Joko mä en osaa katsoa oikein tai sitten mä en vaan jotenkin osaa ymmärtää tätä:
eka on Kt sit Mt ja sit Gt eikös? Miten sitten on mahdollista, että kansioni on 1,44 Gt mutta muisti 768 Mt? Eikös yksi Gt oo 1000 Mt?
Kertokaa nyt mikä toi logiikka nyt on näissä muisteissa ja tavuissa..
tavut: Kt, Mt, Gt
6
3067
Vastaukset
- 32
En jaksa alkaa itse selvittämään:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tavu_(tietotekniikka) - keksa1
Sinulla on koneessa ilmeisesti 768MT keskusmuistia eli mihin käyttöjärjestelmäsi lataa ohjelmat ja missä pidetään ohjelmien käsittelemää tietoa. Tämä RAM-muisti tyhjenee aina kun sammutat koneen ja tämä voi loppua kesken, jos käytät raskaita ohjelmia.
Toinen muistityyppi on sitten tämä massamuisti esimerkiksi levyasemasi. Siellä taas on kaikki mikä pitää säilyä vaikka kone sammutetaan eli windows, ohjelmat, kuvat jne. Tämä on hidasta ja halpaa muistia ja siksi sitä on yleensä paljon.
Keskusmuisti on nopeaa ja kallista.
768MT keskusmuisti saattaa loppua äkkiä kesken ja sitten alkaa levyasemat ruksuttamaan ja kaikki toimii hitaasti. Tämä johtuu siitä että wintoosa alkaa käyttämään levyasemaa keskusmuistin jatkeena. Tämä on sitten aika hidasta.- löpön...
"Keskusmuisti on nopeaa ja kallista" nopeaahan se voi olla muttei sentään nykyään kallista, 50€ saa sen mikä 32 bit käyttikselle riittää loppuiäksi, samaa ei voi sanoa kiintolevyistä.
- keksa1
löpön... kirjoitti:
"Keskusmuisti on nopeaa ja kallista" nopeaahan se voi olla muttei sentään nykyään kallista, 50€ saa sen mikä 32 bit käyttikselle riittää loppuiäksi, samaa ei voi sanoa kiintolevyistä.
on se jos vertaa samaan määrään sitä kiintolevyä. Kaikki on suhteellista. Se voi se 50€ olla esimerkiksi aika iso raha jos olet 10v
- halpaa tai kallista
löpön... kirjoitti:
"Keskusmuisti on nopeaa ja kallista".
On se, verrattuna levymuistiin.
Koetas ostaa Terainen keskumuixti, levymuistina sen saa alle satasen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei763466Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071782- 1061092
- 991065
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735