Kysymyksiä WEIMARINSEISOJISTA

koirakuumeessa

HEI! Ollaan hankkimassa perheeseemme uutta koiraa ja monia rotuja mietittyämme Weimarinseisoja miellyttäisi meitä kaikkein eniten. Perheeseemme kuuluu ennestään 10- vuotias kultainennoutajauros, kaksi kissaa ja 5- ja 6- vuotiaat lapset. Perheen isä käyttäisi koiraa noutohommissa rorsastuksessa ja lisäksi metsäkanalintujen metsästyksessä, jossa kultaisesta noutajasta ei paljon ole hyötyä. Minä perheen äitinä harrastan aktiivisesti juoksemista ja juoksenkin n. 40-50 km viikossa, joten liikuntaa koira tulisi saamaan . Asumme omakotitalossa maalla ja koira saisi olla vapaana myös ulkona.
Eniten nyt kuitenkin mietityttää se miten koira tulee toimeen perheemme kissojen kanssa? Luin netistä juttuja Weimareista, jotka ovat tappaneet kissoja.. mutta meillä se kyllä tottuisi näihin heti pennusta pitäen joten ei kai se nyt isoksi kasvettuaan alkaisi niitä jahtaamaan?
Onko kellään kokemusta weimareista ja kissoista?

7

631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hukka-Musti

      Jos kissat ovat pentuystävällisiä ja tekevät koiran kanssa sen ollessa pentu läheistä tuttavuutta sekä sisällä että ulkona, niin varmasti koira suhtautuu aikuisenakin niihin kuin perheenjäseniin, eikä kuin riistaan. Mutta jos kissat vain lähtevät koiraa karkuun, niin koira saattaa käsittää ne jo pentuna pakenevaksi riistaksi. Ja kissat eivät saa myöskään olla aggressiivisia koiranpennulla, sillä koiranpentu ottaa erittäin helposti mallia toisten eläinten huonoista käytöstavoista.

      Mutta tosiaan, weimarinseisoja tarvitsee erittäin paljon liikutaa ja tekemistä.

      En ole näitä asioita vain lukenut, vaan itse nähnyt.

    • SusiaNal..yytikko

      Seisottajat on huonoja uimaan ja jörkkeli tökkää veneenlaitaan kunne yrittää takaisiin paattiin!"

      • koirakuumeessa

        Siis S-orsastuksessa sen tarviis uida vain lyhyitä matkoja ja uskon sen soveltuvan siihen tarkoitukseen hyvin (ei ehkä kuitenkaan ole niin kova vesipeto kuin noutaja).
        Sitä mieltä minäkin olen että ei se varmaan meidän kissoista välittäis kun olis asunut niiden kanssa saman katon alla pienestä pitäen.
        Kyllä me weimarin kannalla edelleen ollaan tai sitten saksanseisojan, joka olisi ehkä vähän leppoisampi luonne. Mutta nyt noutajan jälkeen kiinnostaisikin koira jolla olisi vähän luonnetta. Lisäksi noutajan turkki on todella vaikeahoitoinen ja karvaa irtoo käsittämättömät määrät..


      • Hukka-Musti
        koirakuumeessa kirjoitti:

        Siis S-orsastuksessa sen tarviis uida vain lyhyitä matkoja ja uskon sen soveltuvan siihen tarkoitukseen hyvin (ei ehkä kuitenkaan ole niin kova vesipeto kuin noutaja).
        Sitä mieltä minäkin olen että ei se varmaan meidän kissoista välittäis kun olis asunut niiden kanssa saman katon alla pienestä pitäen.
        Kyllä me weimarin kannalla edelleen ollaan tai sitten saksanseisojan, joka olisi ehkä vähän leppoisampi luonne. Mutta nyt noutajan jälkeen kiinnostaisikin koira jolla olisi vähän luonnetta. Lisäksi noutajan turkki on todella vaikeahoitoinen ja karvaa irtoo käsittämättömät määrät..

        Noutajaksi sopii kyllä melkein mikä tahansa keskikokoinen koirarotu vinttikoirista rekikoiriin ja paimenkoirista nöffeihin. Noutaminen ei ole niin suuresti metsästysviettinen käyttömuoto, vaan siinä opetetaan koira >>noutamaan>> samoin kuin keppiä vedestä ja palloa maalta.


      • Hukka-Musti kirjoitti:

        Noutajaksi sopii kyllä melkein mikä tahansa keskikokoinen koirarotu vinttikoirista rekikoiriin ja paimenkoirista nöffeihin. Noutaminen ei ole niin suuresti metsästysviettinen käyttömuoto, vaan siinä opetetaan koira >>noutamaan>> samoin kuin keppiä vedestä ja palloa maalta.

        > Noutaminen ei ole niin suuresti metsästysviettinen käyttömuoto, vaan siinä opetetaan koira >>noutamaan>> samoin kuin keppiä vedestä ja palloa maalta. >>

        Tämä kaveri kyllä suoltaa sellaista Scheissea, ettei olla ennen nähty. Vai että on vinttareista ja valjakkokoirista noutajiksi? Yeah right.. xD Taidat tuntea paljonkin sorsastukseen käytettäviä vinttikoiria ja huskyjä? :D Tiedät varmaan myös vepe-koirina toimivia chihuja?

        Esim. pehmeää noutajille luonnollista riistaa vaurioittamatonta nou-otetta on helvatin vaikea opettaa jollekin borzoille, joka on jalostettu tappamaan riista puremalla.


        >noutamaan>> samoin kuin keppiä vedestä ja palloa maalta. >>

        Paitsi ettei noutajaa tarvitse opettaa noutamaan, sillä se tekee sen aivan luonnostaan viettiensä ajamana ja suurella innokkuudella. Ja mikä tärkeintä, noutajat ovat ainoita koiria jotka osaavat luonnostaan markkeerata ja tekevät sen vieläpä helvetin hyvin. Koitapa opettaa se borzoi markkeeraamaan.

        Tiedätkö, että sen vettyneen, verta vuotavan, toisella siivellään vierä räpiköivän sorsan noutaminen 6 asteisesta vedestä on hieman eri juttu kun jokin pallon haku. Kyllähän toko-tyyppisen noudon pystyy tosiaan opettamaan melkein koiralle kuin koiralle. Noutajakoiralla pitää olla sitä riistaviettiä ja noutoinnokkuutta jotta se ylipäätään koskee riistaan ja suostuu noutamaan ääriolosuhteissa. Vaadittavaa työskentelyinnokkuutta ja noutoviettiä ei pysty mitenkään kouluttamaan, kuten varmasti tiedät. Joten lopeta ääliömäisyyksien suoltaminen ja itsesi nolaaminen. Tämä on kyllä kaikkein paras mitä olen täällä koiraosastolla nähnyt. Voi elämä :D


      • paras...
        Vanellus kirjoitti:

        > Noutaminen ei ole niin suuresti metsästysviettinen käyttömuoto, vaan siinä opetetaan koira >>noutamaan>> samoin kuin keppiä vedestä ja palloa maalta. >>

        Tämä kaveri kyllä suoltaa sellaista Scheissea, ettei olla ennen nähty. Vai että on vinttareista ja valjakkokoirista noutajiksi? Yeah right.. xD Taidat tuntea paljonkin sorsastukseen käytettäviä vinttikoiria ja huskyjä? :D Tiedät varmaan myös vepe-koirina toimivia chihuja?

        Esim. pehmeää noutajille luonnollista riistaa vaurioittamatonta nou-otetta on helvatin vaikea opettaa jollekin borzoille, joka on jalostettu tappamaan riista puremalla.


        >noutamaan>> samoin kuin keppiä vedestä ja palloa maalta. >>

        Paitsi ettei noutajaa tarvitse opettaa noutamaan, sillä se tekee sen aivan luonnostaan viettiensä ajamana ja suurella innokkuudella. Ja mikä tärkeintä, noutajat ovat ainoita koiria jotka osaavat luonnostaan markkeerata ja tekevät sen vieläpä helvetin hyvin. Koitapa opettaa se borzoi markkeeraamaan.

        Tiedätkö, että sen vettyneen, verta vuotavan, toisella siivellään vierä räpiköivän sorsan noutaminen 6 asteisesta vedestä on hieman eri juttu kun jokin pallon haku. Kyllähän toko-tyyppisen noudon pystyy tosiaan opettamaan melkein koiralle kuin koiralle. Noutajakoiralla pitää olla sitä riistaviettiä ja noutoinnokkuutta jotta se ylipäätään koskee riistaan ja suostuu noutamaan ääriolosuhteissa. Vaadittavaa työskentelyinnokkuutta ja noutoviettiä ei pysty mitenkään kouluttamaan, kuten varmasti tiedät. Joten lopeta ääliömäisyyksien suoltaminen ja itsesi nolaaminen. Tämä on kyllä kaikkein paras mitä olen täällä koiraosastolla nähnyt. Voi elämä :D

        Jos tuo oli sinun mielestäsi paras niin sitten et varmaan ole huomannut aikaisempia saman kirjoittajan kannanottoja (erityisesti) metsästyskoirista... ;-D

        Välillä täällä lukijat itkee ja nauraa yhtä aikaa.


    • vinkki...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe