Jostain syystä Hyundai i20 laturinhihnaa on kiristetty äärimmilleen.Mitä lie tehtaalla pelänneet.Moniurahihna ei helposti luista.Ei tarvi olla niinkään kireällä mitä perinteinen kiilahihna.Eli kannattaa löystää hihnaa ennen kuin laturin laakerit rikkoontuvat.Hyviä autoja nää Hyundait.
Laturin hihnan kireys
7
7964
Vastaukset
- frangrabba
luultavasti hihnan venymistä,sen takia ovat laittaneet vähän kireelle,eli jos sinä löysensit sitä niin kohta se onkin tosi löysä
- hynny20
Siinä vaan on sellanen pointti,ettei hihnaa kuulu venyttää.On tarkoituksenmukaista kiristää hihnaa sitä mukaa kun hinhan kitkapinta kuluu.Laturin laakereitten vaihto on paljon ikävämpää,tosin menisi ehkä takuuseen samalla koko laturi...
- i30cw 2.0crdi
Joopa joo.. tuo sanomasi 'äärimmäinen kireys' on ihan sun oma käsite asiasta. Etsippä asiasta faktaa, kuinka kireällä remmi saa olla (laakereiden jne kestävyydet tiedetään joten remmin kireydellekin on tarkat raja-arvot), ja mittaa oman äärimmäisen kireän todellinen kireys ja sano sitten asiasta jotain.
Itse tankkaan ja täytän pissapoikaa.. sen enempää en vaivaudu ajattelemaan tekniikkaa (ei ole tarvinut vielä polttimoita opetella vaihtamaan)- hynny20
Ei ollut tarkoitus hermostuttaa.Kun ei kotona ole kaiken maailman mittareita niin sitte vaan alkaa miettiä asioita.Riittääkö laturin siivaa vetämään 5kg vastaava voima vai 50kg.Koitin kiristää kiristyspulttia sormilla niin kireeksi kun sai.Ei hihna enää tuolloin luistanut.Siitä sitten jatkoin kiristystä kunnes tuntui sopivalta.Siinä se.Paljon jäi löysemmäksi kuin mitä tehtaalla oli laitettu.Äärimmäinen kireys vastaa sikakireetä:D
Riitää kun hihna on sopivan piukalla.Olen nyt ajanut näin 9000km.Eilen koitin hihnaa.Hyvä oli edelleen.
- Väenö.
moniurahihna pitää olla huomattavasti kireämmällä kuin perinteinen hihna.Perinteinen hihna pitää painua yhden senttimetrin pisimmältä väliltä sitä painettaessa peukalolla,kun taas moniurahihna samoilla säädöillä luistaa iloisesti.
- hynny20
Sitten kehitys olisi mennyt taaksepäin.Moiniurahihnan etu on siinä että sen painauma on pitkässä juoksussa pienempi,kitkapinta suurempi,huoltotarve pienenmpi.Sopiva kireys riittää mainiosti vuosiksi eteenpäin.
- Väenö.
hynny20 kirjoitti:
Sitten kehitys olisi mennyt taaksepäin.Moiniurahihnan etu on siinä että sen painauma on pitkässä juoksussa pienempi,kitkapinta suurempi,huoltotarve pienenmpi.Sopiva kireys riittää mainiosti vuosiksi eteenpäin.
asian voi tulkita.Toisaalta moniurahihna on pinnaltaan paljon liukkaampi kuin vanhat.Kiilahihnassa on jonkinverran kumia,joka saa siitä huonommin luistavan ja kiilahihna kiilautui hihnapyörälle,joka estää luistamisen,jos ei hihna ole älyttömän löysällä.Mielestäni moniurahihnassa on haettu enemmänkin kestävyyttä,joka on huomattavasti parempi kuin kiilahihnassa.Myöskinkin moniura on hiljaisempi,sillä kiilahihna pakkaa pitämään ääntä vanhana ja varsinkin jos hihnapyörät on vuosien myötä kuluneet.Helposti hihnat uikutti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643225Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422447
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992180- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271800- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851405- 391290
- 811132