Olen ollut vähän ihastunut erilaisiin peppadew-chilistä tehtyihin ruokiin ja säilykkeisiin. Chilihän se on, kai?
Ilmeisesti sitä voisi koettaa kotikasvattaakin, mutta löytyneekö kasviin siemeniä ja olisiko jollain kokemusta kasvatuksesta sekä vinkkejä voiko homman poanna alulle näin talvea vasten sisätiloissa?
Peppadew
3
1415
Vastaukset
- se mua
saada siemeniä. Ovat jalostajat ilmoittaneet, että eivät koskaan tule päästämään niitä markkinoille. Mutta ainakin amerikassa joku on jonkun metkun keksinyt.
Ihan pelkkä chilihän se kasvi ei ole. Mutta Suomessa kaikenlainen kasvattaminen kotioloissa(kin) kannattaa aloittaa vasta alkukeväästä, kun valoa on riittävästi. Suurilla lumenmäärillä ja oikealla valonvärillä avustettuna voi harrastamisen aikaisemmin aloittaa.Tutkailin itsekin asiaa vähän syvällisemmin ja olet ihan oikeassa: koska kyseessä on uusjalostettu tuote, jolla on jo nyt melkoinen kysyntä, on se tarkoin rekisteröity, suojattu yms. Jalostaja on ainoa, joka saa viljellä ja hän myy ulos lähinnä vain säilöttyjä tuotteita tai tuotteita, joista on siemenet poistettu. Tämä sen vuoksi, että tuotesuoja toimisi ja jalostaja saisi kaiken hillon omaan taskuun.
Sääli - kyseessä melko kiva tuote, jolle olisi kotikeittiössä varmaan käyttöä.- oikea laitalinkki
ihan niin erikoinen ollakkaan. Parin minuutin etsinnällä kävi selväksi että kyseessä on nimenomaan chili ja se sen makeuskaan ei taida ihan synnynnäistä olla. Patentin mukaan käsittelyssä kyseisistä chileistä poistetaan siemenet ja keitetään n. 5 min makeassa etikkaisessa liuoksessa ennen purkitusta. Vastaavaa voisi varmaan itsekin tehdä jostain miedosta makeahkosta chilistä vastaavalla menetelmällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986118KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495555Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222757Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042026Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1141621
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181583seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241494Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1361459