"Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin."
Totuutta ei kaipaa kukaan!
38
276
Vastaukset
- totuus. Raamatun
sana käy toteen kaikilta osin.
- Vielä on päivä
Tämä tarkoittaa ihmiskunnan historian vaikeinta ajanjaksoa, ennen Jeesuksen paluuta. Lopullisesti ja täydellisesti alkuviestin ajanjakso saa täyttymyksensä silloin. Silloin Jeesuksen omia vihataan, kun eivät ota Pedon Merkkiä, jonka epäjumalan palvelukseen liittyy kaikkinainen paha valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä. Silloin monet luopuvat Jeesuksesta ja vihaavat toinen toisiaan. Monia tapetaan, koska totuuden sanaa ei sallita paljastamaan eksytystä ja antikristusta ja pedon maailman valtakuntien yhteenliittymistä. Television ja tietokoneiden kautta tulee kauhea hävityksen kauhistus jokaiseen talouteen, koska Paha vaatii itselleen totalitaarista epäjumalanpalvontaa. Autuas se, joka Herraan Jeesukseen turvaa ja paluutaan odottaa uskollisena ja Pyhän Hengen voimassa, sillä niinkuin Danielin kolme ystävää eivät kärventyneet tulessa kieltäydyttyään Nebukadnessarin kultaisia kuvapatsaita kumartamasta myös Pahan valtakunnassa uskovien kulta puhdistetaan tulessa ja tulikasteessa, niinkuin Herra Jeesuskin sen otti Isän Jumalan tahdon mukaan ristille mennessään. Tiesi kuitenkin saavansa Elämän takaisin, niinkuin sen tahdostaan myöskin antoi, ei omasta vaan Isän tahdosta, mutta tahtoi mieluummin tehdä sen kuin omansa. Näin myös uskolliset saavat Elämän Herran Jeesuksen 1000-vuotisessa Valtakunnassa vaikka menettäisivätkin ruumiinsa kuolemaan, mutta sielu on armosta pelastuva, kun ei Pedon Merkkiä ota eikä kauheaan epäjumalanpalvelukseen lankea. Öljy pitää olla astioissa kun Jeesuksen paluun pasuuna soi ja Herra kokoaan omansa Jumalan Valtakuntaan. Älkää peljätkö vaan rohkaistukaa ja anokaa Herran Jeesuksen Hengen voimaa ja nostakaa katseenne, sillä Mestarinne paluu on lähellä, oven edessä, kun paula ja ansa maanpiirin ihmiset saavuttaa. Jos saatte kärsiä Jeesuksen tähden, niin pitäkää sitä ilonanne niinkuin Jeesus opetti, ottakaa esikuvaksi Herran profeetat ja apostolit, jotka ovat kärsineet ennen teitä, kun Jumalan tahto ja sallimus sen tarjoaa.
"Tämä tarkoittaa ihmiskunnan historian vaikeinta ajanjaksoa, ennen Jeesuksen paluuta. Lopullisesti ja täydellisesti alkuviestin ajanjakso saa täyttymyksensä silloin.
Silloin Jeesuksen omia vihataan, kun eivät ota Pedon Merkkiä, jonka epäjumalan palvelukseen liittyy kaikkinainen paha valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä".
--
Varoituksesi ovat tarpeen, ettemme eksy !
Sattumalta löysin netistä TIMO KOIVISTON nettipäiväkirjan.
http://timokoivisto.blogspot.com/
Blogissa on asiaa pedon luvusta ja lopunajoista
Jos et jaksa lukea alusta, niin selaa tekstiä alaspäin, löydät otsikon:
EDELLEEN SIITÄ, MISSÄ MENNÄÄN.
Lueppa, niin huomaat, missä ajassa elämme.- ÄnkyräVenkula
Tapio522 kirjoitti:
"Tämä tarkoittaa ihmiskunnan historian vaikeinta ajanjaksoa, ennen Jeesuksen paluuta. Lopullisesti ja täydellisesti alkuviestin ajanjakso saa täyttymyksensä silloin.
Silloin Jeesuksen omia vihataan, kun eivät ota Pedon Merkkiä, jonka epäjumalan palvelukseen liittyy kaikkinainen paha valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä".
--
Varoituksesi ovat tarpeen, ettemme eksy !
Sattumalta löysin netistä TIMO KOIVISTON nettipäiväkirjan.
http://timokoivisto.blogspot.com/
Blogissa on asiaa pedon luvusta ja lopunajoista
Jos et jaksa lukea alusta, niin selaa tekstiä alaspäin, löydät otsikon:
EDELLEEN SIITÄ, MISSÄ MENNÄÄN.
Lueppa, niin huomaat, missä ajassa elämme.Oli hyvä kirjoitus. Talletin sen itselle.
- cybo-ceronimo-cabriel-61
Mitä ihminen himoitsee ja sen vuoksi "korvasyyhyynsä" taruja [millaisia] keksii ja niihin uskoo?
Ihminen himoitsee elämää ja tuossa elämässään jatkuvaa onnellista olotilaa, siis mukavaa hetkeä toinen toisensa perään.
Mikä vain tätä onnellista olo-tilannetta uhkaa ja häiritsee on ihmisen mielestä sitä "pahaa" ja tuota "pahaa" vastaan hän kehittää taruja korvasyyhyynsä.
Kuolema lienee se viimeinen "paha" eli vihollisista se viimeinen, siinä sairauksien ja mielenrauhaa elämässään häiritsevien ketjussa, joille "suojaa" on korvasyyhyynsä taruiltava.
Siispä jokainen taruja etsimään ja tietysti omaan korvasyyhyynsä sopivia.
Väitteen mukaan on olemassa systeemejä joiden suojissa---> voittaa jopa kuoleman, parantuu sairauksista ja menestyy mihin ikinä ryhtyykään, kunhan uskoo juuri tähän korvasyyhyisten tarujen maailmaan.
Tajuaako kukaan mikä voisi olla se terve-oppi elämästä?- Ihmisten eksyttää
> Tajuaako kukaan mikä voisi olla se terve-oppi elämästä?
Ja parantaa ja vapauttaa ihmisen turhista opeista ja uskomuksista ja epäjumalanpalveluksesta. Herran Jeesuksen opin opettajaksi tarvitaan Herran Henki, sillä vain siitä syntyneet ovat elävän Jumalan hengellisiä lapsia Jeesuksessa, muut ovat maailmassa ilman Pyhää Henkeä ja ilman nimeä Elämän Kirjassa Jumalan Valtakunnassa. - cybo-ceronimo-cabriel-61
Ihmisten eksyttää kirjoitti:
> Tajuaako kukaan mikä voisi olla se terve-oppi elämästä?
Ja parantaa ja vapauttaa ihmisen turhista opeista ja uskomuksista ja epäjumalanpalveluksesta. Herran Jeesuksen opin opettajaksi tarvitaan Herran Henki, sillä vain siitä syntyneet ovat elävän Jumalan hengellisiä lapsia Jeesuksessa, muut ovat maailmassa ilman Pyhää Henkeä ja ilman nimeä Elämän Kirjassa Jumalan Valtakunnassa.Mitä halusit sanoa?
Senkö että en tajua mitään kun en "herran henkeä ole saanut"?
Eikö tekstini saanut sinussa edes pientä ajatusta itämään?
Tajusitko sen, Jeesus-epä-jumala oppinne sopii myös korva-syyhy-taruihin? - Ei korvasyyhyyn
cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
Mitä halusit sanoa?
Senkö että en tajua mitään kun en "herran henkeä ole saanut"?
Eikö tekstini saanut sinussa edes pientä ajatusta itämään?
Tajusitko sen, Jeesus-epä-jumala oppinne sopii myös korva-syyhy-taruihin?Sen halusin sanoa. Ja Jeesus on Herra ja Jumalan ainosyntyinen Poika. Ja ihmisen tulee syntyä Pyhästä Hengenstä, että voi olla Jumalan lapsi, hengellisesti elävä. Pyhä Henki todistaa Jeesuksesta ja sovituksesta ja Jumalan Valtakunnasta ja vanhurskaudesta.
- cybo-ceronimo-cabriel-61
Ei korvasyyhyyn kirjoitti:
Sen halusin sanoa. Ja Jeesus on Herra ja Jumalan ainosyntyinen Poika. Ja ihmisen tulee syntyä Pyhästä Hengenstä, että voi olla Jumalan lapsi, hengellisesti elävä. Pyhä Henki todistaa Jeesuksesta ja sovituksesta ja Jumalan Valtakunnasta ja vanhurskaudesta.
Ja millähän
o i k e u d e l l a ja ennen muuta
p e r u s t e e l l a
voit noin opistasi ja lähimmäisestäsi kirjoittaa? - Oikeus kirjoittaa
cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
Ja millähän
o i k e u d e l l a ja ennen muuta
p e r u s t e e l l a
voit noin opistasi ja lähimmäisestäsi kirjoittaa?Jumalan lapsen oikeudella. Isä antoi oikeuden tulla Jumalan lapseksi Jeesuksen nimessä ja Pyhän Hengen uudestisynnyttävässä voimassa.
En kyllä ymmärrä, mitä tarkoitat kysymykselläsi. Liian lainopillista minulle yksinkertaiselle ja suoralle. - cybo-ceronimo-cabriel-61
Oikeus kirjoittaa kirjoitti:
Jumalan lapsen oikeudella. Isä antoi oikeuden tulla Jumalan lapseksi Jeesuksen nimessä ja Pyhän Hengen uudestisynnyttävässä voimassa.
En kyllä ymmärrä, mitä tarkoitat kysymykselläsi. Liian lainopillista minulle yksinkertaiselle ja suoralle.Vai että kirjoitan kuin ylipappi ;D, no sovitaan että sinun Jeesus-jumalana versiosi kohtaa tässä minun "ylipapillisen Jeesus-versioni".
En kuitenkaan tunne minkäänmoista vihaa tai tarvetta vihalle kuten ne ylipapit, jotka suuttuivat siitä "ego eimi" väitteestä joka oli vihje sen lausujan, eli Jeesuksen omasta yli-pappeus väitteestä. He näkivät Jeesuksessa ja hänen ylipappillisessa puvussaan [valkoinen saumaton ihokas] vain Kalifin pyrkimässä Kalifin paikalle.
Jeesus itse ei koskaan väittänyt olevansa jumala tai edes jumalan poika siinä mielessä kuin se kristinuskossa tulkitaan, vaan päinvastoin kielsi jumaluutensa sanomalla Jumalan olevan yksin hyvä.
Jeesus ei sallinut itseään palvottavan eikä pidettävän hyvänä ja Jeesus rikkoi käskyjä, jotka olivat Jumalan antamia ja joista hän itse sanoi, ettei niistä katoa pieninkään piirto.
Täytyy myös muistaa se, että kertomukset korva-syyhyisissä-taruissa jumalista ja pelastajista ovat tuttuja jo ennen Jeesus-narraatiota. Samat teemat kuin kertomuksessa Jeesuksesta ovat jo kertomuksissa mm. Caesarista.
Caesarista joka ei ollut pelkästään ylipappi [pontifex maximus], diktaattori ja konsuli, vaan myös 'sôtêr'/'euergetês' ja 'theos' - eli pelastaja, hyväntekijä ja jumala. Hän oli myös 'optime merito', kreikaksi 'chrêstos', joka hellenistisen kauden lopulla lausuttiin samalla tavalla kuin "voideltu", eli kristus.
Huomattavaa yhtä'läisyyttä?
Tarkoitin siis sitä, että totuutesi on vertifoitava [ http://fi.wikipedia.org/wiki/Verifikationismi ] ennen kuin sitä voi kutsua yleiseksi totuudeksi ja vasta vertifoinnin jälkeen sitä voisi levittää yleisenä totuutena meille totuudettomille. Sitä paitsi tuota totuuden maailmanlaajuista levittämistä ei Jeesus ainakaan laittanut alulle, sillä hän keskittyi vain paikalliseen pelastamiseen, eli juutalaisten pelastamiseen Roomalta ja sen aika oli 'pian', sillä kreikan sana 'takhy' tarkoittaa erittäin lyhyttä aikaa. - Jeesus pelastaa
cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
Vai että kirjoitan kuin ylipappi ;D, no sovitaan että sinun Jeesus-jumalana versiosi kohtaa tässä minun "ylipapillisen Jeesus-versioni".
En kuitenkaan tunne minkäänmoista vihaa tai tarvetta vihalle kuten ne ylipapit, jotka suuttuivat siitä "ego eimi" väitteestä joka oli vihje sen lausujan, eli Jeesuksen omasta yli-pappeus väitteestä. He näkivät Jeesuksessa ja hänen ylipappillisessa puvussaan [valkoinen saumaton ihokas] vain Kalifin pyrkimässä Kalifin paikalle.
Jeesus itse ei koskaan väittänyt olevansa jumala tai edes jumalan poika siinä mielessä kuin se kristinuskossa tulkitaan, vaan päinvastoin kielsi jumaluutensa sanomalla Jumalan olevan yksin hyvä.
Jeesus ei sallinut itseään palvottavan eikä pidettävän hyvänä ja Jeesus rikkoi käskyjä, jotka olivat Jumalan antamia ja joista hän itse sanoi, ettei niistä katoa pieninkään piirto.
Täytyy myös muistaa se, että kertomukset korva-syyhyisissä-taruissa jumalista ja pelastajista ovat tuttuja jo ennen Jeesus-narraatiota. Samat teemat kuin kertomuksessa Jeesuksesta ovat jo kertomuksissa mm. Caesarista.
Caesarista joka ei ollut pelkästään ylipappi [pontifex maximus], diktaattori ja konsuli, vaan myös 'sôtêr'/'euergetês' ja 'theos' - eli pelastaja, hyväntekijä ja jumala. Hän oli myös 'optime merito', kreikaksi 'chrêstos', joka hellenistisen kauden lopulla lausuttiin samalla tavalla kuin "voideltu", eli kristus.
Huomattavaa yhtä'läisyyttä?
Tarkoitin siis sitä, että totuutesi on vertifoitava [ http://fi.wikipedia.org/wiki/Verifikationismi ] ennen kuin sitä voi kutsua yleiseksi totuudeksi ja vasta vertifoinnin jälkeen sitä voisi levittää yleisenä totuutena meille totuudettomille. Sitä paitsi tuota totuuden maailmanlaajuista levittämistä ei Jeesus ainakaan laittanut alulle, sillä hän keskittyi vain paikalliseen pelastamiseen, eli juutalaisten pelastamiseen Roomalta ja sen aika oli 'pian', sillä kreikan sana 'takhy' tarkoittaa erittäin lyhyttä aikaa.> En kuitenkaan tunne minkäänmoista vihaa tai tarvetta vihalle kuten ne ylipapit, jotka suuttuivat siitä "ego eimi" väitteestä joka oli vihje sen lausujan, eli Jeesuksen omasta yli-pappeus väitteestä. He näkivät Jeesuksessa ja hänen ylipappillisessa puvussaan [valkoinen saumaton ihokas] vain Kalifin pyrkimässä Kalifin paikalle.
Tarkoitin viittauksella oikeuksien kyselyyn, en laajemmin, vaikka et sinäkään taida tunnustaa Jeesusta Jumalan ainosyntyiseksi Pojaksi.
Ylipapit suuttuivat myös siitä syystä, että Jeesus osoitti heidän Jumalan tuntemisensa ja palvelemisensa ulkokultaiseksi ilman Herran Hengen hedelmää, ilman Jumalan ja lähimmäisen rakkautta.
> Jeesus ei sallinut itseään palvottavan eikä pidettävän hyvänä ja Jeesus rikkoi käskyjä, jotka olivat Jumalan antamia ja joista hän itse sanoi, ettei niistä katoa pieninkään piirto.
Jeesus puhui Poikana sen mitä Isä Jumalalta sai. Tietysti Jeesus tiesi Jumaluutensa ja että jokaisen ihmisen polvet tulevat edessään taipumaan ja häntä kumartamaan. Tämä oli sallittua vain Jumalan edessä. Isä Jumala loi kaiken Poika Jumalan kautta, joka on Isän kuva ihmisille, kuten Jeesus sanoikin: "Joka on nähnyt minut on nähnyt Isän".
> Huomattavaa yhtä'läisyyttä?
Yhtä vähän yhtäläisyyttä kuin on ihmisessä ja Jumalassa, tosin Jumala Jeesuksessa otti ihmisen muodon. Ei ole ketään muuta kuin Jeesus, joka on Isästä Jumalasta. Kaikki muut ihmiset ovat ihmisiä ja tarvitsevat pelastusta Jeesukselta. Totta kai sanoissa ja käsitteissäkin on yhtäläisyyksiä, täytyyhän Jumalan toimia ihmisten lähtökohdista lähtien, kun tahtoo sanomaan eteenpäin täällä viedä Pojastaan, Pyhästä Hengestä siinneestä, joka nousi kuolleista ja meni taivaaseen Isän oikealle puolelle saaden vallan ja Valtakunnan, niinkuin oli aina ollutkin Jumalan valittu ja voideltu ja kuva.
> Tarkoitin siis sitä, että totuutesi on vertifoitava ennen kuin sitä voi kutsua yleiseksi totuudeksi
Jumalan Valtakunnassa se menee niin, että Raamattu ja Evankeliumin sanoma on kaikille ihmisille annettu, että Jumala näkee, onko ketään joka tekee hyvää ja etsii hänen Valtakuntaansa ja vanhurskauttansa. Jeesuksen opetuslapsina saamme olla viemässä tätä sanomaa ja todistusta Jeesuksesta, että voisi syntyä uskon kuuliaisuutta ja tahtonsa tuntemista. Tämä maailma ja Jumalan Valtakunta ovat eri asioita, Jumala tuo Valtakuntansa tänne ajallaan, kuitenkaan vielä noin pari vuosituhatta sitten ei ollut sen aika. Jeesus on tehnyt jokaiselle ihmisille mahdolliseksi tulla armoonsa ja totuuteensa, kysymys on siitä, mitä ihmiset tahtovat, hänen vallanalaisuuttaan vai jotakin muuta, koska vapaaehtoiseen tahtomiseen perustuu Jumalan kutsu ja pyhitys ihmisten osalle. Myös voimakkaat varoitukset armon ohikulkeutumisesta ovat Jumalan totuutta. - cybo-ceronimo-cabriel-61
Jeesus pelastaa kirjoitti:
> En kuitenkaan tunne minkäänmoista vihaa tai tarvetta vihalle kuten ne ylipapit, jotka suuttuivat siitä "ego eimi" väitteestä joka oli vihje sen lausujan, eli Jeesuksen omasta yli-pappeus väitteestä. He näkivät Jeesuksessa ja hänen ylipappillisessa puvussaan [valkoinen saumaton ihokas] vain Kalifin pyrkimässä Kalifin paikalle.
Tarkoitin viittauksella oikeuksien kyselyyn, en laajemmin, vaikka et sinäkään taida tunnustaa Jeesusta Jumalan ainosyntyiseksi Pojaksi.
Ylipapit suuttuivat myös siitä syystä, että Jeesus osoitti heidän Jumalan tuntemisensa ja palvelemisensa ulkokultaiseksi ilman Herran Hengen hedelmää, ilman Jumalan ja lähimmäisen rakkautta.
> Jeesus ei sallinut itseään palvottavan eikä pidettävän hyvänä ja Jeesus rikkoi käskyjä, jotka olivat Jumalan antamia ja joista hän itse sanoi, ettei niistä katoa pieninkään piirto.
Jeesus puhui Poikana sen mitä Isä Jumalalta sai. Tietysti Jeesus tiesi Jumaluutensa ja että jokaisen ihmisen polvet tulevat edessään taipumaan ja häntä kumartamaan. Tämä oli sallittua vain Jumalan edessä. Isä Jumala loi kaiken Poika Jumalan kautta, joka on Isän kuva ihmisille, kuten Jeesus sanoikin: "Joka on nähnyt minut on nähnyt Isän".
> Huomattavaa yhtä'läisyyttä?
Yhtä vähän yhtäläisyyttä kuin on ihmisessä ja Jumalassa, tosin Jumala Jeesuksessa otti ihmisen muodon. Ei ole ketään muuta kuin Jeesus, joka on Isästä Jumalasta. Kaikki muut ihmiset ovat ihmisiä ja tarvitsevat pelastusta Jeesukselta. Totta kai sanoissa ja käsitteissäkin on yhtäläisyyksiä, täytyyhän Jumalan toimia ihmisten lähtökohdista lähtien, kun tahtoo sanomaan eteenpäin täällä viedä Pojastaan, Pyhästä Hengestä siinneestä, joka nousi kuolleista ja meni taivaaseen Isän oikealle puolelle saaden vallan ja Valtakunnan, niinkuin oli aina ollutkin Jumalan valittu ja voideltu ja kuva.
> Tarkoitin siis sitä, että totuutesi on vertifoitava ennen kuin sitä voi kutsua yleiseksi totuudeksi
Jumalan Valtakunnassa se menee niin, että Raamattu ja Evankeliumin sanoma on kaikille ihmisille annettu, että Jumala näkee, onko ketään joka tekee hyvää ja etsii hänen Valtakuntaansa ja vanhurskauttansa. Jeesuksen opetuslapsina saamme olla viemässä tätä sanomaa ja todistusta Jeesuksesta, että voisi syntyä uskon kuuliaisuutta ja tahtonsa tuntemista. Tämä maailma ja Jumalan Valtakunta ovat eri asioita, Jumala tuo Valtakuntansa tänne ajallaan, kuitenkaan vielä noin pari vuosituhatta sitten ei ollut sen aika. Jeesus on tehnyt jokaiselle ihmisille mahdolliseksi tulla armoonsa ja totuuteensa, kysymys on siitä, mitä ihmiset tahtovat, hänen vallanalaisuuttaan vai jotakin muuta, koska vapaaehtoiseen tahtomiseen perustuu Jumalan kutsu ja pyhitys ihmisten osalle. Myös voimakkaat varoitukset armon ohikulkeutumisesta ovat Jumalan totuutta.//Jumalan Valtakunnassa se menee niin, että Raamattu ja Evankeliumin sanoma on kaikille ihmisille annettu, että Jumala näkee, onko ketään joka tekee hyvää ja etsii hänen Valtakuntaansa ja vanhurskauttansa. Jeesuksen opetuslapsina saamme olla viemässä tätä sanomaa ja todistusta Jeesuksesta, että voisi syntyä uskon kuuliaisuutta ja tahtonsa tuntemista.//
- Sama kirja toteaa Paavalin suulla että Jumala itse valitsee etu-käteen omansa ja täten toisaalla myös ne jotka tuhoutuvat, tämä kaikki ilman että ihminen voi millään tai mitenkään tähän prosessiin vaikuttaa.
Mutta tuosta Raamattuun ja keljuiluun suhtautumisesta olen kyllä hieman samoilla laduilla.
Täytynee selittää.
Ajatukseni kohtaa omasi siinä mielessä, että rehellisyys ja syvempi ymmärrys eroittelee 'ne' --> 'heistä', jotka henkisestä laiskuudestaan[ulkokultaisuus], pelosta[ei rakkautta] tai jostain arveluttavista itsekkäistä vaikuttimista [valta/raha] tulkitsevat Raamattua irralisesti asia-yhteyksistään, kontekstoimatta, irti diskursseistaan, siis omaksi hyväkseeen kuten "piru" Raamattua.
Sinänsä kirjoituksesi oli tuttua, eli täynnä sitä uskonnollista retoriikkaa, ennakko-oppia ja asennetta, joka ei kuuntele mitään selitystä tai huomioi muita vaihto-ehtoja ollenkaan.
Nyt ei ole aikaa, mutta palaan varmasti aiheeseen paremmalla ajalla, hyvää ötyä. :) - cybo-ceronimo-cabriel-61
Jeesus pelastaa kirjoitti:
> En kuitenkaan tunne minkäänmoista vihaa tai tarvetta vihalle kuten ne ylipapit, jotka suuttuivat siitä "ego eimi" väitteestä joka oli vihje sen lausujan, eli Jeesuksen omasta yli-pappeus väitteestä. He näkivät Jeesuksessa ja hänen ylipappillisessa puvussaan [valkoinen saumaton ihokas] vain Kalifin pyrkimässä Kalifin paikalle.
Tarkoitin viittauksella oikeuksien kyselyyn, en laajemmin, vaikka et sinäkään taida tunnustaa Jeesusta Jumalan ainosyntyiseksi Pojaksi.
Ylipapit suuttuivat myös siitä syystä, että Jeesus osoitti heidän Jumalan tuntemisensa ja palvelemisensa ulkokultaiseksi ilman Herran Hengen hedelmää, ilman Jumalan ja lähimmäisen rakkautta.
> Jeesus ei sallinut itseään palvottavan eikä pidettävän hyvänä ja Jeesus rikkoi käskyjä, jotka olivat Jumalan antamia ja joista hän itse sanoi, ettei niistä katoa pieninkään piirto.
Jeesus puhui Poikana sen mitä Isä Jumalalta sai. Tietysti Jeesus tiesi Jumaluutensa ja että jokaisen ihmisen polvet tulevat edessään taipumaan ja häntä kumartamaan. Tämä oli sallittua vain Jumalan edessä. Isä Jumala loi kaiken Poika Jumalan kautta, joka on Isän kuva ihmisille, kuten Jeesus sanoikin: "Joka on nähnyt minut on nähnyt Isän".
> Huomattavaa yhtä'läisyyttä?
Yhtä vähän yhtäläisyyttä kuin on ihmisessä ja Jumalassa, tosin Jumala Jeesuksessa otti ihmisen muodon. Ei ole ketään muuta kuin Jeesus, joka on Isästä Jumalasta. Kaikki muut ihmiset ovat ihmisiä ja tarvitsevat pelastusta Jeesukselta. Totta kai sanoissa ja käsitteissäkin on yhtäläisyyksiä, täytyyhän Jumalan toimia ihmisten lähtökohdista lähtien, kun tahtoo sanomaan eteenpäin täällä viedä Pojastaan, Pyhästä Hengestä siinneestä, joka nousi kuolleista ja meni taivaaseen Isän oikealle puolelle saaden vallan ja Valtakunnan, niinkuin oli aina ollutkin Jumalan valittu ja voideltu ja kuva.
> Tarkoitin siis sitä, että totuutesi on vertifoitava ennen kuin sitä voi kutsua yleiseksi totuudeksi
Jumalan Valtakunnassa se menee niin, että Raamattu ja Evankeliumin sanoma on kaikille ihmisille annettu, että Jumala näkee, onko ketään joka tekee hyvää ja etsii hänen Valtakuntaansa ja vanhurskauttansa. Jeesuksen opetuslapsina saamme olla viemässä tätä sanomaa ja todistusta Jeesuksesta, että voisi syntyä uskon kuuliaisuutta ja tahtonsa tuntemista. Tämä maailma ja Jumalan Valtakunta ovat eri asioita, Jumala tuo Valtakuntansa tänne ajallaan, kuitenkaan vielä noin pari vuosituhatta sitten ei ollut sen aika. Jeesus on tehnyt jokaiselle ihmisille mahdolliseksi tulla armoonsa ja totuuteensa, kysymys on siitä, mitä ihmiset tahtovat, hänen vallanalaisuuttaan vai jotakin muuta, koska vapaaehtoiseen tahtomiseen perustuu Jumalan kutsu ja pyhitys ihmisten osalle. Myös voimakkaat varoitukset armon ohikulkeutumisesta ovat Jumalan totuutta.//Tarkoitin viittauksella oikeuksien kyselyyn, en laajemmin, vaikka et sinäkään taida tunnustaa Jeesusta Jumalan ainosyntyiseksi Pojaksi.//
- Minun tunnustukseni eivät tähän näy.
Sen sijaan Jeesus itse EI tunnustanut olevansa Jumala; "Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot m i n u a hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei k u k a a n muu." [Luuk. 18:19].
Lisäksi kristilliset opit romahtavat jos ja kun Jeesus todetaan astrologis-astronomiseksi allegoriaksi, mikä on mahdollinen ja yksi oikea tulkinta esoterian valossa.
//Ylipapit suuttuivat myös siitä syystä, että Jeesus osoitti heidän Jumalan tuntemisensa ja palvelemisensa ulkokultaiseksi ilman Herran Hengen hedelmää, ilman Jumalan ja lähimmäisen rakkautta.//
- Voi toki olla niinkin, mutta se että Jeesus korosti olevansa ylimmäinen pappi johti takuulla ylipappien vihanpitoon, sillä Juutalaisten suurimat keskinäiset kismat liittyivät jämptisti ja tismalleen ylimmäisen papin virasta käytävään valtataisteluun.
//Jeesus puhui Poikana sen mitä Isä Jumalalta sai. Tietysti Jeesus tiesi Jumaluutensa ja että jokaisen ihmisen polvet tulevat edessään taipumaan ja häntä kumartamaan. Tämä oli sallittua vain Jumalan edessä. Isä Jumala loi kaiken Poika Jumalan kautta, joka on Isän kuva ihmisille, kuten Jeesus sanoikin: "Joka on nähnyt minut on nähnyt Isän".//
- Jeesushan rukoili samaa yhteyttä opetuslapsilleenkin.
Jeesus sanoi isän olevan myös jokaisessa opetuslapsessa: "Niin kuin sinä olet minussa ja minä Sinussa..."
Eli Jeesus opetti jumalan asuvan jokaisessa ihmisessä, olemmeko siis kaikki jumalia?
"Isä ja minä olemme yhtä" voidaan tulkita monen monella tavalla, sanonta voi olla kuvaannollinen,useinhan isä ja poika ovat "yhtä" eli ovat samaa sukujuurta tai samanmielisiä jne.
Isän luo tuleminen Jeesuksen kautta ei puhu mitään Jeesuksen jumaluudesta, se viittaa mieluimmin hänen opetuksiinsa, eli yksin hänen opetuksensa vievät Isän luo.
Ja muuten, 'isä' ei aina edes vältämättä viittaa Jumalaan, se voi joskus tarkoittaa vaikkapa Jeesuksen omaa oppi-isää tai lihallista isää.
Sielujen pre-existenssi-usko oli sangen yleinen usko tuohon aikaan, ja etenkin nuo piirit siihen uskoivat ja tästä juontuu mm. ajatus Jeesuksen olemassaolosta ennen Abrahamia ja sillee. - cybo-ceronimo-cabriel-61
Jeesus pelastaa kirjoitti:
> En kuitenkaan tunne minkäänmoista vihaa tai tarvetta vihalle kuten ne ylipapit, jotka suuttuivat siitä "ego eimi" väitteestä joka oli vihje sen lausujan, eli Jeesuksen omasta yli-pappeus väitteestä. He näkivät Jeesuksessa ja hänen ylipappillisessa puvussaan [valkoinen saumaton ihokas] vain Kalifin pyrkimässä Kalifin paikalle.
Tarkoitin viittauksella oikeuksien kyselyyn, en laajemmin, vaikka et sinäkään taida tunnustaa Jeesusta Jumalan ainosyntyiseksi Pojaksi.
Ylipapit suuttuivat myös siitä syystä, että Jeesus osoitti heidän Jumalan tuntemisensa ja palvelemisensa ulkokultaiseksi ilman Herran Hengen hedelmää, ilman Jumalan ja lähimmäisen rakkautta.
> Jeesus ei sallinut itseään palvottavan eikä pidettävän hyvänä ja Jeesus rikkoi käskyjä, jotka olivat Jumalan antamia ja joista hän itse sanoi, ettei niistä katoa pieninkään piirto.
Jeesus puhui Poikana sen mitä Isä Jumalalta sai. Tietysti Jeesus tiesi Jumaluutensa ja että jokaisen ihmisen polvet tulevat edessään taipumaan ja häntä kumartamaan. Tämä oli sallittua vain Jumalan edessä. Isä Jumala loi kaiken Poika Jumalan kautta, joka on Isän kuva ihmisille, kuten Jeesus sanoikin: "Joka on nähnyt minut on nähnyt Isän".
> Huomattavaa yhtä'läisyyttä?
Yhtä vähän yhtäläisyyttä kuin on ihmisessä ja Jumalassa, tosin Jumala Jeesuksessa otti ihmisen muodon. Ei ole ketään muuta kuin Jeesus, joka on Isästä Jumalasta. Kaikki muut ihmiset ovat ihmisiä ja tarvitsevat pelastusta Jeesukselta. Totta kai sanoissa ja käsitteissäkin on yhtäläisyyksiä, täytyyhän Jumalan toimia ihmisten lähtökohdista lähtien, kun tahtoo sanomaan eteenpäin täällä viedä Pojastaan, Pyhästä Hengestä siinneestä, joka nousi kuolleista ja meni taivaaseen Isän oikealle puolelle saaden vallan ja Valtakunnan, niinkuin oli aina ollutkin Jumalan valittu ja voideltu ja kuva.
> Tarkoitin siis sitä, että totuutesi on vertifoitava ennen kuin sitä voi kutsua yleiseksi totuudeksi
Jumalan Valtakunnassa se menee niin, että Raamattu ja Evankeliumin sanoma on kaikille ihmisille annettu, että Jumala näkee, onko ketään joka tekee hyvää ja etsii hänen Valtakuntaansa ja vanhurskauttansa. Jeesuksen opetuslapsina saamme olla viemässä tätä sanomaa ja todistusta Jeesuksesta, että voisi syntyä uskon kuuliaisuutta ja tahtonsa tuntemista. Tämä maailma ja Jumalan Valtakunta ovat eri asioita, Jumala tuo Valtakuntansa tänne ajallaan, kuitenkaan vielä noin pari vuosituhatta sitten ei ollut sen aika. Jeesus on tehnyt jokaiselle ihmisille mahdolliseksi tulla armoonsa ja totuuteensa, kysymys on siitä, mitä ihmiset tahtovat, hänen vallanalaisuuttaan vai jotakin muuta, koska vapaaehtoiseen tahtomiseen perustuu Jumalan kutsu ja pyhitys ihmisten osalle. Myös voimakkaat varoitukset armon ohikulkeutumisesta ovat Jumalan totuutta.//Yhtä vähän yhtäläisyyttä kuin on ihmisessä ja Jumalassa, tosin Jumala Jeesuksessa otti ihmisen muodon. Ei ole ketään muuta kuin Jeesus, joka on Isästä Jumalasta. Kaikki muut ihmiset ovat ihmisiä ja tarvitsevat pelastusta Jeesukselta. Totta kai sanoissa ja käsitteissäkin on yhtäläisyyksiä, täytyyhän Jumalan toimia ihmisten lähtökohdista lähtien, kun tahtoo sanomaan eteenpäin täällä viedä Pojastaan, Pyhästä Hengestä siinneestä, joka nousi kuolleista ja meni taivaaseen Isän oikealle puolelle saaden vallan ja Valtakunnan, niinkuin oli aina ollutkin Jumalan valittu ja voideltu ja kuva.//
- Mietippä sitä että Divus Juliuksen kulttimenoissa esitettiin ilmeisesti Caesarin omaa passiota, kärsimysnäytelmää, jonka keskeiset osat olivat Caesarin saapuminen Roomaan riemusaatossa, hänen ihmetekonsa, salaliitto, ehtoollinen, murha, postuumi oikeudenkäynti, ruumiin polttaminen ja ylösnousemus komeetan muodossa taivaaseen. Keisariajan mysteerinäytelmät toistavat tiettyjä samoja kaavoja, joten tarkastellaanpa Caesarin ja Kristuksen näytelmiä keskenään.Divus Juliuksen kärsimysnäytelmää esitettiin Jerusalemissa noin sata vuotta ennen kuin Jeesuksen elämäntarinaa alettiin kirjottamaan.
Lisää yhtäläisyyksiä-->
1. Jeesus saarnasi anteeksiantoa ja rakkautta jopa vihollisiaan kohtaan.
- Caesar oli tunnettu jalomielisyydestään ja siitä, että hän antoi anteeksi katkerimmillekin vihamiehilleen, sekä kansalaissodan aikana että sen jälkeen. Caesarin laupeudesta tuli suorastaan käsite (Clementia Caesaris).
2. Jeesus ratsastaa aasin selässä riemusaatossa Jerusalemiin, jossa kansa juhlii häntä kuin kuningasta, mikä sapettaa vanhimpain neuvostoa. Hänen ystävänsä ja opetuslapsensa Juudas Iskariot pettää hänet. Juudas Iskariot tekee myöhemmin itsemurhan.
- Caesar ratsastaa hevosen selässä riemusaatossa Roomaan, jossa kansa juhlii häntä kuin kuningasta, mikä sapettaa senaattia. Hänen ystävänsä ja ottopoikansa Marcus Junius Brutus pettää hänet. Brutus Sicarius ["Salamurhaaja"] tekee myöhemmin itsemurhan.
3. Teloitustaan edeltävänä iltana Jeesus viettää viimeistä ehtoollista opetuslasten seurassa juoden viiniä. Jeesus puhuu enteellisesti omasta kuolemastaan. Petturi Juudas on läsnä pöydässä.
- Murhaansa edeltävänä iltana Caesar viettää ehtoollista lähimpien ystäviensä kera juoden viiniä. Caesar puhuu enteellisesti omasta kuolemastaan. Petturi Brutus on läsnä pöydässä.
4. Kun Jeesuksen kärsimykset alkavat, hänen kakkosmiehensä ja apulaisensa Pietari kieltää tuntevansa häntä, vaikka on vannonut vankkumatonta uskollisuuttaan. Kaikki opetuslapset jättävät Jeesuksen ja pakenevat.
- Kun Cesarin kimppuun käydään, hänen kakkosmiehensä ja uskonnollinen apulaisensa Marcus Antonius pelkää henkensä puolesta, naamioituu orjaksi ja piiloutuu. Muut hänen ystävänsä, jotka vannoivat suojelevansa häntä, jättävät hänet ja pakenevat.
5. Juuri ennen teloitustaan Jeesusta pilkataan pukemalla hänen päälleen purppurakaapu ja kruunaamalla hänet orjantappuraseppeleellä. Apokryfisen Nikodemuksen evankeliumin mukaan Longinus-niminen sotilas pistää häntä kylkeen keihäällä.
- Juuri ennen murhaa salaliittolaiset pilkkaavat Caesarin purppurakaapua ja laakerinlehtiseppelettä. Tappavan, kylkeen osuneen tikariniskun antaa salaliittolaisista Gaius Cassius Longinus.
6. Jeesus teloitetaan 15. päivänä nisania [maaliskuuta]. Hän nousee kolmantena päivänä kuolleista ja kohoaa taivaaseen. Jeesuksen kuolema järkyttää luonnonjärjestystä: Aurinko pimenee.
- Caesar murhataan maaliskuun iduksena eli 15. päivä. Hänen tuhkansa haudataan uudestaan kolmantena päivänä ja hänen katsotaan nousseen taivaalle ilmestyneen komeetan muodossa jumalten joukkoon. Caesarin kuolema järkyttää luonnonjärjestystä: Aurinko pimenee [Plutarkhos], villieläimet itkevät [Vergilius]. - Koetellaan
cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
//Yhtä vähän yhtäläisyyttä kuin on ihmisessä ja Jumalassa, tosin Jumala Jeesuksessa otti ihmisen muodon. Ei ole ketään muuta kuin Jeesus, joka on Isästä Jumalasta. Kaikki muut ihmiset ovat ihmisiä ja tarvitsevat pelastusta Jeesukselta. Totta kai sanoissa ja käsitteissäkin on yhtäläisyyksiä, täytyyhän Jumalan toimia ihmisten lähtökohdista lähtien, kun tahtoo sanomaan eteenpäin täällä viedä Pojastaan, Pyhästä Hengestä siinneestä, joka nousi kuolleista ja meni taivaaseen Isän oikealle puolelle saaden vallan ja Valtakunnan, niinkuin oli aina ollutkin Jumalan valittu ja voideltu ja kuva.//
- Mietippä sitä että Divus Juliuksen kulttimenoissa esitettiin ilmeisesti Caesarin omaa passiota, kärsimysnäytelmää, jonka keskeiset osat olivat Caesarin saapuminen Roomaan riemusaatossa, hänen ihmetekonsa, salaliitto, ehtoollinen, murha, postuumi oikeudenkäynti, ruumiin polttaminen ja ylösnousemus komeetan muodossa taivaaseen. Keisariajan mysteerinäytelmät toistavat tiettyjä samoja kaavoja, joten tarkastellaanpa Caesarin ja Kristuksen näytelmiä keskenään.Divus Juliuksen kärsimysnäytelmää esitettiin Jerusalemissa noin sata vuotta ennen kuin Jeesuksen elämäntarinaa alettiin kirjottamaan.
Lisää yhtäläisyyksiä-->
1. Jeesus saarnasi anteeksiantoa ja rakkautta jopa vihollisiaan kohtaan.
- Caesar oli tunnettu jalomielisyydestään ja siitä, että hän antoi anteeksi katkerimmillekin vihamiehilleen, sekä kansalaissodan aikana että sen jälkeen. Caesarin laupeudesta tuli suorastaan käsite (Clementia Caesaris).
2. Jeesus ratsastaa aasin selässä riemusaatossa Jerusalemiin, jossa kansa juhlii häntä kuin kuningasta, mikä sapettaa vanhimpain neuvostoa. Hänen ystävänsä ja opetuslapsensa Juudas Iskariot pettää hänet. Juudas Iskariot tekee myöhemmin itsemurhan.
- Caesar ratsastaa hevosen selässä riemusaatossa Roomaan, jossa kansa juhlii häntä kuin kuningasta, mikä sapettaa senaattia. Hänen ystävänsä ja ottopoikansa Marcus Junius Brutus pettää hänet. Brutus Sicarius ["Salamurhaaja"] tekee myöhemmin itsemurhan.
3. Teloitustaan edeltävänä iltana Jeesus viettää viimeistä ehtoollista opetuslasten seurassa juoden viiniä. Jeesus puhuu enteellisesti omasta kuolemastaan. Petturi Juudas on läsnä pöydässä.
- Murhaansa edeltävänä iltana Caesar viettää ehtoollista lähimpien ystäviensä kera juoden viiniä. Caesar puhuu enteellisesti omasta kuolemastaan. Petturi Brutus on läsnä pöydässä.
4. Kun Jeesuksen kärsimykset alkavat, hänen kakkosmiehensä ja apulaisensa Pietari kieltää tuntevansa häntä, vaikka on vannonut vankkumatonta uskollisuuttaan. Kaikki opetuslapset jättävät Jeesuksen ja pakenevat.
- Kun Cesarin kimppuun käydään, hänen kakkosmiehensä ja uskonnollinen apulaisensa Marcus Antonius pelkää henkensä puolesta, naamioituu orjaksi ja piiloutuu. Muut hänen ystävänsä, jotka vannoivat suojelevansa häntä, jättävät hänet ja pakenevat.
5. Juuri ennen teloitustaan Jeesusta pilkataan pukemalla hänen päälleen purppurakaapu ja kruunaamalla hänet orjantappuraseppeleellä. Apokryfisen Nikodemuksen evankeliumin mukaan Longinus-niminen sotilas pistää häntä kylkeen keihäällä.
- Juuri ennen murhaa salaliittolaiset pilkkaavat Caesarin purppurakaapua ja laakerinlehtiseppelettä. Tappavan, kylkeen osuneen tikariniskun antaa salaliittolaisista Gaius Cassius Longinus.
6. Jeesus teloitetaan 15. päivänä nisania [maaliskuuta]. Hän nousee kolmantena päivänä kuolleista ja kohoaa taivaaseen. Jeesuksen kuolema järkyttää luonnonjärjestystä: Aurinko pimenee.
- Caesar murhataan maaliskuun iduksena eli 15. päivä. Hänen tuhkansa haudataan uudestaan kolmantena päivänä ja hänen katsotaan nousseen taivaalle ilmestyneen komeetan muodossa jumalten joukkoon. Caesarin kuolema järkyttää luonnonjärjestystä: Aurinko pimenee [Plutarkhos], villieläimet itkevät [Vergilius].Mutta myös Jumalan aidot palvelijat ovat totta Pyhässä Hengessä. Sen tähden meidän tulee koetella ja pyrkiä erottamaan ihmisestä ja Jumalasta lähtöisin olevat opit ja ilmoitukset.
- Isä tietää kaiken
cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
//Jumalan Valtakunnassa se menee niin, että Raamattu ja Evankeliumin sanoma on kaikille ihmisille annettu, että Jumala näkee, onko ketään joka tekee hyvää ja etsii hänen Valtakuntaansa ja vanhurskauttansa. Jeesuksen opetuslapsina saamme olla viemässä tätä sanomaa ja todistusta Jeesuksesta, että voisi syntyä uskon kuuliaisuutta ja tahtonsa tuntemista.//
- Sama kirja toteaa Paavalin suulla että Jumala itse valitsee etu-käteen omansa ja täten toisaalla myös ne jotka tuhoutuvat, tämä kaikki ilman että ihminen voi millään tai mitenkään tähän prosessiin vaikuttaa.
Mutta tuosta Raamattuun ja keljuiluun suhtautumisesta olen kyllä hieman samoilla laduilla.
Täytynee selittää.
Ajatukseni kohtaa omasi siinä mielessä, että rehellisyys ja syvempi ymmärrys eroittelee 'ne' --> 'heistä', jotka henkisestä laiskuudestaan[ulkokultaisuus], pelosta[ei rakkautta] tai jostain arveluttavista itsekkäistä vaikuttimista [valta/raha] tulkitsevat Raamattua irralisesti asia-yhteyksistään, kontekstoimatta, irti diskursseistaan, siis omaksi hyväkseeen kuten "piru" Raamattua.
Sinänsä kirjoituksesi oli tuttua, eli täynnä sitä uskonnollista retoriikkaa, ennakko-oppia ja asennetta, joka ei kuuntele mitään selitystä tai huomioi muita vaihto-ehtoja ollenkaan.
Nyt ei ole aikaa, mutta palaan varmasti aiheeseen paremmalla ajalla, hyvää ötyä. :)Mutta ihmiset eivät tiedä, ellei Jumala Pyhässä Hengessä ja Jeesuksessa ilmoita armolahjojensa kautta.
- Jeesuksen todistaja.
Isä tietää kaiken kirjoitti:
Mutta ihmiset eivät tiedä, ellei Jumala Pyhässä Hengessä ja Jeesuksessa ilmoita armolahjojensa kautta.
Mutta kun Jumala itse on valinnut itselleenkin jo uuden nimen ja kaikille muillekkin jotka taivaissa ovat, niin eiväthän he jotka väittää tietävänsä, tiedäkkään enää totuutta. Mitenpä heillä voisikaan olla armolahjoja.
- Jeesus Hyvä Paimen
cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
//Tarkoitin viittauksella oikeuksien kyselyyn, en laajemmin, vaikka et sinäkään taida tunnustaa Jeesusta Jumalan ainosyntyiseksi Pojaksi.//
- Minun tunnustukseni eivät tähän näy.
Sen sijaan Jeesus itse EI tunnustanut olevansa Jumala; "Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot m i n u a hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei k u k a a n muu." [Luuk. 18:19].
Lisäksi kristilliset opit romahtavat jos ja kun Jeesus todetaan astrologis-astronomiseksi allegoriaksi, mikä on mahdollinen ja yksi oikea tulkinta esoterian valossa.
//Ylipapit suuttuivat myös siitä syystä, että Jeesus osoitti heidän Jumalan tuntemisensa ja palvelemisensa ulkokultaiseksi ilman Herran Hengen hedelmää, ilman Jumalan ja lähimmäisen rakkautta.//
- Voi toki olla niinkin, mutta se että Jeesus korosti olevansa ylimmäinen pappi johti takuulla ylipappien vihanpitoon, sillä Juutalaisten suurimat keskinäiset kismat liittyivät jämptisti ja tismalleen ylimmäisen papin virasta käytävään valtataisteluun.
//Jeesus puhui Poikana sen mitä Isä Jumalalta sai. Tietysti Jeesus tiesi Jumaluutensa ja että jokaisen ihmisen polvet tulevat edessään taipumaan ja häntä kumartamaan. Tämä oli sallittua vain Jumalan edessä. Isä Jumala loi kaiken Poika Jumalan kautta, joka on Isän kuva ihmisille, kuten Jeesus sanoikin: "Joka on nähnyt minut on nähnyt Isän".//
- Jeesushan rukoili samaa yhteyttä opetuslapsilleenkin.
Jeesus sanoi isän olevan myös jokaisessa opetuslapsessa: "Niin kuin sinä olet minussa ja minä Sinussa..."
Eli Jeesus opetti jumalan asuvan jokaisessa ihmisessä, olemmeko siis kaikki jumalia?
"Isä ja minä olemme yhtä" voidaan tulkita monen monella tavalla, sanonta voi olla kuvaannollinen,useinhan isä ja poika ovat "yhtä" eli ovat samaa sukujuurta tai samanmielisiä jne.
Isän luo tuleminen Jeesuksen kautta ei puhu mitään Jeesuksen jumaluudesta, se viittaa mieluimmin hänen opetuksiinsa, eli yksin hänen opetuksensa vievät Isän luo.
Ja muuten, 'isä' ei aina edes vältämättä viittaa Jumalaan, se voi joskus tarkoittaa vaikkapa Jeesuksen omaa oppi-isää tai lihallista isää.
Sielujen pre-existenssi-usko oli sangen yleinen usko tuohon aikaan, ja etenkin nuo piirit siihen uskoivat ja tästä juontuu mm. ajatus Jeesuksen olemassaolosta ennen Abrahamia ja sillee.Jeesuksen parantama mies vastasi ja sanoi Israelin hallitusmiehille: "Sehän tässä on ihmeellistä, että te ette tiedä, mistä hän on, ja kuitenkin hän on avannut minun silmäni. Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee. Ei ole maailman alusta kuultu, että kukaan on avannut sokeana syntyneen silmät. Jos hän ei olisi Jumalasta, ei hän voisi mitään tehdä." He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Sinä olet kokonaan synneissä syntynyt, ja sinä tahdot opettaa meitä!" Ja he ajoivat hänet ulos.
Ja Jeesus sai kuulla heidän ajaneen hänet ulos; ja hänet tavatessaan hän sanoi hänelle: "Uskotko sinä Jumalan Poikaan?" Hän vastasi ja sanoi: "Herra, kuka hän on, että minä häneen uskoisin?" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä olet hänet nähnyt, ja hän on se, joka sinun kanssasi puhuu". Niin hän sanoi: "Herra, minä uskon"; ja hän kumartaen rukoili häntä.
Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi". Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?" Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri. Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten Paimen. Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos. Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä. Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä." Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti. (Joh 9:30-10:6) - Jumala on Pyhä
Koetellaan kirjoitti:
Mutta myös Jumalan aidot palvelijat ovat totta Pyhässä Hengessä. Sen tähden meidän tulee koetella ja pyrkiä erottamaan ihmisestä ja Jumalasta lähtöisin olevat opit ja ilmoitukset.
vain Jeesus Nasaretilainen on Herra ja Jumala. Kaikki antikristukset ovat ihmisiä, kuten sinä ja minä. Jos joku ihminen korottaa itsensä Kristukseksi, erehtymättömäksi kuten Paavi katollisessa kirkossa, tai tuo väärää oppia pelastuksesta, kuten vauvakasteen kautta saatava pelastus ja Pyhä Henki, niin se on antikristillistä, ei siis Jumalasta vaan ihmisestä, jossa ihminen luulee pelastavansa ihmisiä ja väittää että "Jumala kastaa ja pelastaa antamalla Pyhän Hengen kasteen vuoksi ja hetkellä". Varokaa antikristuksia ja antikristillisiä ihmisoppeja, joissa ihminen korottaa itsensä Jumalaksi omassa väärässä opissaan. Vain Jumala voi pelastaa ihmisen ja kutsuu yhteyteensä Evankeliumin ja sydämmen uskon ja suun tunnustuksen kautta Jeesuksessa, lisäksi antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat ja kuuliaisina tahtovat häntä Jumalan ainosyntyisenä Poikana palvella ja kiittää armossa ja totuudessa, ei irstaudessa ja vääryydessä opettaen ihmisoppeja.
- cybo-ceronimo-cabriel-61
Jeesus Hyvä Paimen kirjoitti:
Jeesuksen parantama mies vastasi ja sanoi Israelin hallitusmiehille: "Sehän tässä on ihmeellistä, että te ette tiedä, mistä hän on, ja kuitenkin hän on avannut minun silmäni. Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee. Ei ole maailman alusta kuultu, että kukaan on avannut sokeana syntyneen silmät. Jos hän ei olisi Jumalasta, ei hän voisi mitään tehdä." He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Sinä olet kokonaan synneissä syntynyt, ja sinä tahdot opettaa meitä!" Ja he ajoivat hänet ulos.
Ja Jeesus sai kuulla heidän ajaneen hänet ulos; ja hänet tavatessaan hän sanoi hänelle: "Uskotko sinä Jumalan Poikaan?" Hän vastasi ja sanoi: "Herra, kuka hän on, että minä häneen uskoisin?" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä olet hänet nähnyt, ja hän on se, joka sinun kanssasi puhuu". Niin hän sanoi: "Herra, minä uskon"; ja hän kumartaen rukoili häntä.
Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi". Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?" Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri. Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten Paimen. Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos. Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä. Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä." Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti. (Joh 9:30-10:6)//Jeesuksen parantama mies vastasi ja sanoi Israelin hallitusmiehille: "Sehän tässä on ihmeellistä, että te ette tiedä, mistä hän on, ja kuitenkin hän on avannut minun silmäni. Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee.//
- Ensiksi voisi todeta Uuden testamentin "sokeiden" parantamisen olevan yksi Raamatun metaforista ja tarkoittavan Jeesuksen parantaneen hengellisesti sokeita, siis ihmisiä jotka "vaikka omistavat silmät eivät näe ja vaikka omistavat korvat eivät kuule".
Ut:n ihmeet ovat siis vertauskuvallisia ja kuuluvat ns. pesher-kieleen.
Toiseksi täytyy todeta että Jeesus itse kielsi olevansa synnitönkin!
Hän sanoi, että YKSIN Jumala on hyvä!
Hän mm. hakkaksi ruoskalla laillisia kauppiaita temppelissä, eli syyllistyi väkivaltaan joka on synti.
Eikö Jumala kuullut myöskään syntistä Jeesusta,,,, ai niin Jeesuksesi kuunteli itse itseään kun oli jumala?
//Ja Jeesus sai kuulla heidän ajaneen hänet ulos; ja hänet tavatessaan hän sanoi hänelle: "Uskotko sinä Jumalan Poikaan?" Hän vastasi ja sanoi: "Herra, kuka hän on, että minä häneen uskoisin?" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä olet hänet nähnyt, ja hän on se, joka sinun kanssasi puhuu". Niin hän sanoi: "Herra, minä uskon"; ja hän kumartaen rukoili häntä.//
- Tässä on muutama asia huomioitava. Jeesus ei uskolla liene käsittänyt nykyisen kaltaista
monimutkaisen uskonopin nielaisemista ja siihen uskomista. Jumalaankaan ei uskottu, sillä Jumala pidettiin tuolloin itsestäänselvyytenä.
Usko oli enemmänkin luottamusta jonkin t i e d o n paikansapitävyyteen, jos sitä ei itse kyennyt tarkistamaan tai omin kapasiteetein tietämään. Siksi myös vertauskuvallisuus kuljettaessa kohti tiedon merkitystä, tai sen puutetta mm. kielikuvissa "köyhistä" jne.
Myös, kuten jo totesin Jeesus oli pohjimmiltaan panteisti, hän uskoi Ajin Suphiin, eli nimettömään Jumalaan/kaikkien yhteiseen "Isään" joka asuu j o k a i s e n elävän olennon ytimessä. Kyse ei ollut siis erillisestä Jahvesta jonka Jeesus mielsi Abrahaminen lapsien isäksi eli itse perkeleeksi.
Lisäksi merkittävä fakta on se, että 'elohim' ja muita Jumalaksi käännettyjä sanontoja käytettiin aivan tavallisista lihaisista "herroista".
Tästä juontuen mm. teksti "minut nähneet, näkevät isän" muuntuu ajatukseltaan aivan toiseksi.
Pitää myös muistaa että juutalaiset odottivat maallista kuningas/pappis/messiasta, joka pelastaisi heidät Rooman sorron alta, jolloin "he saisivat nähdä 'herran", jonka siis aivan oikeasti olisivat nähneetkin[jos ei kapina olisi mennyt pieleen]"herran" tarkoittaessa ihmistä johtamassa "uutta Israelia" eli maallista valtakuntaa.
Kannattaa miettiä kehoittiko Jeesus ihmisiä uskomaan itseensä vai itseänsä, ajatuksessa on eroa. - cybo-ceronimo-cabriel-61
Isä tietää kaiken kirjoitti:
Mutta ihmiset eivät tiedä, ellei Jumala Pyhässä Hengessä ja Jeesuksessa ilmoita armolahjojensa kautta.
Tuon Roomalais'kohdan ajatus ennalta-tietämisestä ja varsinkin ennalta-määräämisestä muodostaa kuvan yhden-elämän-opin mukaan julmasta egomaanisesta jumaluudesta. Se merkitsee myöskin sitä että evankeljioiminen on turhaa, samoin kuin tekomme, kohtaloni on siis melko surkea jos uskon lahjaa ei minulle ole ennalta "taivaissa" määrätty.
Mitä tulee Pyhään Henkeen näyttää siltä että se antaa hyvin erillaisia käsityksiä kristikunnan asioille?
Pyhä Henki[kin] näyttäisi viittaavan ennemmin korkeaan henkiseen ihmis-johtajaan, joka toimi auttajana "tiedon-avainta" etsivien joukoissa. - kysyn vaan
Koetellaan kirjoitti:
Mutta myös Jumalan aidot palvelijat ovat totta Pyhässä Hengessä. Sen tähden meidän tulee koetella ja pyrkiä erottamaan ihmisestä ja Jumalasta lähtöisin olevat opit ja ilmoitukset.
Onko Teuvo Suni oikea profeetta sinun mielestäsi?
- Lähestykää Jumalaa
cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
Tuon Roomalais'kohdan ajatus ennalta-tietämisestä ja varsinkin ennalta-määräämisestä muodostaa kuvan yhden-elämän-opin mukaan julmasta egomaanisesta jumaluudesta. Se merkitsee myöskin sitä että evankeljioiminen on turhaa, samoin kuin tekomme, kohtaloni on siis melko surkea jos uskon lahjaa ei minulle ole ennalta "taivaissa" määrätty.
Mitä tulee Pyhään Henkeen näyttää siltä että se antaa hyvin erillaisia käsityksiä kristikunnan asioille?
Pyhä Henki[kin] näyttäisi viittaavan ennemmin korkeaan henkiseen ihmis-johtajaan, joka toimi auttajana "tiedon-avainta" etsivien joukoissa.Kohtalo-oppi ei Jumalasta, vaan ihmisen kannattaa oppia Jumalan tahtoa ja turvata häneen. Jumalan kädessä on sitten jokaisen ihmisen elämä.
- Usko uskollisuutta
cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
//Jeesuksen parantama mies vastasi ja sanoi Israelin hallitusmiehille: "Sehän tässä on ihmeellistä, että te ette tiedä, mistä hän on, ja kuitenkin hän on avannut minun silmäni. Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee.//
- Ensiksi voisi todeta Uuden testamentin "sokeiden" parantamisen olevan yksi Raamatun metaforista ja tarkoittavan Jeesuksen parantaneen hengellisesti sokeita, siis ihmisiä jotka "vaikka omistavat silmät eivät näe ja vaikka omistavat korvat eivät kuule".
Ut:n ihmeet ovat siis vertauskuvallisia ja kuuluvat ns. pesher-kieleen.
Toiseksi täytyy todeta että Jeesus itse kielsi olevansa synnitönkin!
Hän sanoi, että YKSIN Jumala on hyvä!
Hän mm. hakkaksi ruoskalla laillisia kauppiaita temppelissä, eli syyllistyi väkivaltaan joka on synti.
Eikö Jumala kuullut myöskään syntistä Jeesusta,,,, ai niin Jeesuksesi kuunteli itse itseään kun oli jumala?
//Ja Jeesus sai kuulla heidän ajaneen hänet ulos; ja hänet tavatessaan hän sanoi hänelle: "Uskotko sinä Jumalan Poikaan?" Hän vastasi ja sanoi: "Herra, kuka hän on, että minä häneen uskoisin?" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä olet hänet nähnyt, ja hän on se, joka sinun kanssasi puhuu". Niin hän sanoi: "Herra, minä uskon"; ja hän kumartaen rukoili häntä.//
- Tässä on muutama asia huomioitava. Jeesus ei uskolla liene käsittänyt nykyisen kaltaista
monimutkaisen uskonopin nielaisemista ja siihen uskomista. Jumalaankaan ei uskottu, sillä Jumala pidettiin tuolloin itsestäänselvyytenä.
Usko oli enemmänkin luottamusta jonkin t i e d o n paikansapitävyyteen, jos sitä ei itse kyennyt tarkistamaan tai omin kapasiteetein tietämään. Siksi myös vertauskuvallisuus kuljettaessa kohti tiedon merkitystä, tai sen puutetta mm. kielikuvissa "köyhistä" jne.
Myös, kuten jo totesin Jeesus oli pohjimmiltaan panteisti, hän uskoi Ajin Suphiin, eli nimettömään Jumalaan/kaikkien yhteiseen "Isään" joka asuu j o k a i s e n elävän olennon ytimessä. Kyse ei ollut siis erillisestä Jahvesta jonka Jeesus mielsi Abrahaminen lapsien isäksi eli itse perkeleeksi.
Lisäksi merkittävä fakta on se, että 'elohim' ja muita Jumalaksi käännettyjä sanontoja käytettiin aivan tavallisista lihaisista "herroista".
Tästä juontuen mm. teksti "minut nähneet, näkevät isän" muuntuu ajatukseltaan aivan toiseksi.
Pitää myös muistaa että juutalaiset odottivat maallista kuningas/pappis/messiasta, joka pelastaisi heidät Rooman sorron alta, jolloin "he saisivat nähdä 'herran", jonka siis aivan oikeasti olisivat nähneetkin[jos ei kapina olisi mennyt pieleen]"herran" tarkoittaessa ihmistä johtamassa "uutta Israelia" eli maallista valtakuntaa.
Kannattaa miettiä kehoittiko Jeesus ihmisiä uskomaan itseensä vai itseänsä, ajatuksessa on eroa.Jeesus ei tahtonut perustaa Valtakuntaansa maan päälle, vaikka ihmiset olisivatkin hänestä kuninkaan mielellään tehneet. Herran Valtakunta on taivaassa ja Jeesus itse on Herra, Poikana.
- kohtalo,
Lähestykää Jumalaa kirjoitti:
Kohtalo-oppi ei Jumalasta, vaan ihmisen kannattaa oppia Jumalan tahtoa ja turvata häneen. Jumalan kädessä on sitten jokaisen ihmisen elämä.
Kyllä kohtalo-oppikin löytyy Raamatusta.
Ihmisen elämän päivät on kaikki kirjoitettu Jumalan hipiään jo ennenkuin yksikään niistä on tullut.
Jumala voi kääntää kokonaisen kansan kohtalon yksilön kohtalosta puhumattakaan.
"Minä käännän Juudan kohtalon ja Israelin kohtalon ja rakennan heidät muinaiselleen." - Herra auta meitä
kysyn vaan kirjoitti:
Onko Teuvo Suni oikea profeetta sinun mielestäsi?
Mitä tarkoitat profeetalla? Teuvo tunnustaa suullaan ja kirjoituksillaan Jeesuksesta, mutta joissakin keskeisissä asioissa hänellä on kyllä mielestäni hyvinkin erilainen näkemys kuin Jumalan tahto on. Tietysti voin arvioida vain siltä osin kuin olen kirjoituksiaan lukenut, en siis kovin paljon. Miten Jumala suhtautuu hänen toimintaansa, sitä en tahdo arvioida, koska meitä ei ole pistetty toisiamme arvostelemaan muutoin kuin omaa suhdettamme esitettyihin asioihin. Jokainen joko kaatuu tai seisoo Herran Jeesuksen edessä, se on yksin Jumalan käsissä.
- Kuinka tietää
kohtalo, kirjoitti:
Kyllä kohtalo-oppikin löytyy Raamatusta.
Ihmisen elämän päivät on kaikki kirjoitettu Jumalan hipiään jo ennenkuin yksikään niistä on tullut.
Jumala voi kääntää kokonaisen kansan kohtalon yksilön kohtalosta puhumattakaan.
"Minä käännän Juudan kohtalon ja Israelin kohtalon ja rakennan heidät muinaiselleen."Täytyy eritellä, mistä näkökulmasta asiaa katsotaan: Jumalan vai ihmisen? Isä Jumala tietää kaiken, tulevaisetkin. Poika tietää sen, mitä Isä on ilmoittanut. Me tiedämme sen, mitä Jumala on ilmoittanut. Valitettavasti me voimme tulkita Jumalan antamaa tietoa väärin omaksi ja toisten vahingoksi. Lisäksi kaikenlaista valhetietoa myös Jumalalta mahdollisesti tulleena on paljon. Sitten on vielä ihmisten tieto, joka voi olla valhetta tai totuutta.
Jumala kehottaa meitä ihmisiä etsimään Valtakuntaansa Jeesuksessa ja syntymään Pyhästä Hengestä. Kun sitten olemme syntyneet hengellisesti, niin Jumala kehottaa meitä uskollisesti pysyttämään itsemme hänen armossaan ja totuudessaan. - PROFEETAT
Herra auta meitä kirjoitti:
Mitä tarkoitat profeetalla? Teuvo tunnustaa suullaan ja kirjoituksillaan Jeesuksesta, mutta joissakin keskeisissä asioissa hänellä on kyllä mielestäni hyvinkin erilainen näkemys kuin Jumalan tahto on. Tietysti voin arvioida vain siltä osin kuin olen kirjoituksiaan lukenut, en siis kovin paljon. Miten Jumala suhtautuu hänen toimintaansa, sitä en tahdo arvioida, koska meitä ei ole pistetty toisiamme arvostelemaan muutoin kuin omaa suhdettamme esitettyihin asioihin. Jokainen joko kaatuu tai seisoo Herran Jeesuksen edessä, se on yksin Jumalan käsissä.
Uskon, että Teuvo Suni on Jeesuksen lähettämä profeetta.
Jeesus itse lähettää profeettoja ylösnoustuaan näin:
"Sentähden, katso, MINÄ lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;
"ruoskiminen" tapahtuu täällä netissä "nettikiusaamisen" muodossa tänäpäivänä - Parannusta armoon
PROFEETAT kirjoitti:
Uskon, että Teuvo Suni on Jeesuksen lähettämä profeetta.
Jeesus itse lähettää profeettoja ylösnoustuaan näin:
"Sentähden, katso, MINÄ lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;
"ruoskiminen" tapahtuu täällä netissä "nettikiusaamisen" muodossa tänäpäivänä> "ruoskiminen" tapahtuu täällä netissä "nettikiusaamisen" muodossa tänäpäivänä
Myös Jumala tahtoo "ruoskia" oikeita Pyhästä Hengestä lapsiaan, jos se on parannukseksi ja pelastukseksi:
"Poikani, Älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee; sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa". Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita? Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia. Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme? Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään. Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut. Sentähden: "Ojentakaa hervonneet kätenne ja rauenneet polvenne"; ja: "tehkää polut suoriksi jaloillenne", ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi, vaan ennemmin parantuisi. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa; (Heb 12:5-14) - valitut
Kuinka tietää kirjoitti:
Täytyy eritellä, mistä näkökulmasta asiaa katsotaan: Jumalan vai ihmisen? Isä Jumala tietää kaiken, tulevaisetkin. Poika tietää sen, mitä Isä on ilmoittanut. Me tiedämme sen, mitä Jumala on ilmoittanut. Valitettavasti me voimme tulkita Jumalan antamaa tietoa väärin omaksi ja toisten vahingoksi. Lisäksi kaikenlaista valhetietoa myös Jumalalta mahdollisesti tulleena on paljon. Sitten on vielä ihmisten tieto, joka voi olla valhetta tai totuutta.
Jumala kehottaa meitä ihmisiä etsimään Valtakuntaansa Jeesuksessa ja syntymään Pyhästä Hengestä. Kun sitten olemme syntyneet hengellisesti, niin Jumala kehottaa meitä uskollisesti pysyttämään itsemme hänen armossaan ja totuudessaan.Kyllä kohtalo-oppi ja ennaltamääräämisoppi liittyy suuresti Raamatun ilmitukseen.
Valittujen nimetkin kun merkitty Karitsan elämänkirjaan jo maailman perustamisen yhteydessä. Heidän "kohtalonta" vaan on olla Jumalan valittuja.
2. Tess. 2:13
Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
"Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät." kannattaa pitää aina mielessä - Ei yksytä Totuudesta
valitut kirjoitti:
Kyllä kohtalo-oppi ja ennaltamääräämisoppi liittyy suuresti Raamatun ilmitukseen.
Valittujen nimetkin kun merkitty Karitsan elämänkirjaan jo maailman perustamisen yhteydessä. Heidän "kohtalonta" vaan on olla Jumalan valittuja.
2. Tess. 2:13
Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
"Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät." kannattaa pitää aina mielessäOlet oikeassa, mutta huomaa, että Jumala valitsi ja hän tietää kaiken, tulevaisetkin. Me ihmisinä emme tiedä omaa tai toisten ihmisten lopullista tuomiota, mutta Jeesuksessa jokaiselle ihmiselle on pelastumisen ja Jumalan Valtakuntaan pääsemisen toivo, kunhan tulee Jeesuksen Pyhässä Hengessä ja pysyy Herrassa laupeudentuomioon asti.
cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
//Jeesuksen parantama mies vastasi ja sanoi Israelin hallitusmiehille: "Sehän tässä on ihmeellistä, että te ette tiedä, mistä hän on, ja kuitenkin hän on avannut minun silmäni. Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee.//
- Ensiksi voisi todeta Uuden testamentin "sokeiden" parantamisen olevan yksi Raamatun metaforista ja tarkoittavan Jeesuksen parantaneen hengellisesti sokeita, siis ihmisiä jotka "vaikka omistavat silmät eivät näe ja vaikka omistavat korvat eivät kuule".
Ut:n ihmeet ovat siis vertauskuvallisia ja kuuluvat ns. pesher-kieleen.
Toiseksi täytyy todeta että Jeesus itse kielsi olevansa synnitönkin!
Hän sanoi, että YKSIN Jumala on hyvä!
Hän mm. hakkaksi ruoskalla laillisia kauppiaita temppelissä, eli syyllistyi väkivaltaan joka on synti.
Eikö Jumala kuullut myöskään syntistä Jeesusta,,,, ai niin Jeesuksesi kuunteli itse itseään kun oli jumala?
//Ja Jeesus sai kuulla heidän ajaneen hänet ulos; ja hänet tavatessaan hän sanoi hänelle: "Uskotko sinä Jumalan Poikaan?" Hän vastasi ja sanoi: "Herra, kuka hän on, että minä häneen uskoisin?" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä olet hänet nähnyt, ja hän on se, joka sinun kanssasi puhuu". Niin hän sanoi: "Herra, minä uskon"; ja hän kumartaen rukoili häntä.//
- Tässä on muutama asia huomioitava. Jeesus ei uskolla liene käsittänyt nykyisen kaltaista
monimutkaisen uskonopin nielaisemista ja siihen uskomista. Jumalaankaan ei uskottu, sillä Jumala pidettiin tuolloin itsestäänselvyytenä.
Usko oli enemmänkin luottamusta jonkin t i e d o n paikansapitävyyteen, jos sitä ei itse kyennyt tarkistamaan tai omin kapasiteetein tietämään. Siksi myös vertauskuvallisuus kuljettaessa kohti tiedon merkitystä, tai sen puutetta mm. kielikuvissa "köyhistä" jne.
Myös, kuten jo totesin Jeesus oli pohjimmiltaan panteisti, hän uskoi Ajin Suphiin, eli nimettömään Jumalaan/kaikkien yhteiseen "Isään" joka asuu j o k a i s e n elävän olennon ytimessä. Kyse ei ollut siis erillisestä Jahvesta jonka Jeesus mielsi Abrahaminen lapsien isäksi eli itse perkeleeksi.
Lisäksi merkittävä fakta on se, että 'elohim' ja muita Jumalaksi käännettyjä sanontoja käytettiin aivan tavallisista lihaisista "herroista".
Tästä juontuen mm. teksti "minut nähneet, näkevät isän" muuntuu ajatukseltaan aivan toiseksi.
Pitää myös muistaa että juutalaiset odottivat maallista kuningas/pappis/messiasta, joka pelastaisi heidät Rooman sorron alta, jolloin "he saisivat nähdä 'herran", jonka siis aivan oikeasti olisivat nähneetkin[jos ei kapina olisi mennyt pieleen]"herran" tarkoittaessa ihmistä johtamassa "uutta Israelia" eli maallista valtakuntaa.
Kannattaa miettiä kehoittiko Jeesus ihmisiä uskomaan itseensä vai itseänsä, ajatuksessa on eroa.cybo-ceronimo-cabriel-61: "Toiseksi täytyy todeta että Jeesus itse kielsi olevansa synnitönkin!
Hän sanoi, että YKSIN Jumala on hyvä"!
---
Mark.10:17-19
--
10:17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
---
Kysymystä Jeesuksen synnittömyydestä ei nuorukaisen kysymys eikä Jeesuksen vastaus lainkaan koske.
Nuorukainen piti Jeesusta ainoastaan hyvänä inhimillisenä opettajana. Siltä kannalta oli väärin sanoa Jeesusta hyväksi, sillä yksin Jumala on hyvä.
Hebr. 4:15
”Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ILMAN SYNTIÄ”.
Hebr. 9:28
”...samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ILMAN SYNTIÄ ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat”.- cybo-ceronimo-cabriel-61
Usko uskollisuutta kirjoitti:
Jeesus ei tahtonut perustaa Valtakuntaansa maan päälle, vaikka ihmiset olisivatkin hänestä kuninkaan mielellään tehneet. Herran Valtakunta on taivaassa ja Jeesus itse on Herra, Poikana.
//Herran Valtakunta on taivaassa ja Jeesus itse on Herra, Poikana.//
- Itse asiassa[kuultuna]Herran Valtakunta on ehkä juuri Kosmos.
Kosmoksessa "Iesous Christhos"-->Venus/Aurinko/Mars vaeltaa ja myös sovittaa Melkisedekin precessio-keston mukaan juutalaisia kalentereita.
Ja kyllä, ehkä hän oli juuri se luvattu pelastaja ja Daavidin suvun vesa eli kuningas ja ylipappi[viimeinen] ja kapinoitsija, uuden [maallisen] Jerusalemin oikeassa järjestyksessä valittu kuningas, kunhan se halvatun kapina pimeyden valtaa eli Roomalaista miehittäjää vastaan olisi voitettu.
Taivaallisen maallisista kertomuksista teki Paavali, joka myös kertomukset ja "pelastuksen" universalisoi apunaan lukuisat myöhemmät korruptoituneet uskonnolliset kääntäjät.
Tai,,,, Jeesus-narraatio on vain jatkumoa lukuisille muille, tai kenties nerokas sepite a'la Piso [ http://fi.wikipedia.org/wiki/Lucius_Calpurnius_Piso_Caesoninus ], mutta ei ainakaan Itse Jumala tai jumalan poikakaan ainakaan sen enempää kuin me muutkaan. - Lappeen Wilma.
Tapio522 kirjoitti:
cybo-ceronimo-cabriel-61: "Toiseksi täytyy todeta että Jeesus itse kielsi olevansa synnitönkin!
Hän sanoi, että YKSIN Jumala on hyvä"!
---
Mark.10:17-19
--
10:17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
---
Kysymystä Jeesuksen synnittömyydestä ei nuorukaisen kysymys eikä Jeesuksen vastaus lainkaan koske.
Nuorukainen piti Jeesusta ainoastaan hyvänä inhimillisenä opettajana. Siltä kannalta oli väärin sanoa Jeesusta hyväksi, sillä yksin Jumala on hyvä.
Hebr. 4:15
”Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ILMAN SYNTIÄ”.
Hebr. 9:28
”...samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ILMAN SYNTIÄ ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat”.Hänelle ei vaan yhtäkään tekoa synniksi luettu.
- cybo-ceronimo-cabriel-61
Tapio522 kirjoitti:
cybo-ceronimo-cabriel-61: "Toiseksi täytyy todeta että Jeesus itse kielsi olevansa synnitönkin!
Hän sanoi, että YKSIN Jumala on hyvä"!
---
Mark.10:17-19
--
10:17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
---
Kysymystä Jeesuksen synnittömyydestä ei nuorukaisen kysymys eikä Jeesuksen vastaus lainkaan koske.
Nuorukainen piti Jeesusta ainoastaan hyvänä inhimillisenä opettajana. Siltä kannalta oli väärin sanoa Jeesusta hyväksi, sillä yksin Jumala on hyvä.
Hebr. 4:15
”Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ILMAN SYNTIÄ”.
Hebr. 9:28
”...samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ILMAN SYNTIÄ ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat”.Jeesuksen toiminta oli synnillistä. Hän olisi voinut toimia toisinkin, mutta hän hakkasi erittäin julmalla ruoskalla[millä hänet itsekin piestiin] kauppiaita jotka eivät joko tienneet mitä oikein tekivät, tai sitten olivat niin synnin vallassa ettei heitä enää kiinnostanut mitä tekivät.
Jeesus teki heille tavallaan hyvän työn, eli herätti heidät, mutta teki sen synnillisin keinoin.
Kysymys: Olisiko oikein mennä vaikkapa nykyisten uskon-kauppiaiden bisneksiä häiritsemään? Näiden tuttujen "tapausten" [nimiä mainitsematta] kirjapöytiä pirstomaan ja ajamaan heidät kirkon eteisistä kadulle bisnestään tekemään, onko, jos heillä kerran jos toisenkin siihen toimintaansa laillinen oikeus on?
Jeesus asettui laillista esivaltaa vastaan, mikä Paavalinkin mukaan on synti. - cybo-ceronimo-cabriel-61
Lähestykää Jumalaa kirjoitti:
Kohtalo-oppi ei Jumalasta, vaan ihmisen kannattaa oppia Jumalan tahtoa ja turvata häneen. Jumalan kädessä on sitten jokaisen ihmisen elämä.
Ainakin se mitä tarkoitin on Raamatusta, predestinaatio-opin perustat löytyvät Roomalaiskirjeen 8, 9 ja 10 luvusta.
- Tremoles
Kyllä monet ihmiset vieläkin heti aamulla ensimmäiseksi ikävöivät kovasti totuutta, janoten sitä lisää alinomaan, tietäen myös täsmällisesti, jotta Luojamme, taivaallinen Isä on yhtä kuin totuus.
Tosin, voihan se olla jotta korvatkin syyhyävät joskus aamulla itse kullakin. Joka varmaankin on ihan luonnollista. Josta voidaankin tulla siihen johtopäätelmään, että ihmeelliset ovat taivaan Isän tiet ja sangen tutkimattomat ihmisiltä joka tapauksessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 322073
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle471986Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3091799- 961326
- 301322
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71278Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko141196Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101127Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661016- 381009