Sano ettet tarkoita

Kauris-62

poimin tuon jäätyneen ruusun
ihoni pintaa sillä kosketan

ei hohka lämpö sen
ei kaunista se maljakkoanikaan

pois sen heitän
ja sydämeni painon mukana sen

miten koskee
miten viiltää
syksyn alastomuus
talven tulo ahdistaa

kuka suojaansa ottaisi
kuka lämmittäisi

sano ettet tarkoita
ettet rakasta

sano ettei se rakkautta ollutkaan

jos silmiini katsoen sen kertoa voit

10

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      koska ilman sitäkin jo runosi satuttaa
      lukijaa, kuinka paljon sitten sitä sydämen
      kantajaa !

      Upeus on, en voi muuta sanoa.

      • Kauris-62

        no minäpä kovasti kiitän linda sinua tästä palautteesta :)

        niin ihminen säilyis monelta murheelta jos ei koskaan kiintyisi
        keneenkään,ei uskoisi ja luottaisi ja jopa rakastaisi
        mutta olisiko se sitten elämää sekään... ilman ketään
        yksin aina vaan tätä maailmanmenoa katselisi

        kyllä tunteet satuttaa

        siitä tämänkertainen runo kertoi

        mukavaa perjantaita :)


    • dolan

      On se aika vuodesta että maa kuin luonto jäätyisi
      ja jos vielä tunteetkin kylmenee kuin koettaen
      että kuinka paljon ihminen kestää,jos sisäinenkin
      viima koettelee - olkoot runoa tai ei - mutta
      tunnelmana runoasi kohtaan.

      Ihailen sanojesi yhdistämistä runon tunnelmiin,
      joka saa ajatuksienvirran kiertämään kuin
      pohtimaan kirjoittajan sanomaa - tämä Sinussa
      monesti minua viehättää ja mukaansa ottaa.

      Toivotan Sinulle kuitenkin lämpimiä ja tuoreita
      ruusuja näihin pyhäpäiviin.

      • Kauris-62

        voi kiitos dolan sinulle,arvostan kommentointiasi !
        minä en osaa kirjoittaa mutta uskottelen itselleni niin
        siten en ihan vaivu synkimpään kaivoon

        ei näistä minun riveistä synny ikivihreitä legendoja
        mutta siitä viis,eläähän ne edes hetken täällä

        kiitos ja hyvää yötä ja kauniita unia :)


      • Kauris-62 kirjoitti:

        voi kiitos dolan sinulle,arvostan kommentointiasi !
        minä en osaa kirjoittaa mutta uskottelen itselleni niin
        siten en ihan vaivu synkimpään kaivoon

        ei näistä minun riveistä synny ikivihreitä legendoja
        mutta siitä viis,eläähän ne edes hetken täällä

        kiitos ja hyvää yötä ja kauniita unia :)

        Hyvä Runonystävä -

        Sinä osaat tavalla kirjoittaa joka ei kaikille
        ole selvää,sillä siinä asuu sanomia muutakin
        kuin vain "hellää kädestä pitämistä"tunnelmin,
        vaan sitä arkea jota ei niin helpolla luoda
        hyvällä tasolla.... tyylisi kuin tapasi tavoittaa
        ainakin minut syvyydellään - pinnan alle - ilman
        sitä naisellista puuterihuiskua...tulkkaathan
        oikein - Sanontani.

        Jokainen on omalla tavallaan legenda omista
        lähtökohdistaan eikä se suosio lukumäärältään
        - aina mitään niin todista - vaan oma tunneaitous
        sopivalla kerronnalla että tunnelmilla...olemalla
        oma itsensä !

        Todella Hyvä Ystävä - paikkasi on täällä !

        Hyvää Yötä kuin aamuakin toivotan.


      • Kauris-62
        dolan kirjoitti:

        Hyvä Runonystävä -

        Sinä osaat tavalla kirjoittaa joka ei kaikille
        ole selvää,sillä siinä asuu sanomia muutakin
        kuin vain "hellää kädestä pitämistä"tunnelmin,
        vaan sitä arkea jota ei niin helpolla luoda
        hyvällä tasolla.... tyylisi kuin tapasi tavoittaa
        ainakin minut syvyydellään - pinnan alle - ilman
        sitä naisellista puuterihuiskua...tulkkaathan
        oikein - Sanontani.

        Jokainen on omalla tavallaan legenda omista
        lähtökohdistaan eikä se suosio lukumäärältään
        - aina mitään niin todista - vaan oma tunneaitous
        sopivalla kerronnalla että tunnelmilla...olemalla
        oma itsensä !

        Todella Hyvä Ystävä - paikkasi on täällä !

        Hyvää Yötä kuin aamuakin toivotan.

        osaat todella asetella sanasi kauniisti
        kiitosta dolan ja ihanaa lauantaita sinne :)


    • Joskus se voi myös tuntua
      kaiken lopulta ?
      Vaikea laji,silti niin pidetty.

      Hyvin olet sanasi valinnut.
      Pidin lukemastani kovasti.

      Hyvää viikonloppua Sinulle. J

      • Kauris-62

        kiitoksia paljon sinulle
        ja mukavaa kaunista viikonvaihdetta :)


    • Kyllä, tämä satuttaa, koskettavilla sanoillaan.

      Jäätynyt kylmä ruusu
      tuntuu iholla pahalta
      eikä maljakkoakaan korista

      pois joutaa ruusu
      tuo kylmän kalpea
      mutta
      miten on...

      auttaako ahdistukseen
      poisto ruusun, kylmän hohtoisen?

      Ehkä rakkaus on kuitenkin, kaikesta huolimatta,
      siellä syvällä jään alla piilossa, kevättä odottamassa?

      Kyllä hän rakastaa, hän rakastaa sittenkin, otetaan optimistinen asenne, eikös vain?

      • Kauris-62

        hyvää iltaa diinaliin!
        ja kiitos positiivisesta palautteesta
        mukavaa kun käväisit


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe