mitä ideaa?

turkkanen

Mitä ihmeen ideaa on provoilla tällä palstalla? Kysymys mm. sinulle steineräippä, minusta tuntuu, ettet ihan pesunkestävä steineräippä olekkaan, korjaa jos olen väärässä? Kertoisivatko nämä provottelijat yleisesti, mitä haluavat kirjoituksillaan saada aikaan, paremminhan se viesti menisi perille ihan selväsanaisena. Esim. Steineräippä luultavasti, ehkä, mahdollisesti haluaa osoittaa, kuinka sekaisin steinervanhemmat ovat. Minä olen "steineräippä" myös, enkä tunnista luokallamme yhtään steineräipän lailla ajattelevaa henkilöä. Antroposofeja varmaan on, mutta eivät nuo uskoansa julista, ihan tavallisista asioista ovat kykeneviä puhumaan. Kyllähän hörhöjä riittää peruskouluvanhemmissa ihan yhtälailla, mutta ei heitä leimata peruskouluhörhöiksi.

22

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Steinervanhempi

      Monia steineräipän tavoin ajattelevia henkilöitä steineryhteisössä. He ovat perehtyneet pedagokiikkaan ja steinerkouluun perusteellisesti Sen sijaan steinerfaija on mielestäni selvästi provo. Hänen kaltaisiinsa henkilöihin en ole koskaan steineryhteisössä törmännyt. Onneksi näin. Steineräipälle kiitokset monista aurinkoisista ja iloisista kirjoituksista.

      • turkkanen

        kun minustatuo nm "steinerfaija" tuntuu ihan normaalilta isältä joka voisi olla vaikka joku meidän luokkamme isä. Oletko sinä kenties toiselta nimimerkiltäsi "steineräippä"? ;) , vastailet itsellesi?


      • Niranan

        Minäkin olen ollut steinervanhempi ja minusta nuo steineräipän kirjoitukset ovat kuin jonkun maanisen puolihöperön huuhaata. - Siis, nykymaailmassa joku uskoo kaikenmaailman maahisiin ja kotitonttuihin ja muihin mikaelisuuksiin?... Aivan selvää höperyyttä, jos ei sitten silkkaa piruilua muiden steinervanhempien kustannuksella.
        Kaikki steinervanhemmat eivät ole höperöitä, kaikki eivät usko maahisiin, kaikki eivät ole uskovaisia ja kaikki eivät elä pehmustettujen seinien sisällä!
        Steinerfaija rules!


      • fanisi
        Niranan kirjoitti:

        Minäkin olen ollut steinervanhempi ja minusta nuo steineräipän kirjoitukset ovat kuin jonkun maanisen puolihöperön huuhaata. - Siis, nykymaailmassa joku uskoo kaikenmaailman maahisiin ja kotitonttuihin ja muihin mikaelisuuksiin?... Aivan selvää höperyyttä, jos ei sitten silkkaa piruilua muiden steinervanhempien kustannuksella.
        Kaikki steinervanhemmat eivät ole höperöitä, kaikki eivät usko maahisiin, kaikki eivät ole uskovaisia ja kaikki eivät elä pehmustettujen seinien sisällä!
        Steinerfaija rules!

        On ollut ilo lukea kirjoituksiasi. Olet selvästi perehtynyt steinerkouluun ja antroposofiaan. Älä masennu kateellisten kirjoituksista. Steinerkoulu perustuu hengentieteeseen, ja on ihana, että joku uskaltaa puolustaa hengentiedettä tässä materialismin saastuttamassa maailmassa! Siunausta sinulle!


      • turkkanen kirjoitti:

        kun minustatuo nm "steinerfaija" tuntuu ihan normaalilta isältä joka voisi olla vaikka joku meidän luokkamme isä. Oletko sinä kenties toiselta nimimerkiltäsi "steineräippä"? ;) , vastailet itsellesi?

        Steinersakkiin mahtuu aika monenlaista hiihtäjää. On oikeasti hengentieteeseen hurahteneita ja sitten on niitä, jotka pitävät sitä "hienona yksityiskouluna", joka ehkä näkyy sitten erottavana tekijänä lapsen tulevaisuudessa. Lisäksi löytyy hengentieteestä viis veisaavia hengellisesti ja kasvatuksellisesti laiskoja vanhempia, jotka aattelevat spedaporukan kyllä varmaan kasvattavan heidän lapsensa "pehmeästi".

        Sitten on sellaisia, jotka ovat sitä mieltä, että steinerkoulun opetussuunnitelma on parempi ja lapsen iän enemmän huomioonottava ja he pitävät siitä, että steinerkoulussa saa olla vanhempana mukana lapsensa elämässä, eikä tarvitse tipauttaa joka aamu jälkikasvua johonkin mustaan laatikkoon, josta ei juuri mitään tiedä ja johon ei voi vaikuttaa mitenkään. Hengentiede kiinnostaa näitä vanhempia joskus enemmän, joskus vähemmän. Näitä on minun lasteni luokilla noin 80% vanhemmista, loput ovat jotain noista edellemainituista tai sitten jotain ihan muuta ;o)


      • kumma kumma?
        fanisi kirjoitti:

        On ollut ilo lukea kirjoituksiasi. Olet selvästi perehtynyt steinerkouluun ja antroposofiaan. Älä masennu kateellisten kirjoituksista. Steinerkoulu perustuu hengentieteeseen, ja on ihana, että joku uskaltaa puolustaa hengentiedettä tässä materialismin saastuttamassa maailmassa! Siunausta sinulle!

        stenervanhempi ja fanisi näyttää olevan sama henkilö kirjoitus tapa ja muotoilu samanlainen kuin steiner äipällä????????


      • ihmetteleväinen
        kumma kumma? kirjoitti:

        stenervanhempi ja fanisi näyttää olevan sama henkilö kirjoitus tapa ja muotoilu samanlainen kuin steiner äipällä????????

        jakautunut persoonallisuus?


      • Steinerfaija.
        ihmetteleväinen kirjoitti:

        jakautunut persoonallisuus?

        Joku elämäänsä kyllästynyt nettiaddikti, joka luulee olevansa ah-niin-älykäs ja on jostain syystä ottanut steinerkoulun hampaisiinsa.

        Kaikkea mieltähän saa olla, mutta kyllä se pistää ketuttamaan, kun olisi ihan kiva vaikka keskustella joskus ihan asiallisesti esim eri steinerkoulujen keskinäisistä eroista ja "steinerismin" eli antroilun näkyvyydestä tai -mättömyydestä kussakin koulussa.

        Vaan enpä taida viittiä edes aloittaa.


      • Tamperetar
        Steinerfaija. kirjoitti:

        Joku elämäänsä kyllästynyt nettiaddikti, joka luulee olevansa ah-niin-älykäs ja on jostain syystä ottanut steinerkoulun hampaisiinsa.

        Kaikkea mieltähän saa olla, mutta kyllä se pistää ketuttamaan, kun olisi ihan kiva vaikka keskustella joskus ihan asiallisesti esim eri steinerkoulujen keskinäisistä eroista ja "steinerismin" eli antroilun näkyvyydestä tai -mättömyydestä kussakin koulussa.

        Vaan enpä taida viittiä edes aloittaa.

        Te steinerilaiset ette näe salaliittoja missään... Melkoista mielikuvitusta vaatii moinen olettamus... :D Steineräippä voisi aivan hyvin olla vaikka naapurissani asunut antroposofiaan hurahtanut täti, jonka kaikki lapset kävivät steinerkoulun...


      • turkkanen
        Tamperetar kirjoitti:

        Te steinerilaiset ette näe salaliittoja missään... Melkoista mielikuvitusta vaatii moinen olettamus... :D Steineräippä voisi aivan hyvin olla vaikka naapurissani asunut antroposofiaan hurahtanut täti, jonka kaikki lapset kävivät steinerkoulun...

        että naapurintädistä "äippä" onkin kirjoittanut. Voi tätä suomalaista maalaismentaliteettia. Kun naapurin ratkaisut ja elämäntapa ärsyttävät, täytyy siihen jotenkin puuttua. Vaikka sitten kirjoittelemalla puolihulluuksia nettipalstalle. Kyllä sinulla on mennyt aikaa ja vaivaa kun olet näitä kirjoituksiasi laatinut, etsinyt tietoa netistä ja yrittänyt esiintyä naapurinasi. Tekisi miltei sanoa, että hanki elämä, mutta tämä se kai sitten on sinun elämääsi. Otan osaa.


      • aramir
        Steinerfaija. kirjoitti:

        Joku elämäänsä kyllästynyt nettiaddikti, joka luulee olevansa ah-niin-älykäs ja on jostain syystä ottanut steinerkoulun hampaisiinsa.

        Kaikkea mieltähän saa olla, mutta kyllä se pistää ketuttamaan, kun olisi ihan kiva vaikka keskustella joskus ihan asiallisesti esim eri steinerkoulujen keskinäisistä eroista ja "steinerismin" eli antroilun näkyvyydestä tai -mättömyydestä kussakin koulussa.

        Vaan enpä taida viittiä edes aloittaa.

        Minä puolestani uskon vahvasti että steinerfaija on provo. Vieläpä huono sellainen. Steineräippä tuntuu olevan tällä palstalla ainut joka tietää jotain steinerkoulusta. Jatka samaan malliin! :)


      • ukko hiljaa!
        aramir kirjoitti:

        Minä puolestani uskon vahvasti että steinerfaija on provo. Vieläpä huono sellainen. Steineräippä tuntuu olevan tällä palstalla ainut joka tietää jotain steinerkoulusta. Jatka samaan malliin! :)

        Steinerfaija on erakoitunut hyvin feministinen ukko, jonka kotona akka päättää kaikesta.


      • tua noi
        aramir kirjoitti:

        Minä puolestani uskon vahvasti että steinerfaija on provo. Vieläpä huono sellainen. Steineräippä tuntuu olevan tällä palstalla ainut joka tietää jotain steinerkoulusta. Jatka samaan malliin! :)

        Jos luet tarkasti, niin huomaat, että "steineräippä" alias "tamperetar" alias mikälie tunnusti olevansa henkilö, jonka naapurissa asuu perhe jonka lapset käyvät steinerkoulua. Hän siis haluaa jostakin tuntemattomasta syystä esiintyä naapurinaan ja ilmeisesti hänellä on jonkinlaisia antipatioita Steinerkoulua vastaan. Kenties naapurilla on parempi auto,kauniimpi koti tai fiksummat lapset kun tällä "steineräipällä"?
        "steineräippä" ei siis käytännössä tiedä Steinerkoulusta mitään, Steinerin 100 vanhoja ajatuksia hän sensijaan esittelee ansiokkaasti. Googlettaminen on siis hallussa ja siitä pisteet "steineräipälle". Jos täällä olisi Steiner-palsta niin "äippä" voisi siirtyä sinne provoilemaan.


      • vajassa?
        tua noi kirjoitti:

        Jos luet tarkasti, niin huomaat, että "steineräippä" alias "tamperetar" alias mikälie tunnusti olevansa henkilö, jonka naapurissa asuu perhe jonka lapset käyvät steinerkoulua. Hän siis haluaa jostakin tuntemattomasta syystä esiintyä naapurinaan ja ilmeisesti hänellä on jonkinlaisia antipatioita Steinerkoulua vastaan. Kenties naapurilla on parempi auto,kauniimpi koti tai fiksummat lapset kun tällä "steineräipällä"?
        "steineräippä" ei siis käytännössä tiedä Steinerkoulusta mitään, Steinerin 100 vanhoja ajatuksia hän sensijaan esittelee ansiokkaasti. Googlettaminen on siis hallussa ja siitä pisteet "steineräipälle". Jos täällä olisi Steiner-palsta niin "äippä" voisi siirtyä sinne provoilemaan.

        Akka määrää tontilla ja kuskaa lapsia autokaupalla koulkuun - ainakin niitä suosikkilapsia. Ne, jotka eivät ole suosikkeja, kävelevät traditionaalisesti. Ukko ei vajassaan ota mihinkään kantaa, mitä nyt halon silloin, toisen tällöin hakkaa. Kulkee ympyrää tontillaan. Mutta luultavasti on akka valistuneempi näin henkisesti.


      • yksi a
        vajassa? kirjoitti:

        Akka määrää tontilla ja kuskaa lapsia autokaupalla koulkuun - ainakin niitä suosikkilapsia. Ne, jotka eivät ole suosikkeja, kävelevät traditionaalisesti. Ukko ei vajassaan ota mihinkään kantaa, mitä nyt halon silloin, toisen tällöin hakkaa. Kulkee ympyrää tontillaan. Mutta luultavasti on akka valistuneempi näin henkisesti.

        Siis ukko on akkaa valistuneempi - luultavasti paljonkin. Ukolla on kuitenkin sydämen lämpöä jonkin verran.


      • steineräippä
        tua noi kirjoitti:

        Jos luet tarkasti, niin huomaat, että "steineräippä" alias "tamperetar" alias mikälie tunnusti olevansa henkilö, jonka naapurissa asuu perhe jonka lapset käyvät steinerkoulua. Hän siis haluaa jostakin tuntemattomasta syystä esiintyä naapurinaan ja ilmeisesti hänellä on jonkinlaisia antipatioita Steinerkoulua vastaan. Kenties naapurilla on parempi auto,kauniimpi koti tai fiksummat lapset kun tällä "steineräipällä"?
        "steineräippä" ei siis käytännössä tiedä Steinerkoulusta mitään, Steinerin 100 vanhoja ajatuksia hän sensijaan esittelee ansiokkaasti. Googlettaminen on siis hallussa ja siitä pisteet "steineräipälle". Jos täällä olisi Steiner-palsta niin "äippä" voisi siirtyä sinne provoilemaan.

        Nyt putosin kyllä kärryiltä? Onko joku kirjoitellut nimissäni jotain viestejä? En ole missään välissä väittänyt, että naapurissani asuu joku steinerilainen. Kaikki lapseni ovat käynyt steinerkoulun ja olen siihen tyytyväinen. Olen kaikissa itse kirjoittamissani viesteissä kertonut vain hyvää steinerkoulusta. Se, jos joku on kirjoittanut nimimerkilläni johtuu siitä, että sitä ei ole rekisteröity.


      • aabeeceekissakävelee
        aramir kirjoitti:

        Minä puolestani uskon vahvasti että steinerfaija on provo. Vieläpä huono sellainen. Steineräippä tuntuu olevan tällä palstalla ainut joka tietää jotain steinerkoulusta. Jatka samaan malliin! :)

        mutta kyllä se on ihan oikee ja oikeesti tollanen.


      • Steinerfaija.
        steineräippä kirjoitti:

        Nyt putosin kyllä kärryiltä? Onko joku kirjoitellut nimissäni jotain viestejä? En ole missään välissä väittänyt, että naapurissani asuu joku steinerilainen. Kaikki lapseni ovat käynyt steinerkoulun ja olen siihen tyytyväinen. Olen kaikissa itse kirjoittamissani viesteissä kertonut vain hyvää steinerkoulusta. Se, jos joku on kirjoittanut nimimerkilläni johtuu siitä, että sitä ei ole rekisteröity.

        Ai kun ihanaa ja selvänäköisyys kasvaa ahrimaanisen tiedon avulla?

        Jutteletko kenties Rudolf-vainaan kanssa Bothmer-sessioiden lomassa, samalla kun pyydystät valo-olentoja ääriviivoilla ja annat atonaalisen asteikon syventää mieltäsi?

        Ehkä aivan kaikkea ei kannata ottaa ihan todesta, vai kuinka ;o)


      • Steinerfaija.
        ukko hiljaa! kirjoitti:

        Steinerfaija on erakoitunut hyvin feministinen ukko, jonka kotona akka päättää kaikesta.

        AIka hyvin ;o)

        Kerro lisää...


    • kyseessä

      Ei sen vakavampaa... No vakavaahan se toki on siinä mielessä, että parantumisennuste on huono ja he tarvitsevan jonkin kanavan, mitä ne sitten itsekullekin ovat.

      • rokote lapsille!

        kuin peruskoulussa - suhteessa. Narsistein pitää aina erottua paremmuudellaan. Lapset laitetaan suorittamaan, jotta itse saataisiin kunniaa - jota itse ei mitenkään onnistuta saamaan. Tuttua valitettavan tuttua! Ja siitä ei ilmeisesti parane. Mutta sikainfluenssarokote on lapsille annettava!


      • kyseessä.
        rokote lapsille! kirjoitti:

        kuin peruskoulussa - suhteessa. Narsistein pitää aina erottua paremmuudellaan. Lapset laitetaan suorittamaan, jotta itse saataisiin kunniaa - jota itse ei mitenkään onnistuta saamaan. Tuttua valitettavan tuttua! Ja siitä ei ilmeisesti parane. Mutta sikainfluenssarokote on lapsille annettava!

        Kyse on siis uskonasiasta. Lapset laitetaan Steinerkouluun suorittamaan...

        Joo-o

        Rokotelupalapun jo palautin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe