Könönpelto

Köpen Arska

Onko vielä hyvä paikka asua. Asuin siellä 1967-1985 välisen ajan. Oli kiva pelata jalkapalloa Kirin kentällä katuliigassa. Voisi vaikka muuttaa takaisin..............

30

4368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä takaisin?

      Tehtaan hajut kulkeutuvat Könönpeltoonkin. Jos olet ollut pois noin kauan, et totu enää hajuihin. Itselleni kävi niin. Asuin ja kävin töissä parikymmentä vuotta Helsingissä. Eläkkeelle jäätyäni muutin takaisin Varkauteen. Käpykankaalle päin. Silti sinne tuli hajuja vähän väliä. Vuoden kestin, sitten muutin pois Varkaudesta. Odota sinäkin niin kauan kun tehtaat suljetaan, sitten Varkaus on parempi paikka asua!

    • KöPen Kiri

      Aika kultaa muistoja. Kirin kentällä pelattiin jalista ja Pitkiksellä tai Haijanvirran uimarannalla käytiin aina uimasa. Kirin kenttä on tänä päivänä vesakoitunut pelto. Näistä vain Haijanvirran uimarantaa pidetään enää kunnossa, Jos et ole pariinkymmeneen vuoteen asunut Varkaudessa, voi olla, että ystäväsikin ovat aika harvassa, ellet sitten ole pitänyt heihin jatkuvasti yhteyttä. Könönpelto on rauhallinen ja hyvä paikka asua. Tule nöyränä, sillä muuallakaan Varkaudessa ei ole sen kummenpaa. Odota hieman aikaa. Kohta asunnon hinnat ovat enemmän kuin kohdallaan.

    • Ex asukas

      Itse asuin jonkin aikaa, noin vuoden, Köpessä. En tykännyt. Miksikö ? No koska Könönpeltolaiset ovat melkein kaikki syntyperäisiä Könönpeltolaisia tai Akonlahtelaisia. Ovat asuneet siellä lapsesta asti tai juuret ovat siellä. Näin ollen siellä on hyvin "pieni piiri pyörii" meininki ja sisäänpäin kääntyviä ihmisiä. Mikä on ihan hyväkin asia, jos voimavarat ja kiinnostus rittävät pyrkimään väleihin asukkaiden kanssa. Itselläni ei riittänyt. Niinpä muutin ihan toiselle paikkakunnalle, jossa olen viihtynyt tosi hyvin.

      Tosin Könönpelto saattaa sinulle avautua ihan eritavalla, ja pääsääntöisesti asukkaat ovat mukavia, vaikka sisälle köpeläisten sielunmaisemaan ei pääsisikään

    • Tyytyväinen köpeläin

      Könönpelto on todella hyvä paikka asua, olemme asuneet täällä nyt 8 vuotta (muutimme toiselta paikkakunnalta). Vastaanotto on ollut lämmin ja ystävällinen. Nyt emme taatusti enää muuttaisi pois, olemme koko perhe saaneet hyviä ystäviä ja tuttavia täältä. Ja paljon on muualta tulleita, joko varkaudesta tai kauempaa. On rauhallista, palveluita ja harrastusmahdollisuuksia löytyy läheltäkin eikähän sinne kaupunkiinkaan mene kuin 5 minuuttia autolla. Eikun sekaan vaan!

      • Köpeläinen

        Ollaan asuttu 23 vuotta köpessä ja viihdytty hyvin. Ei me ihmisiä täällä tarvita. Naapurit on mukavia sanotaan päivää ja näkemiin ja muutama sana vaihdetaan mutta ei muuta. Mitä sitä enempää tarvitsee. Ei ole muuta harrastustoimintaa tarvittu. Rauhallinen, kaunis monipuolinen on köpe. Kumpikaan ei olla täältä päin ja ollaan viihdytty hyvin. Niin metsä vastaa kun huudetaan...


    • En minä,muut ;)

      Köpe on ihan.... Ystävättäreni on seurustellut parin Könönpeltolaisen kanssa. Ja joo, ei se ruusuista ole ollut. Varsinkin jos tulee siihen piiriin ulkopuolelta. Juorut kulkevat ja ihmiset puhuvat asioita jotka eivät ole totta. Tai jos jossain asiassa on perää, niin asiat muuttuvat paljon ihan erilaiseksi kuin ne todellisuudessa ovat olleet. Itse en sotkeennu ikinä Könönpeltolaiseen ihmiseen. Sen verran läheltä olen seurannut kaverini parisuhteita läheltä. Kait se on ihan ok paikka jos muutat monikossa sinne. Mutta aika julma paikka yksinään olevalle, kenellä juuria ei ole siellä. Tai ainakin ystävääni on satutettu pari kertaa henkisesti tosi pahasti Köpeläisten ja Akonlahtelaisten puolesta.

      Eli siis. Jos muutat köpeen valmiilla perheellä, on ok paikka asua. Sinkkuna/yksinäisenä ihmisenä sinun ei kannata sinne mennä. Siellä on oikeasti ahtaat, tiiviit rivit. Ulkopuolinen ei mahdu sinne mukaan.

      • Minä ja muut ;)

        Jospa ystävättärelläsi on jokin/joitain ongelmia? Päässäkö??


      • Zack the Ripper
        Minä ja muut ;) kirjoitti:

        Jospa ystävättärelläsi on jokin/joitain ongelmia? Päässäkö??

        Hehee, sama tuli mieleen tuota edellistä lukiessa; tiiviit rivit, niinkuin joissain näkemissäni zombie- elokuvissa, höhöö! Pelottaa oikein edes lähestyä Könönpellon -aluetta Parisuhde ja kaikkea. Piiri...hui!


      • Zack the Ripper
        Minä ja muut ;) kirjoitti:

        Jospa ystävättärelläsi on jokin/joitain ongelmia? Päässäkö??

        Ja vielä tämäkin hirveys: asiat muuttuvat paljon ihan erilaiseksi kuin ne todellisuudessa ovat olleet; etenkin karkauspäivänä täydenkuun aikaan...Buuuaaaahhhaahahhahahahahah!!!


    • :::::::::::

      muitakin parempia paikkoja elää.

      • MäääääÄÄÄÄÄ

        Turhan päiväistä p-puhetta...

        Kyllä Kö-Pe on samanlainen alue, kun muutkin. Itse olen asunut vuodesta -80 lähtien täällä lukuunottamatta paria vuotta Puurtilassa ja Kaura-ahossa.

        Olen kyllä itse pitänyt paikasta eipä silti...


      • KöPen Kiri

        Voiko noin tyhmiä ihmisiä olla olemassa? Jos KöPen alueella asuu tuhansia ihmisiä, ei tuollainen yleistys, että sinne olisi ahtautunut kaikki Varkauden pösilöt, voi ihan pitää paikkaansa. Tiedän tampioita ympäri Varkautta, mutta en silti sano, että kaikki varkautelaiset olisivat kuin sinä. Ihan mielenkiinnon vuoksi vaan, missä viisastehkerhossa asut?


      • KoPen Kiri
        KöPen Kiri kirjoitti:

        Voiko noin tyhmiä ihmisiä olla olemassa? Jos KöPen alueella asuu tuhansia ihmisiä, ei tuollainen yleistys, että sinne olisi ahtautunut kaikki Varkauden pösilöt, voi ihan pitää paikkaansa. Tiedän tampioita ympäri Varkautta, mutta en silti sano, että kaikki varkautelaiset olisivat kuin sinä. Ihan mielenkiinnon vuoksi vaan, missä viisastehkerhossa asut?

        ...meni väärään väliin. Olitarkoitettu tuolle "En minä,muut ;)" -hyypiölle. Pitäisköhän muuttaa, mutta minne? Sinne viisastenkivelle varmaan, jonnekin humalamäkeen...


      • agitaattori08
        KoPen Kiri kirjoitti:

        ...meni väärään väliin. Olitarkoitettu tuolle "En minä,muut ;)" -hyypiölle. Pitäisköhän muuttaa, mutta minne? Sinne viisastenkivelle varmaan, jonnekin humalamäkeen...

        ....tää on tosi hyvä paikka asua. Kun vielä sen koulun jättäisivät....


      • Kinttura
        agitaattori08 kirjoitti:

        ....tää on tosi hyvä paikka asua. Kun vielä sen koulun jättäisivät....

        Ei Könönpellon koulua olla minnekään viemässä. Ainoastaan luokkajakoa hieman järkeistetään.


      • köpeläinen
        Kinttura kirjoitti:

        Ei Könönpellon koulua olla minnekään viemässä. Ainoastaan luokkajakoa hieman järkeistetään.

        hei köpe on todella ihana ja rauhallinen paikka eikä tänne noi tehtään hajut kyllä tule ainakaan kovin usen
        tänne vaan lapsiperheitä ja muita perheitä lisää
        ja toivotaan vaan ettei tuo yläastekaan siirtyisi mihinkään


    • Anonyymi

      Onneksi täällä könönpelllossa ei kukaan spreijaa!

    • Anonyymi

      npellon koulua olla minnekään viemässä. Ainoastaan luokkajakoa hieman järkeistetän.

    • Anonyymi

      Turha luulo, että pelattais kentällä.
      Ikääntynyt äiti tatskapentuineen pelaa toisten ikkunoiden alla ja kerää rupusakkipentuja pelaamaan.

    • Anonyymi

      Laittakaa niitä luokkakuvia näkyviin facebookiin ,metaan ? Jr

    • Anonyymi

      Yksi idiootti pystykorvanomistaja päästää koiransa paskomaan ihmisten pihoille, mutta muuten kiva paikka asua

    • Anonyymi

      pönöntelto

    • Anonyymi

      reijo taipale

    • Anonyymi

      paukku pate

    • Anonyymi

      pasakn

    • Anonyymi

      jauhelihakeitto

    • Anonyymi

      pappi

    • Anonyymi

      reijo taiaple

    • Anonyymi

      Kiva kuulla .

    • Anonyymi

      *** YOU HAVE BEEN VISITED BY LE PELICAN! *** post this in 3 other threads or you will be killed
      ░░░░░░░░▄▄▄▀▀▀▄▄███▄
      ░░░░░▄▀▀░░░░░░░▐░▀██▌
      ░░░▄▀░░░░▄▄███░▌▀▀░▀█
      ░░▄█░░▄▀▀▒▒▒▒▒▄▐░░░░█▌
      ░▐█▀▄▀▄▄▄▄▀▀▀▀▌░░░░░▐█▄
      ░▌▄▄▀▀░░░░░░░░▌░░░░▄███████▄
      ░░░░░░░░░░░░░▐░░░░▐███████████▄
      ░░░░░░░░░░░░░▐░░░░▐█████████████▄
      ░░░░░░░░░░░░░░▀▄░░░▐██████████████▄
      ░░░░░░░░░░░░░░░░▀▄▄████████████████▄
      ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░█▀██████▀▀▀▀█▄
      ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▄▄▀▄▀░▀██▀▀▀▄▄▄▀█
      ░░░░░░░░░░░░░░░░░░▄▀▀▀▀▀░░░░██▌
      ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▄▀▄▀

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe