Ajatuksissa olisi lähteä jonnekkin kaupunkilomalle uudeksi vuodeksi, ja haluaisin kuulla teidän kokemuksista. Mitä kaupunkia suosittelisitte omien kokemuksen pohjalta? Tähän mennessä olen katsellut valmiita lento hotelli paketteja, ja hinnat ovat aika suolaisia kahdelta henkilöltä (3 yötä 700-800e). Myös vinkkejä mstä lähteä etsimään halvempaa kokonaisuutta otetaan ilolla vastaan....
Uuden vuoden kaupunkiloma
2
557
Vastaukset
- Karolus51
Olen kiertänyt jo toistakymmentä vuotta vaimoni kanssa niin talvella kuin kesälläkin akselia Budapest-Bratislava-Praha-Varsova ja siihen lisäksi vielä Gdanskit, Wroclawit, Wienit ja Berliinit päälle, nytkin lähdemme joulumatkalle Stettiniin, jonne pääsee kätevästi Air Berlinin lennolla ja puolentoista tunnin junamatka päälle. Mukana on ollut myös huippuhotelleja, mutta yleensä yövymme viihtyisissä pikkuhotelleissa. Yöelämää emme juurikaan vietä, mutta pintapaikkoja löytyy näistä kaikista pilvin pimein. Joillakin nyt on vieläkin kuvitelmia vuosikymmenien takaisista Itä-Euroopan asioista, todellisuus on kokonaan toinen: kaikki nämä mainitsemani kaupungit ovat enemmän länttä ja Eurooppaa kuin Helsinki. Kahden hengen lentohotellipaketeista emme ole vielä maksaneet yli 600 euron, mutta toki sen yli pääsee kun lisää vain tähtiä hotelliluokitukseen. Ja uusi vuosi nostaa tietenkin hieman hintaa, tammikuu taas on muuten aleaikaa.
- Wienin ystävä
Wienissä on uutenavuotena monenlaista tapahtumaa. Aattona iltapäivällä aukeaa "Uudenvuoden polku", joka kiemurtelee läpi keskustan. Eri aukioilla ja kadunpätkillä on erityylistä musiikkia Frank Sinatrasta rockiin ja tanssikoulut järjestävät kursseja kaduilla. Samppanjakojuja ym. ruoka- ja juomakojuja on siellä täällä. Uudenvuodenpäivänä raatihuoneen edessä näytetään isolla screenillä filharmonikkojen konsertti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618150- 1334624
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.353956- 213268
- 232832
- 292777
- 532517
- 252240
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3992184- 322119