paljonko painaa kaksi tiiltä, jos yksi tiili painaa kilon ja puoli tiiltä ?
(näillä mitoilla onnistuu paremmin kuin toinen)
OIKEA tiili-arvoitus
20
11497
Vastaukset
- juu
tulla yhteensä neljä kiloa.
- jep
joo eikö se näin oo
- paukapää
Tiili painaa 2 kilogrammaa.
½x 1=x *2
x 2=2x
2=2x-x
2=x
x=2- dope
etkö sä vitun paukapää ossoo lukee? siinä kysytään että paljonko _kaksi_ tiiltä painaa! perkele tommoset vituttaa. sulla ei taida sujua koulussa ku et ymmärrä lukemaas...
- paukapää
dope kirjoitti:
etkö sä vitun paukapää ossoo lukee? siinä kysytään että paljonko _kaksi_ tiiltä painaa! perkele tommoset vituttaa. sulla ei taida sujua koulussa ku et ymmärrä lukemaas...
Olen syvästi pahoillani jos olen jollakin tavoin häirinnyt elämääsi tai saanut sinut ärsytettyä.
Kahta tiiltähän siinä tosiaan kysyttiin, mutten lukenut kysymystä kyllin tarkkaan.
Vielä kerran pahoitteluni jos sain sinut tuohtumaan... - lammas
paukapää kirjoitti:
Olen syvästi pahoillani jos olen jollakin tavoin häirinnyt elämääsi tai saanut sinut ärsytettyä.
Kahta tiiltähän siinä tosiaan kysyttiin, mutten lukenut kysymystä kyllin tarkkaan.
Vielä kerran pahoitteluni jos sain sinut tuohtumaan...se ei tajuu et ton arvoituksen idea on hämätä lukijaa. ja heti ruvetaa aukoo päätä ku ihminen tekee virheen.
- Upi
3kg
- hullu
3.5 kiloo
- O_o
3kg???
- lammas
"paljonko painaa kaksi tiiltä, jos yksi tiili painaa kilon ja puoli tiiltä ? "
paljonko painaa 2 tiiltä? huom 2!!!!! 2kg ku yks tiili painaa kilon. ja kysyttiin kahden tiilen painoo. ei kysytty paljonko painaa 1 tiili ja puolikas sen päälle.
ihmettelen kyl miks dope ei oo teille viittiny aukaista monipuolista sanaista arkkuaan.
- Lissu
(1kg puoli tiiltä) (1kg puoli tiiltä)=
(2kg tiili, joka on siis(1kg puoli tiiltä)
eli onko siis
3kg ja puoli tiiltä??? - nero
No näihä se menee:
2x(1kg puoli tiiltä)=
2kg ja 1 tiili= kahden tiilen paino!
johan selkis..?- MicMacster
Jos on lukenut matikkaa, niin yhtälö on helppo. Muuten menee pää sekaisin
t = 1 kg 0,5t |*2
2t = 2 kg t |-t
t = 2 kg
--> 2t = 2*2 kg 4 kg
- ...
2,5kg?
- verlo
Vastaus on 4 kiloa. Jos 1 tiili on 1 kg ja puoli tiiltä, niin 2 tiiltä on näin ollen 2kg ja 1 tiili. Ja jos 1 tiili on 1kg ja puoli tiiltä, niin 2 tiiltä on 2kg 1kg ja puoli tiiltä, eli 3 kg ja puoli tiiltä. Näin ollen puoli tiiltä on 1kg, joten 4 kertaa 1kg = 4.
Vastauksen saa tietysti helposti yhtälöllä, niinkuin aikaisemmin oli tehtykin:
x = tiili
2(1 ½x) = 2x
2 x = 2x
x-2x = -2
-x = -2 |:-1
x = 2
Eli tiili painaa 2 kiloa. 2 kertaa 2 on 4.
- Anonyymi
Voiko tiili painaa noin vähän?
En heti usko.
Oikea vastaus on varmaan siinä 5-6kg - Anonyymi
Jos yksi tiili painaa 1kg niin puolikas painaa silloin 0.5kg eikös vain? Joten joten... näin mä ajattelen ton.
- Anonyymi
No jos yksi painaa kilon ja puolikas puolet, niin kahdesta kokonaisesta ja kahdesta puolikkaasta tulee yksi. Vastaus on kolme tiiltä. Olipa helppo tehtävä.
- Anonyymi
sitä minäkin, että tosi helppo tehtävä.
- Anonyymi
Kysyin yhdeltä muurarilta, joka on kaverini tuttu. Hän sanoi, että kaksi tiiltä painaa noin 5kg. Ne ovat niitä punatiiliä, valkoiset painavat enemmän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399