Husqvarna haulikot?

amatööri9999

Joo elikkä oon ensimmäistä asetta hommaamassa niin, onko nuo husqvarnan aseet hyviä? kokemuksia? Kiitos etukäteen.

3

2236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pekkurinen

      ongelma vaan on siinä, että lähes kaikki husqvarnan haulikot on tehty mustaruutiaikaan. kaitpa joku haulikkomalli on savuttomallekin ruudille tehty, kun vasta 1960-luvulla husqvarna lopetti haulikkojen valmistuksen.

      kuitenkin se ehdottomasti suurin osa "huskin" haulikoista on niitä 1900-luvun alussa remingtonin sotilaskiväärin pohjalta väännettyjä yksipiippuisia kertalaukeavia mustaruuti pyssyjä; taikka sitten rinnakkaispiippuisia hanallisia mustaruutiaseita.
      jos tällaisen aiot hankkia, niin varaudu lataamaan itse panokset aseeseen. mustaruutipaukkuja kun ei tahdo nykypäivänä kaupasta saada. myös pelkän mustaruudin saanti taitaa olla melko kiven alla.
      tällaisiin lähes vuosisadan vanhoihin aseisiin pitää lisäksi lataukset tehdä erittäin miedoiksi, että välttyy ylipaineilta ja aserikoilta. mutta eipä silti; jos oikeat välineet, materiaalit ja taidot omaa, niin saa vanhasta mustaruutitorrakostakin ihan pelittävän pyssyn vaikka jänismetsälle.

      • smaamies

        Kyllä niitä huskuja saa. Minulla itselläni on 50-vuotis lahjaksi saamani alumiini runkoinen haulikko 12/76 haulikossa lukee husgvarna lux. Sitä kuka sen on valmistanut minulla ei ole tietoa. Olisiko tuo vaikka beretta.


      • hauli
        smaamies kirjoitti:

        Kyllä niitä huskuja saa. Minulla itselläni on 50-vuotis lahjaksi saamani alumiini runkoinen haulikko 12/76 haulikossa lukee husgvarna lux. Sitä kuka sen on valmistanut minulla ei ole tietoa. Olisiko tuo vaikka beretta.

        On nykyään anton zoli ja tehdään italiassa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2709
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      236
      2607
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      64
      2349
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      195
      1829
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1318
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      21
      1259
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe