Saab 9-3 1.8t

Saab-pisti

Hei kertokaa mikä logiikka on ruotsalaisilla...kun 9-3 mallin perässä on 1,8t (turbo..joo), mutta moottori onkin 2litrainen vaikka perässä 1,8t

27

6423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missä,

      näkyvillä oleva tunnus ei välttämättä käy yksiin moottorin kuutiotilavuuden kanssa.

    • saaappi

      Perustuu siihen kun 2.0 konetta on kahta tehoversiota. Pienempitehoinen 150hv merkitään takaluukkuun 1.8t ja 175hv taas 2.0t merkillä.

      • iso tee

        2.0T isolla teellä on 210 hevosvoimanen.


      • Kaasujalka
        iso tee kirjoitti:

        2.0T isolla teellä on 210 hevosvoimanen.

        Kuulemma se on Saabin markkinointi-ihmisten päätös. On helpompi nostaa toinen malli toisen yläpuolelle merkitsemällä 1.8 ja 2.0 kuin keksiä 2.0 perään eri kirjaimia, joiden arvojärjestystä kuluttaja ei välttämättä tiedä.


      • Minäminäminäminä
        Kaasujalka kirjoitti:

        Kuulemma se on Saabin markkinointi-ihmisten päätös. On helpompi nostaa toinen malli toisen yläpuolelle merkitsemällä 1.8 ja 2.0 kuin keksiä 2.0 perään eri kirjaimia, joiden arvojärjestystä kuluttaja ei välttämättä tiedä.

        No mitä tuo 93 sitten tarkoittaa ??


    • .........

      Hondalla 1.3 litrainen moottori onkin autoa myytäessä 1.4.

      Opelilla 1.2 merkitään 1.3:ksi.

      • ahto paine

        2,0 korkeampi ahtopaine kuin 1,8:ssa
        Onko esim 316 BMV 316 ccm vai 3,16 l


      • Harhauttamista
        ahto paine kirjoitti:

        2,0 korkeampi ahtopaine kuin 1,8:ssa
        Onko esim 316 BMV 316 ccm vai 3,16 l

        .. vai kolmelitrainen ? BMW 316 1.6 ei muuten ole kaksilitrainen vaan kuten numero osoittaa.


      • tuleva saabistiko?
        Harhauttamista kirjoitti:

        .. vai kolmelitrainen ? BMW 316 1.6 ei muuten ole kaksilitrainen vaan kuten numero osoittaa.

        BMW 316 on kylläkin nykyään 1.9 l koneella ja esim. 523 ja 525 molemmat samalla 2.5 l myllyllä, ainoastaan tehoissa eroa kuten saabissakin ;)


      • xxxsss
        tuleva saabistiko? kirjoitti:

        BMW 316 on kylläkin nykyään 1.9 l koneella ja esim. 523 ja 525 molemmat samalla 2.5 l myllyllä, ainoastaan tehoissa eroa kuten saabissakin ;)

        BMW 316i = 1.6
        BMW 316d = 2.0


    • Pierre?

      Tässä on takana ajatus, että saadaan tuotevalikoimaan leveyttä, kun samankokoisella moottorilla olevia autoja nimetään numeroilla, jotka ei oikeasti kerro mitään.. Samaa harhautusta käyttää myös Mersu ja BMW (ja varmaan moni muukin). Mitään hyötyä tai haittaa asiasta ei mielestäni ole, koska autojen teknisissä tiedoissa asia kerrotaan oikein.

      Onko uusi Saab 9-5 tulossa valmistukseen ja mikä on aikataulu? Ymmärtääkseni Saabin myynti Spykerille on vielä kesken, mutta valmisteluja uuden mallin valmistukseen ottamiseksi tehdään.

      • Suora kuutonen

        Moottorikokoon viittaavaa merkintää. Kyllä Audi A4 1.8T on 1,8 litran moottorilla niin että vain Saabilla on tämä epälooginen merkintätapa.


      • Pierre?
        Suora kuutonen kirjoitti:

        Moottorikokoon viittaavaa merkintää. Kyllä Audi A4 1.8T on 1,8 litran moottorilla niin että vain Saabilla on tämä epälooginen merkintätapa.

        Mersu C200 CDI: 2143 ccm
        Mersu C200 CGI: 1796 ccm
        Mersu C350 CDI: 2987 ccm
        BMW 318i: 1995 ccm
        BMW 325i: 2996 ccm
        BMW 335i: 2979 ccm
        BMW 316 D: 1995 ccm
        BMW 318 D: 1995 ccm
        BMW 325 D: 2993 ccm.
        BMW 335D: 2993 ccm

        Lisää esimerkkejä löytyy vaikka kuinka monta. Autojen mallimerkinnöissä ei todellakaan nykyään ole kysymys moottorien iskutilavuudesta. MOT.


      • Pysytään asiassa
        Pierre? kirjoitti:

        Mersu C200 CDI: 2143 ccm
        Mersu C200 CGI: 1796 ccm
        Mersu C350 CDI: 2987 ccm
        BMW 318i: 1995 ccm
        BMW 325i: 2996 ccm
        BMW 335i: 2979 ccm
        BMW 316 D: 1995 ccm
        BMW 318 D: 1995 ccm
        BMW 325 D: 2993 ccm.
        BMW 335D: 2993 ccm

        Lisää esimerkkejä löytyy vaikka kuinka monta. Autojen mallimerkinnöissä ei todellakaan nykyään ole kysymys moottorien iskutilavuudesta. MOT.

        Jos auton nimen ja tyypin perässä on tunnus 1,8T niin kaikilla muilla automerkeillä tämä tarkoittaa moottorin kokoa, joka on noin 1800 cm3. Vain ja ainostaan Saabilla tunnus tarkoittaa jotain muuta ja johtaa asiakasta harhaan.


      • Olet seivästetty
        Pysytään asiassa kirjoitti:

        Jos auton nimen ja tyypin perässä on tunnus 1,8T niin kaikilla muilla automerkeillä tämä tarkoittaa moottorin kokoa, joka on noin 1800 cm3. Vain ja ainostaan Saabilla tunnus tarkoittaa jotain muuta ja johtaa asiakasta harhaan.

        Harva valittaa että saa rahalla enemmän kuin maksaa. Teikläläiselle näkyy olevan ongelma tämänkin suhteen?

        Aika monella muulla merkillä ko merkintä täyttää petoksen tunnusmerkit eli luvataan ominaisuus eli iskutilavuus peräpeiliin merkittynä vaikkei näin ole tällöin asiakas maksaa luvatusta ominaisuudesta vastineetta.


      • 7,2 l V6
        Olet seivästetty kirjoitti:

        Harva valittaa että saa rahalla enemmän kuin maksaa. Teikläläiselle näkyy olevan ongelma tämänkin suhteen?

        Aika monella muulla merkillä ko merkintä täyttää petoksen tunnusmerkit eli luvataan ominaisuus eli iskutilavuus peräpeiliin merkittynä vaikkei näin ole tällöin asiakas maksaa luvatusta ominaisuudesta vastineetta.

        Sinä olisit iloinen jos saisit 1,8 sijasta 4,2 kun kerran saa ilmatteeks. Mulle riittäis että olis oikeet merkinnät, ei liikaa eikä liian vähän vaan just se mikä on todellisuus.


      • bypass
        7,2 l V6 kirjoitti:

        Sinä olisit iloinen jos saisit 1,8 sijasta 4,2 kun kerran saa ilmatteeks. Mulle riittäis että olis oikeet merkinnät, ei liikaa eikä liian vähän vaan just se mikä on todellisuus.

        Riittää se kaksi litraa ja vajaa kaksi baria painetta. Tosin nyt vain 1,2 talvella sekin riittää mainiosti;D

        Päästöjä juuri ollenkaan mikäli tankissa E85.

        Peräpeilissä ei mitäään merkkiä iskutilavuudesta endpipe 4 tuumaa ei ahdista.

        Mikäli saisi gallonan litran hinnalla toki 4.2 V8 olisi ihan kiva peli.


      • Saabisti koko ikänsä
        bypass kirjoitti:

        Riittää se kaksi litraa ja vajaa kaksi baria painetta. Tosin nyt vain 1,2 talvella sekin riittää mainiosti;D

        Päästöjä juuri ollenkaan mikäli tankissa E85.

        Peräpeilissä ei mitäään merkkiä iskutilavuudesta endpipe 4 tuumaa ei ahdista.

        Mikäli saisi gallonan litran hinnalla toki 4.2 V8 olisi ihan kiva peli.

        On ahtopainetta Saabin matalapaineturbossa maksimissaan. Hyvä näin kone on kestävä ja hiljainen, kestää helposti 500 tkm kun nätisti ajelee, kokemusta on.


    • -superi-

      1.8t merkintä on hyvä keksintö ja mainos matalapaineiselle mallille, koska se on "vain" 150hv/240Nm. Tällä lähinnä halutaan houkutella muiden premium merkkien ostajia, kuten Audi A4 1.8t (150hv/210Nm & 160hv/225Nm 160hv/250Nm) & BMW 300 (318 & 320) sarjalaisia harkitsevia. Lisäksi se on yksi mainos kikka tehdä koneesta downsizing.

      • naurattaa

        Audin tai Bemarin ostaja ei kusekaan Saabin suuntaan, Saabin ostajalla ei ole parempaan varaa joten on pakko tyytyä halpaan.


      • superia
        naurattaa kirjoitti:

        Audin tai Bemarin ostaja ei kusekaan Saabin suuntaan, Saabin ostajalla ei ole parempaan varaa joten on pakko tyytyä halpaan.

        Tämän ääripään ei kannatakkaan muulla ajaa kuin Audilla ja BMW:llä jolla ko merkit saavat julkisesti mediassa negatiivista mainosta, kuten on saanutkin (Audimies & bemari kaaharit).

        Touchdown :)


      • Entinen Audisti
        naurattaa kirjoitti:

        Audin tai Bemarin ostaja ei kusekaan Saabin suuntaan, Saabin ostajalla ei ole parempaan varaa joten on pakko tyytyä halpaan.

        Taas kohtapuoliin vaihto edessä eikä tulis mieleenkään enää vaihtaa takaisin Audiin. Saab on Suomen olosuhteissa ja Pohjolan talvessa noin sata kertaa parempi Premium auto kuin todella harmaan väritön, hajuton ja mauton Audi. Ei kiitos.

        Saabissa on särmää, ohjaus veteelee kunnolla ja ajamisessa on jamisen meininkiä. Pakko tunnustaa että joskus varalaskupaikalla tulee kokeiltua pysyykö käsissä ? Todella mahtava tunne kun rattia saa vääntää oikein tosissaan.

        Tavella aivan ehdoton peli, toivottavasti uusi Saab 9-5 tulee pian myyntiin. Neliveto tupladiesel turbo automaatilla olis kiikarissa.


      • älytöntä
        naurattaa kirjoitti:

        Audin tai Bemarin ostaja ei kusekaan Saabin suuntaan, Saabin ostajalla ei ole parempaan varaa joten on pakko tyytyä halpaan.

        Miksi ostaa audi kun saman saa skodana paljon halvemmalla?


      • skokota
        älytöntä kirjoitti:

        Miksi ostaa audi kun saman saa skodana paljon halvemmalla?

        Tota ei kukaan tullukaan ajatelleeksi, olet nero. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki !


      • säästöä joka sentti
        skokota kirjoitti:

        Tota ei kukaan tullukaan ajatelleeksi, olet nero. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki !

        Juu, kyllä se näin todellakin on - erilaiset logot ja hieman erilaista muotoilua, mutta samaa tekniikkaa.


      • saabisti aikoinaan
        säästöä joka sentti kirjoitti:

        Juu, kyllä se näin todellakin on - erilaiset logot ja hieman erilaista muotoilua, mutta samaa tekniikkaa.

        kyllä,se audikin melkoisesti vetelee.ainoat mallit jotka ei pahemmin vetele,on quattrot.

        mielestäni etuvetoinen on kyllä takatuupparin jälkeen aina ikävä ajettava.

        mutta kaikkeen tottuu ja muistelen kaiholla aikoja,jolloin 96 kajakki oli kova peli talviajossa kun muut ruopivat datsuneilla ja opeleilla paikoillaan.sillä mentiin ja v4 motti kuljetti mukavasti.vapaakytkimet vain murheita aiheutti,meinaan ne ei koskaan oikein tahtoneet toimia kunnolla.


    • suapaina

      Yhtyen edellisiin että esim. MB 200cdi-220 cdi ohjelmoitaessa kax kymppisestä saa enemmän irti koska turbon pako jättö on isompi,eli saat 220 kymmppisetä vielä enemmän kun 200:sesta,eli ei ole sama ahdin,siitä tulee merkintä 200/220,näin se menee voi voi monilla muillakin,Me SAAPAS ukot nyt tiedetään mistä se njfrsa/hesrfpa tulee!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      682
      5087
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3534
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3287
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2543
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2369
    6. 261
      1960
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1487
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1389
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1369
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1150
    Aihe