AMAZON.UK REGION-1

-T.BERENGER-

Miksi ihmeessä Amazon.co.uk-nettikaupassa (siis Iso-Britannian Amazon) suurin osa leffoista kuuluu Region-1-tyypisiin (=aluekoodi-1) vaikka Eurooppa kuuluu aluekoodi-2-tyyppiin ??? Olisin tilanut sieltä melko kasan leffoja mut v...ttaa kun just ne leffat oli R-1-tyyppisiä mitä oli tarkotus tilata. VHS-versioina haluamani leffat oli tarjolla mut kuka nyt tällä vuosituhannella enää rupisia VHS-möhkäleitä hankkii. Luulis Iso-Britannian Amazonin keskittyvän leffoihin jotka näkyy Eurooppalaisissa vehkeissä !!

Ilmeisesti R-1-tyypin leffoja voi katella tietokoneella ?? Tarvitaan ilmeisesti kuitenkin joku piuha TV:n ja tietsikan väliin ?? Mikähän piuha ?? Käykö tavallinen TV vai pitääkö olla joku ihme aluekoodivapaa töllötin?? DVD-soittimellani pelaa ainoastaan R-2-tyypin DVD:t

6

1038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppiä tarttee...

kuin tämän ketjun aloittajalla. Tilasin usasta elokuvii jotk a eivät sitten näkynytkään Suomessa. Onko mitään keinoo katsella aluekoodi-1-tyypisii elokuvii Suomessa. Haluan ahdottomasti katsoo elokuvat jotka tilasin kun niitä ei saa muualta (ihania kasarileffoja ) Miten saan ne näkymään ?? Pitääkö tietsikan asetuksia muuttaa jotenkin et aluekoodi-1-tyypin elokuvat näkyy ?? Pitääkö olla aluekoodivapaa telkku, DVD tai muita koneita. Mitä piuhoja tartee ostaa ??? Kerttokaa viisaat jotka tietää ?? Olen opiskelijatytsy ja en ole aivan vasta-alkajakaan tietokoneiden kaa mut en toki mikään asiantuntijakaa ??

• mdorkt

Melkein kaikki DVD soittimet saa aluekoodivapaiksi, jotkut helpommalla toiset vaikeammin. Googleen vaan soittimen malli ja region free niin ohjeet löytyy lähes varmasti.

• Raaka-Rolle

Tietokoneen voi helposti muuttaa sellaiseksi, että se ei piittaa aluekoodeista. Tarvitaan pieni ohjelma nimeltä DVD43, jonka voi hakea täältä: http://www.dvd43.com/

Ohjelma on äärimmäisen helppokäyttöinen. Itse asiassa sille ei tarvitse tehdä, eikä edes voi tehdä mitään asetuksia. Se asentaa itsensä sellaiseen paikkaan, että se tutkii automaattisesti tietokoneeseen asetetun dvd-levyn aluekoodin ja sen jälkeen uskottelee dvd-asemalle, että kyseinen levy on nimenomaan siltä alueelta, jolle asema on asetettu. Toisin sanoen asema ei vaihdu, vaikka tietokoneeseen asetetaan rajattomasti eri alueiden levyjä.

• Ketjun aloittaja

aluekoodin muttaminen "turvallista". Tarkoitan em. sitä että onko aluekoodien vaihtokerrat jotenkin rajatut (esim. sallittu 4 vaihtokertaa) ja jos niitä vaihtelee useammin niin kone lukkiutuu viimeksi vaihdettuun koodiin eli vaikkapa johonkin region-5-tyyppiin jolla näkyy sit jotain aasia-alukoodi-leffoja tmv eikä eurooppalaisia leffoja voi enää kattoo ?? Eli jääkö tietsikkaan "päälle" pysyvästi viimeksi vaihdettu aluekoodi jos vaihtokertoja on yli sallittu määrä ?? Jostain olen joskus tälläistä kuullut. Entä vaikutaako aluekoodien kanssa kikkailu tietokoneen muihin asetuksiin ja toimintoihin ?

• on se joka
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

aluekoodin muttaminen "turvallista". Tarkoitan em. sitä että onko aluekoodien vaihtokerrat jotenkin rajatut (esim. sallittu 4 vaihtokertaa) ja jos niitä vaihtelee useammin niin kone lukkiutuu viimeksi vaihdettuun koodiin eli vaikkapa johonkin region-5-tyyppiin jolla näkyy sit jotain aasia-alukoodi-leffoja tmv eikä eurooppalaisia leffoja voi enää kattoo ?? Eli jääkö tietsikkaan "päälle" pysyvästi viimeksi vaihdettu aluekoodi jos vaihtokertoja on yli sallittu määrä ?? Jostain olen joskus tälläistä kuullut. Entä vaikutaako aluekoodien kanssa kikkailu tietokoneen muihin asetuksiin ja toimintoihin ?

lukiintuu 4-5:n vaihdon jälkeen, joten tuo ohjelma voi olla hjuva

• Tv: Tomppa

kaikille jotka vastasivat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109