proviisori+merkonomi?

miss-lonely

Olen siis koulutukseltani proviisori (farmasian alan maisteri) ja olen huomannut, että kun hakee työtä lääkefirmoista, pitäisi olla jotain kaupallista osaamista. Olisiko todella urpo idea suorittaa merkonomin tutkinto iltaopiskeluna kokopäivätyön ohella?

Auttakaa te fiksummat, kun itse tajuan vaan lääkealasta...vai olisiko sopivaa apua löydettävissä kauppiksesta?

t.mietteliäs

6

1521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nobo

      No nyt heitän kyllä aikamoista mutua, mutta kun otetaan huomioon, että jopa (laiskasti koulunkäynnistä innostuneet) tradenomit ovat Prisman kassoilla viemässä merkonomien paikkoja, niin aika heikosti varmaan toisen asteen koulutus tekee vaikutusta työnantajiin.

      Millaista kaupallista osaamista pitää olla? Kirjanpidon laatimista tai jotain muuta hallintosettiä, vai myyntitaitoja? Ota selvää, mitä tarkalleen ottaen vaaditaan, ja tee sitten asialle jotain. Kauppikseen jos lähdet pyrkimään, niin saman tien KTM:ksi ja muihin hommiin kuin lääkealalle. Kandeja ei käsittääkseni kovin paljoa palkata, vaan tradenomit käytännön osaajina vievät KTK:den paikkoja suurella prosentilla.

      Luulisin, että sun pitäisi parantaa myyjäntaitoja. Ihme työpaikka saa olla, jos pomot opettamatta olettavat, että proviisorin pitäisi osata firman hallinnon hommia.

    • avulias aatu

      Hanki ennemmin kauppatieteiden kandin/maisterin paperit. Niiden avulla parannat myös mahdollisuuksia apteekkarin paikkaan. Merkonomin tutkintoa ei lasketa hyväksesi juuri missään, unohda se. Tradenomin papruilla voisit tietysti saada enemmän käytännön osaamista, mutta AMK-opinnot nimenomaan vaativat varmaan tunneilla läsnäoloa? KTK/KTM-tutkinnon saat helposti jostain markkinoinnista yms. minimiläsnäoloilla.

      • avulias aatu