Terve
alfalla on kaksi 3,2 l konetta. Eroja on iskutilavuus 2cm3 ja tehot ja vääntö. eroa on nokkaketju ja nokka remmi ja säätyvä imu "osasto" ja bensan ruiskutus imukanavaan ja suoraan palotilaan yms mitä en tiedä.
Onko nuo alfan omin tehtaan koneita vai joku tekee ? kumpi on pitkäikäisempi? halvempi huolloiltaan ? kait yksinkertaisempi on kestävempi ja puhun nyt kun autolla ajetaan jotain 350tkm ja sitten luovutaan autosta,kait :-)
Etsikelen pikku hiljaa suomesta ati ulkomaan elävien maasta farmaria ja nelivetosita mielummin mutta tuo kone erot kiinnostaa myös.
tiedossa onmyös alfojen huono maine kestämään mutta itse kestän sen asian ja on ne parentuneetkin jo selvästi ja muut tainneet huonontua :-)
3,2 kone erot
5
655
Vastaukset
- A3SB
Molemmat ovat V6 moottoreita, mutta noin pääpiirtettäin muuten ne ovatkin sitten erilaisia. Kyseessä on siis täysin eri moottorit joista aikaisempi on Alfan omaa tekoa.
- V6motor
156 GTA:n 3.2 litrasen ja 159:n 3.2 litrasen eroja?
- äijä 40+
Niinpä niin eroja noissa koneissa mitä alfalla on 3.2 l koneissa. Mitä noilla on eroa ? en tiedä siksi koetan kasata tietoa .
- jokumuu.
äijä 40+ kirjoitti:
Niinpä niin eroja noissa koneissa mitä alfalla on 3.2 l koneissa. Mitä noilla on eroa ? en tiedä siksi koetan kasata tietoa .
Vanhempi kone:
- "Bussone V6" on Alfa Romeolla (ja Ferrarilla) työskennelleen insinööri Giuseppe Busson suunnittelema ja Alfa
- jakopää hihnakäyttöinen
- nokka-akseleiden ajoitus kiinteä
- polttoaineen suihkutus epäsuora, siis imusarjaan
- alumiinilohko, märät sylinterinputket
Uudempi kone:
- omaa sukua Holden Alloytec -moottori jossa Alfa Romeon suunnittelemat kannet
- jakopää ketjukäyttöinen
- nokka-akseleiden ajoitukset muuttuvat
- polttoaineen suorasuihkutus
- alumiinilohko, kiinteät sylinterinputket
Taitaa noissa olla enemmän eroja kuin yhtäläisyyksiä.
- ekipeki
Alfa kestää siinä missä muutkin. Alfan omistaminen vaatii vain tarkkuutta. Kaikki huollot ja ennakoivat toimet on tehtävä ajoissa ja hyvin. Jos on "hälläväliä" asenne tai muuten tumpelo, niin kannattaa pysyä kaukana Alfoista. Jos hankkii luotettavaa tietoa, kuinka autoa pitää, niin mitään ihmeellistä ei Alfan omistajalla ole edessään. Palkkioksi saa kerrassaan tyylikkään ja kauniin auton, jossa on erinomaiset ajo-ominaisuudet. Itselläni noita Alfoja on ollut 5 kpl (75, 156, GT ja 166). Missään ei mitään varsinaista vikaa. Varsinkin 166:n oli aivan loistava. Parin C-sarajan Bmw:n jälkeen muistelen vielä kaiholla, kuinka upeasti GT 3.2 koneella taipui Ahveniston kaarteisiin. Ajovalolamppujen kanssa on oltava tarkkana. Alkuperäislampu ja asennus pumpulihanskat kädessä ja kuivalla säällä. Muuten on 50% toinen valo pimeänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1102513- 842201
- 561717
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai601703- 1571613
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461506Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1541501- 1181270
Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket271207Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261206