palstan "teosofit"

huomannut

Palstalla on näköjään paljon teosofeja, jotka kieltää kristillisten sakramenttien, kuten kasteen veden ja Kristuksen veren ja ehtoollisen viinin ja leivän merkityksen. He puhuvat niistä vertauskuvallisesti väittäen niiden olevan pelkkää symboliikkaa.

He puhuvat paljon hengestä syntymisestä, henkikasteista ja niistä opeista, joita saavat omilta "henkioppailtaan."

13

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyhä Henki opettanut

Jotka eivät hengellisesti ymmärrä Jeesuksen opetuksia ja ennenkaikkea vertauskuvia leivästä ja viinistä. Nämä sielulliset ja ihmisopilliset taikauskoiset epäuskossaan uskovat sellaisia asioista, jotka eivät ole Jumalan tahdon ja totuuden mukaisia, koska Pyhä Henki ei ole heidän opettajansa, vaan ihmisten kirkko yms. laitokset.

He puhuvat paljon sakramenteistä ja antavat niille taikuuden ja noituuden tapaisia merkityksiä, koska eivät tunne Jeesuksen Isää ja Jumalaa ja Poikaa ja Pyhää Henkeä. Riivajahenget käyttävät sitten näitä sielullisiä Henkeä vailla olevia Vedettömiä lähteitä omiin ihmismielen mukaisiin ja ihmisten korvasyyhyyn sopiviin oppeihin.

• kristitty,

kävi jättämässä oman hajujälkensä keskusteluun sanomassa Jumalan säätämiä sakramenttejä noituudeksi ja taikuudeksi

kristillinen ehtoollinen ja kaste eivät ole taikuutta eikä magiaa, jolla tarkoitetaan Paholaisen toimintaa

• KEHOTUS
        kristitty, kirjoitti:

kävi jättämässä oman hajujälkensä keskusteluun sanomassa Jumalan säätämiä sakramenttejä noituudeksi ja taikuudeksi

kristillinen ehtoollinen ja kaste eivät ole taikuutta eikä magiaa, jolla tarkoitetaan Paholaisen toimintaa

No sinäkös se Teuvo täällä olet korvasyyhyjäs sepustamassa, rauhoituppa nyt taas aloilles!

Miksi reuhaat niitä päättömiä juttuja? Herkeä vihan hengestä ja ota vastaa opetus jota sulle tarjotaan.

• kristitty, kirjoitti:

kristitty:
        "...kristillinen ehtoollinen ja kaste eivät ole taikuutta eikä magiaa, jolla tarkoitetaan Paholaisen toimintaa!
        ---
        Miksihän joku pitää kastetta "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN" (Matt.28:19) paholaisen toimintana?
        Onko kyse esim. jehovantodistajista, branhamilaisista, teoso vai kenestä?

• Tapio522 kirjoitti:

kristitty:
        "...kristillinen ehtoollinen ja kaste eivät ole taikuutta eikä magiaa, jolla tarkoitetaan Paholaisen toimintaa!
        ---
        Miksihän joku pitää kastetta "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN" (Matt.28:19) paholaisen toimintana?
        Onko kyse esim. jehovantodistajista, branhamilaisista, teoso vai kenestä?

Viestini "lipsahti" liian aikaisin.

teoso pitää olla teosofeista!

• TIEDÄN SEN!

ASIA ON JUURI NIIN KUIN KIRJOITIT.

• nimimerkki.
        KEHOTUS kirjoitti:

No sinäkös se Teuvo täällä olet korvasyyhyjäs sepustamassa, rauhoituppa nyt taas aloilles!

Miksi reuhaat niitä päättömiä juttuja? Herkeä vihan hengestä ja ota vastaa opetus jota sulle tarjotaan.

Teuvohan on rekisteröitynyt kirjoittaja. Ei ole näkynyt palstalla päivällä.

• Kuolematon sielu

Ottakaa nyt kuitenkin selvää mitä teosofia on ennenkuin alatte haukkumaan.

• Tremoles

Ja paljon on myöskin heitä jotka kieltäytyvät rakastamasta lähimmäisiään. Joka lienee teoista se kaikken jaloin ja sakramenteistäkin pyhin. Siksi sanoilla ei kannata edes yrittää rakastaa ketään.

• Hedelmä paljastaa

Jeesus opetti: "Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan. Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Sanoillamme voimme puhua totuutta tai valhetta, vanhurskautta tai vääryyttä, valkeutta tai pimeyttä, rakkautta tai vihaa, lohdutusta tai kovuutta, varoitusta tai irstautta, jne ...

• Tremoles
        Hedelmä paljastaa kirjoitti:

Jeesus opetti: "Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan. Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Sanoillamme voimme puhua totuutta tai valhetta, vanhurskautta tai vääryyttä, valkeutta tai pimeyttä, rakkautta tai vihaa, lohdutusta tai kovuutta, varoitusta tai irstautta, jne ...

Maailma on nyttemmin vähän toisenlainen kuin noin kaksituhatta vuotta sitten. Ihmisistä on tullut todella hyviä näyttelijöitä ja ovelia teeskentelijöitä. Siksi voidaankin nykyään tutkia vain ihmisten tekemiä tekoja, joista jotkut ovat pahoja ja jotkut hyviä, tehden niistä oikeita johtopäätelmiä itse kunkin kohdalla. Tosin, ne sanat jotka parantavat, tulevat kyllä teoiksi myöhemmin.

• liha Henkeä vastaan
        Tremoles kirjoitti:

Maailma on nyttemmin vähän toisenlainen kuin noin kaksituhatta vuotta sitten. Ihmisistä on tullut todella hyviä näyttelijöitä ja ovelia teeskentelijöitä. Siksi voidaankin nykyään tutkia vain ihmisten tekemiä tekoja, joista jotkut ovat pahoja ja jotkut hyviä, tehden niistä oikeita johtopäätelmiä itse kunkin kohdalla. Tosin, ne sanat jotka parantavat, tulevat kyllä teoiksi myöhemmin.

vastustaa lihan mielessään Pyhän Hengen ilmoitusta. Tämä nähdään profeetoissa ja Jeesuksessa ja hänen seuraajissaan. Kun Ilmestyskirjan Iankaikkinen Evankeliumi ja sitä seuraavat Jumalan ilmitukset kuuluvat ja kaikuvat, niin näetkö niissä Jumalan armollisen ja totuudellisen ja rakkaudellisen sanoman, niinkuin se totisesti on:

Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille. Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet". Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat". Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. Ja minä kuulin tunua taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti, sanoo Henki, he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä." (Ilm 14:6-13)

Jos näet ja vieläpä lähellä edessä, niin olet autuas. Lähellä voi tarkoittaa tietenkin vielä vuosia, mutta ei monia vuosikymmeniä. Lopullisesti näemme vasta Jeesuksen ilmoittamien merkkien "hävityksen kauhistus pyhällä paikalla" täyttymisen jälkeen tuon ajankohdan koettaneen, mutta merkit ovat voimallisesti nähtävissä Israelissa ja pakanakansoissa ja Jumalan seurakunnassa.

• Saagapolku

Jeesus opetti kaksi asiaa.
      Mailmankaikkeutta ei ole, sekä anteeksiannon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      44
      1721
    2. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      283
      1709
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      23
      1578
    4. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1316
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1238
    6. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1077
    7. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      986
    8. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      960
    9. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      935
    10. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      13
      921
    Aihe