Olen ollut vähän ihastunut erilaisiin peppadew-chilistä tehtyihin ruokiin ja säilykkeisiin. Chilihän se on, kai?
Ilmeisesti sitä voisi koettaa kotikasvattaakin, mutta löytyneekö kasviin siemeniä ja olisiko jollain kokemusta kasvatuksesta sekä vinkkejä voiko homman poanna alulle näin talvea vasten sisätiloissa?
Peppadew
3
1387
Vastaukset
- se mua
saada siemeniä. Ovat jalostajat ilmoittaneet, että eivät koskaan tule päästämään niitä markkinoille. Mutta ainakin amerikassa joku on jonkun metkun keksinyt.
Ihan pelkkä chilihän se kasvi ei ole. Mutta Suomessa kaikenlainen kasvattaminen kotioloissa(kin) kannattaa aloittaa vasta alkukeväästä, kun valoa on riittävästi. Suurilla lumenmäärillä ja oikealla valonvärillä avustettuna voi harrastamisen aikaisemmin aloittaa.Tutkailin itsekin asiaa vähän syvällisemmin ja olet ihan oikeassa: koska kyseessä on uusjalostettu tuote, jolla on jo nyt melkoinen kysyntä, on se tarkoin rekisteröity, suojattu yms. Jalostaja on ainoa, joka saa viljellä ja hän myy ulos lähinnä vain säilöttyjä tuotteita tai tuotteita, joista on siemenet poistettu. Tämä sen vuoksi, että tuotesuoja toimisi ja jalostaja saisi kaiken hillon omaan taskuun.
Sääli - kyseessä melko kiva tuote, jolle olisi kotikeittiössä varmaan käyttöä.- oikea laitalinkki
ihan niin erikoinen ollakkaan. Parin minuutin etsinnällä kävi selväksi että kyseessä on nimenomaan chili ja se sen makeuskaan ei taida ihan synnynnäistä olla. Patentin mukaan käsittelyssä kyseisistä chileistä poistetaan siemenet ja keitetään n. 5 min makeassa etikkaisessa liuoksessa ennen purkitusta. Vastaavaa voisi varmaan itsekin tehdä jostain miedosta makeahkosta chilistä vastaavalla menetelmällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?863619- 252056
- 1951971
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell871444PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3431414Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891147Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo131034- 841001
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.29935Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha69867