Olen 16-vuotias tyttö, joka on jättänyt lukion kesken, ja suunnitelmissa on ensi syksynä ammattikoulu. Kuitenkin haluaisin ystäväni (jolla on samanlainen tilanne) mennä ulkomaille tammikuusta toukokuuhun töihin. Haluaisin tietää, minnepäin kannattaisi suunnata, missäpäin saa helposti työpaikkoja ilman koulutusta, missä on edullista asua tms?
ulkomaille töihin
tyttttö-93
1
584
Vastaukset
- Yenn
hankaloittaa asiaa tuo sinun ikäsi, useat paikat kun vaativat täysi-ikäisyyttä.
Ainoa työ joka tulee mieleen on au-pair tai lastenhoitaja. Mutta useimmiten noissakin töissä vaatimuksena on olla kohteessa/työpaikassa kokonainen vuosi.
Toinen mitä itse olen tehnyt, olin jo tosin täysi-ikäinen, olin Englannissa hotellisiivoojana. Paikkoja ilmoitellaan esim. MOL:in sivuilla. Laadi hakemus ja CV englanniksi ja laita menemään.
Itse olin paikassa jossa asuminen sisältyi palkkaan ja työsopimus tehtiin vain 6kk ajaksi.
Onnea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2482831Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell31584- 1011164
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231141Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581015Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531012- 64974
Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717927- 132868
- 63861