Minä rakastan sinua

lumileijona

Minä rakastan sinua.

Sitä lausetta minä olen kuunnellut ja
aina itkenyt.

Niin oli äitini minulle lapsena sanonut ja
sitten hylännyt.

Minä rakastan sinua

Kertoi isä minulle usein aamulla,
kun oli yöllä minuun kajonnut.

Minä rakastan sinua.

Kertoi ensi rakkautein ja
heiniin tallin ylisille vei,
myös mun parhaan ystävän.

Minä rakastan sinua.
Minä hiljaa korvaasi kuiskaan ja
sinut ikiuneen nukutan.

Minä rakastan sinua.
ja taas mä itkuun purskahdan.

10

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tajua, miksen aiemmin ole tätä huomannut:(
      Olipa vaikuttava.....
      Huh!

      • Lumileijona

        Uskossa on sanojen voima.
        sanoissa on uskon voima.

        Sydämmessä on elämän voima.

        Mielessä on kaikki voipaisuus ja
        elämisen tahto.

        Mutta missä piilee viisaus ja
        anteeksi anto,
        sekä elämisen taito?


    • mahdotonyhtalo

      Voimakas runo. Voimia sinulle, että jaksat.

      Rakastan-sanaa käytetään usein väärin. Omalla kohdalla käytän sitä harvoin.

      • lumileijona

        Huomasin kerran kun olin taas,
        tuhansina sirpaleina ympäriinsä,
        että kyllä minä tästä taas kasaan itseni saan.
        Olin taas kuin kiinalainen maljakko,
        ehjäksi liimattu ja tuhansin saumoin koristeltu,
        pidin sisälläni sen mitä varten olin olemassa.
        Mutta ensi kerralla sanon suoraan,
        minun ei tarvitse kestää kaikkea,
        anna itselleni luvan olla heikko.

        ps, Rakastan sinua.!

        Niin uskonkin,
        että rakastat,
        mutta minä vain en kestä sinun rakkauttasi.


    • katzrin

      että joku joutuu kaiken tuon kokemaan.
      Maailma on PAHA,
      jota sen ei toivoisi olevan.

      • lumileijona

        Ymmärrän hyvin sinun mielipiteesi,
        mutta uskon että olet väärässä,
        kun sanot maailman olevan paha,
        ei maailma ole paha.

        Se että me ihmiset saatamme tehdä asioita,
        jotka ovatkin pahoja ja niitä ei saisi olla olemassakaan,
        ei tee maailmasta pahaa.
        Se että elämä kaikessa voimallisuudessaan on hauras ja
        hajoava.
        ei tarkoita pahuuden olemassa oloa ei tietysti myöskään hyvyyden.

        Meidän varmaan vain tulisi, yrittää löytää,
        omalle elämällemme se arvo ja olemassa olon oikeutus,
        ilman että itse ehdoin tahdoin, aiheuttaisimme tuskaa,
        tai epäoikeuden mukaisuutta.
        Muihin me emme juurikaan voi vaikuttaa.
        Paitsi olemalla esimerkkeinä.


    • syliin...
      • lumileijona

        Niistähän tuo runoni juuri kertoi,
        teot on tärkeitä.
        Niishän se rakkautemme asustaa, ei sanoissa.
        Minä rakastan sinua. ; )


    • rakastaa, vaan oppivani soisin..." , kertoo muuan laulu rippikouluajoilta. Silloin sitä ei tiennyt, ei ymmärtänyt. Nyt sen käsittää. Nyt kun tarpeeksi monta kertaa on epäonnistunut. Sanoissa, teoissa, kaikessa. Nyt kun omat saviruukunsirpaleet ovat jälleen pitkin tietä.

      Yhdenkään kokoamisen jälkeen astia ei ole enää samanlainen. Joka kerralla joku siru jää puuttumaan. Mutta sillä on pärjättävä, rikkinäisellä astialla. Silti jossakin syvällä hehkuu se pienen pieni toivon kipinä. Juuri nyt lähes näkymätön. Että jos sittenkin aikaa vielä riittäisi ja jonakin päivänä oppisin. Rakastamaan.

      Kiitos puhuttelevasta runostasi
      t. jääneito

      • lumileijona

        Vaikeaa toista rakastaa,
        sehän on lähes mahdotonta.
        Sillä tunteita monia on edessä sen,
        oikean rakkauden.
        Kai sen oltava on niin et virheistä me opin saamme,
        sitten sen kokemuksen toisen kanssa jaamme.
        Kun rakkaus sun itseäsi jalostaa,
        sä huomaat silloin varmaan, et polku,
        edessäsi silloin aukeaa ja sitä tahdot vaeltaa.
        Kas rakkaus on oppaasi sun kohden parempaa tulevaa,
        se sinua ihmisenä jalostaa.
        Et moiti silloin toisia, et tahdo muiden onnea sorsia,
        et soimaa läheistä,
        vaik syy olisikin hänessä.
        Vaan haet rakkaudestasi voimia,
        joilla osaat oikein toimia,
        ja paremman huomisen siten teet.

        ps, kiitän vastauksestasi,
        ja toivon että et ajattelisi niin,
        kuin vastauksestasi voisi kuvitella.
        että olisit jotenkin vailinainen jos olet
        elämän kolhuissa rikki mennyt.
        Olet tietysti muuttunut,
        mutta miten olisi jos ,
        ajattelisit olevasi kuin perhonen.
        Joka jälkeen toukka aikojen,
        hajoaa aivan atomeiksi ja koteloiduttuaan,
        nousee upeana ja paljon paljon ,
        monin tavoin kauniinpana ja viisaampana,
        kohtaamaan maailman.
        , Niin muistathan että rakkaus on sinua jalostava tunne,
        hän tai he joille rakkauttasi osoitat,
        saavat huomata että sinä olet aarre jota he ovat olleet vailla.
        siten sinun rakkautesi jalostaa heidän rakkauttaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe