OIKEA tiili-arvoitus

anne

paljonko painaa kaksi tiiltä, jos yksi tiili painaa kilon ja puoli tiiltä ?

(näillä mitoilla onnistuu paremmin kuin toinen)

20

10213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu

      tulla yhteensä neljä kiloa.

      • jep

        joo eikö se näin oo


    • paukapää

      Tiili painaa 2 kilogrammaa.
      ½x 1=x *2
      x 2=2x
      2=2x-x
      2=x
      x=2

      • dope

        etkö sä vitun paukapää ossoo lukee? siinä kysytään että paljonko _kaksi_ tiiltä painaa! perkele tommoset vituttaa. sulla ei taida sujua koulussa ku et ymmärrä lukemaas...


      • paukapää
        dope kirjoitti:

        etkö sä vitun paukapää ossoo lukee? siinä kysytään että paljonko _kaksi_ tiiltä painaa! perkele tommoset vituttaa. sulla ei taida sujua koulussa ku et ymmärrä lukemaas...

        Olen syvästi pahoillani jos olen jollakin tavoin häirinnyt elämääsi tai saanut sinut ärsytettyä.
        Kahta tiiltähän siinä tosiaan kysyttiin, mutten lukenut kysymystä kyllin tarkkaan.
        Vielä kerran pahoitteluni jos sain sinut tuohtumaan...


      • lammas
        paukapää kirjoitti:

        Olen syvästi pahoillani jos olen jollakin tavoin häirinnyt elämääsi tai saanut sinut ärsytettyä.
        Kahta tiiltähän siinä tosiaan kysyttiin, mutten lukenut kysymystä kyllin tarkkaan.
        Vielä kerran pahoitteluni jos sain sinut tuohtumaan...

        se ei tajuu et ton arvoituksen idea on hämätä lukijaa. ja heti ruvetaa aukoo päätä ku ihminen tekee virheen.


    • Upi

      3kg

    • hullu

      3.5 kiloo

    • O_o

      3kg???

      • lammas

        "paljonko painaa kaksi tiiltä, jos yksi tiili painaa kilon ja puoli tiiltä ? "

        paljonko painaa 2 tiiltä? huom 2!!!!! 2kg ku yks tiili painaa kilon. ja kysyttiin kahden tiilen painoo. ei kysytty paljonko painaa 1 tiili ja puolikas sen päälle.

        ihmettelen kyl miks dope ei oo teille viittiny aukaista monipuolista sanaista arkkuaan.


    • Lissu

      (1kg puoli tiiltä) (1kg puoli tiiltä)=

      (2kg tiili, joka on siis(1kg puoli tiiltä)
      eli onko siis
      3kg ja puoli tiiltä???

    • nero

      No näihä se menee:

      2x(1kg puoli tiiltä)=
      2kg ja 1 tiili= kahden tiilen paino!

      johan selkis..?

      • MicMacster

        Jos on lukenut matikkaa, niin yhtälö on helppo. Muuten menee pää sekaisin

        t = 1 kg 0,5t |*2
        2t = 2 kg t |-t
        t = 2 kg

        --> 2t = 2*2 kg 4 kg


    • ...

      2,5kg?

      • verlo

        Vastaus on 4 kiloa. Jos 1 tiili on 1 kg ja puoli tiiltä, niin 2 tiiltä on näin ollen 2kg ja 1 tiili. Ja jos 1 tiili on 1kg ja puoli tiiltä, niin 2 tiiltä on 2kg 1kg ja puoli tiiltä, eli 3 kg ja puoli tiiltä. Näin ollen puoli tiiltä on 1kg, joten 4 kertaa 1kg = 4.

        Vastauksen saa tietysti helposti yhtälöllä, niinkuin aikaisemmin oli tehtykin:
        x = tiili

        2(1 ½x) = 2x

        2 x = 2x

        x-2x = -2

        -x = -2 |:-1

        x = 2

        Eli tiili painaa 2 kiloa. 2 kertaa 2 on 4.


    • Anonyymi

      Voiko tiili painaa noin vähän?
      En heti usko.
      Oikea vastaus on varmaan siinä 5-6kg

    • Anonyymi

      Jos yksi tiili painaa 1kg niin puolikas painaa silloin 0.5kg eikös vain? Joten joten... näin mä ajattelen ton.

    • Anonyymi

      No jos yksi painaa kilon ja puolikas puolet, niin kahdesta kokonaisesta ja kahdesta puolikkaasta tulee yksi. Vastaus on kolme tiiltä. Olipa helppo tehtävä.

      • Anonyymi

        sitä minäkin, että tosi helppo tehtävä.


    • Anonyymi

      Kysyin yhdeltä muurarilta, joka on kaverini tuttu. Hän sanoi, että kaksi tiiltä painaa noin 5kg. Ne ovat niitä punatiiliä, valkoiset painavat enemmän

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe