usko ja usko ..

alex-kasi

uskova_1 ja alex-kasi .. mikä heitä heidän uskossaan erottaa?

Siis noin lyhyesti sanottuna.

Usko kuolemattomuudesta:

uskova_1 uskoo olevansa kuolematon elämä ilman Jeesustakin... niin sanottu ikuisuusolento.. myös erossa Jumalasta ... tosin näivettynyt elämä ilman Jumalaa, mutta kuitenkin ikuinen ... toisin sanoen uskova_1 uskoo että jokaisessa ihmisessä on sellaiset ominaisuudet jo itsessään jotka kestävät ikuisesti¨.. myös erossa Jumalasta.

alex-kasi ei usko olevansa kuolematon elämä.. ilman Jeesusta ... vaan kuoleva elämä.. elämä ilman iankaikkisuutta.. alex uskoo että hänessä ei ole niitä ominaiusuuksia jotka voisivat tehdä hänestä kuolemattoman - alex-kasi uskoo että vain Jeesuksessa on syntisellä mahdollisuus saada iankaikkinen elämä. Sekin edellyttää kuitenkin, että syntinen kääntyy Jumalan puoleen ja haluaa elää siten, että iankaikkinen tulee mahdolliseksi - (Jumalan avulla se on mahdollista) siis elää siinä Jumalan tahdossa missä ainoastaan iankaikkinen elämä on mahdollista - alex-kasin uskon mukaan.
--
Jeesuksen uhrista ristillä ja ylösnousemeuksesta:
uskova_1 uskoo, että Jeesus kärsi tuskaa ja meni ihmisenä olemisessaan lihalinen kuolemansa jälkeen manalaan saarnaamaan hengille.. ja että häen henkensä jo samana päivänä meni paratiisiin ja otti ryövärin mukaansa - ylösnousemus uskova_1:delle on ruumiin ylösnousemus, kuolleista herättäminen on ruumiin herättämistä?? (kai) On epäselvää että kuka tappoi Jeesuksen uskova_1:den uskon mukaan.

alex-kasi uskoo, että Jeesus yksinkertaisesti kuoli - koska pahat ihmiset tappoivat hänet (Jeesus siis lakkasi elämästä), mutta Jumala herätti hänet kuolleista kolmantena päivänä - esikoisena kuolleista nousseista - koska Jeesus ei ollut (synnittömyytensä tähden) kuolemaa ansainnut. alex-kasin uskon mukaan Jeesus oli kuolleena (nukkui kuolon unessa) kunnes Jumala herätti hänet kuolleista klmantena päivänä (kuolin hetkestä lähtien) ..

--
usko siihen MIKSI Jeesuksen uhri pelastaa ja mistä > mihin:

uskova_1:den pelastus nojaa Jeesukseen ja Jeesuksen uhriin, koska Jeesus kärsi, Jumala rankaisi Jeesusta meidän synneistämme - mutta se rangaistus minkä näin Jeesus otti päälleen, ei uskova_1:den uskossa ole sama kuin se minkä uskova_1 uskoo syntisen itse joutuvan maksamaan - jos hän ei pelastu.. nimittäin "ikuinen piina helvetin tulimeressä"..

pelastus siis uskova_1:den mukaan tarkoittaa pelastusta helvetin tulimerestä (johon Jumala uskova_1:den uskon mukaan tuomitsee kitumaan íkuisestine jotka eivät pelastu ) taivaaseen.

alex-kasi uskoo hänkin pelastukseen ainoastaan Jeesuksessa, että Jeeus kuolemassaan maksoi hänen syntivelkansa - otti vapaaehtoisesti päälleen sen kohtalon mikä oikeudenmukaan olisi kuulunut alex-kasille hänen syntiensä tähden - Jeesus siis kuoli (lakkasi elämästä) sillä alex-kasin uskossa "synnin palkka on kuolema" siksi Jeesuksen kuolema (jata hän ei itse synnittömyydessään ole ansainnut jäi alex-kasin ja kaikkien syntisten lunastukseksi - .. koska viaton.. kuoli niin Jumala armahtaa syntisen. Jeesus jättäytyi vapaaehtoisesti pahuuden käsiin pilkattavaksi, ruoskittavaksi, tuomittavaksi ja lopulta tapettavaksi. Synnitön kuoli sen kuoleman jota hän ei Jumalan edessä ollut ansainnut.
----

Pelastuksesta:
uskova_1 siis pelastuu helvetin ikuisesta piinasta > taivaan iloon..

alex-kasi taas uskoo että hän pelastuu kuolemasta > elämään Jumalan tahdossa ja yhteydessä..

-----------------------------
Mistä nämä erot johtuvat?

Vastaus on: Heidän erilaisesta käsityksestään siitä kuinka kuolemattomuus on mahdollista.

uskova_1 uskoo että sanat "ei ette te kuole" ovat totta ..
alex-kasi uskoo että Jumalan sanat paratiisissa, olet kuoleman oma tarkoittavat elämän loppua..
***
Todetaan vain että ero on suuri - jopa niin suuri että näitä kahta käsitystä ei koskaan voi yhdistää.

38

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *123

      mutta mitäs siitä kinaamaan, annetaan jokaisen uskoa oman ymmärryksensä mukaan.

    • Taas sinun höröntöttöröö sekoiluasi, jota ei edes jaksa lukea.

      Alex-kasi ei olet tullut uskoon eli uudestisyntynyt eikä siksi ymmärrä Raamatusta hölkäsen pöläystä lihallaan.

      Ei ymmärrä ihmisen ikuista sielua, ei Jeesusta Jumalana, sekoittaa ikuisesti kestävän elämän ja ikuisesti kestävän kuoleman toisiinsa, ei usko ylipäätään Jumalan sanaan, vaan vääntää sitä omiin pelkoihinsa ja tarpeisiinsa ja riehuu sitten vuodesta toiseen haukkuen ja parjaten uudestisyntyneitä kristittyjä.

      • Alex-kasi Taas uskoo Jeesuksen pelastavaan voimaan.


      • Äly vai viisaus
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

        Alex-kasi Taas uskoo Jeesuksen pelastavaan voimaan.

        Dan. 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
        3 Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti.


      • alex-kasi

        mutta meni sormi suuhun kun et voi kieltää että juuri tuo meidät erottaa ja nyt sitten muka et lukenut - ha ha - sen uskoo joka haluaa. Kuinka ihmeessä tiesit että siinä vertailtiin sinun ja minun uskoa? Eihän se lukenut otsikossa - siinä luki vain usko ja usko. ;)) ..

        Mutta ei siinä mitään - kukin uskokoon tavallaan..

        Halusin vain osoittaa lukijoille että MIKÄ meidät erottaa - sinut ja minut.


      • alex-kasi
        Äly vai viisaus kirjoitti:

        Dan. 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
        3 Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti.

        vaikka se näköjään vähän kihelmöikin mielessäsi, sillä jos ei uskova_1:den pelastus ole juuri helvetistä pelastumista niin mitä se sitten on.

        Jos minä uskoisin että Jumala loi elämää ikuisesti piinattvaksi jossain tulisessa paikassa - niin tottakai varoittaisin kaikkia ihmisiä sellaisesta HIRVITTÄVÄSTÄ kohtalosta.

        Mutta koska olen varma (tutkittuani asiaa huolellisesti niin Raamatusta kuin historiallisista kirjoituksista) että koko ikuisen piinan oppi on vain pelkkää petosta (ja että käytän sanaa "petosta" johtuu siitä että niin lukemattomille ihmisille on sitä syötetty kirkkojen ja muiden uskontojen taholta vuosi tuhansia.

        Raamattu ei ikuista piinaa tunne ja se on yksi syy miksi Raamattu on luotettava - Raamattu puhuu totta.

        Jos et usko Raamattuun - niin mihin sitten uskot. Ei ole oikein ottaa yksi kohta sieltä ja toinen täältä vaan ihmisen tulee katsoa koko Raamatusta lähtevään sanomaan.

        Ajattele nyt - mitä kirjaa voisit lukea siten? Et mitään - miksi sitten luet Raamattua siten?

        Jumala on tarkka Sanassaan ja ei kukaan joka väittää että Hän olisi luonut elämää ikuiseen piinaan voi puolustraa itseään siten että se muka olisi Raamatun opetus.

        Sinä joka uskot että Jumala loi elämää ikuiseen piinaan - mietihän hetki --- mikä syytös kaikkivaltiasta vastaan ... se onkaan. Valheellinen syytös oikeudenmukaisuuden ja rakkauden Jumalaa kohtaan - ja nyt sitten otet itseesi kun siitä puhutaan - oi oi oi - että siitä puhutaan!!! Eihän siitä saisi puhua,, Sssss ihan hiljaa vain - samalla levitetään sitä spiritististä uskoa että ikuinen piina olisi olemassa.. vaikka siitä ei puhua saakkaan..

        Mitään ikuista piinaa ei ole olemassakaan - se on vain harhaoppia ja siitä SAA ja PITTÄKIN puhua..

        Jos ei kiinnosta niin "nosta kytkintä" ja mene muualle, mitäs täällä sitten olet .. tämä on adventimi palsta ja adventismiin ei sisälly ikuinen piina eikä ihmisen omintakeinen kuolemattomuus, siinä asiassa olen adventisti minäkin..

        alex


      • Advari
        alex-kasi kirjoitti:

        vaikka se näköjään vähän kihelmöikin mielessäsi, sillä jos ei uskova_1:den pelastus ole juuri helvetistä pelastumista niin mitä se sitten on.

        Jos minä uskoisin että Jumala loi elämää ikuisesti piinattvaksi jossain tulisessa paikassa - niin tottakai varoittaisin kaikkia ihmisiä sellaisesta HIRVITTÄVÄSTÄ kohtalosta.

        Mutta koska olen varma (tutkittuani asiaa huolellisesti niin Raamatusta kuin historiallisista kirjoituksista) että koko ikuisen piinan oppi on vain pelkkää petosta (ja että käytän sanaa "petosta" johtuu siitä että niin lukemattomille ihmisille on sitä syötetty kirkkojen ja muiden uskontojen taholta vuosi tuhansia.

        Raamattu ei ikuista piinaa tunne ja se on yksi syy miksi Raamattu on luotettava - Raamattu puhuu totta.

        Jos et usko Raamattuun - niin mihin sitten uskot. Ei ole oikein ottaa yksi kohta sieltä ja toinen täältä vaan ihmisen tulee katsoa koko Raamatusta lähtevään sanomaan.

        Ajattele nyt - mitä kirjaa voisit lukea siten? Et mitään - miksi sitten luet Raamattua siten?

        Jumala on tarkka Sanassaan ja ei kukaan joka väittää että Hän olisi luonut elämää ikuiseen piinaan voi puolustraa itseään siten että se muka olisi Raamatun opetus.

        Sinä joka uskot että Jumala loi elämää ikuiseen piinaan - mietihän hetki --- mikä syytös kaikkivaltiasta vastaan ... se onkaan. Valheellinen syytös oikeudenmukaisuuden ja rakkauden Jumalaa kohtaan - ja nyt sitten otet itseesi kun siitä puhutaan - oi oi oi - että siitä puhutaan!!! Eihän siitä saisi puhua,, Sssss ihan hiljaa vain - samalla levitetään sitä spiritististä uskoa että ikuinen piina olisi olemassa.. vaikka siitä ei puhua saakkaan..

        Mitään ikuista piinaa ei ole olemassakaan - se on vain harhaoppia ja siitä SAA ja PITTÄKIN puhua..

        Jos ei kiinnosta niin "nosta kytkintä" ja mene muualle, mitäs täällä sitten olet .. tämä on adventimi palsta ja adventismiin ei sisälly ikuinen piina eikä ihmisen omintakeinen kuolemattomuus, siinä asiassa olen adventisti minäkin..

        alex

        Väärää asiaa kylläkin jos Raamattuun on uskominen?

        Matt. 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

        Tossahan vähätellään kaatopaikoille tapettavaksi joutumista, olkoot sitten uskovista tahi muista kysymys.
        Sensijaan varoitetaan helvetistä, jossa myös sielu menettää toivonsa. Ugh! Rsitiinnaulittu Karitsa on puhunut.


      • Pro fide
        alex-kasi kirjoitti:

        mutta meni sormi suuhun kun et voi kieltää että juuri tuo meidät erottaa ja nyt sitten muka et lukenut - ha ha - sen uskoo joka haluaa. Kuinka ihmeessä tiesit että siinä vertailtiin sinun ja minun uskoa? Eihän se lukenut otsikossa - siinä luki vain usko ja usko. ;)) ..

        Mutta ei siinä mitään - kukin uskokoon tavallaan..

        Halusin vain osoittaa lukijoille että MIKÄ meidät erottaa - sinut ja minut.

        Alexin uskohan on epä-uskoa ja alexi nteologia on epä-teologiaa.

        Matt. 25:46
        Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."


      • Pro Patria
        Pro fide kirjoitti:

        Alexin uskohan on epä-uskoa ja alexi nteologia on epä-teologiaa.

        Matt. 25:46
        Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

        Fil. 3:20
        Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,

        Joh. 14:2
        Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?

        Yhdyskuntapalveluksessa


      • ... alexin opille se on todellakin täsmälleen osuva nimitys.

        Alex-kasi ei olet tullut uskoon eli uudestisyntynyt eikä siksi ymmärrä Raamatusta hölkäsen pöläystä lihallaan.

        Edes alexin älykkyysosamäärän omaava härmän häjy ei voi käsittää yhtäkään sanaa Raamatusta, edes
        profetioita jotka sentään siellä selitetäänkin pitkäloti - kun ei ole Pyhä Henki selittämässä järjen päätelmien
        sijasta.

        2. Piet. 1:20
        Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;

        Älä, alex, ihmettele minun sanojani kuin härkä punaista vaatetta, sillä nämä sanat ovat Herralta:

        Joh. 3:7
        Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

        antti


      • venttipelle
        AnttiVKantola kirjoitti:

        ... alexin opille se on todellakin täsmälleen osuva nimitys.

        Alex-kasi ei olet tullut uskoon eli uudestisyntynyt eikä siksi ymmärrä Raamatusta hölkäsen pöläystä lihallaan.

        Edes alexin älykkyysosamäärän omaava härmän häjy ei voi käsittää yhtäkään sanaa Raamatusta, edes
        profetioita jotka sentään siellä selitetäänkin pitkäloti - kun ei ole Pyhä Henki selittämässä järjen päätelmien
        sijasta.

        2. Piet. 1:20
        Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;

        Älä, alex, ihmettele minun sanojani kuin härkä punaista vaatetta, sillä nämä sanat ovat Herralta:

        Joh. 3:7
        Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

        antti

        Oletkohan Antti koskaan tullut ajatelleeksi, että esim tuo Joh.3:7 saattaisi olla tarkoitettu juuri sinulle?


      • alex-kasi
        Advari kirjoitti:

        Väärää asiaa kylläkin jos Raamattuun on uskominen?

        Matt. 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

        Tossahan vähätellään kaatopaikoille tapettavaksi joutumista, olkoot sitten uskovista tahi muista kysymys.
        Sensijaan varoitetaan helvetistä, jossa myös sielu menettää toivonsa. Ugh! Rsitiinnaulittu Karitsa on puhunut.

        että Jeesus puhui joukolle ihmisiä ja tosiasiassa varoitti heitä Gehennan tulesta - ei Jeesus koskaan käyttänyt sanaa helvetti vaan puhui Ge Hinnomin laaksosta eli Genhennasta ja olen varma että jokainen kuulija tiesi mikä Gehenna oli. Nimittäin kaatopaikka mihin he veivät jätteensä poltettavaksi. Jos itse istuisit ja kuuntelisit kun joku puhuu sinulle lähistöllä olevasta kaatopaikasta niin kuvittelisitko että hän puhuu sinulle ikuisesta piinasta??

        Sitä paitsi sana helvetti on tullut suomen kieleen muinaisruotsista, jossa heidän pakana uskossaan sana Hel-viittaa manalan valtiattaren Helin (Hel) ja sana vite rangaistukseen (vite) .. Ei kukaan kuulijoista varmaan edes tiennyt että täällä pohjolassakin asuu ihmisiä.. :) tai että he uskoivat kuolemanjälkeiseen elämään ..

        Mutta pahinta on että ikuisen piinan oppi tekee Jumalasta aivan erilaisen kuin Raamattu Hänet ilmoittaa.


      • benedi

        on sen ulkopuolella!

        Gehenna on tulinen järvi " Tämä maa on talletettu tulelle kadotuksen päivää varten)"
        jonne pahat jätetään elävänä (maapallon pinnalle) ja kun maapallo poltetaan silloin tuhoutuu sekä ruumis että sielu.'Matt 10: 28

        Gehenna on uudessa testamentissa käännetty sanaksi " helvetti"
        Tämä sana tulee Kreikasta Hebrealaisesta sanasta joka on käännetty " Ben- Hinnomin laakso"

        Siellähän helvetti oli valloillaan kun Salomo rakensi muukalaisten vaimojen " pakottamana" Ben- Hinnomin laaksoon polttopaikan Moolokille!! 2 Kuning. 23: 10

        Moolokille heitettiin eläviäkin lapsia!..tai itseasiassa vain eläviä,

        Eikös se Juuda saanut osakseen rajaa joka nousi Ben-Hinnomin laaksoa pitkin? Joosua 15: 8 kts. Joosua 18: 16
        2 Kuning 23: 10 jo kertookin että " helvetti" oli ollut toiminnassa, ja kuningas Joosua löi sen mäsäksi!

        " Ja hän (Aahas) poltti uhreja Ben- Hinnomin laaksoissa ja poltti poikansa tulessa, niiden kansain kauhistavien tekojen mukaan, jotka Herra oli karkoittanut israelilaisten tieltä" 2 Aikakirja 28: 3

        Nyt en jatka enempää, mutta voin vakuuttaa että Alex- on tässä kysymyksessä oikeassa ja uskova_1
        pahasti eksynyt!!


    • Jopas sinulla oli lyhyt selvitys alexin uskomuksista ja Riitan uskosta.

      Mutta palataanpa perustalle. "Usko tulee" sanitaan, mutta tuleeko se ihmisestä vai Jumalasta?
      Syntyykö usko ja uskottomuus sisimmässä vai kehittyykö usko ja uskottomuus päässäsi?

      Niinpä niin - perussanoma on aivan ensimmäiseksi omaksuttava eli sisäistettävä. Osta silmävoidetta Herralta:
      http://www.sro.fi/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=100&Itemid=394
      Psalmit ja runokirjat on myös oivallinen kevytlounas, nauttia viisauden sanoja.

      • alex-kasi

        Ei luterilainen, ei katolinen, ei pietisti, ei mormoori, ei Jt, ... jaa-a paljon noita mitä en ole.

        Mutta olen Raamatullinen ja uskon että jos ihminenon olevinaan kristittu ja pitävinään Raamattua Jumalan Sanana silloin hän myös perustaa skonsa Raamattuun. Se on minun näkökantani - ainoastaan Raamattuun.

        Raamatussa on perusasiat.

        alex


      • Toim.huom.
        alex-kasi kirjoitti:

        Ei luterilainen, ei katolinen, ei pietisti, ei mormoori, ei Jt, ... jaa-a paljon noita mitä en ole.

        Mutta olen Raamatullinen ja uskon että jos ihminenon olevinaan kristittu ja pitävinään Raamattua Jumalan Sanana silloin hän myös perustaa skonsa Raamattuun. Se on minun näkökantani - ainoastaan Raamattuun.

        Raamatussa on perusasiat.

        alex

        Ei luterilainen, ei katolinen, ei pietisti, ei mormoori, ei Jt, ... jaa-a paljon noita mitä en ole.

        Lukijat ovat panneet merkille että puolustat palstalla adventismia voimakkaasti ja tuomitset kaikki muut.
        Niin kävi jälleen vastauksessasi; ei-adventistiksi et itseäsi voinut lukea ja todennäköisesti oletkin kaiken
        aikaa ainakin periaatteessa ollut adventisti. Lukijat ovatkin usein kummastelleet että miksi et sitten liity
        adventtikirkkoon jos et vielä ole. Näillä näkymin meillä on täysi syy olettaa että olet kaiken aikaa ollut adventisti. En tietenkään tarkoita rekisteröityä jäsenyyttä --- sillä ei tällä palstalla ole merkitystä.

        Toim.


      • alex-kasi kirjoitti:

        Ei luterilainen, ei katolinen, ei pietisti, ei mormoori, ei Jt, ... jaa-a paljon noita mitä en ole.

        Mutta olen Raamatullinen ja uskon että jos ihminenon olevinaan kristittu ja pitävinään Raamattua Jumalan Sanana silloin hän myös perustaa skonsa Raamattuun. Se on minun näkökantani - ainoastaan Raamattuun.

        Raamatussa on perusasiat.

        alex

        Raamatullinen tietysti jokainen palstalainen on, jopa ateistit ja adventistit. Vai eivätkö muka Utulila, Eki ja
        uskova_1 tai Bushmanni ole? Näemme että ovat. Luterilaisia tuskin ovat, mutta raamatullisia.
        Kun ilmoitit eronneesi lutrilaisesta kirkosta sen
        maallsitumisen vuoksi, niin oletan että katsot sitten siihen piskuiseen laumaan päin, joka on lahjomaton:

        http://www.luterilainen.com/

        TOISAALTA havaitsin että kaikki mainitsemasi suuntaukset ovat ei-adventistisia. Kumpaakaan suomalaista
        adventtiliikettä et maininnut sillä listallasi, jotka eivät sinulle kelpaa. Joten saatan olettaa että liityt
        todellisiin 7. päivän adventisteihin mieluummin kuin tuohon aidosti luterilaiseen.
        (http://www.spaup.org/ )

        Ei tarvitse vastata mutta näemmehän vertaamalla näiden opetusta kumman valitset perheellesi.
        Viestiesi muuttuvista korsotuksista näemme.

        Oletko ajatellut uloskutsuttujen seurakuntia (ekklesia) esim. Jumalan Seurakunta, Jeesus On Herra
        (www.jeesus-on-herra.se). Sapatti on siellä kohdallaan.

        Mitä, muuten, tarkoittaa sana "raamatullinen"?


      • alex-kasi
        Toim.huom. kirjoitti:

        Ei luterilainen, ei katolinen, ei pietisti, ei mormoori, ei Jt, ... jaa-a paljon noita mitä en ole.

        Lukijat ovat panneet merkille että puolustat palstalla adventismia voimakkaasti ja tuomitset kaikki muut.
        Niin kävi jälleen vastauksessasi; ei-adventistiksi et itseäsi voinut lukea ja todennäköisesti oletkin kaiken
        aikaa ainakin periaatteessa ollut adventisti. Lukijat ovatkin usein kummastelleet että miksi et sitten liity
        adventtikirkkoon jos et vielä ole. Näillä näkymin meillä on täysi syy olettaa että olet kaiken aikaa ollut adventisti. En tietenkään tarkoita rekisteröityä jäsenyyttä --- sillä ei tällä palstalla ole merkitystä.

        Toim.

        Siis Raamatullinen luterilainen -

        Ovatko adventistit mielestäsi Raamatullisia luterilaisia?
        No - ehkä monessa suhteessa ovatkin. Käyppä lukemassa heidän nettisivultaan.


      • alex-kasi kirjoitti:

        Siis Raamatullinen luterilainen -

        Ovatko adventistit mielestäsi Raamatullisia luterilaisia?
        No - ehkä monessa suhteessa ovatkin. Käyppä lukemassa heidän nettisivultaan.

        Et voi olla raamatullinen luterilainen, et voi !!!
        Ensinnäkin sinä haistatat pitkät luterilaisuudelle ja toisekseen sinä olet ottanut eron luterilaisesta ja
        kolmanneksi: yllytät kiivaasti muitakin eroamaan luterilaisesta. RAAMATULLINEN luterilainen ei voisi
        paskantaa omaan kotikirkkoonsa. Mutta sinun hengellinen ripulisi lentää niin että palstalle asti kaikuu.

        ALEX EROSI LUTERILAISISTA
        ### Ruotsin Luterilaisen kirkon
        alex-kasi 23.10.2009 21:10
        Surullista - mutta minkäs teet - on mahdottomuus jäädä kirkkoon joka niin selvästi sanoo ja toimii Raamatun sanaa vastaan ja siksi olemmekin tänään jättäneet eroanomuksemme perheen keskinäisen päätöksen jälkeen. Voin vain sanoa että emme tehneet sitä vihoissamme, vaan enemmänkin surumielessä ..###

        ### Oikein teit veljeni! Siunausta!
        Sirkka-Iita 24.10.2009 22:44
        Huomasin että ymmärsit asian oikein hyvin ###

        ### alex-kasi 24.10.2009 23:43
        Hei - kirje riitti ainakin täällä - kirkolla on oma erittäin yksinkertainen lomake jonka jokainen aikuinen täyttää ja allekirjoittaa itse ja vanhemmat alaikäisten lastensa puolesta (jos sellaisia on) ..###

        ### Hieno ratkaisu!
        Stork 25.10.2009 11:38
        Hienoa, että teit omantuntosi mukaisen ratkaisun! Muistan itse, kun 13 vuotta sitten erosin luterilaisesta kirkosta, ei se ollut kaikkein helpoimpia ratkaisuja, tosin en silloin jäänyt "tyhjän päälle" vaan liityin adventtikirkkoon. ###

        ### Kiitos Stork ..
        alex-kasi 25.10.2009 14:15
        Huomasin että ymmärsit asian oikein hyvin ###

        2. Tess. 3:2
        ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

        :)


      • 54165
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Et voi olla raamatullinen luterilainen, et voi !!!
        Ensinnäkin sinä haistatat pitkät luterilaisuudelle ja toisekseen sinä olet ottanut eron luterilaisesta ja
        kolmanneksi: yllytät kiivaasti muitakin eroamaan luterilaisesta. RAAMATULLINEN luterilainen ei voisi
        paskantaa omaan kotikirkkoonsa. Mutta sinun hengellinen ripulisi lentää niin että palstalle asti kaikuu.

        ALEX EROSI LUTERILAISISTA
        ### Ruotsin Luterilaisen kirkon
        alex-kasi 23.10.2009 21:10
        Surullista - mutta minkäs teet - on mahdottomuus jäädä kirkkoon joka niin selvästi sanoo ja toimii Raamatun sanaa vastaan ja siksi olemmekin tänään jättäneet eroanomuksemme perheen keskinäisen päätöksen jälkeen. Voin vain sanoa että emme tehneet sitä vihoissamme, vaan enemmänkin surumielessä ..###

        ### Oikein teit veljeni! Siunausta!
        Sirkka-Iita 24.10.2009 22:44
        Huomasin että ymmärsit asian oikein hyvin ###

        ### alex-kasi 24.10.2009 23:43
        Hei - kirje riitti ainakin täällä - kirkolla on oma erittäin yksinkertainen lomake jonka jokainen aikuinen täyttää ja allekirjoittaa itse ja vanhemmat alaikäisten lastensa puolesta (jos sellaisia on) ..###

        ### Hieno ratkaisu!
        Stork 25.10.2009 11:38
        Hienoa, että teit omantuntosi mukaisen ratkaisun! Muistan itse, kun 13 vuotta sitten erosin luterilaisesta kirkosta, ei se ollut kaikkein helpoimpia ratkaisuja, tosin en silloin jäänyt "tyhjän päälle" vaan liityin adventtikirkkoon. ###

        ### Kiitos Stork ..
        alex-kasi 25.10.2009 14:15
        Huomasin että ymmärsit asian oikein hyvin ###

        2. Tess. 3:2
        ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

        :)

        Karso hyvä mies peiliin.. :)


      • 8+18
        alex-kasi kirjoitti:

        Siis Raamatullinen luterilainen -

        Ovatko adventistit mielestäsi Raamatullisia luterilaisia?
        No - ehkä monessa suhteessa ovatkin. Käyppä lukemassa heidän nettisivultaan.

        Luther sitten oli, kun siihenkin pitää uskoa.


      • alex-kasi
        8+18 kirjoitti:

        Luther sitten oli, kun siihenkin pitää uskoa.

        Mutta kaipa Lutherkin puhui oikein aina silloin tällöin, ja oli rohkea mies kun uskalsi mennä paavivaltaa vastaan. Meidän on vaíkea ehkä käsittää tänään kuinka vaarallista se oli - Lutherilla oli edessään "hyvä tulevaisuus" jos olisi mukautunut Paavin tahtoon, mutta koska omatunto ei sallinut sitä niin pani henkensä peliin ja sai aikaan ns. uskonpuhdistuksen, mutta ei luulla että Lutherkaan olisi kyennyt puhdistamaan koko uskoa Raamatun mukaiseksi.

        Nykyään taitaa useimpien ihmisten usko olla enemmänkin "oman nahkansa pelastamista" kuin Jumalan kunnian julistamista.

        alex


    • Otto.

      kahden uskon välillä. kenelle oli vaikeaa nähdä se?

    • PÄIVÄN SELVÄ ASIA

      josta selviää miksi nämä kaksi uskoa eivät koskaan tule yhtymään. Jokaisen on valittava joko omaan kuolemattomuuteen usko tai Jumalan kuolemattomuuteen uskon välillä, molempiin ei ainakaan voi uskoa samaan aikaan.

    • Mitä sanot?

      Se ainakin on varma.

      Voisiko ihminen olla iankaikkinen elämä ilman Jeesusta?
      uskova_1 sanoo "kyllä".
      alex-kasi sanoo "ei".

      Mitä sinä sanot?
      Minä sanon "ei", ei inmisestä ole iankaikkiseen elämään, ilman Jumalaa.

      • alex-kasi

        Oikeastaan mitä me sanomme on aika yhdentekevää vai mitä?

        Tärkeintä on mitä Raamattu sanoo ja minulle Raamattu sanoo että Jumala on ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, 16 jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

        alex


    • uteljas

      Joku sekaantumista pulustava adventisti on näin kovasti sitä mieltä että syy on aina jossain toisessa ....

      "" Miksi pelätä,
      "Elikkä kai pelätä saavat tänäkin jouluna alaikäiset tyttöset täälläpäin tuota sekaantujaa joka ei kadu mitään."
      - Miksi pelätä? Nuo luterilaiset/luterilaisesti kasvatetut tytöt antautuivat itse omasta seksihalusta ja hakevat sitä itse! ""

      Nimenomaan tuota asennetta, adventismin opettamaa asennetta - sitä pelkään lasten puolesta!

      "" 13-15-vuotiaita tyttöjä seksuaalisesti hyväksikäyttänyt ja siitä tuomittu entinen radio-dj Timo ”Timpe” Salonen ei kadu tekemisiään vapautumisensa kynnyksellä. Ennemminkin hän pitää itseään viattomana, käy ilmi tuoreen Image-lehden haastattelusta. "" - Uusi Suomi 7.4.2008 /Image
      ( http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/19936-hyvaksikaytosta-istunut-timo-timpe-salonen-ei-kadu )

      Pelottaa pienten ihmisten puolesta tuo adventtikirkon opettama vastuuton asennoituminen!
      Saatana muka kantaa sapattisinetöityjen synnit ja jos ei kannakaan niin jumalattomina he
      vapautuvat olemattomuuteen kuollessaan. Semmoinen yllyttää viekoittelemaan lapsia.
      Mutta Herran sana varoittaa

      Matt. 18:6
      Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

      Mark. 9:42
      Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

      Luuk. 17:2
      Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

      Meidän tulee oppia lapsista eikä sysätä heille meidän vastuutamme:

      Matt. 18:4
      Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi,
      se on suurin taivasten valtakunnassa.

      Matt. 18:3
      ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi,
      ette pääse taivasten valtakuntaan.

      • uteljas

        Mistäs olet saanut päähäsi, että tuo sekaantumista "pulustava" olisi adventisti? Ihmettelenpä vaan, miksi adventisti puolustaisi jonkun luterilaisen rötöstelyjä luterilaisten tyttöjen kanssa. Hoidelkaa vain oma soppanne.


      • alex-kasi

        että miksi katumus on tärkeää ja huomaa että totuuden sanominen ei ole syyttämistä.

        Iankaikkiseen elämään tarvitaan määrätty "elämän tyyli" jotta elämä tulisi mahdolliseksi, sitä kutsutaan Raamatussa Jumalan tahdoksi - iankaikkinen elämä on siis elämistä Jumalan tahdossa - noin lyhyesti sanoen.

        Jos emme elä siinä - kuten tiedän että asian on - on tärkeää että ei hyväksy tai puolustele vääriä tekojaan ja pahuuttaan vaan ymmärtää sen missä tekee väärin - siis Jumalan tahtoa vastaan ja hakee parannusta ja anteeksi antoa. Katuminen johtuu tietysti myös huonosta omasta tunnosta koska tietää että on tehnyt väärin muita kohtaan.

        Se siitä - mikset muuten kirjoita omalla nimimerkilläsi?


      • alex-kasi
        uteljas kirjoitti:

        Mistäs olet saanut päähäsi, että tuo sekaantumista "pulustava" olisi adventisti? Ihmettelenpä vaan, miksi adventisti puolustaisi jonkun luterilaisen rötöstelyjä luterilaisten tyttöjen kanssa. Hoidelkaa vain oma soppanne.

        kirjoitella omalla nimimerkillä?
        Miksi muuten vastailet omiin kummallisiin kirjoituksiisi??


    • eremith

      pelastus kysymyksestä joka jää omaan arvoonsa, sitä vastoin Uskova -1 on terveellinen näkemys kristinopin peruskysymyksistä. Kyllä Alex joutuu vastaamaan kaikista menneistä tekosistaan mitä ikinä hän onkin tehnyt elämänsä varrella, oline sitten hyvää tai pahaa, palkka eli seuraus tulee kohtamaan jokaisesta väärinkäytöksestä elämäsi varrella tehdystä teosta. Olisihan se todella kiva rehvastella ikuisuudessa taivaselämän onnessa, kun joku vapahtaja olisi jo tuhansia vuosia sitten maksanut Alexsin synnin rötökset etukäteen, ne pyyhkinyt olemattomiin. Mutta valitettavasti syyn ja seurauksen lait ovat lahjomattomat, joten niitä ei Jeesus Kristuskaan voinut kuitata noin vaan. Hän sitä vastoin sanoi, että jopkainen ottakoon ristinsä ja seuratkoon "Minua", eli vastatkoon tekosistaan. Ja mikäs sen oikeudenmukaisempaa onkaan Jumalalta, että ihminen joutuu "puhdistamaan likaamansa astian".





      jokaisesta teosta, niin kauan mukana

      • ällistynyt, ymmällää

        Mikä tämän erakon uskonto oikeastaan on? Et siis usko syntien anteeksisaamiseen? Kuoliko Jeesus sinun mielestäsi turhaan? Et vaikuta uskovan, että hän kuoli sovittaakseen meidän syntimme? Uskot siis, että "ihminen itse joutuu puhdistamaan likaamansa astian"?

        Sinun uskontosi ei vaikuta kristinuskolta. Oletko muslimi?


      • 6508783993
        ällistynyt, ymmällää kirjoitti:

        Mikä tämän erakon uskonto oikeastaan on? Et siis usko syntien anteeksisaamiseen? Kuoliko Jeesus sinun mielestäsi turhaan? Et vaikuta uskovan, että hän kuoli sovittaakseen meidän syntimme? Uskot siis, että "ihminen itse joutuu puhdistamaan likaamansa astian"?

        Sinun uskontosi ei vaikuta kristinuskolta. Oletko muslimi?

        humpuukia, jokainen!!


      • alex-kasi

        jos katsotaan rehellisesti mikä erottaa uskova_1 mielestäsi niin terveellisen oppin ja minun uskoni toisistaan - niin se saa alkunsa siitä että uskommeko olevamme kuolemattomia erossa Jumalastamme vai emme. Kaikki muu eroavaisuus seuraa tätä - on riippuvaista tästä.

        Yritähän joskus kun saat aikaa lukea Raamattua siten että et muuttele sen tekstiä - että kuolema on juuri kuolema - niin ehkä huomaat että riippuen siitä oletko uskossasi kuolematon vain Jumalassa vai oletko JO kuolematon synneissäsi - myös erossa Jumalan tahdosta (Jumalan tahdosta, eli Jumalan täydellisyydestä). Kun Jumala varoitti ihmistä lähtemästä omille teilleen ja varoitti kuolemasta jos hän sen tekisi .. luehan joskus niin huomaat ehkä kuinka koko Raamatusta tulee yksi yhtenäinen ja itsessään sopusoinnussa oleva..

        Minä olen omasta puolestani täysin varma että ei kaikki elämä ole iankaikkista, että se elämä mikä ei ole iankaikkista tuhoutuu, mutta myös että Jumala on iankaikkinen elämä - tarkemmin - Jumala on ainoa iankaikkinen elämä koska Jumala on täydellinen elämä - ja iankaikkiseen elämään tarvitaan juuri täydellisyyttä. Kuinka montaa lajia täydellisyyttä voit ajatella olevan - eikö vain se mikä on täydellistä ole täydellistä ja loput ei ole ...

        Ei kenenkään tarvitse uskoa mihinkään mihin ei usko, mutta kun minä luen Raamattua se on yksi yhtenäinen kokonaisuus ja todella viisas kirja - siinä ei todellakaan ole mitään spiritistisatä hokkuspokkusta, vaan kaikessa tulee esiin Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus.

        Minulle Raamattu opettaa että jotta oikeudenmukasuus olisi täydellistä siihen kuuluu aina osana rakkaus. Minua ihmetyttää kaikki nämä ikuiseen piinaan uskovat jotka samaan aikaan puhuvat että se olisi välttämätöntä koska Jumalan oikeudenmukaisuus vaatii että syntistä rangaistaan ikuisesti ?

        Minulle sellainen väitös on pelkkää epäraamatullista höpötystä.
        Mutta usko sinä omaan kuolemattomuuteesi -- minä en tee - panen kaiken toivoni Jumalan kuolemattomuuteen.

        Ps.
        Olen aika varma ettet käsitä mistä kirjoitin, jos niin on niin ei kannata vastata.

        Take care
        alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        jos katsotaan rehellisesti mikä erottaa uskova_1 mielestäsi niin terveellisen oppin ja minun uskoni toisistaan - niin se saa alkunsa siitä että uskommeko olevamme kuolemattomia erossa Jumalastamme vai emme. Kaikki muu eroavaisuus seuraa tätä - on riippuvaista tästä.

        Yritähän joskus kun saat aikaa lukea Raamattua siten että et muuttele sen tekstiä - että kuolema on juuri kuolema - niin ehkä huomaat että riippuen siitä oletko uskossasi kuolematon vain Jumalassa vai oletko JO kuolematon synneissäsi - myös erossa Jumalan tahdosta (Jumalan tahdosta, eli Jumalan täydellisyydestä). Kun Jumala varoitti ihmistä lähtemästä omille teilleen ja varoitti kuolemasta jos hän sen tekisi .. luehan joskus niin huomaat ehkä kuinka koko Raamatusta tulee yksi yhtenäinen ja itsessään sopusoinnussa oleva..

        Minä olen omasta puolestani täysin varma että ei kaikki elämä ole iankaikkista, että se elämä mikä ei ole iankaikkista tuhoutuu, mutta myös että Jumala on iankaikkinen elämä - tarkemmin - Jumala on ainoa iankaikkinen elämä koska Jumala on täydellinen elämä - ja iankaikkiseen elämään tarvitaan juuri täydellisyyttä. Kuinka montaa lajia täydellisyyttä voit ajatella olevan - eikö vain se mikä on täydellistä ole täydellistä ja loput ei ole ...

        Ei kenenkään tarvitse uskoa mihinkään mihin ei usko, mutta kun minä luen Raamattua se on yksi yhtenäinen kokonaisuus ja todella viisas kirja - siinä ei todellakaan ole mitään spiritistisatä hokkuspokkusta, vaan kaikessa tulee esiin Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus.

        Minulle Raamattu opettaa että jotta oikeudenmukasuus olisi täydellistä siihen kuuluu aina osana rakkaus. Minua ihmetyttää kaikki nämä ikuiseen piinaan uskovat jotka samaan aikaan puhuvat että se olisi välttämätöntä koska Jumalan oikeudenmukaisuus vaatii että syntistä rangaistaan ikuisesti ?

        Minulle sellainen väitös on pelkkää epäraamatullista höpötystä.
        Mutta usko sinä omaan kuolemattomuuteesi -- minä en tee - panen kaiken toivoni Jumalan kuolemattomuuteen.

        Ps.
        Olen aika varma ettet käsitä mistä kirjoitin, jos niin on niin ei kannata vastata.

        Take care
        alex

        >>>Minulle Raamattu opettaa että jotta oikeudenmukasuus olisi täydellistä siihen kuuluu aina osana rakkaus. Minua ihmetyttää kaikki nämä ikuiseen piinaan uskovat jotka samaan aikaan puhuvat että se olisi välttämätöntä koska Jumalan oikeudenmukaisuus vaatii että syntistä rangaistaan ikuisesti ? >>>

        Ensin;- Lopulliseen rangaistukseen ei liity koskaan rakkautta, vaan kipua ja kaikkea muuta sen muotoa.
        Toiseksi;- Jumalan oikeudenmukaisuus rangaistuksen muodossa on Jumalan oma asia ei meidän, eikä meidän ymmärrettävissä. Eikä meidän tarvi sellaisista tietää.
        (Onko posahdus tai pitempi?)
        Kolmanneksi;- Se mihin me voimme vaikuttaa omalta osaltamme löytyy näistä sanoista"
        Joh 3:16: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut..."
        Eipäs tässä sen kummempaa:)


      • AnttiVKantola
        Utulila kirjoitti:

        >>>Minulle Raamattu opettaa että jotta oikeudenmukasuus olisi täydellistä siihen kuuluu aina osana rakkaus. Minua ihmetyttää kaikki nämä ikuiseen piinaan uskovat jotka samaan aikaan puhuvat että se olisi välttämätöntä koska Jumalan oikeudenmukaisuus vaatii että syntistä rangaistaan ikuisesti ? >>>

        Ensin;- Lopulliseen rangaistukseen ei liity koskaan rakkautta, vaan kipua ja kaikkea muuta sen muotoa.
        Toiseksi;- Jumalan oikeudenmukaisuus rangaistuksen muodossa on Jumalan oma asia ei meidän, eikä meidän ymmärrettävissä. Eikä meidän tarvi sellaisista tietää.
        (Onko posahdus tai pitempi?)
        Kolmanneksi;- Se mihin me voimme vaikuttaa omalta osaltamme löytyy näistä sanoista"
        Joh 3:16: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut..."
        Eipäs tässä sen kummempaa:)

        Itse kiinnitin lisäksi erityistä huomiota tähän alexin heittoon:

        "jotta oikeudenmukaisuus olisi täydellistä siihen kuuluu aina osana rakkaus."

        Jotenkin kaikki raamatulliset totuudet heittävät kuperkeikkaa,
        kun ne törmäävät alexiin. Sillä onhan niin, että kun rakkaus on
        täydellistä niin se synnyttää mm. oikeudenmukaisuuden tajua.
        Oikeudenmukaisuus on vain yksi osa jumaluutta. Rakkaus itsessään on suurin.
        Sitten tulee usko ja uskon myötä toivo. Oikeamielisyyskin on suurempi kuin
        oikeudenmukaisuus. Lainvartijat saattavat jakaa oikeutta, mutta
        oikeamielisyys on ihmisen sisimmässä.

        Room. 13:9
        Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse",
        ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan:
        "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".


    • AnttiVKantola

      " uskova_1 ja alex-kasi .. mikä heitä heidän uskossaan erottaa? "

      Kyllä se niin on että vain uskovan usko on olemassa, Jeesukseen uskovan, sillä usko on Jeesuksen uskkoa.

      Ap. t. 3:16
      Jeesuksen nimi ja usko siihen antoi voimaa tälle miehelle, jonka te näette ja tunnette.
      Usko, jonka Jeesus antaa, on tehnyt tästä miehestä terveen, niin kuin te kaikki näette.
      [Ap. t. 4:10 | Mark. 5:34 ]

      Room. 1:10
      Alati rukoilen, että vihdoin saisin tulla teidän luoksenne, jos se on Jumalan tahto.
      [1. Tess. 3:10]
      11 Kaipaan päästä tapaamaan teitä, jotta voisin antaa teille jonkin hengellisen lahjan ja näin vahvistaa teitä, [Room. 15:29]
      12 tai paremminkin, jotta puolin ja toisin saisimme rohkaisua yhteisestä uskostamme.
      [Room. 15:32 | Tit. 1:4; Filem. 6]

      Kyllä alex olet pahasti karauttanut pöhelikköön kaksimielisine uskoinesi.
      Sillä "Usko, jonka Jeesus antaa" on ainoa usko joka on olemassa. Se ei ole oikeaa tai väärää,
      mutta se on ainoaa tosi uskoa jota on olemassa. Eikä sitä alexkaan puhalla sammuksiin, olemattomaksi,
      juolleeksi.

    • Rehellinen maan saa

      Antti kyselee uskooko alex kuolemattomuuteen Jumalassa.. vaikka on ollut palstalla vuosikaudet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2467
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      178
      1491
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1271
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1187
    5. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      99
      1169
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1092
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1065
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1037
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      1010
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      72
      931
    Aihe