Hei! Onko muilla näkyvissä samanlaista ongelmaa kuin täällä. Eli pidemmän aikaa toi ylen areena tökkinyt ainakin tiettyinä vuorokauden aikoina. Iltaisin tulee liian usein noita pieni hetki... -tekstejä ylälaitaan, noin muutaman kymmenen sekunnin välein pahimmillaan.
Kone on vanha mutta luotettava xp-laite 2gt ramilla, ongelma esiintyy kaikilla selaimilla, joista firefoxi käytetyin ja päivitetyin, flashin päivittäminenkään ei avittanut asiaa joka on ärsyttävä. Internetyhteys on 2 megaa jonka pitäisi riittää.
Kattelin juuri myös että videon kulkiessa suorittimen käyttöaste on noin 70% ja "pienen hetken" kohdalla laskee muutamaan %:n.
Oma oletukseni näillä perusteilla on että ongelman on pakko olla Ylen päässä. Että käyttäjiä on liian paljon niiden linjoilla tiettyinä aikoina eikä palvelimet pysy perässä.
Tapahtuuko tällaista muilla? Kertokaa kokemuksia...?
Yle Areena ja pieni hetki...
10
1752
Vastaukset
- pimo2
Lähetin kysymyksen suoraan YLE:lle. Vastasivat seuraavanlaisesti:
Hei,
Kiitos viestistä!
Ruuhkaisimpiin hetkiin Areenan player saattaa ilmoittaa "Pieni hetki...", jonka ajaksi toisto pysähtyy ja jatkuu taas muutamien sekuntien kuluttua. Tämä johtuu Areenan Flash Media palvelinten kuormittumisesta. Uudet palvelimet ovat jo asennuksessa, joten helpotusta asiaan on luvassa.
Pahoittelemme tilannetta.
Ystävällisin terveisin
Yle Areenan toimitus- ap
kiitos kovasti vaivannäöstä. No nythän se sitten selvisi että en itte sekoile... ;)
- hetki pieni..
Tiedän, että on ärsyttävää kun vastataan vanhaan viestiketjuun.
Jäin miettimään koska tuo palvelimen asennus valmistuu.
Tuo "Pieni hetki" ongelma on edelleenkin olemassa. - Ylen ikävää
hetki pieni.. kirjoitti:
Tiedän, että on ärsyttävää kun vastataan vanhaan viestiketjuun.
Jäin miettimään koska tuo palvelimen asennus valmistuu.
Tuo "Pieni hetki" ongelma on edelleenkin olemassa.Ei se mistään palvelimista johdu vaan epäpätevästä ylläpitohenkilökunnasta.
Videon lataamisesta aiheutuvat viiveet on mahdollista poistaa puskuroinnilla joko manuaalisesti katsojan toimesta tai sitten hieman epävarmemmin laskennallisesti. YLE:n videontoisto-ohjelma ei tee tai salli kumpaakaan vaan pätkii ohjelmaa kesken sen näyttämisen.
Eli se Areenan playeri on suomeksi sanottuna kakka. On aina ollut ja vaikuttaa siltä että tulee myös aina olemaan. Se mikä tässä on masentavaa on se että tuo on niin alkeellinen moka. Siis jossain datanomien kouluharjoituksessa voisi ymmärtää että joku ei osaisi tuota latausviivettä ottaa huomioon mutta että kansallinen tv-yhtiö tuon mokaa...
- edelleen pieni hetki
Sama vika täällä. Aamuisin ja päivisin toimii ohjelmat Yle Areenasta ihan OK mutta iltaisin Pieni hetki... ilmestyy muutaman sekunnin välein ruutuun. Ihmettelen vaan miten ongelmat edelleen ovat noin pahat ettei parissa vuodessa ole tapahtunut mitään muutosta.... kun yllä oleva palvelimen kuormitusviesti on parin vuoden takaa.
- yleisriisto haisee
halutaan antaa palvelusta ruuhkainen mielikuva, jotta areena menee läpi osaperusteluna tv-maksuvelvollisuuden laajentamisessa mediamaksuvelvollisuudeksi.
en tiedä mistä lähtien siitä on ollut laillista laskuttaa, että kansalaisilla on mahdollisuus omalla/kirjaston nettiyhteydellä vierailla ylen verkkosivuilla ja katsoa salaamatonta materiaalia. mutta tälle ansaintatavoitteelle areena on luotu. saadaan sadattuhannet aidosti televisiottomat maksamaan yleisriistolle.
- Kyrpiintynyt
Eihän areenalla mitään............................pieni hetki................................vikaa..................pieni hetki...........................ole..................
- whhhh
Muilla sivuistoilla kun katsoo videoita, niin ei oikeastaan koskaan tuu noita miettimis taukoja, Ylellä niitä tulee minuuttiin lähemmäs kymmenen... raivostuttavaa...
- Pieni vitun HETKI
Eikö tuole paskalle playerille voi tosiaan mitään? Muilla ärsyttää mainokset, mutta videon toistossa ei ole ongelmia. Kädettömiä ja täysiä tolloja tuolla ylellä.
- kohta...
YLE Areenan tekniikan tiimiä on vahvistettu joulukuussa, ja uudistus pyritään saamaan valmiiksi helmi-maaliskuun vaihteessa.
Kyseessä on mittava uudistus, ja se otetaan käyttöön uudistuvassa Areenassa, josta on tällä hetkellä käytettävissä BETA-versio.
http://areena-beta.yle.fi/ng/areena/tv/
Tommonen tuli tänne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466