Älä jätä minua osa 2

NM94

Kuoresta löytyy kuvat, jotka äsken otettiin. En ymmärrä näistä kuvista yhtään mitään.
"Aivoaneurysma." Kuulen Johnnyn sanovan. Sen minä ymmärsin. Olen kuullut sen ennenkin.
Pullistuma. Aivoissa. Minulla. Kuolen. En selviä. Hitto. Ei ole totta. Aivoaneurysma.
Ajatukseni ovat yhtä sekamelskaa ja Johnny selvästi huomaa järkytyksen kasvoiltani.
"Ikävä kyllä minun on ilmoitettava myös, että ennusteenne eivät näytä kovin valoisilta. Toki tilanne saattaa muuttua, mutta tällä hetkellä leikkaus näyttää olevan ainoa mahdollisuus. Aneurysma sijaitsee vasemmassa aivopuoliskossa sellaisella kohdalla, että mikäli se puhkeaa, leikkausta ei kyetä suorittamaan. Mutta katsotaan ensin miten tilanne muuttuu. Suosittelen jäämään sairaalaan loppuviikoksi, maanantaina on leikkaus mikäli tilanne ei ole muuttunut."

Siitä lähtien itkin itseni uneen joka helvetin ilta. Minä, aikuinen mies, itkin. En ennen itkenyt juuri koskaan. Häpeän itkemistä, vaikka tiedän ettei siinä mitään hävettävää olisikaan. Minut oli vain kasvatettu niin, että miehet eivät itke ja naiset itkevät sitäkin useammin. Minua pelottaa. Pelottaa ihan järkyttävän paljon. Pomoni ja tyttöystäväni ovat usein käyneet minua katsomassa, on muutama muukin mutta en ole halunnut tavata heitä. Tyttöystäväni todella on huolissaan. Nyt kadun sitä että olen käyttäytynyt niin huonosti häntä kohtaan. Ei hän ansaitse sitä.

Maanantaina minut päätettiin leikata. Tyttöystäväni on seuranani aamun ennen leikkausta ja tiedän, että hän myös odottaa koko leikkauksen ajan. Sen veikataan vievän ainakin 6 tuntia. Ennusteeni ovat todella huonot, ja sekin on ihme, jos leikkaus onnistuu.
Olen itse jo viikon itkemisen aikana hyväksynyt tilanteeni. En ikinä palaa entiselleni. En pelkää enää. En pelkää kuolemaa, en kipua, en mitään. Olen täysin turta. Väsynyt pelkäämiseen, itkemiseen, epätietoisuuteen ja odottamiseen.
Minua nukuttaa lääkkeiden ansiosta, joita otin leikkauksen takia. Päässäni humisee.
Näen Johnnyn puhuvan tyttöystävälleni juuri ennen kuin minut vietäisiin leikkaushuoneeseen.
Tarkkailen viimeisillä voimillani tyttöystäväni ilmettä, tiedän että Johnny kertoo ennusteistani. Että minä luultavasti kuolen. Tämä olisi luultavasti viimeinen kerta, kun näen tyttöystäväni.
Olen jo aika sekavassa mielentilassa lääkkeiden ansiosta, kun kolme hoitajaa tulevat kärräämään minua leikkaussaliin. Suljen silmäni, jotka rupesivat jo kirvelemään väsymyksestä. Olen jo niin valmis nukahtamaan. Kuulen paljon ääniä ympäriltäni, mutta kaikki vaikuttaa sumealta.
Yhden äänen erotan kuitenkin, tyttöystäväni matala, huolestunut ja suruntäytteinen ääni.
"Älä jätä minua, Matthew. Ole kiltti, äläkä jätä minua."

Tiesin, että tyttöystäväni pääsisi minusta yli loppujen lopuksi. Tiesin, että hän löytäisi uuden miehen, jolle soittaa turhautuneesti keskellä miehen päänsärkykohtausta. Miehen, joka tosissaan rakastaisi häntä. Miehen, joka jaksaisi hänen tempperamenttisuuttaan - miehen, joka ei tulisi kuolemaan ennen eläkeikää.

0

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mielessäni vieläkin T

        Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
        Ikävä
        43
        2240
      2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

        Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
        Jyväskylä
        52
        1759
      3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

        Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
        Maailman menoa
        41
        1563
      4. Ei luottoa lakko maahan

        Patria menetti sovitun ksupan.
        Suomen Keskusta
        44
        1520
      5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

        Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
        Ikävä
        4
        1475
      6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

        Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
        Isovanhempien jutut
        8
        1454
      7. Sinäkö se olit...

        Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
        Ikävä
        5
        1451
      8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

        Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
        Vaipat
        4
        1375
      9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

        Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
        Tunteet
        6
        1294
      10. Lepakot ja lepakkopönttö

        Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
        9
        1253
      Aihe