AMAZON.UK REGION-1

-T.BERENGER-

Miksi ihmeessä Amazon.co.uk-nettikaupassa (siis Iso-Britannian Amazon) suurin osa leffoista kuuluu Region-1-tyypisiin (=aluekoodi-1) vaikka Eurooppa kuuluu aluekoodi-2-tyyppiin ??? Olisin tilanut sieltä melko kasan leffoja mut v...ttaa kun just ne leffat oli R-1-tyyppisiä mitä oli tarkotus tilata. VHS-versioina haluamani leffat oli tarjolla mut kuka nyt tällä vuosituhannella enää rupisia VHS-möhkäleitä hankkii. Luulis Iso-Britannian Amazonin keskittyvän leffoihin jotka näkyy Eurooppalaisissa vehkeissä !!

Ilmeisesti R-1-tyypin leffoja voi katella tietokoneella ?? Tarvitaan ilmeisesti kuitenkin joku piuha TV:n ja tietsikan väliin ?? Mikähän piuha ?? Käykö tavallinen TV vai pitääkö olla joku ihme aluekoodivapaa töllötin?? DVD-soittimellani pelaa ainoastaan R-2-tyypin DVD:t

6

902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppiä tarttee...

      kuin tämän ketjun aloittajalla. Tilasin usasta elokuvii jotk a eivät sitten näkynytkään Suomessa. Onko mitään keinoo katsella aluekoodi-1-tyypisii elokuvii Suomessa. Haluan ahdottomasti katsoo elokuvat jotka tilasin kun niitä ei saa muualta (ihania kasarileffoja ) Miten saan ne näkymään ?? Pitääkö tietsikan asetuksia muuttaa jotenkin et aluekoodi-1-tyypin elokuvat näkyy ?? Pitääkö olla aluekoodivapaa telkku, DVD tai muita koneita. Mitä piuhoja tartee ostaa ??? Kerttokaa viisaat jotka tietää ?? Olen opiskelijatytsy ja en ole aivan vasta-alkajakaan tietokoneiden kaa mut en toki mikään asiantuntijakaa ??

      • mdorkt

        Melkein kaikki DVD soittimet saa aluekoodivapaiksi, jotkut helpommalla toiset vaikeammin. Googleen vaan soittimen malli ja region free niin ohjeet löytyy lähes varmasti.


    • Raaka-Rolle

      Tietokoneen voi helposti muuttaa sellaiseksi, että se ei piittaa aluekoodeista. Tarvitaan pieni ohjelma nimeltä DVD43, jonka voi hakea täältä: http://www.dvd43.com/

      Ohjelma on äärimmäisen helppokäyttöinen. Itse asiassa sille ei tarvitse tehdä, eikä edes voi tehdä mitään asetuksia. Se asentaa itsensä sellaiseen paikkaan, että se tutkii automaattisesti tietokoneeseen asetetun dvd-levyn aluekoodin ja sen jälkeen uskottelee dvd-asemalle, että kyseinen levy on nimenomaan siltä alueelta, jolle asema on asetettu. Toisin sanoen asema ei vaihdu, vaikka tietokoneeseen asetetaan rajattomasti eri alueiden levyjä.

      • Ketjun aloittaja

        aluekoodin muttaminen "turvallista". Tarkoitan em. sitä että onko aluekoodien vaihtokerrat jotenkin rajatut (esim. sallittu 4 vaihtokertaa) ja jos niitä vaihtelee useammin niin kone lukkiutuu viimeksi vaihdettuun koodiin eli vaikkapa johonkin region-5-tyyppiin jolla näkyy sit jotain aasia-alukoodi-leffoja tmv eikä eurooppalaisia leffoja voi enää kattoo ?? Eli jääkö tietsikkaan "päälle" pysyvästi viimeksi vaihdettu aluekoodi jos vaihtokertoja on yli sallittu määrä ?? Jostain olen joskus tälläistä kuullut. Entä vaikutaako aluekoodien kanssa kikkailu tietokoneen muihin asetuksiin ja toimintoihin ?


      • on se joka
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        aluekoodin muttaminen "turvallista". Tarkoitan em. sitä että onko aluekoodien vaihtokerrat jotenkin rajatut (esim. sallittu 4 vaihtokertaa) ja jos niitä vaihtelee useammin niin kone lukkiutuu viimeksi vaihdettuun koodiin eli vaikkapa johonkin region-5-tyyppiin jolla näkyy sit jotain aasia-alukoodi-leffoja tmv eikä eurooppalaisia leffoja voi enää kattoo ?? Eli jääkö tietsikkaan "päälle" pysyvästi viimeksi vaihdettu aluekoodi jos vaihtokertoja on yli sallittu määrä ?? Jostain olen joskus tälläistä kuullut. Entä vaikutaako aluekoodien kanssa kikkailu tietokoneen muihin asetuksiin ja toimintoihin ?

        lukiintuu 4-5:n vaihdon jälkeen, joten tuo ohjelma voi olla hjuva


    • Tv: Tomppa

      kaikille jotka vastasivat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      972
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      644
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe