Ilmeisesti voimakas hapetus lisää levien kasvua?
Aikaisemmin akvaatiossani ei ollut sen suurempaa leväongelmaa, mutta kasvit näytittävät hieman nuukahtaneilta, joten aloin käyttämään seran day dropseja (päivittäinen lannoite) ja muutamana yönä laitoin ilmakiven hurisemaan veden kierron ja hapen (kasvit käyttävät sitä kaiketi yhteyttämiseen pimeällä) takia. Lopputuloksena akvaarioon ilmestyi jos jonkinlaista levää alkaen vihertävistä laikuista suurempien kasvien lehdillä ja hiusmaisista valkoisista levistä afrikansaniaisella.
Hoitona leväongelmaan lopetin ilmastuksen, vähensin valoista aikaa (nyt joku 10 tuntia) ja laitoin akvaarioon nipullisen karvalehteä. Noinkohan tuo auttaisi?
Hapetus ja levä
4
754
Vastaukset 4
- been there
Eli levät levähti. Pesin levän pois, pimensin akvaa, vaihdoin vettä, tuskailin ja revin hiuksia. Sitten löysin nestemäisen hiilen ja elämä muuttui taas niin helpoksi.
- fish KING
alle 7 pH on hallaa leväkasvulle, levät eivät siis esiinny alle 7 pHssa vedessä
- fish KING
oisiko äkillinen ravinteiden annosmäärän lisäys antanut pontta levänkasvulle ;) kaikki mitä kasvit eivät pysty käyttämään menee leväitiöiden ravitsemiseen
- tulipyrstö
Jos kasvit ei kasva, ei saa heti alkaa lannoittamaan "täysillä".
Kasvit ei ole kuin janoinen ihminen, kun antaa vettä juodakseen, jano lähtee. Ei
Heikosti kasvavat kasvit ei pysty heti käyttämään paljoakaan ravinnetta. Aloitetaan lannoitus pienellä määrällä ja kun kasvit piristyy, lisätään vähän annosta ja tarkkaillaan kasvien viihtyvyyttä. Aina mieluummin pikkasen liian vähän kun liian paljon. Kasveja ei saa väkisin kasvamaan lannoittamalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1051294Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91797Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35691- 47667
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja123573Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat30541Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32516Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö183500Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!
Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi23497Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔31487