Pidgin pikaviestin Ubuntu 9.10

jampales

Otetaanpa tämmönen aihe tälle aamulle kun Pidgin.Pitäs olla tuki monelle protokolalle mutta kun yritän lisätä kaverin jolla on gmail tai yahoo sp-tilit niin ei onnistu hotmail-tilit/kaverit asettuu kyllä msn-protokollan alle ihan nuin vaan.Elikkä missä tämä menee vikaan,avaan tuttavat...lisää tuttava...tuttavan sp-osoite ja esim yahoo koska gmailille ei löydy muuta kun google talk.

Varmaan tämä on hyvä ohjelma kun sais vaan palikat paikolleen että ois vaan yks viestin ja kaikki postit samassa.

Ubuntun foorumilla oon haeskellu vastauksia mutta siellä joskus muuttuu pää-asia sivu asiaksi.

Vastauksista kiittäen.

-jampales-

12

569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäs protokollaa nyt yrität käyttää?

• jampales

Tosiaan,tämä tulee msn/hotmail.

• jampales kirjoitti:

Tosiaan,tämä tulee msn/hotmail.

Ehkä helpointa sitten ottaa paketeista vaikka aMSN ja käyttää sitä jos tuo ei tunnu riittävän.

• jampales
        M-Kar kirjoitti:

Ehkä helpointa sitten ottaa paketeista vaikka aMSN ja käyttää sitä jos tuo ei tunnu riittävän.

Nythän ei ole kysymys ettei riitä vaan siitä että miten siinä saa toimimaan ko.protokollat.Olen myös kokeillut ansn-ohjelmaa mutta sama homma gmailia en saanut suoraan listalle mutta yritetään vielä.

• jampales kirjoitti:

Nythän ei ole kysymys ettei riitä vaan siitä että miten siinä saa toimimaan ko.protokollat.Olen myös kokeillut ansn-ohjelmaa mutta sama homma gmailia en saanut suoraan listalle mutta yritetään vielä.

Ehkä en nyt sitten ymmärrä taas mitä tässä yritetään.. Itselläni on MSN tili hotmail osoitteessa ollut aina ja hyvin toimii. Kaikki yhteystiedot näkyy myös ihan kuten pitääkin.

MSN protokollan tunnistautuminen käytti jotain Windows Live Passportia, että se tili pitää tehdä Microsoftin sivuilla.

• jampales
        M-Kar kirjoitti:

Ehkä en nyt sitten ymmärrä taas mitä tässä yritetään.. Itselläni on MSN tili hotmail osoitteessa ollut aina ja hyvin toimii. Kaikki yhteystiedot näkyy myös ihan kuten pitääkin.

MSN protokollan tunnistautuminen käytti jotain Windows Live Passportia, että se tili pitää tehdä Microsoftin sivuilla.

Joo mulla on hotmail osoite ja sinne asetuksiin olen lisännyt myös gmail:n ja nyt kun yritän lisätä tähän tiliin gmail kavereita niin ei onnistu.
        Ei täsä muuta kun rassaa vähän kun ei mikään onnistu.

• sju_
        jampales kirjoitti:

Joo mulla on hotmail osoite ja sinne asetuksiin olen lisännyt myös gmail:n ja nyt kun yritän lisätä tähän tiliin gmail kavereita niin ei onnistu.
        Ei täsä muuta kun rassaa vähän kun ei mikään onnistu.

älä asetuksiin mitään gmail-tilejä lisäile jos kirjautumisessa käytät hotmailia!

eli valikosta tuttavat -> lisää tuttava

käyttäjätili [email protected]
        tuttavan käyttäjänimi [email protected]

oletan nyt tässä että käytät pidginissä yhtä ja ainoaa tiliä.

• jampales
        sju_ kirjoitti:

älä asetuksiin mitään gmail-tilejä lisäile jos kirjautumisessa käytät hotmailia!

Juuri näin teenki ja sitte pidgin kyselee valtuutuksia ja kun painan ok niin siihen se tyssää.

• ohihhfhgvfjgrdg
        sju_ kirjoitti:

Aloittajalla toki taisi olla hotmail tili, mutta Windows Live Mesengeriähän pystyy todellakin käyttämään myös gmail osoitteella, tai millä tahansa muulakin, kunhan siitä tekee passport tunnuksen ensin.. Jos katsot tämän palstankin sijaintia eli linux osiolla, niin ehkei yllätyksenä tule omakaan tunnustukseni, ettei yksikään "mese" tunnukseni ole ollut hotmail osoitteella, eikö tule olemaan. ;)

Eli tuo gmail on kyllä mahdollista tuossakin, kunhan siitä on passport tunuksen ensin tehnyt..

• pjbn

Sitten toimii.

• ökjhkjh

Sitten otat messengerin, niin jopa alkaa pelittämään! Ubuntulla tökkii varmasti kaikki, luovuta jo!

• jampales

Kyllä se järjestelmän vaihtokin on käyny mielessä kokeilinki Win 7:a mutta se ei lähtenyt asentuun alkuunkaan,valitti vaan että ei voida asentaa ko.osioon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      121
      1688
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      75
      798
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      760
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      731
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      60
      653
    Aihe