Kastoit pensselis

Sydänvereen
sanoitat alenevat laaksot
ylös kohoavat vuoret
karkeloivat aallot

Suljit avasit
luokse kulkevat polut

Kaiversit onkaloita kainaloita
valon teiks
säteille aamuun iltaan
tulevaan yöhön

Lauluks
helmoiks aaltoileviks
pitsiä pärskyvää pirstoilevaa
sinkoilevaa alas vaahdoks halavaa

Siveltimelläs
aiheeks syvyyteen uppoavaan
salaisuuden saattajaks

Pensselis
liikkuu kastat purppuraan
poskipäille kyynel vierähtää

Rakkauteni liinaan
solmit heränneen kukkasen

18

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Elämäntaulu - kaunis ja herkkä - ja tekijäänsä muistuttaa. - Upea! :)

      Sanasi niin kuvaavat, taidokkaat - runo, jota niin mielelläni lukee ja nauttii sen äärellä!
      Ihana yllätys olet tässä sunnuntaiaamussa ja sinulle suuri, lämmin halaus - ja kiitos runostasi!

      Hymy jonka synnytit, tuli perille! Oikein mukvaa pyhäpäivää, Liisa, näin vilkuttaa Murukulta!:)

      • Aamua tässä ja siinä ajatukseni sanoiks sopersin.
        Olin merestä nouseva luoksepääsemätön,
        näky jonka sai tuntea,
        pensseli liikkuu, kastuu sydänvereen.

        Lämmin niin lämmin taas on viestis, miten se lämmittäkää.
        Sinulle täältä hämärästä aamusta sydämellinen kiitos.

        PS.Sieniä kuules perkkaan, näkisitpäs tämän tetatterini.
        Olen hulluna sieniin,metsiin rakastuneena.
        Hymyä loit viestilläs, nestyykiä valkoista vilkutan.


    • Terve tuloa upean runosi myötä.
      Kiitos

      • Noita ajatuksia joita tässä heräävässä aamussa.
        Eläytyen ne todeks, tuntien pensseli liikkuu.

        Sinulle lämmin kiitos,
        sunnutaiaamusta, hymyä iloa päivääs


    • kaaru
      • Miten totta onkaa,
        sydän pieni sielä tuntee.
        Tuntee niin syvällä,
        ett koskee.

        Elämänvedet
        virrassaan vie, eihän jäätyä sallis,
        puhaltaa lämpimän tuulen lailla.

        hymyn vieraaks Sinäki loit
        kiitos kuvasta upeesta,siinä silmä lepää.

        Hyvää sunnuntaita ja iloista mieltä


    • lindalinda1

      siveltimesi herkkä jälki on jättänyt jotain
      kaunista lukijalle pitkästä aikaa.

      Haikeutta se puhuu,
      kauneutta ja haikeutta syksyssä -
      talven odotuksessa.

      Jos jotain poimin, niin tämän
      ' Lauluks
      helmoiks aaltoileviks
      pitsiä pärskyvää pirstoilevaa
      sinkoilevaa alas vaahdoks halavaa '

      Upeaa, upeaa sanojen käyttöä. Kiitos Liisa
      lukuhetkestä, kynttilöiden lämpöä iltaasi.

      • Luonto saarnaa
        muistuttaa esiin etsii piilostaan,
        tuon herkimänki oksan.

        Tuossa runossani,
        olin Intianvaltameressä, vedensylistä nouseva.

        Josta oletki poiminnu kohdan.
        Lauluks
        vesi miten kaunista pitsiä ilmoille luo,
        ainutkertaisen kuvion, katoaa.

        Olen otettu, kiitos palutteestas.
        Lämmin ajatus täältä, etelästä täälä nyt sataa vettä.


    • Kaunis, voi miten kaunis tämä runosi onkaan
      ja niin mukavalla, mahtavalla tavalla kirjoitettu.

      Minä pidin todella paljon, kiitos tästä suurenmoisesta lukuelämyksestä,
      luin sen näin alkajaisiksi kolmeen kertaan, ehkä vielä toiset kolme. :)

      • Eilen eihän ollu ulkoisesti, ei etes aurino paistannu.
        Sielunpoluilla, sielä sittenkin saa nähdä, tuntea.

        Rakkauden käden
        ottaa yllättää
        vie yhä uudestaan

        Todistaa
        "olet rakas"

        Sinulle vierailustas lämmin kiitos, pidit runostani.
        Kauneutta tähänki vuodenaikaan, hymyä päivääs.


    • Minanoita

      Miten ilahduinkaan nähdessäni runosi, oli
      kuin aurinko olisi pilkistänyt hämärän keskelle=))
      (täällä meilläpäin on kuule jo melkoisen hämärää ja sateista:)

      Kaunista taideteosta siveltimesi maalaa,
      kaiholla ja täydellä tunteella=))

      • Oii, halaus ensin!

        Miten voisimmeki olla, aurinkoa toisillemme?
        Kosketit sieluni kieliä
        Tuon kaamoksen tie, se tännekki tullu,
        sen helmat vain pitenee tummenee.

        Olen jotenki eläny elämänkaamoksenki,
        silläki oma tarkoituksensa,
        liikutukseen asti silloinki vaalitaan.

        Lämmin sydämelles kiitos,
        murrettujen värien kauneutta päivääs


    • Yksmies.

      tuo runon nimi herätti mielenkiintoni (yllätys, yllätys ;D) ja huomasin että vaikkei se ollutkaan sellainen runo millaiseksi runoa luulin, oli se todella kaunis.

      • Herättävä nimi.

        Avas oven, soi siiven verran tilaa, rinnalla lentää.
        Hymy kaino kasvoilleni herää, kiitos.

        Kiitos vierailusta ja hyvää herännyttä uutta päivää.


    • Hyvä on lukea Sinuakin pitkästä aikaa ja viimeisestä
      on jo aikaa vierähtänyt.

      Jouhevasti runosi kulkee kuin luonnon ja ihmisen
      yhteinen taival
      yhteisellä matkalla toisiinsa verhoutuen.

      Sinulle oikein hyvää viikkoa alkanutta toivotan !

      • Tulla tupsahdin noine pienine ajatuksine.
        Kesä menny, joka lämmöllään runsaudellaan ilahduttannu.

        Yhdeks kasvamista
        mistä voi olla kiitollinen

        Sinulle lämmin kiitos vierailustas,
        hämärtyvää aikaa, joka valoa kohti kulkee.


    • Laudi

      ihana nähä :D
      ja huomata
      että runosuonesi

      se kukkii yhä
      yhtä taidokkain
      siveltimen vedoin
      kuin ennenki

      iloa tuoden
      taitoas näyttäen
      :D)) kiitos !

      • Samoin ajatukses , lämmittää.

        Virta eihän se voi pysähtyä
        etsii tien
        hioo kiven

        Sydämessä
        patoutunut tunne
        virta jatkaa matkaa

        Rakkaudesta tuo virta alkaa

        Pimeä on jo ilta, pieni liekki valaisee.
        Hyvää yötä, kauniita unia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe