TOYOTA COROLLA 1,6 VVT-I LINEA TERRA AC HATCHBACK 5D

juu ei

Olen ensimmäistä omaa autoa ostamassa ja tarvitsisin kokemuksen omaavien mielipiteitä kyseisestä autosta. Kävin koeajamassa ko. auton ja se oli muuten ihan ok, mutta totesin, että kytkin irrotti jo parin sentin hölläämisellä. Voiko kyseinen ominaisuus hajottaa kytkimen ennenaikaisesti?! Auton etuoven takakulmassa oli myös jo hienoista ruostevaurion alkua. Kyseisen auton vm. on 2003 ja sillä on ajettu 65000km. Ruostevaurioitakaan ei pitäisi mielestäni noin uudessa autossa esiintyä.

15

1951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan ok

      Jos olet tottunut volkkarimaiseeen pitkäliikkeiseen ylempänä irrottavaan niin japsikytkin tuntuu hetken erilaiselta. Se on kuitenkin yleensä kevyempi käyttää. Jos korista löytyy ruostetta kannattaa tarkistaa ettei autoa ole kolaroitu. Muuten siitä ei pitäisi ruostetta löytyä.

    • P.Alikka

      ihan normaalilta Toyotan kytkimeltä. Jos vertaat esim. Volkkarin kytkimeen, jossa vapaaliike on pitkä, niin tuntuuhan tuo erilaiselta, mutta tuommoisia aikaisin alhaalta ottavia nämä Toyotan kytkimet ovat. Tuo ruostuminen taas on todennäköisesti pintaruostetta joka aiheutuu siitä, että eturenkaista lentevät kivet pääsevät hakkaamaan maalin pois tuosta oven helmasta. Oliko autossa roiskeläpät? Vertailuksi sanon, että pari vuotta vanhemmassa Avessa on kytkimellä ajettu nyt reilu 190tkm ja ruosteesta ei ole harmia moneen vuoteen eli ei ihan kauhean vakavilta asioilta kuulosta.

    • Sjsjsjss

      Yleinen harhaluulo on että uudet ja uudehkot autot eivät ruostu. Autoissa ruostesuojaus on nimenomaan heikentynyt ja esim vm -03 autoista on helppo löytää ruostetta,lähes jokaisesta.Pahimpia ovat fordit ja mazdat, eikä tojokaan voi ruostumattomuudella ylpeillä. Summa summarum, auton kori pitää tutkia tarkasti ruostevaurioiden takia!

      Jos auto muuten miellyttää, käytä autoa autotohtorilla. Tutkivat auton läpikotaisin ja saat kirjallisen raportin auton kunnosta. Se maksaa jonkin verran mutta kokemattomana autoilijana tieto on sinulle tärkeää ja mieltä huojentavaa. Ehkä saat sovittua myyjän kanssa tutkimuksen kulut puoliksi.

      Corolla on muuten kestävä peli joten lähtökohtaisesta auton pitäisi olla hyvä valinta. Maksaa enemmän kuin rellut ja fordit, mutta laatu maksaa.

    • juu ei

      Suurkiitos asiallisista kommenteista. Täytyy vielä katsastaa auton pohja ja jos hyvältä näyttää, voipi olla että corolla on minun.

      • ssaaaass

        Ja suosittelen autotohtoria, saat puolueettoman raportin auton kunnosta. Ja jos ostat auton ja huomaat siinä jotain vikaa, HETI reklamointi myyjäliikkeelle ja laittavat auton kuntoon.


    • tyyppiviallinen

      kyseisessä moottorimallissa on vuosituhannen alussa ollut tyyppivikana hillitön öljyn kulutus about noista kilometreistä lähtien. takuuseen ovat niitä korjanneet tuhansia kappaleita. mistään ei tiedä onko kyseinen yksilö samaa viallista sarjaa. jos ostat auton merkkiliikkeestä, vaadi autolle ylimääräinen takuu sen asian suhteen niin ei tarvitse tapella korjausta tuotevastuuseen.

      • 2+2

        kone oli 1.4 joissa viallisia männänrengas-sarjoja kiitos saksalaisen alihankkijan joten älähän kerro potaskaa.
        Tuttavalla -02 1.6 ajettu noin 70t ei kuluta öljyä, huollot teen tuohon autoon.


      • totuutta!
        2+2 kirjoitti:

        kone oli 1.4 joissa viallisia männänrengas-sarjoja kiitos saksalaisen alihankkijan joten älähän kerro potaskaa.
        Tuttavalla -02 1.6 ajettu noin 70t ei kuluta öljyä, huollot teen tuohon autoon.

        1,4-litrainen nimenomaan ei kuulu männänrengasvikaiseen valmistussarjaan. Vika koskee alkupään 1,6- ja 1,8-litraisia VVT-i-moottoreita. Ongelmasta on turha syyttää männänrengasvalmistajaa. Toyota on saanut juuri sitä mitä tilannut. Vika on Toyotan jos eivät ole osanneet tilata männänrenkaita moottoriinsa oikeilla mitoilla.

        Lakkaa suoltamasta soopaa tällä palstalla, kun et tiedä näistä asioista mitään!


      • -00 1,4 vvt-i
        totuutta! kirjoitti:

        1,4-litrainen nimenomaan ei kuulu männänrengasvikaiseen valmistussarjaan. Vika koskee alkupään 1,6- ja 1,8-litraisia VVT-i-moottoreita. Ongelmasta on turha syyttää männänrengasvalmistajaa. Toyota on saanut juuri sitä mitä tilannut. Vika on Toyotan jos eivät ole osanneet tilata männänrenkaita moottoriinsa oikeilla mitoilla.

        Lakkaa suoltamasta soopaa tällä palstalla, kun et tiedä näistä asioista mitään!

        Vai ei 1,4 litran koneissa ole männänrengas vikaa.Mulla vm-00 1,4 vvt-i ja ajettu vajaa 200t syö oljyä 4 litraa kymppitonnin vaihtovälillä ja vika puhtaasti männänrengasvika.


    • 1+12

      Corolloissa kytkimen automaattisäätö ei toimi. Siksi jo 60 tkm ajetuissa kytkin ottaa kiinni niin ylhäällä että corollojen ominaisuuksiin perehtymätön väittää helposti tietävänsä että kytkinlevy on loppuun kulunut. Kytkin on lisäksi tunnoton.

    • ja omituisuuksia

      Tämän vuosituhannen Toyotat, joissa on levyjarrut takana, ovat tunnettuja jumivista takajajarruistaan. Jarrut ja bensaa kuluu, koska takajarrut laahaavat. Tänä vuonna huolto-ohjelmaan on lisätty jarrujen herkistely vaivan vuoksi.

      • vagpeelo

        Corollia ollu 3 kappaletta eikä yhdenkää takajarruissa koskaa mitää vikaa, tääki vika taitaa olla keksittyä satua jota täällä käydään julistamassa.


      • jarrua, komisario Ko
        vagpeelo kirjoitti:

        Corollia ollu 3 kappaletta eikä yhdenkää takajarruissa koskaa mitää vikaa, tääki vika taitaa olla keksittyä satua jota täällä käydään julistamassa.

        Kyllä niitä takajarruja kannattaa putsata ja herkistellä. Joskus jumittaa, joskus ei. Itse totesin sen renkaita vaihtaessani. Auton toisella puolella oli ikävän näköistä kulumaa, toisessa pyörässä ei. 83tkm mittarissa ja kohta on edessä toinen takajarrupalojen vaihto. Ensimmäinen oli tehty ensimmäisen omistajan aikana ennen 45tkm.


      • on
        vagpeelo kirjoitti:

        Corollia ollu 3 kappaletta eikä yhdenkää takajarruissa koskaa mitää vikaa, tääki vika taitaa olla keksittyä satua jota täällä käydään julistamassa.

        Itselläni on farkku 1.6 vm 2007. 30000 km:n Huollossa totesivat takajarrujen olevan jumissa. Vaihtoivat takuuseen uudet jarrulevyt ja palat. Kyllä ihmettelin ko vikaa.


      • H.anuri
        vagpeelo kirjoitti:

        Corollia ollu 3 kappaletta eikä yhdenkää takajarruissa koskaa mitää vikaa, tääki vika taitaa olla keksittyä satua jota täällä käydään julistamassa.

        Ja takajarrut korjattu takuuna, ajettu 22tkm.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe