Vuoden 2011 asuntomessukaupungissa Kokkolassa ollaan jo pitkällä hankkeessa, jossa Ekokem rakentaa teollisen jätteen käsittely- ja säilytysaseman Storkohmoon 1,3 kilometrin päähän uudesta, lapsiperheiden asuttamasta Kuusimäen alueesta. Kaiken kaikkiaan suunniteltuun jätekeskukseen voitaisiin säilöä jopa 169 000 tonnia jätettä! Ekokem on laskenut voivansa käyttää Storkohmoa 50 vuoden ajan tarkoituksiinsa - ja lapsiperheiden naapurina.
Olisiko asuntomessujen temaattisuuteen ja toteutukseen lisättävä myös arkirealismi - paitsi asumisviihtyvyyttä myös asumisviihtymättömyyttä. Tai ehkä jopa Ekokem-talo, jossa voi asua - tavalla tai toisella suojassa - häiriintymättä naapurissa ryskäävästä jätemurskaamosta.
Miten aluesuunnittelu voi olla näin ristiriitaista saman kaupungin alueella!?
Uskomattomia suunnitelmia 2000-luvun Suomessa.
Ongelmajäteasema Kuusimäen lähelle!?
Eko Kem
1
396
Vastaukset
- opettaja alo
Oikein hyvä,että saadaan kunnon jätelaitos ja työpaikkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313894- 412619
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut442584Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82375- 292208
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3032103- 381809
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461633Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461498- 1411477