Minulla todettiin keliakia kesällä. Olin sairaalassa muista syistä ja verikokeista huomattiin, että keliakia-arvot oli koholla ja sitten gastroskopiassa huomattiin, että suolinukka oli vaurioitunut. Noudatin gluteenitonta ruokavalioa ehkä pari kuukautta, sitten en enää jaksanut. Keliakiani on siis oireeton, en huomaa mitään eroa. Mitä hyötyä gluteenittomasta ruokavaliosta olisi minulle?
Miksi noudattaa?
2
504
Vastaukset
- dertnm.we345
voi olla monen ongelman alkulähde,kaikkiin imeytymishäiriöihin tulisi suhtautua vakavasti.Ohut suolessa tapahtuva ravinnon imeytyminen on kaikkein tärkein ihmisen terveyden kannalta.Vilja on sinulle myrkky jota elimistösi ei siedä huolimatta ns.oireettomuudesta.Myöhemmin ehkä huomaat jonkun liitännäis sairauden,syöpäkasvaimet vakavimmat.Keliakia on sinulla hautaan saakka joten päätä viisaasti haluatko vai et jotain vakavampia sairauksia sillä imeytymis häiriöt heikentävät vastustuskykyäsi muilta taudeilta.T.20 vuotta gluteenittomalla ruokavaliolla.
- sairaus tosissaan
Keliakian oirekirjo on niin moninainen, ettei niitä pysty edes kunnolla listaamaan. Et ehkä saa oireita vielä, mutta ajan kanssa niitä tulee, tai sitten ei. Mutta riskiä ei kannata ottaa.
Ensimmäinen oire voi olla käytännössä ihan mikä vaan masennuksesta rytmihäiriöihin. Itselläni ensimmäinen oire oli keskushermostollinen, asentotunnon radikaali heikkeneminen, jota eivät lääkäritkään osanneet yhdistää keliakiaan (kaikki veriarvot normaalit) ennen kuin 6 vuotta myöhemmin vatsani kipeytyi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko841786- 431419
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu1191230Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.871172Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja2911151- 66983
- 56942
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!40917Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20910- 34864