Olen suorittanut AMK-tutkinnon ja työllistynyt ihan hyvin. Kuitenkin opiskelut kiinnostaisivat, ylempi AMK tarjoaa mahdollisuuden suorittaa tutkinnon työn ohessa. Mutta minua kiinnostaisi korkeakoulu/ yliopistotutkinto. Onko kenelläkään kokemusta aikuisiällä töiden ohessa korkeakoulututkinnon opiskelusta?
Onnistuuko se ? Ja onko se ylipäätänsä mahdollista?
Korkeakoulu tai yliopisto-opiskelu työn ohessa
3
574
Vastaukset
- kylläääh
Ylempi amk tutkinto on jopa suositeltavaa tehdä työn ohella, koska opinnäytetyön osuus tutkinnosta on 1/3 ja ainahan on parempi jos työ tulee todelliseen tarpeeseen yritykseen. Ainakin amk:sta järjestää opiskelun siten, että työn ohella opiskelu tehdään mahdollisimman helpoksi (opiskelut iltaisin tms). Amk:n sivuilta voi tutustua hakuvaatimuksiin (vähintään 3 v. työkokemusta, että voi edes hakea) Itsekin haen varmasti joko ensi keväänä tai sitä seuraavana opiskelemaan ylemmän amk:n että saan ns. pätevyyden ylemmän tason töihin. :)
- siltaopinnot
Kun AMK:n papereilla hakee yliopistoon, tarvitaan 60 op:n "siltaopinnot" (vrt. avoimen yliopiston väylä). En ole saanut tietää, miksi AMK ei vastaa kandidaatin oppimäärää. Jos siis haluaisit yliopistoon, siitä tulisi lähes yhtä pitkä kuin ilman AMK-tutkintoa.
Ylemmästä AMK-tutkinnosta toinen kirjoittikin asiallisesti. - 19
Kyllä yliopistossa opiskelu onnistuu työn ohessa! Itse olen opiskellut useamman vuoden ja kohta valmistumassa. Amk -tutkinnosta voi saada hyväksilukuja riippuen tutkinnosta ja missä ja mitä opiskelee. Kandiin asti hyväksilukuja ei saa, mutta amk -tutkinto ja yliopiston kandi -tutkinto ovat aika lailla eri asioita. Yliopistossa voi opiskella osaksi päiväopintoina, osaksi iltaopintoina (avoimen puolella, on ilmaista perusopiskelijalle), on verkkokursseja, virtuaaliluokkaopintoja jne. Kaikilla luennoilla ei ole aina välttämätöntä olla, vaikka suositeltavaa kyllä.
Toivotan opiskeluintoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30311669
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425309- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304289On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145