Hunajasta apua siitepölyallergiaan?

Dreamboat_Annie

"Tuoreessa suomalaisessa siedätyshoitotutkimuksessa kävi ilmi, että talven mittaan nautittu uusi hunajavalmiste vähentää selvästi siitepölyallergikkojen oireita koivujen kukkiessa. " IL

Linkistä artikkeliin:

http://www.iltalehti.fi/allergia/2009102210473078_al.shtml

Tutkimuksessa myös (luomu)hunaja auttoi allergiaoireiden esiintymiseen. Taidankin yrittää syödä tulevana talvena säännöllisesti hunajaa! Itsellä juuri koivuallergia, joten pienikin apu olisi taas kevään tullen tarpeen :)

5

2715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotimaista

      Jos tavoittelet siitepölyjen sietokykyä, syö ehdottomasti kotimaista hunajaa. Ulkomaalainen akaasiahunaja ei juurikaan anna vastustuskykyä suomalaisille allergioille.

      • Apipollen

        Tutkimuksessa käytetty luomuhunaja oli samaa jota käytettiin Apipollenin teossa.
        Kaikki luomuhunajat eivät auta vaikka olisivat Suomalaisia.
        Olen tutkimuksessa mukana kolmatta vuotta, hunajassa pitää olla tiettyjä ominaisuuksia
        että se auttaa.


    • .

      Kalaöljykapselit ja yleensä öljy lievittävät koivuallergikon oireita, nähdään seuraava kevät! Sitten istun suihkussa vaatteet päällä, en kastele, mutta hengitän höyryä.

    • inhoankevättä

      Ostin tuota "siedätyshunajaa" ( Apipollen) ja kokeilin noin kuukauden ajan ohjeiden mukaan. Eli annostus aivan minipieni ja siitä olisi pitänyt isontaa vähitellen. Oma ongelmani on se, että olen allerginen kaikille niille käytetyille siitepölyille ja hyös hunajalle. Lukuisten allergioitteni vuoksi minulla on ympärivuotinen allergialääkitys, eli myös hunajan ottamisen aikaan söin lääkettä. Annoskokoni oli se minimi, eli hammastikun kärjellinen ja sain silti oireita. Limakalvo-oireet ( kutina & turvotus) menivät ohi noin viikossa, iho-oireet eivät ollenkaan, allergialääkkeistä huolimatta. En tiedä, olisiko sitä pitänyt vain urheasti jatkaa, vai olenko vain aivan liian allerginen. Onko kellään muulla vastaavaa kokemusta?

      • Apipollen

        Oletko pajun siitepölylle allerginen jos olet pienennä vielä annosta .
        Siitepölyallergiat ovat varmaan alkaneet helpottaa mutta atooppinen ihottuma reakoi pitkään.
        Kesällä valo varmaankin helpottaa tilannetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe