Olen 16-vuotias tyttö, joka on jättänyt lukion kesken, ja suunnitelmissa on ensi syksynä ammattikoulu. Kuitenkin haluaisin ystäväni (jolla on samanlainen tilanne) mennä ulkomaille tammikuusta toukokuuhun töihin. Haluaisin tietää, minnepäin kannattaisi suunnata, missäpäin saa helposti työpaikkoja ilman koulutusta, missä on edullista asua tms?
Vastaukset 1
- Yenn
hankaloittaa asiaa tuo sinun ikäsi, useat paikat kun vaativat täysi-ikäisyyttä.
Ainoa työ joka tulee mieleen on au-pair tai lastenhoitaja. Mutta useimmiten noissakin töissä vaatimuksena on olla kohteessa/työpaikassa kokonainen vuosi.
Toinen mitä itse olen tehnyt, olin jo tosin täysi-ikäinen, olin Englannissa hotellisiivoojana. Paikkoja ilmoitellaan esim. MOL:in sivuilla. Laadi hakemus ja CV englanniksi ja laita menemään.
Itse olin paikassa jossa asuminen sisältyi palkkaan ja työsopimus tehtiin vain 6kk ajaksi.
Onnea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6171633Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44887Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl487753Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll14743- 45672
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30566- 32543
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE161498