Minulle on myönnetty toimeentulotukea marraskuun loppuun. Miten minun tulee menetellä, että saisin käyttää joulukuussa tulevan veronpalautukseni 714 euroa?
Kannattaako minun
a) hakea toimeentulotukea joulukuulle (myöntävät kuitenkin omasta aloitteestaan aina useammalle kuukaudelle), jolloin tukea ei tietenkään myönnetä joulukuulle (eikä muutamalle seuraavalle kuukaudelle).
Pitääkö paikkansa, että kun seuraavan kerran haen tukea, veronpalautusta ei voida toistamiseen laskea tuloksi? Kuinka pitkälle tuota summaa voidaan vyöryttää eli milloin kannattaa aikaisintaan hakea tukea uudelleen, että veronpalautusta ei enää voida huomioida tulona?
b) jätän kokonaan hakematta tukea joulukuulle, ja haen vasta kun on kulunut kolme kuukautta. Vai voivatko pyytää pankkitilitiedot pitemmältä ajalta kuin kolme kuukautta?
c) jokin muu vaihtoehto parempi?
Paras vaihtoehto on tietenkin saada töitä, mieluiten vakituinen kokopäivätyö. Tämä tosin saattaa toteutuakin joulukuun aikana, mutta en laske sen varaan, ennen kuin olen allekirjoittanut työsopimuksen.
Kaiken varalta lähettelen tietenkin edelleen hakemuksia sinne sun tänne - sitä olen tosin jo toista vuotta tehnyt, muttei ole muuta vastausta tullut kuin "kiitämme kiinnostuksesta, mutta...".
Pari vuotta sitten oli vielä niin, että kaupunki oli velvoitettu järjestämään määräaikainen tukityö pitkäaikaistyöttömälle. Nyt velvoite ei työvoimatoimiston mukaan ole lakisääteinen, vaan kaupunki järjestää, jos rahaa on (ei kuulemma ole).
Veronpalautuksen saaminen käyttööni olisi pelastus moneen tarpeeseen. Nautintoaineisiin ja huveihin sitä en laittaisi, vaan pitäisi mm. teettää hammasproteesit, että voisi muutakin syödä kuin lihalientä. Minulle on myös sanottu eräässä työhaastattelussa "pikku vinkkinä näin meidän kesken", että kannattaa laittaa hampaat parempaan kuntoon, jos aikoo töitä saada. Hammashoitolassa sanottiin, että proteeseja ei saa osamaksulla. Toimeentulotuessa neuvottiin joskus, että hankkii proteesit ja sitten anoo harkinnanvaraista tukea maksettua laskua vastaan. Lasku saatetaan hyväksyä. Tai sitten ei.
Veronpalautukset ja toimeentulotuki
24
3768
Vastaukset
- ................
no jos joulukuussa saat 714 euroa niin sehä sitten lasketaan niin että joulukuun tulosi ovat 714 euroa. joten kaikki nämä rahat sinun pitää sossun mielestä käyttää joulukuun ja mahdollisesti vielä seuraavan kuukauden menoihin.
Jos sinulla ei ole mitään muita tuloja kuin tuo veronpalautus joulukuussa, niin eiköhän se sitten mene niin että tuosta 714 eurosta lasketaan, meneväksi kaikki mahdollinen joulukuun menoihisi. Esim. jos vuokrasi on 400 e ja sähkölasku vaikka 14 e, sinulle jää käteen 300 e. täten sinä jäät alle 417 euroa, joten ne maksavat sinulle (417-300 =) 117 e perustoimeentulotukea. Sitten tammikuussa taas saat normaalin määrän perustoimeentulotukea n. 417 e (vantaalla) plus vuokran ja sähkölaskun sossun maksamana, koska sinulla ei ole ollenkaan tuloja (oletettavasti).
Kuukaudessa säädösten mukaan pitää olla n. 417 e elämiseen, ruokaan, vaatteisiin, hygieniaan, vähäisiin harrastuskuluihin... jne.
"Perusosaan kuuluvat hyväksytyt menot
Toimeentulotuen perusosa kattaa
* ruokakulut
* vaatteet (osto, pesu ja huolto)
* parturin ja kampaajan kulut
* henkilökohtainen hygienia
* ei-reseptilääkkeet ja vähäiset terveydenhuoltomenot, lääkkeet johonkin muuhun kuin sairauteen
* kaupungin julkisen liikenteen kausikortti
* tv-lupa, sanomalehti, puhelinlasku
* vähäiset harrastus- ja vapaa-ajankulut"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Toimeentulotuki
................
.................
"Kannattaako minun
a) hakea toimeentulotukea joulukuulle (myöntävät kuitenkin omasta aloitteestaan aina useammalle kuukaudelle), jolloin tukea ei tietenkään myönnetä joulukuulle (eikä muutamalle seuraavalle kuukaudelle).
Pitääkö paikkansa, että kun seuraavan kerran haen tukea, veronpalautusta ei voida toistamiseen laskea tuloksi? Kuinka pitkälle tuota summaa voidaan vyöryttää eli milloin kannattaa aikaisintaan hakea tukea uudelleen, että veronpalautusta ei enää voida huomioida tulona?"
oletetaan nyt näin... jos sinun ei tarvitse maksaa vuokraa, sähköä, eikä tule terveydenhoitokuluja niin tällöin. sinulla pitää olla kuukaudessa vähintään 417 e rahaa käytettävissä. Joten tällöin joulukuussa sinulle ei makseta toimeentulotukea. Sitten taas tammikuussa sinulle on jäänyt veronpalatuiksista se vajaa 300 e joulukuun jälkeen vielä käteen, joten he maksavat sen puuttuvan osan ( 417 - 300 = ) 117 e. ja sitten helmikuussa saat täyden toimeentulotuen.. capish?
"b) jätän kokonaan hakematta tukea joulukuulle, ja haen vasta kun on kulunut kolme kuukautta. Vai voivatko pyytää pankkitilitiedot pitemmältä ajalta kuin kolme kuukautta?"
kannattaa hakea jo yhden kuukauden jälkeen...
..............
................
"Hammashoitolassa sanottiin, että proteeseja ei saa osamaksulla. Toimeentulotuessa neuvottiin joskus, että hankkii proteesit ja sitten anoo harkinnanvaraista tukea maksettua laskua vastaan. Lasku saatetaan hyväksyä. Tai sitten ei."
(Ota lainaa pankista. maksat vaikka sitten toimeentulotuesta pikkuhiljaa...)- ..........
viestiäni...
suosittelen että varaat ajan sosiaalityöntekijällesi, jotta voit kertoa tilanteesi keskustelussa kasvoista kasvoihin. luulisin että jos kerran hammasproteesin hankkiminen edesauttaisi työpaikan saamista niin se olisi vihreä valo sossun puolesta tämänkin takia. menet paikan päälle näyttämään että oikeasti olet tosissasi ja toimeentulotuen tarpeessa. mitä enemmän laitat korkea kekoon tavalla tai toisella sitä enemmän se näyttää siltä että et ole yrittämässä vedättää ketään vaan oikeasti tuen tarpeessa.. se on kyllä harmi, että tässä maailmassa ei asiat mene sen mukaan mikä on tarve, ei ainakaan parempaan suuntaan välttämättä, ellei tee asiaansa turhankin selväksi.
- stop the clocks
- jhhklk
että meinaat pimittää sossulta sen, että saat veronpalautusta??
se ei kyllä onnistu. Ainakin meidän kaupungissa kun sossuun on pitänyt viedä veroehdotus (vai mikä verotuspäätös se onkaan..). Siitähän ne jokatapauksessa näkevät että saat veronpalautusta!
Vai mitähän oikein tarkoitit tuolla kysymykselläsi??- 16
#
#
Vähänkään ajastaan perillä oleva sossu on tietoinen kunkin toimeentulotukea hakevan veronpalautuksista. Se tietotekniikka kun pelaa ja saavat automaagisesti laskelmaansa veronpalautukset.
Minäkään täällä X-kaupungissa moneen vuoteen en ole antanut sossulle tietoa veronpalautuksen määrästä, mutta joka vuosi sossu on osannut vähentää saamani veronpalautuksen (n. 100 e) toimeentulotuesta.
Tosin viime vuonna kun vetosin vähäisiin tuloihin veronpalautuksen yhteydessä, niin sossun etuuslaskija oli ottanut selvää asiasta oikealta sossun tädiltä, ja sainkin liki 50 euroa joulurahaa tuosta n. 100 euron veronpalautuksestani.
Tuleekin vedota vähäisiin tuloihin jos haluaa saada osan veronpalautuksista osalleen. Toki joissain kaupungeissa tai kunnissa vähäisen tulon määre sossussa on tiedossaan ilman muistuttamistakin. - dhdhdfh
16 kirjoitti:
#
#
Vähänkään ajastaan perillä oleva sossu on tietoinen kunkin toimeentulotukea hakevan veronpalautuksista. Se tietotekniikka kun pelaa ja saavat automaagisesti laskelmaansa veronpalautukset.
Minäkään täällä X-kaupungissa moneen vuoteen en ole antanut sossulle tietoa veronpalautuksen määrästä, mutta joka vuosi sossu on osannut vähentää saamani veronpalautuksen (n. 100 e) toimeentulotuesta.
Tosin viime vuonna kun vetosin vähäisiin tuloihin veronpalautuksen yhteydessä, niin sossun etuuslaskija oli ottanut selvää asiasta oikealta sossun tädiltä, ja sainkin liki 50 euroa joulurahaa tuosta n. 100 euron veronpalautuksestani.
Tuleekin vedota vähäisiin tuloihin jos haluaa saada osan veronpalautuksista osalleen. Toki joissain kaupungeissa tai kunnissa vähäisen tulon määre sossussa on tiedossaan ilman muistuttamistakin.Lukemalla
http://www.netfi.fi/toimeentulotuki ja http://www.toimeentulotuki.net - Teatterineuvos
16 kirjoitti:
#
#
Tuleekin vedota vähäisiin tuloihin jos haluaa saada osan veronpalautuksista osalleen. Toki joissain kaupungeissa tai kunnissa vähäisen tulon määre sossussa on tiedossaan ilman muistuttamistakin.järjestivät sinulle vain pienen teatterinäytöksen, jottei niin selvästi tulisi ilmi kusitusyrityksensä.
Meidän kunnassa muuten veronpalautuksesta saa itselleen 100e ja jokainen perheen alaikäinen lapsi kasvattaa tuota summaa tietyllä euromäärällä. - vääryys
Sossu huomio veronpalautukset tuloiksi,muttei veromätkyjä menoiksi.
- ^vero
vääryys kirjoitti:
Sossu huomio veronpalautukset tuloiksi,muttei veromätkyjä menoiksi.
Minkä ihmeen takia mätkyt pitäis huomioida menona? Sehän tarkottaa sitä, että henkilö ei ole maksanut tarpeeksi veroja edellisenä vuonna ja sekä yhteiskunnan pitäisi huomioida??
- verokikkailua
^vero kirjoitti:
Minkä ihmeen takia mätkyt pitäis huomioida menona? Sehän tarkottaa sitä, että henkilö ei ole maksanut tarpeeksi veroja edellisenä vuonna ja sekä yhteiskunnan pitäisi huomioida??
kannattaa antaa mennä mätkyjen ulosottoon, niin silloin sossu huomioi täysimääräiset ja ^veron ihannemaailma ja maailmankuva pelastuu. Jep jep, näin se ihannemaailma toimii.
- Laskelma
^vero kirjoitti:
Jos joku on ollut koko vuoden toimeentulotukiasiakas, olisi aivan oikein, että ne mätkyt huomioitaisiin toimeentulotuessa, koska jos verotus olisi ollut kireämpi, käteen jäävä raha olisi ollut pienempi, ja kunta olisi joutunut maksamaan enemmän toimeentulotukea. Siinä tapauksessa ne pitäisi tosiaan huomioida, mutta ei oikeastaan muuten.
- vääryys
^vero kirjoitti:
Sossuunnhan pitää ilmoittaa,sekä tulot,että menot.Verojahan me sossun elätitkin maksellaan.
Itse olen moneen kertaan nostanut veroprosenttia,mutta aina se on laskettu samaan
prosenttiin,kun uudet verolaput tulevat.Eikös nämä veronpalautuksetkin ole jo kertaalleen
maksettuja veroja,eikä sossun pitäisi niihin puuttua.Aina etsitään joku keino sossussa,
ettei tarvitse maksaa "liikaa"tukia. - LauraXX
^vero kirjoitti:
"Minkä ihmeen takia mätkyt pitäis huomioida menona? Sehän tarkottaa sitä, että henkilö ei ole maksanut tarpeeksi veroja edellisenä vuonna ja sekä yhteiskunnan pitäisi huomioida?? "
Jos ihminen on nostanut koko verotusvuoden ajan toimeentulotukea, niin liian vähäisten verojen vuoksi (minkä vuoksi saa mätkyjä), nettotulot on ollut liian isot ja siis toimeentulotukean on saanut liian vähän juuri tuon mätkyjen verran.
siksi mielestäni nämä pitkäaikais toimeentulotukilaiset pitäisi saada mätkyt menoiksi myös toimeentulotuessa.
- skatte
Näinhän se menee:
Mullekin tehty 3 kk päätökset aina kerrallaan,mutta nyt kun hain loka-marras-joulukuulle,hyväksyttiin vain 2 kk.n loka-marraskuulle.
Joulukuun hakemukseen liitettävä verotiedot .palautukset,mätkyt,omaisuus ja muut mitä siinä veropaperissa onkaan.
On tämä ihmevaltio,tämä Härmäland,minäkin olen ollut koko vuoden Kelan työmarkkinatuen varassa ja niinvain vielä mätkyjä 125 euroa.
Ei voi vedota veronmaksukyvyn alentumiseenkaan kuulemma,täytyy olla tosisairas tai jotain muuta,jos semmosta yrittää.- 124e
mätkyjä 124e ne mätkyt on siltä ajalta kun olin toimeentulotuki asiakas. Eli jos olisin korottanut tuota työttömyyskorvauksesta saamaani tulon veroprosenttia niin mätkyjä ei olisi tullut. Veroprosentti oli 20. Ei riittänyt. Tuskin ne tuolla sossussa katsoo hyvällä jos alkaa noita prosentteja korotella.
No Jouluksi ei jää taas rahaa kun nuo verot maksaa. - olisin sossun
124e kirjoitti:
mätkyjä 124e ne mätkyt on siltä ajalta kun olin toimeentulotuki asiakas. Eli jos olisin korottanut tuota työttömyyskorvauksesta saamaani tulon veroprosenttia niin mätkyjä ei olisi tullut. Veroprosentti oli 20. Ei riittänyt. Tuskin ne tuolla sossussa katsoo hyvällä jos alkaa noita prosentteja korotella.
No Jouluksi ei jää taas rahaa kun nuo verot maksaa.vakituinen asiakas, niin tarkistaisin verolaskurilla veromäärän oikeellisuuden toiseksi viimeisen kelan rahani saatuani. Sen jälkeen korottaisin veroprosenttiani siten, että korotus tulisi tulevaan viimeiseen kelan rahaan. Näin menetellen ei pitäisi mätkyjä tulla. Ei sossu tätä voi estää, vaikka ehkä haluaisikin, menettely on täysin lain mukaista.
- Työtä vailla
olisin sossun kirjoitti:
vakituinen asiakas, niin tarkistaisin verolaskurilla veromäärän oikeellisuuden toiseksi viimeisen kelan rahani saatuani. Sen jälkeen korottaisin veroprosenttiani siten, että korotus tulisi tulevaan viimeiseen kelan rahaan. Näin menetellen ei pitäisi mätkyjä tulla. Ei sossu tätä voi estää, vaikka ehkä haluaisikin, menettely on täysin lain mukaista.
siitä huolimatta kun on saanut toimeentulotukea siltä ajalta jolta tuo vero määrätyy, pitäisi se ottaa huomioon menoissa.
- 21
olisin sossun kirjoitti:
vakituinen asiakas, niin tarkistaisin verolaskurilla veromäärän oikeellisuuden toiseksi viimeisen kelan rahani saatuani. Sen jälkeen korottaisin veroprosenttiani siten, että korotus tulisi tulevaan viimeiseen kelan rahaan. Näin menetellen ei pitäisi mätkyjä tulla. Ei sossu tätä voi estää, vaikka ehkä haluaisikin, menettely on täysin lain mukaista.
Jos tietää, että ei ole toimeentulotuen asiakas kun veronpalautukset tulee, niin toimeentulotukiaikanaan kannattaa hilata veroprosenttia ylöspäin niin paljon kuin sielu sietää. Näin sossu maksaa enemmän kuin tulisi. Sitten ottaa rahat takaisin kun koittaa veronpalautukset.
- Ketjun aloittaja
21 kirjoitti:
Jos tietää, että ei ole toimeentulotuen asiakas kun veronpalautukset tulee, niin toimeentulotukiaikanaan kannattaa hilata veroprosenttia ylöspäin niin paljon kuin sielu sietää. Näin sossu maksaa enemmän kuin tulisi. Sitten ottaa rahat takaisin kun koittaa veronpalautukset.
"tarkoitatko että meinaat pimittää sossulta sen, että saat veronpalautusta??"
Ei ole tarkoitus pimittää - sehän ei edes ole mahdollista - vaan pohdin eri vaihtoehtoja, miten lakipykälien mukaan menettelemällä asia hoituisi minulle rahallisesti mahdollisimman suotuisalla tavalla.
Tästä on joskus ollut esimerkki täällä, mutta en ole sitä löytänyt. Missä muuten Petu on (ei ole vähään aikaan näkynyt täällä hänen kirjoituksiaan), hän osaisi neuvoa noissa sossukarikoissa. - Aloittaja
Ketjun aloittaja kirjoitti:
Ei ole tarkoitus pimittää - sehän ei edes ole mahdollista - vaan pohdin eri vaihtoehtoja, miten lakipykälien mukaan menettelemällä asia hoituisi minulle rahallisesti mahdollisimman suotuisalla tavalla.
Tästä on joskus ollut esimerkki täällä, mutta en ole sitä löytänyt. Missä muuten Petu on (ei ole vähään aikaan näkynyt täällä hänen kirjoituksiaan), hän osaisi neuvoa noissa sossukarikoissa."Hammashoitolassa sanottiin, että proteeseja ei saa osamaksulla. Toimeentulotuessa neuvottiin joskus, että hankkii proteesit ja sitten anoo harkinnanvaraista tukea maksettua laskua vastaan. Lasku saatetaan hyväksyä. Tai sitten ei."
"(Ota lainaa pankista. maksat vaikka sitten toimeentulotuesta pikkuhiljaa...) "
Jos otan lainaa pankista, niin sittenhän sossu katsoo sen minulle tuloksi ja se otetaan huomioon toimeentulotukea myönnettäessä. Aina pankkilaina näkyy "mustaavalkoisella", sitä kun ei saa tiskin yli käteisenä ilman että olisi jonnekin tiliin yhdistetty.
Ja jos vaikka joltain tutulta saisikin lainaksi vaadittavan summan, niin kukaan ei jaksa odottaa takaisinmaksua niin pienissä erissä, että sen toimeentulotuesta pystyisi hiljakseen maksamaan. - hohhoijaaaah
Aloittaja kirjoitti:
"Hammashoitolassa sanottiin, että proteeseja ei saa osamaksulla. Toimeentulotuessa neuvottiin joskus, että hankkii proteesit ja sitten anoo harkinnanvaraista tukea maksettua laskua vastaan. Lasku saatetaan hyväksyä. Tai sitten ei."
"(Ota lainaa pankista. maksat vaikka sitten toimeentulotuesta pikkuhiljaa...) "
Jos otan lainaa pankista, niin sittenhän sossu katsoo sen minulle tuloksi ja se otetaan huomioon toimeentulotukea myönnettäessä. Aina pankkilaina näkyy "mustaavalkoisella", sitä kun ei saa tiskin yli käteisenä ilman että olisi jonnekin tiliin yhdistetty.
Ja jos vaikka joltain tutulta saisikin lainaksi vaadittavan summan, niin kukaan ei jaksa odottaa takaisinmaksua niin pienissä erissä, että sen toimeentulotuesta pystyisi hiljakseen maksamaan.Jos käyttäisitte energian työn hakuun ettekä täällä miettisi miten saisi "ilmaista" rahaa/tukia olisitte saaneet töitä jo aikoja sitten. Se on paskapuhetta että töitä ei ole(yleensä pummin kuulee näin sanovan). Minäkin pystyn heittämään heti 15 työpaikkaa missä työvoimaa tarvitaan ja töihin pääsee. Itsekkin olen paskapalkkaisessa työssä ja vituttaa siitä vähästä maksella kaikenmaailman pummeille tukia...
Olen 25 ja olen ollut näissä ns.paskahommissa 24/7/365 seitsemän vuotta putkeen. Onneksi kova paskatöiden teko palkittiin ja työkokemuksen perusteella pääsen parempi palkkaiseen ja toivottavasti mukavaan työhön. Uuden työn koulutus alkaa tammikuussa. Siihen asti viheltelen vanhassa työpaikassa. - LauraXX
Ketjun aloittaja kirjoitti:
Tästä on joskus ollut esimerkki täällä, mutta en ole sitä löytänyt. Missä muuten Petu on (ei ole vähään aikaan näkynyt täällä hänen kirjoituksiaan), hän osaisi neuvoa noissa sossukarikoissa.Ei kannata luottaa liikaa Petun neuvoihin. Hän on monesti tulkinnut toimeentulotukilakiakin vähän väärin.
- äfdnirgoåhtr90ry¨j
hohhoijaaaah kirjoitti:
Jos käyttäisitte energian työn hakuun ettekä täällä miettisi miten saisi "ilmaista" rahaa/tukia olisitte saaneet töitä jo aikoja sitten. Se on paskapuhetta että töitä ei ole(yleensä pummin kuulee näin sanovan). Minäkin pystyn heittämään heti 15 työpaikkaa missä työvoimaa tarvitaan ja töihin pääsee. Itsekkin olen paskapalkkaisessa työssä ja vituttaa siitä vähästä maksella kaikenmaailman pummeille tukia...
Olen 25 ja olen ollut näissä ns.paskahommissa 24/7/365 seitsemän vuotta putkeen. Onneksi kova paskatöiden teko palkittiin ja työkokemuksen perusteella pääsen parempi palkkaiseen ja toivottavasti mukavaan työhön. Uuden työn koulutus alkaa tammikuussa. Siihen asti viheltelen vanhassa työpaikassa.Kaikki kun vaan eivät ole työkykyisiä. :/
- ei-pummi
hohhoijaaaah kirjoitti:
Jos käyttäisitte energian työn hakuun ettekä täällä miettisi miten saisi "ilmaista" rahaa/tukia olisitte saaneet töitä jo aikoja sitten. Se on paskapuhetta että töitä ei ole(yleensä pummin kuulee näin sanovan). Minäkin pystyn heittämään heti 15 työpaikkaa missä työvoimaa tarvitaan ja töihin pääsee. Itsekkin olen paskapalkkaisessa työssä ja vituttaa siitä vähästä maksella kaikenmaailman pummeille tukia...
Olen 25 ja olen ollut näissä ns.paskahommissa 24/7/365 seitsemän vuotta putkeen. Onneksi kova paskatöiden teko palkittiin ja työkokemuksen perusteella pääsen parempi palkkaiseen ja toivottavasti mukavaan työhön. Uuden työn koulutus alkaa tammikuussa. Siihen asti viheltelen vanhassa työpaikassa."Minäkin pystyn heittämään heti 15 työpaikkaa missä työvoimaa tarvitaan ja töihin pääsee. "
no, listaa tähän. kiitti työpaikasta näin etukäteen !
- Näin on
Onneksi en ole yli kymmeneen vuoteen saanut veronpalautuksia itselleni sillä vouti on ne aina ulosmitannut. En olisi niistä mitään hyötynyt koska ne olisi laskettu 100% tuloksi toimeentulotukea laskettaessa. Töitä en ole tehnyt 15 vuoteen enkä tule ikinä tekemäänkään. Ei ehdi, on kiireitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4463839Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181652- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891444Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991378Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591336- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441049
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047