Henki ohjaa ollenkaan, vaan olet umpikujassa. Tuossakin selityksessäsi jälleen, totuus tulee esille, vaikkakin väärin selitettynä. Kerrot Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä. Sanot vielä, ikäänkuin varmistaaksesi, Isä ja Poika ovat yhtä, mutta eivät yksi, niin siitä tulee 2 ja Pyhä Henki on kolmas. Siis kolminaisuushan se on josta itse kirjoitat! Olet sinä vaan aika epeli, et usko kolminaisuuteen, mutta kompastut kolminaisuuteen! Huomaatko, Il-Mari teki sinulle kysymyksen, Pyhän Hengen johdattamana ja siitä et pääse yli etkä ympäri! Niin se vaan on, oma viisautesi ei yksinkertaisesti riitä, Jumalan Hengelle! Olisi parempi, kun et niskoittelisi Pyhää Henkeä vastaan! AAMEN.
"Isä ja Poika ovat yhtä, mutta eivät yksi, ja Pyhä Henki vaikuttaa heissä molemmissa.
Isä on Isä ja Poika on Poika, AAMEN.Kolminaisuusoppi on Yksi Jumala (Isä, Poika, Pyhä Henki) se on ihmisoppia.
Seurakunnissa tunnustetaan, Jumala ,kolmessa persoonassa.
Näin perkele harhauttaa ihmisiä kolminaisuusopilla!!!!!
RIITTIKÖ VASTAUKSEKSI????????? - ???
Iso Lapis kirjoitti:
Kolminaisuusoppi on Yksi Jumala (Isä, Poika, Pyhä Henki) se on ihmisoppia.
Seurakunnissa tunnustetaan, Jumala ,kolmessa persoonassa.
Näin perkele harhauttaa ihmisiä kolminaisuusopilla!!!!!
RIITTIKÖ VASTAUKSEKSI?????????väität että Raamatussa on ihmis oppia, kun siinä sanotaan Isä, Poika ja Pyhä Henki! No asia selvä, et usko Raamattuun kun se on ihmisoppia, mitähän oppia sinä sitten mahdatkaan julistaa? Käsittääkseni ei se ainakaan voi sitten Raamatusta olla, sillä ethän ihmisoppia julista, jota raamattu mielestäsi on!
>>Kolminaisuusoppi on Yksi Jumala (Isä, Poika, Pyhä Henki) se on ihmisoppia. - -tomumaja-
Aamen! kirjoitti:
sinut "nurkkaan"! Et muuten vastannut vieläkään hänen kysymykseensä, vaan aina siirrät keskustelun epäollennaiseen. Nyt onkin käynyt niin, että lukijatkin näkee, jotta sinua ei Pyhä Henki ohjaa ollenkaan, vaan olet umpikujassa. Tuossakin selityksessäsi jälleen, totuus tulee esille, vaikkakin väärin selitettynä. Kerrot Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä. Sanot vielä, ikäänkuin varmistaaksesi, Isä ja Poika ovat yhtä, mutta eivät yksi, niin siitä tulee 2 ja Pyhä Henki on kolmas. Siis kolminaisuushan se on josta itse kirjoitat! Olet sinä vaan aika epeli, et usko kolminaisuuteen, mutta kompastut kolminaisuuteen! Huomaatko, Il-Mari teki sinulle kysymyksen, Pyhän Hengen johdattamana ja siitä et pääse yli etkä ympäri! Niin se vaan on, oma viisautesi ei yksinkertaisesti riitä, Jumalan Hengelle! Olisi parempi, kun et niskoittelisi Pyhää Henkeä vastaan! AAMEN.
Isä on Isä ja Poika on Poika, AAMEN.juuri tänä iltana ja tuolla toisessa ketjussa "joosefin poika uskova" vastaan Jaikal. Kyllä nyt vihdoin jyvät karsitaan akanoista Herran kunniaksi.
- Iso Lapis
??? kirjoitti:
väität että Raamatussa on ihmis oppia, kun siinä sanotaan Isä, Poika ja Pyhä Henki! No asia selvä, et usko Raamattuun kun se on ihmisoppia, mitähän oppia sinä sitten mahdatkaan julistaa? Käsittääkseni ei se ainakaan voi sitten Raamatusta olla, sillä ethän ihmisoppia julista, jota raamattu mielestäsi on!
>>Kolminaisuusoppi on Yksi Jumala (Isä, Poika, Pyhä Henki) se on ihmisoppia.Täältä löydät vastaukset;
sites.google.com/site/kulmakivenseurakunta
Siunattuja luku hetkiä sulle, totuuden parissa,AAMEN! ml213. kirjoitti:
Ihmettelen suuresti, miten passiivisen vauvakasteopin kautta katselet ja näet lähes kaikki Raamatun ilmoitukset.
*
--
Huomioi jae 5!
--------
No, mitä uutta tuo tuo pohdittavaan aiheeseen. Itse pelastus on Jumalan laupeutta pelastetulle ihmiselle. Mutta, huomioippa miten tämä laupeudesta pelastunut ihminen alkaa tiensa Jumalan aivoituksssa ja siitä eteen päin.
Toisaalta harmittaa kun et alkanut pohtimaan tätä aluetta ilmoituksen alusta lähtien, joka kuvaa sitä entistä jumalatonta elämäämme,- elämää, joka ei sovi vauvakasteoppiin.
Niin, kun tämä pelastunut ihminen alkaa tiensä, niin jo heti alusta alkaa kuuliaisuuden merkitys. Siis tehdä Jumalan tahto ja ensimmäinen aske on jo kasteen ottaminen.Ymmärrätkö??
Koko uskovan elämä on valvomiseen liittyvää. "Valvo itseäsi ja opetustasi" ja "Koetelkaa itseä'nne oletteko uskossa, tutkika itseänne.Vai ettekö tunne itseänne, että Jesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta".
Ymmärtänet, miksi ihmisen tulee valvoa itseä'än ja opetustaan ja onko Jeesus Kristus hänessä. Eikö juuri siksi, että ihminen mahdollistuu tekemään taivaallisen Isän tahtoa.
Toisaalta ymmärrän hyvin sinua/kin vauvakasteopin kautta ja sityen kaikki valvomiset ja kastyeen ottaminen ja itsensä tutkiminen jne... niin ymmärrät omiksi suoritukseksi.
Mutta, oletko koskaan ajatellut tai pohtinut, niin mitä todella pon vanhempien ja papin suorittama vauvan kastaminen. Siis koko seremonia tehdään tooisen ihmisen uskomuksista tai uskosata,- ei kastettavan. Kastettavan ihmisen uskostahan tulee olla kysymys, ei kastajien tai kummien.ml213:
"Niin, kun tämä pelastunut ihminen alkaa tiensä, niin jo heti alusta alkaa kuuliaisuuden merkitys".
--
Puhut nyt eri asiasta.
Alkuperäinen kysymyshän kuului; "LAIN TEOISTAKO saamme Hengen vai uskossa kuulemisesta"? (Gal.3:2).
Johon vastaat, jaikalin tapaan, että Pyhän Hengen saamisen ehtona on ehdottomasti Jumalan tahdon noudattaminen.
Kannattaa lukea Gal. 3:tta lukua enemmän.
Otsikkona voisi olla:
EI LAKI VAAN USKO
Gal.3:1-14
--
3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3:3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
3:4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.
3:5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
3:6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
3:7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
3:8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
3:9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
3:11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
3:12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
--
Huomioi jae 14: ".....USKON KAUTTA" saamme luvatun Hengen, ei omilla ansioilla!
Paavali aloittaa 3. luvun lennokkaasti: ”Oi te älyttömät galatalaiset…” Paavali on suorasukainen.
Mikähän olikaan mennyt pieleen galatalaisten kohdalla?
On muistettava, että Paavalin opetuksen taustana on joidenkin kristinuskoon kääntyneiden juutalaisten vaatimus, että ihmisten oli ensin tultava Israelin lain alaisiksi päästäkseen Jumalan yhteyteen.
Paavali osoittaa tämän vaatimuksen vääräksi ja vahingolliseksi.
Tällöinhän ihminen alkaisi luottaa enemmän omiin tekemiinsä suorituksiin ja ratkaisuihin. Jumalan armo jäisi siten sivuseikaksi. Siunaus muuttuisikin kiroukseksi (j. 10-14).
Lainomainen uskonnollisuus on sukua juutalaisuudelle; se vaatii uskomisen vakuudeksi tiettyjä suorituksia ja näyttöjä.jaikal kirjoitti:
>>>jaikal:
---
Onko Pyhän Hengen saamisen ehtona Jumalan tahdon noudattaminen?jaikal: "Raamatun opettajan vastuu on julistaa Jumalan Sanaa niin kuin on kirjoitettu. Hän ei voi perustaa oppia poikkeustapauksien varaan".
--
Aivan!
Tuot esiin Apt.2:38-39
--
KRISTILLINEN KASTE
Apt. 2:37-39
--
2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
--
Pietarin saarna sai aikaan sen, että kuulijat saivat ”piston sydämeensä” (37). Voimme kutsua tätä herätykseksi. Ihmiset huomasivat toimineensa väärin ja hädässään kyselivät; ”mitä meidän pitää tekemän?” (37).
Jeesuksen tapaan Pietarikin kehoittaa; ”tehkää parannus” (38).
Mutta Jeesuksen lisäyksen: ”Uskokaa evankeliumi” Pietari korvaa toisella: ” ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi”.
Nyt tulee kuvaan kristillinen kaste.
Pietari oli selvillä kasteen merkityksestä. Kaste ei lahjoita ainoastaan syntien anteeksiantamusta, vaan kastettava saa myös Pyhän Hengen lahjan.
---
-Uusi testamentti täyttää nämä ennustukset heti Jeesuksen kasteesta lähtien:
”Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.” (Matt. 3:16).
Ensin kaste, sitten Henki, eikä toisinpäin.
Samoin opetti Pietari saarnatessaan juutalaisille: “Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.” (Ap.t. 2:38)
Jos Pietari olisi ollut vapaan suunnan edustaja, sanoma olisi ehkä kuulunut seuraavasti:
”Kääntykää ja ottakaa vastaan Jeesus Kristus, niin syntinne annetaan anteeksi ja saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Kastautukaa sitten merkiksi uskoontulostanne.”
Mutta Pietarin sanoma on toinen:
kääntymyksen seuraus on kaste, kasteen vaikutusta taas ovat syntien anteeksianto ja Pyhän Hengen lahja.
-------
-Pyhän Hengen lahja:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000041304328jaikal kirjoitti:
kuolleesta ja elävästä uskosta? Löytyvätkö nämä käsitteet Raamatustasi?
USKO JA TEOT
Lue Jaakob 2:14-26jaikal kirjoitti:
kuolleesta ja elävästä uskosta? Löytyvätkö nämä käsitteet Raamatustasi?
Mitä Hebr. kirjeen kirjoittaja tarkoittaa "kuolleilla töillä"?
Nebr.6:1-2
--
6:1 Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
6:2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.ml213. kirjoitti:
Ihmettelen suuresti, miten passiivisen vauvakasteopin kautta katselet ja näet lähes kaikki Raamatun ilmoitukset.
*
--
Huomioi jae 5!
--------
Mutta, oletko koskaan ajatellut tai pohtinut, niin mitä todella pon vanhempien ja papin suorittama vauvan kastaminen. Siis koko seremonia tehdään tooisen ihmisen uskomuksista tai uskosata,- ei kastettavan. Kastettavan ihmisen uskostahan tulee olla kysymys, ei kastajien tai kummien.ml213:
"Mutta, huomioippa miten tämä laupeudesta pelastunut ihminen alkaa tiensa Jumalan aivoituksssa ja siitä eteen päin".
"Koko uskovan elämä on valvomiseen liittyvää. "Valvo itseäsi ja opetustasi"
--
Tästähän Tiituskin kirjoittaa, kun luemme enemmän edellä esillä ollutta Tiituksen kirjettä.
Ottakaamme vaarin hänen ohjeistaan.
Tiitus 3:1-15
KRISTITTYNÄ MAAILMASSA
--
Alkujakeissa Paavali kehoittaa seurakuntalaisia olemaan kuuliaisia esivallalle (j. 1-2) .
Tuohon aikaan Roomanvastaiset mielialat saivat vastakaikua. Juutalaisten keskuudessahan oli useita kansannousuja ja muuallakin eri puolilla tuossa suuressa maailman vallassa.
Kuuliaisuuden osoittaminen esivallalle tässä tilanteessa vaati melkoista kurinalaisuutta ja itsehillintää.
---
Meidän on joskus vaikea myöntää omaa tilaamme; olemme syntisiä (j. 3). Mutta juuri tällaisiin ihmisiin kohdistuu Jumalan rakkaus ja hyvyys. Meille tarjotaan pelastusta Jeesuksen Kristuksen kautta yksin armosta (j. 4-6), niin ”että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan” (j. 7).
Lopuksi vielä teroitetaan hyvien tekojen merkitystä uskovan elämässä (j.8), sekä miten meidän tulisi suhtautua harhaoppisiin (10-11).
Jumala puhuu tavalla taikka toisella.
Kerron erään tapauksen menneiltä vuosilta.
Olin taloni pihalla kasvihuoneen rakennushommissa.
Ympärilläni lenteli pari räystäspääskypoikuetta emoineen. Taloni räystään alla niitä on pesinyt jo vuosikausia.
Poikueet olivat luultavasti juuri lähteneet pesistään ja iloisesti visertäen liitelivät taloni ympärillä vapaasti.
Välillä kuului emojen varoitushuutoja, kun harakka ilmestyi paikalle. Ne yhdessä yrittivät hätistellä tunkeilijan pois.
Kokemattomat poikaset tiesivät olla varuillaan emojen suojeluksessa.
Tiedostetaan myös me ne vaarat, mitkä saattavat kohdata meitä matkamme varrella (synnin houkutukset/harhaopit). Ei niistä turhaan varoitella.
Rukoillaan myös sellaisia paimenia seurakuntiimme, jotka oikein opettavat Jumalan sanaa- pelkäämättä.
--
Virsi 204
--
1.
Herra Jeesus, Hengelläsi
henkeäni liikuta,
laupiaalla kädelläsi
koske kuuron korvia.
Mieltäni sä ohjaa niin,
etten joudu eksyksiin.
Sanasi tee eläväksi,
minut sanan tekijäksi.
- koululainen
vastaisin, että kun ihminen uudestisyntyy ylhäältä, tulee hän jumalallisesta luonnosta
osalliseksi. Tämä tapahtuu Joh.3:3 ja 3:5 Jeesuksen sanojen mukaan.
Käytännössä se tarkoittaa sitä, että Jumalan henki tulee ihmisen henkeen asumaan.
Ts. Jumala sinetöi Pyhällä lapseuden Hengellä ihmisen omakseen.
Ef.1:13
Tämä henki todistaa ihmisessä Jumalan lapseuden; kutsumalla Jumalan Isäkseen; Abba Isä
Jumalisuuteen kuuluvat Isä Jumala, Poika Jeesus ja Pyhä Henki.
He kaikki ovat täydellisiä, iankaikkisia, synnittömiä ja kaikessa
harmoonisessa sopusoinnussa.
Isä Jumala toteutti suunnittelemansa ihmisen lunastus- ja pelastustyön Pojassaan Jeesuksessa
ja Pyhä Henki muistuttaa meille tänään kaikesta mitä Jeesus sanoi ja opetti.
Pyhä Henki myös lohduttaa murheellisia, johdattaa ja antaa voiman olla Jeesuksen todistaja
tässä maailmassa.
Ainoa nimi, jossa ihminen voi pelastua ikuiseen kadotukseen joutumasta, on Jeesus.
Jeesus on Jumalan nimi, jossa pelastus on.
Joh.17:6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat rikkomaton täydellinen ykseys, Jumalaisuus.
Joh.17:11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
''''''''''''''''''************************''''''''''''''''''''''''*********************************''
12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut,
__________________________________**********************************************************************************************
ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
Jumalisuuteen kuuluvat siis Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Heidän ykseytensä toiminta näkyy esim. Matt.3:16. Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja
katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen
************************ ************************************* ************************
päällensä. (siis Jeesuksen)
17. Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt.
Isän Jumalan ääni todisti tämän suvereenin ykseyden Jumalaisen toiminnan.
Tutki Sanaa ja rukoile viisautta.
Pyhä Henki ohjaa sinua kun olet avoin Jumalan Sanalle ja otat sen vastaan sellaisenaan.- löyhäpää
Koululainen ymmärsi parhaiten viestinsä alkuosassa, että jumaluus on kuvitteellinen. Se on uskoon tulemista=Pyhää Henkeä=pelastusta. Jatkossa logiikka mureni.
Joh. 17:1-12. Tässä Jeesus puhuu jumalalleen ja jota hän nimittää isäkseen. Jumala vuodattaa Jeesuksen päälle Pyhän Hengen. Jeesus toteaa saaneensa ihmiskunnan hallintaansa. Keneltä? Jae 3 ....yksin olet tosi Jumala... Siis Jumalalta. Jeesus sanoo varjelleensa niitä ihmisiä, jotka uskoivat häneen ja jotka Jumala Jeesukselle osoitti. Jeesus pyytää vastaavasti Jumalaa suojelemaan häneen uskovia (opetuslapsia) sitten kun hän kuolee ja saapuu Jumalan luo.
Jumala ja Jeesus ovat eri persoonia. Aivan selvästi. Siitä ei päästä mihinkään. Hengen vuodatusajankohdalla Jeesus sen saa ja Jumala sen vuodattaa. Siis kaikki kolme ovat selvästi eri henkiä, tai siis kaksi, koska Jeesus oli ihminen.
Tarvitaan aika paljon mielikuvitusta luodakseen kuvan kolminaisesta jumalasta. Näin uskonteorian mukaisesti ajateltuna.
Yhtä kehno kolminaisuuden perustelu on Matt. 3: 16, 17. Kastetilaisuuden jälkeen Jeesuksen pään päälle laskeutuu kyyhkynen ja taivaasta kuuluu viesti, jossa Jeesus ilmoitetaan Jumalan pojaksi. Kolminaisuutta ei tästä löydy hakemallakaan.
Jumalan lausetta ei tainnut kuulla kukaan, koska siihen ei reagoitu. Sanoiko Jeesus sen myöhemmin jollekin? Ei tule ilmi UT:ssa. Oliko Matteuksen nimen takana oleva läsnä kastetilaisuudessa? Ei tiedetä. Jeesuksella ei tähän mennessä ollut vielä yhtään opetuslasta. Kuuliko joku sen ja kertoi sitten Matteukselle, joka 40 vuotta myöhemmin laittoi lausuman kirjaansa. Emme voi syyttää aikalaisia, vaikka olisivatkin kuulleet kyyhkysen lausuvan viestin. Jos hekään eivät olisi uskoneet, niin entä muiden! Antiikissa kerrottiin yleisesti vastaavanlaisia taruja.
Tästä pääsemme alkuun. Koululainen haluaa selvästi sanoa, että UT:n jumaluus on kuvitteellinen. - koululainen
löyhäpää kirjoitti:
Koululainen ymmärsi parhaiten viestinsä alkuosassa, että jumaluus on kuvitteellinen. Se on uskoon tulemista=Pyhää Henkeä=pelastusta. Jatkossa logiikka mureni.
Joh. 17:1-12. Tässä Jeesus puhuu jumalalleen ja jota hän nimittää isäkseen. Jumala vuodattaa Jeesuksen päälle Pyhän Hengen. Jeesus toteaa saaneensa ihmiskunnan hallintaansa. Keneltä? Jae 3 ....yksin olet tosi Jumala... Siis Jumalalta. Jeesus sanoo varjelleensa niitä ihmisiä, jotka uskoivat häneen ja jotka Jumala Jeesukselle osoitti. Jeesus pyytää vastaavasti Jumalaa suojelemaan häneen uskovia (opetuslapsia) sitten kun hän kuolee ja saapuu Jumalan luo.
Jumala ja Jeesus ovat eri persoonia. Aivan selvästi. Siitä ei päästä mihinkään. Hengen vuodatusajankohdalla Jeesus sen saa ja Jumala sen vuodattaa. Siis kaikki kolme ovat selvästi eri henkiä, tai siis kaksi, koska Jeesus oli ihminen.
Tarvitaan aika paljon mielikuvitusta luodakseen kuvan kolminaisesta jumalasta. Näin uskonteorian mukaisesti ajateltuna.
Yhtä kehno kolminaisuuden perustelu on Matt. 3: 16, 17. Kastetilaisuuden jälkeen Jeesuksen pään päälle laskeutuu kyyhkynen ja taivaasta kuuluu viesti, jossa Jeesus ilmoitetaan Jumalan pojaksi. Kolminaisuutta ei tästä löydy hakemallakaan.
Jumalan lausetta ei tainnut kuulla kukaan, koska siihen ei reagoitu. Sanoiko Jeesus sen myöhemmin jollekin? Ei tule ilmi UT:ssa. Oliko Matteuksen nimen takana oleva läsnä kastetilaisuudessa? Ei tiedetä. Jeesuksella ei tähän mennessä ollut vielä yhtään opetuslasta. Kuuliko joku sen ja kertoi sitten Matteukselle, joka 40 vuotta myöhemmin laittoi lausuman kirjaansa. Emme voi syyttää aikalaisia, vaikka olisivatkin kuulleet kyyhkysen lausuvan viestin. Jos hekään eivät olisi uskoneet, niin entä muiden! Antiikissa kerrottiin yleisesti vastaavanlaisia taruja.
Tästä pääsemme alkuun. Koululainen haluaa selvästi sanoa, että UT:n jumaluus on kuvitteellinen.Mikään jumalisuudessa ei ole kuvitteellista, mutta päästäkseen osalliseksi Jumalauuden toteuttamasta työstä, tulee ihmisen syntisenä turvata Jeesuksen lunastukseen,
tai Jumalan valmistamaan lunastukseen Jeesuksen kautta,,,
olihan Jumala Jeesuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
Jumalan ilmoitus on annettu uskottavaksi.
Joka ei sitä usko, ei pelastu.
Johannes Kastaja tiesi etukäteen miten Jumala tulee ilmestymään Pojassaan ja kuinka Pyhä Henki ilmestyy...
Myöhemmin yläsalissa tulisina kielinä täyttäen pelokkaat opetuslapset
rohkeudella, armolahjoilla ja voimalla toimia Jeesuksen todistajina.
Jumalan ääni kuultiin ja siihen reagoitiin. Matt.17:5, Luuk.9:35-36
Jumala todisti Pojastaan useaan otteeseen.
Mutta joka ei usko, ei usko, vaikka enkeli taivaasta sen kertoisi ja todistaisi
- veli.vapaa
ominaisuutta, kuten esimerkiksi hyvyys, pahuus, ym. Se ei tarkoita henkilöä, persoonaa vaan ominaisuutta jossakin persoonassa.
Eli jokaisessa Pyhän Hengen saaneessa hengellisessä ihmisessä asuu Jumalan Henki ja näinollen myös jumaluus. Siinä se lyhyesti on selvitetty.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 322073
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle471986Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3091799- 961326
- 301322
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71278Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko141196Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101127Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661016- 381009