proviisori+merkonomi?

miss-lonely

Olen siis koulutukseltani proviisori (farmasian alan maisteri) ja olen huomannut, että kun hakee työtä lääkefirmoista, pitäisi olla jotain kaupallista osaamista. Olisiko todella urpo idea suorittaa merkonomin tutkinto iltaopiskeluna kokopäivätyön ohella?

Auttakaa te fiksummat, kun itse tajuan vaan lääkealasta...vai olisiko sopivaa apua löydettävissä kauppiksesta?

t.mietteliäs

6

1521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nobo

      No nyt heitän kyllä aikamoista mutua, mutta kun otetaan huomioon, että jopa (laiskasti koulunkäynnistä innostuneet) tradenomit ovat Prisman kassoilla viemässä merkonomien paikkoja, niin aika heikosti varmaan toisen asteen koulutus tekee vaikutusta työnantajiin.

      Millaista kaupallista osaamista pitää olla? Kirjanpidon laatimista tai jotain muuta hallintosettiä, vai myyntitaitoja? Ota selvää, mitä tarkalleen ottaen vaaditaan, ja tee sitten asialle jotain. Kauppikseen jos lähdet pyrkimään, niin saman tien KTM:ksi ja muihin hommiin kuin lääkealalle. Kandeja ei käsittääkseni kovin paljoa palkata, vaan tradenomit käytännön osaajina vievät KTK:den paikkoja suurella prosentilla.

      Luulisin, että sun pitäisi parantaa myyjäntaitoja. Ihme työpaikka saa olla, jos pomot opettamatta olettavat, että proviisorin pitäisi osata firman hallinnon hommia.

    • avulias aatu

      Hanki ennemmin kauppatieteiden kandin/maisterin paperit. Niiden avulla parannat myös mahdollisuuksia apteekkarin paikkaan. Merkonomin tutkintoa ei lasketa hyväksesi juuri missään, unohda se. Tradenomin papruilla voisit tietysti saada enemmän käytännön osaamista, mutta AMK-opinnot nimenomaan vaativat varmaan tunneilla läsnäoloa? KTK/KTM-tutkinnon saat helposti jostain markkinoinnista yms. minimiläsnäoloilla.

      • avulias aatu

        Niin ja älä unohda MBA-tutkintoja! Ne ovat epävirallisia, mutta ainakin Aallon, Turun yliopiston ym. arvostetuimpian kautta saatuina työelämässä arvostettuja. Ne on nimenomaan tarkoitettu työelämän ohessa suoritettaviksi.


    • --------------------

      Ei ole ollenkaan pöllö idea opiskella lisää!

      Erilaisia vaihtoehtoja on monta, ainakin
      ktk/ktm
      tradenomi
      MBA-tutkinto
      Johtamisen erikoisammattitutkinto (JET)
      opintoja avoimessa yliopistossa

      Näitä sitten voi vaihtelevasti suorittaa ilta- tai etäopiskeluina.

      • Eiss.

        Meinaatteko ihan aikuisten oikeesti, että farmaseutin pitäis opiskella tradenomiksi/ktmksi, jotta pääsee apteekin kassalle? Jotain tolkkua noihin posteihin!


      • törpse
        Eiss. kirjoitti:

        Meinaatteko ihan aikuisten oikeesti, että farmaseutin pitäis opiskella tradenomiksi/ktmksi, jotta pääsee apteekin kassalle? Jotain tolkkua noihin posteihin!

        Proviisori ei ole farmaseutti, ja kuten ketjun aloittaja sanoi: hän hakee töitä lääkefirmoista. Jotain tolkkua omaan postauksees Eiss.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe