540litrasen suodatusongelma

oh31448

moi! mulla on 540litranen akvaario. ongelma on akvaarion suodatus. eli nyt altaassa on eheim 2028 ja eheim sisäsuodatin 2252 powerline(joku sinnepäin). siltikin akvaario on samea ja pohjalla on likaa. suodattimet on asetettu vastaikkaisiin päätyihin. tarviiko lisätä toinen ulkosuodatin vai mikä avuksi?

kiitos

1

376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

sisäsuodatinta ei oikein voida laskea suodatus massaan mukaan tälläisessa näin suuressa akvaariossa, lähinnä roskan kerääjänä ja siinäkään se ei nähtävästi toimi lainkaan ;/ kyllä 500 litraseen toi pitäs riittää... normaalilla kalastolla???

Mulla oli aikanaan 355l akvassa kaksi vastaavaa PRO II sarjalaista, ne toimi siinä kyllä hyvin kun kalastona oli enimmillään kolmattakymmenettä kongontetraa useita monnilajeja etc...

Miksi sun akvas vesi on likasta;
      - akva on pahasti ylikansoitettu
      - suodattimen hienomassalevy (valkoinen) on aikansa elänyt, osta uusi vastaava, tarvike paketti maksanee reilun kympin
      - onko akva juuri perustettu tai hiekat uusittu, huonosti pesty hiekka samentaa akvaarion hetkeksi
      - onko sameus minkä väristä
      - myös heikkolaatuiset valaisimen putket vaikuttavat veden sävyyn, kuinka vanhatputket on, mikä valosävy niissä on, mitä lukee putkissa

... lues tuolta hoitosaitilta oi LUE ENSIN TÄMÄ JUTTU, vastaa kysymyksiin... tähän juttuusi perään
      -

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2687
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      200
      1968
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1716
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1441
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      32
      1176
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      76
      1111
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe