Korvaus kivusta ja särystä

Mukiloitu

Jouduin pahoinpitelyn kohteeksi. Aseena käytettiin patukkaa, josta sain useita lyöntivammoja käsiini ja kylkiini. Pysyviä kosmeettisia vammoja ei tullut, ainoastaan kivuliaat mustelmat. Mikä olisi kohtuullinen summa vaatia oikeudessa korvauksia kivusta ja särystä? Onko jossain olemassa jotain "hinnastoa"?

10

7538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei hinnastoa

Vaadi 250 - 500 euroa.

• Sissi

Voikohan kuolemanpelosta vaatia korvausta. Mukilointihetkellä ei voi tietää, onko mukiloijan tarkoitus riistää henki vaiko vain antaa muistutus. Jos kyseessä on itsepuolustus, sen kai voi tietää.

• Kyllä
        Sissi kirjoitti:

Voikohan kuolemanpelosta vaatia korvausta. Mukilointihetkellä ei voi tietää, onko mukiloijan tarkoitus riistää henki vaiko vain antaa muistutus. Jos kyseessä on itsepuolustus, sen kai voi tietää.

Henkisestä kärsimyksestä voi vaatia korvausta.

• ja särystä

Katso sivulta www.liikennevahinkolautakunta.fi/quidelines.asp

• Ei hinnastoa

Kuten jokainen voi liikennevahinkolautakunnan sivuilta huomata vähäisille vammoille ei ole hinnastoa. Liikenneonnettomuudessa ei vähäisistä vammoista tulleita kipuja ja särkyjä korvata.

Rikoksen uhri voi kuitenkin vaatia korvauksia, vaikka olisi saanut vain mustelmia. Tällainen vaatimus perustuu nimittäin vahingonkorvauslakiin.

• tiedän,että
        Ei hinnastoa kirjoitti:

Kuten jokainen voi liikennevahinkolautakunnan sivuilta huomata vähäisille vammoille ei ole hinnastoa. Liikenneonnettomuudessa ei vähäisistä vammoista tulleita kipuja ja särkyjä korvata.

Rikoksen uhri voi kuitenkin vaatia korvauksia, vaikka olisi saanut vain mustelmia. Tällainen vaatimus perustuu nimittäin vahingonkorvauslakiin.

tulee Valtionkonttorista,kun kyse rikoksen uhreista

• uhri2000
        tiedän,että kirjoitti:

tulee Valtionkonttorista,kun kyse rikoksen uhreista

mä hain tossa korvauksia valtiokonttorista, hovioikeuden päätöksellä summa oli 5500 euroa, josta 500 e; kivusta ja särystä ja 5000 euroa; kipuun ja särkyyn rinnastettavasta henkisestä kärsimyksestä. JA HAH, jos päätöskirjelmän päiväys olisi ollut 1.4. en olisi ehket raivostunut niin paljon!!! Päätöksen mukaan maksetaan yhteensä 900 euroa, Mitä? ennenaikainen aprillipila, ei. Tämä on kuulemani mukaan käytäntö, toisaalta toverina sai samassa tilanteessa tapahtuneesta laittomastauhkauksesta 800 euron korvauksen, joka oli hovioikeuden mukainen, mutta hänelle ei tehtykkään mitään fyysistä, tuomittu vain ilmoitti että tulee kostamaan!!! minua sen sijaan puir C-hepatiittia kantava narkkari, joka ei suostunut Hiv-testeihin. Siinähän sitten mietittiin 6kk, jokko tuli tautia vai ei. Ainiin toisaalta tulee muistaa että suomen oikeuslaitoksen mukaan hiv ei ole kuolemaanjohtavasairaus (???), elossa voi heidän mukaan olla vielä pitkään ja lääkkeillä voidaan pitää poissa Aids-vaihe... Siis mitä (PIIP):a!!! kyl on juristeilla ja tuomareilla hyvät lääkärit!!! (pääsinpäs purkamaan )

• Kun raiskattu
        uhri2000 kirjoitti:

mä hain tossa korvauksia valtiokonttorista, hovioikeuden päätöksellä summa oli 5500 euroa, josta 500 e; kivusta ja särystä ja 5000 euroa; kipuun ja särkyyn rinnastettavasta henkisestä kärsimyksestä. JA HAH, jos päätöskirjelmän päiväys olisi ollut 1.4. en olisi ehket raivostunut niin paljon!!! Päätöksen mukaan maksetaan yhteensä 900 euroa, Mitä? ennenaikainen aprillipila, ei. Tämä on kuulemani mukaan käytäntö, toisaalta toverina sai samassa tilanteessa tapahtuneesta laittomastauhkauksesta 800 euron korvauksen, joka oli hovioikeuden mukainen, mutta hänelle ei tehtykkään mitään fyysistä, tuomittu vain ilmoitti että tulee kostamaan!!! minua sen sijaan puir C-hepatiittia kantava narkkari, joka ei suostunut Hiv-testeihin. Siinähän sitten mietittiin 6kk, jokko tuli tautia vai ei. Ainiin toisaalta tulee muistaa että suomen oikeuslaitoksen mukaan hiv ei ole kuolemaanjohtavasairaus (???), elossa voi heidän mukaan olla vielä pitkään ja lääkkeillä voidaan pitää poissa Aids-vaihe... Siis mitä (PIIP):a!!! kyl on juristeilla ja tuomareilla hyvät lääkärit!!! (pääsinpäs purkamaan )

, jonka oli raiskaajalta saanut, eikä tautia voitu näyttää toteen, koska tauti tarttuu myös suun eritteiden kautta. Korvausvaatumus kivusta ja särystä jäi siis näin ollen tekemättä.
        Että näin minulla, mutta eipä mikään rahallinen summa muutenkaan poistaisi kärsimyksiäni, mitä olen tapahtuneesta kokenut.

• Hanski

..pyytämään rahaa. Kannattaa olla itse varma ja pyytää sellanen summa rahaa mikä susta tuntuu hyvälle korvaukselle..tietenkin kohtuus siinäkin.

• viduttaa

mua lyötiin puupatukalla päähän laitettiin puukko kurkulle ja ryöstettiin pankki kortti. asianajaja vaati 1200e käräjillä putos kuuteensataan ekeen. valittaiskohan hoviin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6484
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2251
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1837
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1214
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1012
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      960
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      74
      886
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      823
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      30
      814
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      145
      747
    Aihe