Jouduin pahoinpitelyn kohteeksi. Aseena käytettiin patukkaa, josta sain useita lyöntivammoja käsiini ja kylkiini. Pysyviä kosmeettisia vammoja ei tullut, ainoastaan kivuliaat mustelmat. Mikä olisi kohtuullinen summa vaatia oikeudessa korvauksia kivusta ja särystä? Onko jossain olemassa jotain "hinnastoa"?
Korvaus kivusta ja särystä
10
7538
Vastaukset
- Ei hinnastoa
Vaadi 250 - 500 euroa.
- Sissi
Voikohan kuolemanpelosta vaatia korvausta. Mukilointihetkellä ei voi tietää, onko mukiloijan tarkoitus riistää henki vaiko vain antaa muistutus. Jos kyseessä on itsepuolustus, sen kai voi tietää.
- Kyllä
Sissi kirjoitti:
Voikohan kuolemanpelosta vaatia korvausta. Mukilointihetkellä ei voi tietää, onko mukiloijan tarkoitus riistää henki vaiko vain antaa muistutus. Jos kyseessä on itsepuolustus, sen kai voi tietää.
Henkisestä kärsimyksestä voi vaatia korvausta.
- ja särystä
Katso sivulta www.liikennevahinkolautakunta.fi/quidelines.asp
- Ei hinnastoa
Kuten jokainen voi liikennevahinkolautakunnan sivuilta huomata vähäisille vammoille ei ole hinnastoa. Liikenneonnettomuudessa ei vähäisistä vammoista tulleita kipuja ja särkyjä korvata.
Rikoksen uhri voi kuitenkin vaatia korvauksia, vaikka olisi saanut vain mustelmia. Tällainen vaatimus perustuu nimittäin vahingonkorvauslakiin. - tiedän,että
Ei hinnastoa kirjoitti:
Kuten jokainen voi liikennevahinkolautakunnan sivuilta huomata vähäisille vammoille ei ole hinnastoa. Liikenneonnettomuudessa ei vähäisistä vammoista tulleita kipuja ja särkyjä korvata.
Rikoksen uhri voi kuitenkin vaatia korvauksia, vaikka olisi saanut vain mustelmia. Tällainen vaatimus perustuu nimittäin vahingonkorvauslakiin.tulee Valtionkonttorista,kun kyse rikoksen uhreista
- uhri2000
tiedän,että kirjoitti:
tulee Valtionkonttorista,kun kyse rikoksen uhreista
mä hain tossa korvauksia valtiokonttorista, hovioikeuden päätöksellä summa oli 5500 euroa, josta 500 e; kivusta ja särystä ja 5000 euroa; kipuun ja särkyyn rinnastettavasta henkisestä kärsimyksestä. JA HAH, jos päätöskirjelmän päiväys olisi ollut 1.4. en olisi ehket raivostunut niin paljon!!! Päätöksen mukaan maksetaan yhteensä 900 euroa, Mitä? ennenaikainen aprillipila, ei. Tämä on kuulemani mukaan käytäntö, toisaalta toverina sai samassa tilanteessa tapahtuneesta laittomastauhkauksesta 800 euron korvauksen, joka oli hovioikeuden mukainen, mutta hänelle ei tehtykkään mitään fyysistä, tuomittu vain ilmoitti että tulee kostamaan!!! minua sen sijaan puir C-hepatiittia kantava narkkari, joka ei suostunut Hiv-testeihin. Siinähän sitten mietittiin 6kk, jokko tuli tautia vai ei. Ainiin toisaalta tulee muistaa että suomen oikeuslaitoksen mukaan hiv ei ole kuolemaanjohtavasairaus (???), elossa voi heidän mukaan olla vielä pitkään ja lääkkeillä voidaan pitää poissa Aids-vaihe... Siis mitä (PIIP):a!!! kyl on juristeilla ja tuomareilla hyvät lääkärit!!! (pääsinpäs purkamaan )
- Kun raiskattu
uhri2000 kirjoitti:
mä hain tossa korvauksia valtiokonttorista, hovioikeuden päätöksellä summa oli 5500 euroa, josta 500 e; kivusta ja särystä ja 5000 euroa; kipuun ja särkyyn rinnastettavasta henkisestä kärsimyksestä. JA HAH, jos päätöskirjelmän päiväys olisi ollut 1.4. en olisi ehket raivostunut niin paljon!!! Päätöksen mukaan maksetaan yhteensä 900 euroa, Mitä? ennenaikainen aprillipila, ei. Tämä on kuulemani mukaan käytäntö, toisaalta toverina sai samassa tilanteessa tapahtuneesta laittomastauhkauksesta 800 euron korvauksen, joka oli hovioikeuden mukainen, mutta hänelle ei tehtykkään mitään fyysistä, tuomittu vain ilmoitti että tulee kostamaan!!! minua sen sijaan puir C-hepatiittia kantava narkkari, joka ei suostunut Hiv-testeihin. Siinähän sitten mietittiin 6kk, jokko tuli tautia vai ei. Ainiin toisaalta tulee muistaa että suomen oikeuslaitoksen mukaan hiv ei ole kuolemaanjohtavasairaus (???), elossa voi heidän mukaan olla vielä pitkään ja lääkkeillä voidaan pitää poissa Aids-vaihe... Siis mitä (PIIP):a!!! kyl on juristeilla ja tuomareilla hyvät lääkärit!!! (pääsinpäs purkamaan )
, jonka oli raiskaajalta saanut, eikä tautia voitu näyttää toteen, koska tauti tarttuu myös suun eritteiden kautta. Korvausvaatumus kivusta ja särystä jäi siis näin ollen tekemättä.
Että näin minulla, mutta eipä mikään rahallinen summa muutenkaan poistaisi kärsimyksiäni, mitä olen tapahtuneesta kokenut.
- Hanski
..pyytämään rahaa. Kannattaa olla itse varma ja pyytää sellanen summa rahaa mikä susta tuntuu hyvälle korvaukselle..tietenkin kohtuus siinäkin.
- viduttaa
mua lyötiin puupatukalla päähän laitettiin puukko kurkulle ja ryöstettiin pankki kortti. asianajaja vaati 1200e käräjillä putos kuuteensataan ekeen. valittaiskohan hoviin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216484Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552251- 1471837
- 821214
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971012- 72960
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.74886Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10823- 30814
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon145747