Jostain syystä Hyundai i20 laturinhihnaa on kiristetty äärimmilleen.Mitä lie tehtaalla pelänneet.Moniurahihna ei helposti luista.Ei tarvi olla niinkään kireällä mitä perinteinen kiilahihna.Eli kannattaa löystää hihnaa ennen kuin laturin laakerit rikkoontuvat.Hyviä autoja nää Hyundait.
Laturin hihnan kireys
7
7662
Vastaukset
- frangrabba
luultavasti hihnan venymistä,sen takia ovat laittaneet vähän kireelle,eli jos sinä löysensit sitä niin kohta se onkin tosi löysä
- hynny20
Siinä vaan on sellanen pointti,ettei hihnaa kuulu venyttää.On tarkoituksenmukaista kiristää hihnaa sitä mukaa kun hinhan kitkapinta kuluu.Laturin laakereitten vaihto on paljon ikävämpää,tosin menisi ehkä takuuseen samalla koko laturi...
- i30cw 2.0crdi
Joopa joo.. tuo sanomasi 'äärimmäinen kireys' on ihan sun oma käsite asiasta. Etsippä asiasta faktaa, kuinka kireällä remmi saa olla (laakereiden jne kestävyydet tiedetään joten remmin kireydellekin on tarkat raja-arvot), ja mittaa oman äärimmäisen kireän todellinen kireys ja sano sitten asiasta jotain.
Itse tankkaan ja täytän pissapoikaa.. sen enempää en vaivaudu ajattelemaan tekniikkaa (ei ole tarvinut vielä polttimoita opetella vaihtamaan)- hynny20
Ei ollut tarkoitus hermostuttaa.Kun ei kotona ole kaiken maailman mittareita niin sitte vaan alkaa miettiä asioita.Riittääkö laturin siivaa vetämään 5kg vastaava voima vai 50kg.Koitin kiristää kiristyspulttia sormilla niin kireeksi kun sai.Ei hihna enää tuolloin luistanut.Siitä sitten jatkoin kiristystä kunnes tuntui sopivalta.Siinä se.Paljon jäi löysemmäksi kuin mitä tehtaalla oli laitettu.Äärimmäinen kireys vastaa sikakireetä:D
Riitää kun hihna on sopivan piukalla.Olen nyt ajanut näin 9000km.Eilen koitin hihnaa.Hyvä oli edelleen.
- Väenö.
moniurahihna pitää olla huomattavasti kireämmällä kuin perinteinen hihna.Perinteinen hihna pitää painua yhden senttimetrin pisimmältä väliltä sitä painettaessa peukalolla,kun taas moniurahihna samoilla säädöillä luistaa iloisesti.
- hynny20
Sitten kehitys olisi mennyt taaksepäin.Moiniurahihnan etu on siinä että sen painauma on pitkässä juoksussa pienempi,kitkapinta suurempi,huoltotarve pienenmpi.Sopiva kireys riittää mainiosti vuosiksi eteenpäin.
- Väenö.
hynny20 kirjoitti:
Sitten kehitys olisi mennyt taaksepäin.Moiniurahihnan etu on siinä että sen painauma on pitkässä juoksussa pienempi,kitkapinta suurempi,huoltotarve pienenmpi.Sopiva kireys riittää mainiosti vuosiksi eteenpäin.
asian voi tulkita.Toisaalta moniurahihna on pinnaltaan paljon liukkaampi kuin vanhat.Kiilahihnassa on jonkinverran kumia,joka saa siitä huonommin luistavan ja kiilahihna kiilautui hihnapyörälle,joka estää luistamisen,jos ei hihna ole älyttömän löysällä.Mielestäni moniurahihnassa on haettu enemmänkin kestävyyttä,joka on huomattavasti parempi kuin kiilahihnassa.Myöskinkin moniura on hiljaisempi,sillä kiilahihna pakkaa pitämään ääntä vanhana ja varsinkin jos hihnapyörät on vuosien myötä kuluneet.Helposti hihnat uikutti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654196
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342729En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142532Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1491167- 801016