uskaltaako ostaa -8o luvun rivaria, jossa vedeneristämätön alkuperäisessä kunnossa oleva kylpyhuone? kaakelit pinnoissa ja lattialämmitys. pitäisikö tehdä mittaus? voiko olla edes ettei ole kosteutta??
vedeneristämätön kylpyhuone
18
5919
Vastaukset
- vain hölmö ostaa hom
miksei sitä uskaltaisi. varautuu vain siihen, että se kylppäri tulee teetettynä maksamaan 20-30 tonnia.
- cylppäri
Tietysti saa maksaa ihan mitä haluaa mutta eiköhän vähän halvemmallakin saa.
- 434334
sieltä löytyy kosteutta, voit saada alennusta kauppahinnasta ja taloyhtiö kuivaa kosteuden ja itse laitat uudet tavarat vaan pintaan. Yleensä kun asunto ostetaan, tehdään asuntoon kosteusmittaus.
jos kaikki on toiminut oikein, voi olla että kylpyhuoneesi on paremmassa kunnossa, kuin moni 90-luvulla rakennetut kylppärit. - mahdollista.,,
Eristämättömiä kylppäreitä on maailma väärällään. Nykyiset vesieristeet tuli vasta ennen vuosituhannen vaihdetta. Sitä ennen tehdyissä eristeet voi olla mitä sattuu. Ei ne kuitenkaan kaikki vesivahinkoisia ole.
Lattialämmitys on melko varma merkki ettei vahinko ole kovin vakava jos semmoista edes on. Mittaus kannattaa tehdä joka tapauksessa.
Kylppäri on helppo korjata tarvittaessa ja maksaa siinä kympin. -80 luvun kämpissä pahempi aikapommi on laatan alla kulkevat vesiputket jos niitä ei ole muutettu. - VT
Jos 80-luvun kylpyhuoneesta löytyy kosteutta, todennäköisesti se ei oikeuta minkäänlaiseen hinnanalennukseen.
Vesieristämätön kylpyhuone on ajalleen (80-luvulle) tyypillinen rakenneratkaisu ja edusti silloin aikansa hyvää rakennustapaa - eikä se ole sinällään mikään virhe. 80-luvun kylpyhuoneen tekninen käyttöikä on noin 15 vuotta, eli jo ostaessasi tiedät, että kylpyhuone edellyttää remonttia ja sen tekninen käyttöikä on päättynyt. Et voi saada asiassa edes minkäänlaista vilpittömän mielen suojaa. Ja kyseessä ei ole mitenkään odottamaton tai yllättävä virhe.
Ei aivan kaikkea voi myyjän piikkiinkään laittaa. - !
80-luvun kylppäri on jo elinkaarensa lopussa eli joka tapauksessa piakkoin uusittava. Oletko mitenkään selvittänyt muita virheitä, jotka voivat olla paljon kohtalokkaampiakin ja tyypillisiä tuon ajan rakentamiselle. Täältä saat listan asioista, mitkä pitäisi tarkistaa:
https://www.op.fi/op?cid=150592342- Kuristettu
Juhani Pirinen sanoo, että aikaisin vuosiluku on 1998. Silloin tuli kunnon rakennusmääräykset. Sen vanhempia koteja on ihan turha katsastaa. On 80-luvun rivareita ja ok-taloja, jotka ovat rakennettu 70-luvun malliin, kun mennään tarpeeksi kauas Kehä III:lta. Pahimpia kuutamourakointeja näkee noilla suomenruotsalaisilla alueilla. Moraali ei ole sama kuin meillä kantasuomalaisilla.
70-luvulla oli tapana pystyttää pystykoolingit niin, että ne menivät maan alle eikä mitään salaojia. Tällaisen talon voi löytää jopa 1998 lopputarkastettuna - tietysti tällaisesta kunnasta, jonka edellä mainitsin. - melkein tapettu
Kuristettu kirjoitti:
Juhani Pirinen sanoo, että aikaisin vuosiluku on 1998. Silloin tuli kunnon rakennusmääräykset. Sen vanhempia koteja on ihan turha katsastaa. On 80-luvun rivareita ja ok-taloja, jotka ovat rakennettu 70-luvun malliin, kun mennään tarpeeksi kauas Kehä III:lta. Pahimpia kuutamourakointeja näkee noilla suomenruotsalaisilla alueilla. Moraali ei ole sama kuin meillä kantasuomalaisilla.
70-luvulla oli tapana pystyttää pystykoolingit niin, että ne menivät maan alle eikä mitään salaojia. Tällaisen talon voi löytää jopa 1998 lopputarkastettuna - tietysti tällaisesta kunnasta, jonka edellä mainitsin.Hyvin kirjoitettu.
Samanlaista se on kyllä joka puolella. Ei mitään eroa onko rannikolla vai sisämaassa.
- gjjfffff
kannattaako sen teko rivarissa ja selviäisikö siitä mitään oleellista edes? kukahan sen maksaa, ostaja?
onko yleisempää teettää noi tarkastukset vai jättää tekemättä?- WW
ystäväpiirissäsi on luotettava rakennusalan ammattilainen, joka ymmärtää myös kosteus- ja homevaurioista. Anna hänelle lista 80-luvun rakennusten tyyppivioista ja pyydä häntä selvittämään, löytyykö niitä ko. talosta.
- 17+20
Sellaisen rivitalon kuntotarkastuksen maksaa tietysti se, joka sellaisen menee tilaamaan.
Mulla kävi taannoin oman rivitaloasuntoni myyntinäyttelyssä kaveri, joka halusi sellaisen teettää. Totesin, että voit teettää täällä minun puolestani ihan mitä tutkimuksia vaan haluat, mutta minä en tule ottamaan osaa niiden maksamiseen. Kaverin into teettää tutkimuksia lopahti siihen - kaupat sen kanssa yllättävää kyllä kuitenkin syntyi. - .
Ainakin Aste ry:ltä saa asunnon ostajan ja myyjän oppaan, jossa opastetaan, mitä kannattaa selvittää. On vissiin ilmainenkin?
- siis sinä...
17+20 kirjoitti:
Sellaisen rivitalon kuntotarkastuksen maksaa tietysti se, joka sellaisen menee tilaamaan.
Mulla kävi taannoin oman rivitaloasuntoni myyntinäyttelyssä kaveri, joka halusi sellaisen teettää. Totesin, että voit teettää täällä minun puolestani ihan mitä tutkimuksia vaan haluat, mutta minä en tule ottamaan osaa niiden maksamiseen. Kaverin into teettää tutkimuksia lopahti siihen - kaupat sen kanssa yllättävää kyllä kuitenkin syntyi.Tyhmä. Nyt se ostaja voi alkaa vinkumaan kaikista mahdollisista ja mahdottomista piilovioista mitä sattuu löytämään ja keksimään. Kuntotutkimus on nimenomaan myyjän etu vastuuvapaus mielessä.
- kköh
siis sinä... kirjoitti:
Tyhmä. Nyt se ostaja voi alkaa vinkumaan kaikista mahdollisista ja mahdottomista piilovioista mitä sattuu löytämään ja keksimään. Kuntotutkimus on nimenomaan myyjän etu vastuuvapaus mielessä.
Kun pintapuolisessa "kuntotarkastuksessa" ei yleensä löydy yhtään mitään, niin ostaja voi aina vedota raporttiin ja todeta sen perusteella, että hän maksoi hyväkuntoisesta asunnosta . Noissa kuntotarkastuksissa ei mitenkään edes yritetä selvittää mahdollisia homeongelmia.
- 16+20
siis sinä... kirjoitti:
Tyhmä. Nyt se ostaja voi alkaa vinkumaan kaikista mahdollisista ja mahdottomista piilovioista mitä sattuu löytämään ja keksimään. Kuntotutkimus on nimenomaan myyjän etu vastuuvapaus mielessä.
Piilovirheistä, joiden korjaaminen kuuluu asuntoyhtiön kunnossapitovastuulle, on todella vaikea saada myyjää vastaamaan. Siis PIILOVIRHEISTÄ, joista myyjä ei ole tiennyt, eikä olisi kohtuudella pitänytkään tietää.
Ei pidä sekoittaa kiinteistökaupan ja asunto-osakekaupan virhesääntelyä.
- Eipä
se vesieristyskään mitään takeita anna siitä että kaikki olisi kunnossa. Tekijöitä kun on monenlaisia.
- prkele,
kun ensin lätkitään vesieristys,sit tehdään kaadot, siel makaa sitten jatkuva kosteus.
- verttinen
Kun kylpyhuone alkaa olla jo 25 vuotta vanha, on edessä joka tapauksessa remontti, elinkaarenkin mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849