heips! pentukisuni täyttää huomenna 15vk, ja epäilen että sukukypsyys on alkanut heräämään. kisu on siis poika. pojalla on alkanut sukuelin "seisomaan" ja yrittää silloin "päästä pukille" esim. ihmisen käteen. tyttö kissalleni ei ole näin tehnyt, tyttö on kyllä leikattukin. mutta epäilyttää tuo ikä vain, että voiko näin nuoren leikata vielä? olen lukenut että voi leikata 3kuukautisesta eteenpäin. toisaalta olen taas lukenut että aikaisintaan puolivuotiaana. missä vaiheessa on odotettavissa nurkkiin kuseminen, jos pojan kehitys on jo tässä vaiheessa?
poikakissan sukukypsyys?
1
4588
Vastaukset
- Elena Anastasia
Kollin sukukypsyys on hyvin yksilöllistä, joten mitään yleispätevää sääntöä tulossa olevista mouruamisista tai merkkailuista on mahdoton antaa.
Kolli voi tulla sukukypsäksi jopa 4 - 5 kuukauden ikäisenä, mutta yleisimmin yli seitsemän kuisena. Kaikki kollit eivät toki merkkaile, mutta useimmat. Jos olet leikkauttamassa kissaasi, sen voi tehdä jo nyt.
Monet ihmiset sekä valitettavasti myös eläinlääkäritkin ovat yhä sitä mieltä, että esim. alle puolivuotiasta ei saa leikata. Syiksi sanotaan että kolli jää liian pieneksi, sen virtsaelimet jäävät pieneksi, tms. Mutta oikeasti asiaa on tutkittu esim. Jenkeissä jo parikymmentä vuotta eikä mitään yhteyttä varhaiskastroinnin ja oa. ongelmien välillä ole löytynyt.
Yleisimmin rajana on se, että kissa painaa yli kilon ja että sen molemmat kivekset ovat laskeutuneet. Kollin leikkaus on melko helppo ja mitä nuorempana sen tekee, niin sen paremmin kissa siitä toipuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271984
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001740Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy611414Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?801397Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311038Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47946Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51943Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44892- 73876
- 109873