Oikeesti mää ole huano,
näis teatteriasiois.
Mää käy nii kovi harvo.
Mää ole ollu sitä miält,
et se o tairet lukutairottomil.
Ko kaikki ei lue mittää.
Parempi hee o kattoo näytelmä
ko lukkee kirja mist se o tehty.
Kaikki siit hyätyy, teatteri varsinki.
Mut tännää mää meni sin,
ko se oli kutsuviarasnäytäntö.
Oli kai vähä pakkoki.
Siäl oli paljo vanhoi tuttui,;
orotttaes mää juteli mone kans,
kaikkii e eres kerinny tervehtii.
Mut siin ja väliajal määki ymmärsi,
teatteri suure merkitykse:
Vanhat tutut voi tavat toisiis.
Ja naisil kai seki o tärkeet,
et voi pan pääl parhaas
ja essiintyy suurel yleisöl.
Vaik estaari vääräl pualel.
Teatteris
6
203
Vastaukset
piristys oli tämä runosi=)
- tee.
vähän semmoinen oli kyllä tarkoituskin, vaikka toiselta puolen vähän pelkäsin teatterinystävien reaktiota, kun näyttämötaiteelle ei anneta sille kuuluvaa arvoa. Tosin löysin sille kyllä myös uusia, ulkotaiteeellisia merkityksiä, jotka nekin voivat olla tärkeitä.
- moll
kiitos piristyksestä,
pienestä ja veikeästä kulttuurin osasta
ja murrerikkaudestasi.
Hyvää Pyhäinpäivää toivotan myös.- tee.
Olen huojentunut! Pelkäsin näet, että saan kulttuuri-ihmiset silmilleni tästä "teatteriarvostelusta". No sehän jäi kokonaan käsittelyn ulkopuolelle. Parempi niin.
Hyvää pyhäinpäivää sinullekin!
- Zakuskat
Täs mun miälest yhristyy aik mont tsydeemii, varsikii tuo pukeutumine, jost iteki tuol ehi mainita, et jot aik vaikheeta.
Miust naiste kandee mennä teatterii ko mänisivät keittiöösä. Miul o kato avokeittiö olkkarissa.
- oi ihanat esiintyjät -
(kivakiva-hymiö)- tee.
Olen otettu siitä, että tykkäsit. Kuten olen tainnut jo mainita, arvostan sinua kirjoittajana. Vaikka tyylimme vähän poikkeavatkin, mitä siitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a505859Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,444382Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�1484049Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K913650Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii712879Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1062517Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut421986Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan561836Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii2381706Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä341482