Vuodesta toiseen erilaiset luotettavuustestit osoittavat Renaultin olevan luotettavuus ja katsastustestien pohjasakkaa. Onko tilanne todella näin, kokevatko Renault kuljettajat näiden tilastojen kertovat "totta "Renaultin laadusta, eli ovatko Renaultit jatkuen pajalla kuten tilastojen valossa näyttäisi olevan vai mikä on käyttäjän mielipide. Itse olen harkinnut ranskalaista autoa seuraavaksi, joko Renault Lagunaa tai Peugotin malleja.
Onko Renault markkinoiden laaduttomin auto ?
22
4692
Vastaukset
- rellupösö
Kaverin Clio -04 oli ainakin jatkuvasti pajalla erilaisten moottoriongelmien takia, itse silti ottaisin Rellun ennemmin kuin Pösön, Pösöllä olen jäänyt "välille" mutta relluilla en. Max parivuotiaissa autoissa jopa Toyotat ja Nissanit alkaa olla melko vikaherkkiä, kun niitä ei enää Japanissa tehdä, joten erot on kaventuneet. Takuuajan nyt ajaa millä tahansa. Jos taas etsit jotain 10-vuotiasta autoa niin ranskalaiset, sekä Bemarit ja Audit kannattaa unohtaa jos luotettavuus on mukavuutta tärkeämpi asia.
- unohtuisi
Mutta eikö kaikista autoista tule ennemmin tai myöhemmin relluja?
- tojo tero asialla
Vuodesta toiseen kaikki saksalaiset luotettavus- ja laatutestit ovat osoittaneet että Clio on luokkansa laadukkain ja luotettavin auto.
Megane ja Scenic ovat sijoittuneet hieman keskitasoa paremmin eli välillä juuri Golfin taakse ja välillä jopa sen edelle.
Laguna II on sijoittunut aivan kammottavasti mutta siinäkin ongelmat ovat olleet muutaman kympin hintaisten pallonivelten, laakerien tai vähän kalliimman puolan hajoamisia. Twingo on myös pärjännyt heikosti mutta mitä muuta voisi odottaa länsimarkkinoiden halvimmalta postilaatikolta johon on ruuvattu pyörät alle. - Ei ikinä enää
No kyllä se hyvin huono on lieneekö keskitason alapuolella, itsellä oli yksi renu ja EI IKINÄ ENÄÄ. On joitain vielä huonompia, mutta kyllä renu ihan pohjasakkaa on.
- rellupate
kyllä miun relluni on ainaki aina pelannu ko on tarttenu,ajettu kohta nelijäsattaatuhatta ejkä oo vielä mittään tarttenu tehhä.etellinen auto oli toijota ja oli aina hajalla aivan paska vehe.samallaisia romuja on kaikki sakemannitki.rellu se olla pittää ja mailma pelastuu.
- Espaceman
Jep. Elikkä juuri Laguna II on se malli, joka on vienyt Renaultin maineen, mutta tilanne on pikavauhtia korjaantumassa, kuten esim. Clio III ja uusi Laguna III ovat saksalaisissa tutkimuksissa osoittaneet. Kannattaa niinku tutkia netistä näitä asioita, ennen kuin kuuntelee suomalaisten corolla-naapureiden panettelua:-)
Mulla on tuossa reilut 200 tkm ajettu Grand Espace IV 2.2 dCi, jonka hankin käytettynä ja olen sillä ajellut itse n. 75.000 km. Tielle ei ole jättänyt koskaan ja korjauskulut ovat olleet pieniä. Alapallonivelet ja raidetangonpäät ovat kulutustavaraa, mutta nehän maksavat vain 20-30 euroa/kpl.
Kerrottakoon tässä jälleen näitä Renault’n ominaisuuksia, jotka jäävät yleensä katsastustilastojen jalkoihin:
- Renault mallistossa on nyt 12 kpl 5-tähden NCAP törmäystestituloksen saavuttaneita autoja ja mikään muu automerkki ei siihen pysty.
- 2000-luvun Renaultit ovat varmaan Audin jälkeen vähiten ruostuvia, mm. Megane II ja tämä minun Espace ovat saaneet ruotsalaistutkimuksessa 5-tähteä (maksimiarvosanan). Linkki: http://www.vibilagare.se/zino.aspx?pageID=103
- Renault-kuljettajien ei tarvitse pitää kuulosuojaimia, mm. Megane II on kokoluokkansa meluttomin automalli ja uusi Laguna III on kärkisijoilla omassa sarjassaan.
Renaulteissa on ollut ja on myös paljon teknisiä innovaatioita, kuten painonappikäynnistys ja myöhemmin handsfree avainkortti, automaattinen seisontajarru, automaattiset pyyhkijät jne.., jotka ovat vasta nyt tulleet esim. Avensikseen – lähes 10-vuotta myöhemmin!
Yhteenvetona voisi todeta, että jos pysyy erossa Laguna II:sta, niin ei näissä muissa malleissa; Clio I ja II, Megane I ja II, Laguna I, ole sen kummempia murheita kuin VW:ssä tai Fordissakaan. Tosin yksi kaveri hankki tuossa juuri toisen Laguna II:n, kun totesi, että hän tietää jo korjausta vaativat kohdat, niin ei se ole ongelma - autojahan saa halvalla ja on ihan sama jos niitä alustan osia joutuu aina silloin tällöin uusimaan.
Ja nyt nämä uudet; Clio III, Megane III ( Scenic III) ja Laguna III ovatkin sitten ihan uudella aikakaudella kestävyyden suhteen. Seuraava autoni voisi olla vaikkapa Grand Scenic III 2.0 dCi:llä. - laadukkain auto
Ruotsista tuli taas faktaa siitä että rellu on markkinoiden laadukkain auto. Skandinavian olosuhteissa megane II oli 2004-2005 malleissa ruosteettomin auto kun taas mazdat, fordit ja corollat alkoivat olla tuon ikäisinä läpiruosteessa.
Kyse on vain siitä miten laatu määritellään. Esim. meganessa oli tuohon aikaan luokassaan ainoa 5 NCAP-tähden kori ja siinä oli myös luokkansa paras äänieristys ja ajomukavuus.
Meganeen joudut vaihtamaan 15-20€ palloniveliä ja raidetangonpäitä useammin kuin corollaan mutta riisipusseissa pääset paikkamaan läpiruostunutta koria samoilla kilometreillä. Kärsittyäsi ensin viisi vuotta pompottavasta kyydistä ja korvia pilaavasta melusta. Mutta eihän tällaisia aisoita lasketa "laatuun" ainakaan esson nurkkapöydässä.- lähinnä
Kyllä Renaultin huono ajettavuus yhdistettänä jatkuviin korjauksiin tekee siitä markkinoiden laaduttomimman auton. Jälleenmyyntiarvo kertoo hyvin tarkkaan millainen on auton laatu ja sitä kautta haluttavuus ja huonoimman tittelistä Renault kamppailee tasapäisesti Ladan kanssa.
- nnggd
Varmaan on äänetön kun seisoo korjaamon pihalla odottamassa vuoroa!
- ennakkoluulot
lähinnä kirjoitti:
Kyllä Renaultin huono ajettavuus yhdistettänä jatkuviin korjauksiin tekee siitä markkinoiden laaduttomimman auton. Jälleenmyyntiarvo kertoo hyvin tarkkaan millainen on auton laatu ja sitä kautta haluttavuus ja huonoimman tittelistä Renault kamppailee tasapäisesti Ladan kanssa.
mahdollistavat ruosteettoman, turvallisen ja tilavan auton hankinnan kohtuurahalla. En koskisi pitkällä tikullakaan japsikyhäelmiin. Ruostuminen ja ajokärsimys ovat riittäviä syitä. Renun heikkoudet (sytytyspuolat ja joidenkin mallien pallonivelet) ovat lopulta aika halpoja korjattavia. Käsityksesi heikosta ajettavuudesta on helppo oikaista esim. testejä lukemalla.
- juustopatonki
lähinnä kirjoitti:
Kyllä Renaultin huono ajettavuus yhdistettänä jatkuviin korjauksiin tekee siitä markkinoiden laaduttomimman auton. Jälleenmyyntiarvo kertoo hyvin tarkkaan millainen on auton laatu ja sitä kautta haluttavuus ja huonoimman tittelistä Renault kamppailee tasapäisesti Ladan kanssa.
Jos väittää Renaultin ajo-ominaisuuksia huonoiksi, paljastaa totaalisen tietämättömyytensä/puusilmäisyytensä/japsifaniutensa/sakufaniutensa. Muihin kommentteihin ei tarvi tuon jälkeen edes ottaa kantaa.
- peräkammarista moi
lähinnä kirjoitti:
Kyllä Renaultin huono ajettavuus yhdistettänä jatkuviin korjauksiin tekee siitä markkinoiden laaduttomimman auton. Jälleenmyyntiarvo kertoo hyvin tarkkaan millainen on auton laatu ja sitä kautta haluttavuus ja huonoimman tittelistä Renault kamppailee tasapäisesti Ladan kanssa.
mullakin on salihousut ja vyölaukku
- uv
nnggd kirjoitti:
Varmaan on äänetön kun seisoo korjaamon pihalla odottamassa vuoroa!
Ulkovalohoitoa sai minunkin Laguna koneenvaihtoa odottaessaan pari kuukautta Keski-Suomen myyjäliikkeen pihassa . Rellun piinausta kesti 44000 km . Aika hyvin Ranskalaiseksi .
- näin on
Olet aivan oikeassa. Renaultia huonompaa autoa ei laadullisesti löydy jos kiinalaisia ei lasketa. Mutta turvallisuus Renaultissa on parempi kuin venäläisissä ja kiinalaisissa autoissa.
- lisätä
venäläisten ja kiinalaisten joukkoon vielä japanilaiset ja korealaiset. Selvä hajurako syntyy myös ruostesuojauksessa.
- osat?
Uuden rellun turvallisuus ehkä, mutta onko testissä ollut vanhoja relluja? Miksei sähköviat voisi koskea myös esim. turvatyynyjä. Uskallatko luottaa renault laatuun kolariturvallisuudessa....
- sähkö on sinistä
osat? kirjoitti:
Uuden rellun turvallisuus ehkä, mutta onko testissä ollut vanhoja relluja? Miksei sähköviat voisi koskea myös esim. turvatyynyjä. Uskallatko luottaa renault laatuun kolariturvallisuudessa....
mutta noi sähköongelmat!!!
Omissa (2x Clio ja nyt Megane, ostettu jopa uusina) ei muita ongelmia oikeestaan oo ollukkan, mutta noi sähköt... Kummallista että ei osata tehä sähköistä vedenkestäviä tai edes mitenkään kestäviä...
Autoista hajoillut penkinlämmittimet, peili, "muutamia" antureita, Meganessa ksenonvaloista aivan kaikki ja monesti, vilkut ja sumuvalot on leikkiny akvaarioita, lasinpesimen moottori, pissapojan moottori, lämpömittari, puolat yms muuta kivaa...
Sähköongelmat rasittavat siis ja paljon, on johtosarjojen hapettumia, vettä päässy kaikkialle mihin ei pitäisi ymsymsyms... Ja Megane (-05) näistä ottanut eniten näistä vioista, mutta tässä enemmän kaikkea sähköllä toimivaa onkin...
Ajettavuus ja turvallisuus on hyviä olla olemassa, mutta oikeasti nyppii sähköongelmat, onneksi ei ole Meganessa vielä sähköistä käsijarrua, voisin lyödä vetoa että sen takia oltaisiin oltu parina talvena jumissa jossain...
Ja vielä parhain, koetappa vaihtaa lamput eteen Meganeen, ei oo kovin paljoa järki pelittänyt suunnittelijalla...
Muuten siis ajelisin tulevaisuudessakin, mutta noi sähköt pistää miettimään onko enää seuraava auto Rellu, vaihtoaika on jo lähellä, eli vähän mietityttää... - Megane nollaviis
sähkö on sinistä kirjoitti:
mutta noi sähköongelmat!!!
Omissa (2x Clio ja nyt Megane, ostettu jopa uusina) ei muita ongelmia oikeestaan oo ollukkan, mutta noi sähköt... Kummallista että ei osata tehä sähköistä vedenkestäviä tai edes mitenkään kestäviä...
Autoista hajoillut penkinlämmittimet, peili, "muutamia" antureita, Meganessa ksenonvaloista aivan kaikki ja monesti, vilkut ja sumuvalot on leikkiny akvaarioita, lasinpesimen moottori, pissapojan moottori, lämpömittari, puolat yms muuta kivaa...
Sähköongelmat rasittavat siis ja paljon, on johtosarjojen hapettumia, vettä päässy kaikkialle mihin ei pitäisi ymsymsyms... Ja Megane (-05) näistä ottanut eniten näistä vioista, mutta tässä enemmän kaikkea sähköllä toimivaa onkin...
Ajettavuus ja turvallisuus on hyviä olla olemassa, mutta oikeasti nyppii sähköongelmat, onneksi ei ole Meganessa vielä sähköistä käsijarrua, voisin lyödä vetoa että sen takia oltaisiin oltu parina talvena jumissa jossain...
Ja vielä parhain, koetappa vaihtaa lamput eteen Meganeen, ei oo kovin paljoa järki pelittänyt suunnittelijalla...
Muuten siis ajelisin tulevaisuudessakin, mutta noi sähköt pistää miettimään onko enää seuraava auto Rellu, vaihtoaika on jo lähellä, eli vähän mietityttää...Nimittäin, että miksi näitä autoja on ihan laidasta laitaan. Itse ajoin 2,5 vuotta 05-mallisella, ei yhtään sähkövikaa eikä muutakaan korjattavaa, ajovalojen polttimot kestivät n. 40000 km. Pojalla oli 3 vuotta 01-Megane, uusittiin sytytyspuolat. Kaverilla on kohta 200 tuhatta ajettu nollaviitonen, jossa sähköjä on korjattu puolien ja polttimoiden muodossa. Kaikki nämä 1.6-bensalaitteita. Polttimon vaihto vaatii tosiaan kätilön kyvyt.
- turvallisuudesta
sähkö on sinistä kirjoitti:
mutta noi sähköongelmat!!!
Omissa (2x Clio ja nyt Megane, ostettu jopa uusina) ei muita ongelmia oikeestaan oo ollukkan, mutta noi sähköt... Kummallista että ei osata tehä sähköistä vedenkestäviä tai edes mitenkään kestäviä...
Autoista hajoillut penkinlämmittimet, peili, "muutamia" antureita, Meganessa ksenonvaloista aivan kaikki ja monesti, vilkut ja sumuvalot on leikkiny akvaarioita, lasinpesimen moottori, pissapojan moottori, lämpömittari, puolat yms muuta kivaa...
Sähköongelmat rasittavat siis ja paljon, on johtosarjojen hapettumia, vettä päässy kaikkialle mihin ei pitäisi ymsymsyms... Ja Megane (-05) näistä ottanut eniten näistä vioista, mutta tässä enemmän kaikkea sähköllä toimivaa onkin...
Ajettavuus ja turvallisuus on hyviä olla olemassa, mutta oikeasti nyppii sähköongelmat, onneksi ei ole Meganessa vielä sähköistä käsijarrua, voisin lyödä vetoa että sen takia oltaisiin oltu parina talvena jumissa jossain...
Ja vielä parhain, koetappa vaihtaa lamput eteen Meganeen, ei oo kovin paljoa järki pelittänyt suunnittelijalla...
Muuten siis ajelisin tulevaisuudessakin, mutta noi sähköt pistää miettimään onko enää seuraava auto Rellu, vaihtoaika on jo lähellä, eli vähän mietityttää...Mitenkähän turvatyynyt toimivat kolari tilanteessa, meinaan kun niissäkin tarvitaan sähköä. Vai mahtavatko liittimet olla hapettuneet?
- Että silleen
Mikä sitten hyvä. Meillä Mazda 626 vm 2000 aj 200000 ja Lagu break 2l vm 2004 aj 140000. Luotettava Mazda jättänyt tielle 2 krt (molemmilla kertaa virtalukon pohja paskana) Lagu jättänyt tielle 0 krt. Tarvitut varaosat normaalien huoltojen lisäksi Lagussa alapallonivelet 2 krt. Tarvitut varaosat normaalien huoltojen lisäksi Mazdassa etujarrusylinterit 1 krt 2 kpl, iskarit taakse 1 krt 2kpl, lämmityslaitteen moottori 2 krt, virtalukon pohja 2 krt. Ajo-ominaisuuksien ero se että pitkälle matkalle ei Mazdalla viitsi lähteä ilman tukivyötä, eikä ainakaan talvirenkain ilman kuulosuojaimia. Molempiin autoihin olen silti tyytyväinen, Mazda ihan sopiva työauto.
- 0192837465
Mun Peugeot 206:n ainoa ongelma tähän mennessä (121tkm,5v) on ollut ajonestolaite, joka on pari kertaa jättänyt minut työpaikan pihalle. Suosittelen!
- Anonyymi
Kyllä se täysi romu on. Ei kestä suomessa ruostuu käsiin ja ei tarvi tulla kuin vesisade se on renaultille katastrofi. Sähköt reistaa ja "auto" nykii kuin kameli jolla on hikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446