Onhan se.
Kirjamesuilla valittiin 'lämpimämpi', ihan hauskastihan se rimmaa.
Mitä sinä ehdottaisit?
Hauskin sana suomen kielessä?
18
357
Vastaukset
- äetin ex poeka
Riippuu alueista, eli on murrejuttu. Savolaisille nätein sana on äeti.
- eli ilman loppu-i:tä
Johtunee siitä hartausseuroissa kuulemastani keskustelusta:
- Äet, onko pappi ihminen?
- Shh, hiljaa, on se!
---
- Äet, onko papilla häntä?
- Shhh, -- ei sillä ole!
---
(Saatoin kuulla väärinkin.) - ä.e.p
eli ilman loppu-i:tä kirjoitti:
Johtunee siitä hartausseuroissa kuulemastani keskustelusta:
- Äet, onko pappi ihminen?
- Shh, hiljaa, on se!
---
- Äet, onko papilla häntä?
- Shhh, -- ei sillä ole!
---
(Saatoin kuulla väärinkin.)Varmaan noin'ikään. Laps ja silleen.
- Mämmini
vaan kun ei kukko käskemällä laula. Eli mistä niitä nyt tähän muistaa, ne tulevat ja menevät, maistellaan niitä hetki ja nauretaan, sitten - putzweg!
No joitain tässä kehittelen:
härveli (täällä veli)
päästäinen (pääs' täi...)
pömpöttää
löhötä
hytkyvä
ryysättäväksi
pyytämättä
äännekkäämmästiköhän
määräävämmästi
lämpimämmästi
mämmimme- Mälläri
"siinä sitä jotakin oo-o-oon!"
Mällistyttää ite kunkin! - hih hii
Mälläri kirjoitti:
Mällistyttää ite kunkin!Mimmosii
kummosii
tommosii - painovirhe-
Mälläri kirjoitti:
Mällistyttää ite kunkin!paholainen kai...
- Mälläri
painovirhe- kirjoitti:
paholainen kai...
korjauksen.
Ei tunnu kirjakerron käsitykset kovin runsailta
Kansan parista kuulut sanat ovat varmaan parhaita, lämpimimpiä. Murteista löytyy!
Hauskana turkulaisten kysymyksenä pidetään: Onk mulkukka soittanu? Onko minulle kukaan soittanut?
Aamulla yritin toivottaa LUTUISTA lauantaita mutta unohdin klikata LÄHETÄ. Eikö ole lämmin toivotus.
Miten olisi sana sipistä?
Äiti ja lapsi kun tulivat kirkosta, kysyi lapsi: Mitä se pappi siitä Pyhästä Hengestä sipisi?- masentavin
Silti: HYVÄÄ ja hauskaa marraskuuta, onnea PYRYlle!
- joopapoooo
masentavin kirjoitti:
Silti: HYVÄÄ ja hauskaa marraskuuta, onnea PYRYlle!
alä rääkkää sitä....kääkkä
en mä rääkkääkkäää joopapoooo kirjoitti:
alä rääkkää sitä....kääkkä
en mä rääkkääkkäää"Vielä hehkuvat silmät ja lamppu
vielä heilahtaa herkästi pamppu
Lahjomaton Nessinen
iso viha konnien -Elias Nessinen.
(Juha Vainion nessisestä)
- tuulivei
Sulosuu
- capt. cöpenick
Minusta 'kupsahtaa' verbi on kyllä hieno suomalaisugrilainen ilmaisu. Se on moniselitteinen. Tai on ja on. Liukkaalla kelillä voi pyllähtää.
Joku voi suuttua tupsahtaa. Mut että kupsahtaa. Aion ehdottaa EU-direktoraateille, että mikä se sana onkaan kun varmistetaan joku asia kansalliseksi ilmaukseksi. - *Kukkahame*
capt. cöpenick kirjoitti:
Minusta 'kupsahtaa' verbi on kyllä hieno suomalaisugrilainen ilmaisu. Se on moniselitteinen. Tai on ja on. Liukkaalla kelillä voi pyllähtää.
Joku voi suuttua tupsahtaa. Mut että kupsahtaa. Aion ehdottaa EU-direktoraateille, että mikä se sana onkaan kun varmistetaan joku asia kansalliseksi ilmaukseksi.Sallassa käydessä törmäsin baariin, sen nimi on
ÄTERITSIPUTERITSIPUOLILAUTATSI BAARI, minusta se on huippuhieno! - capt. cöpenick
*Kukkahame* kirjoitti:
Sallassa käydessä törmäsin baariin, sen nimi on
ÄTERITSIPUTERITSIPUOLILAUTATSI BAARI, minusta se on huippuhieno!No jo on nimi, mie sanon. Lapissa on paikan nimetkin kokonaan eri. Ehkä inuiitit tai aboriginaalit voisivat yltää samaan tolle anniskelupaikalle vielä omaleimaisemman nimen?
- *Kukkahame*
capt. cöpenick kirjoitti:
No jo on nimi, mie sanon. Lapissa on paikan nimetkin kokonaan eri. Ehkä inuiitit tai aboriginaalit voisivat yltää samaan tolle anniskelupaikalle vielä omaleimaisemman nimen?
Sillä on sellainen tarina. rekisteröidessä liikeyritystä ei saa olla samaa samaa nimeä joka jo on toiminnassa ja muutama kirjan pitää olla eroa, tämä mies oli 4 tai 5 kertaa tarjonut jotain nimeä ja paperit oli tullut takaisin.
Siinä lähellä on joku suo jonka nimi on Äteeritsiputeritsi, ja tuon lopun hän oli riimitellyt ;-DD, tällaisen tarinan hän kertoi, mielenkiintoinen kirkonkylä muutenkin! *Kukkahame* kirjoitti:
Sillä on sellainen tarina. rekisteröidessä liikeyritystä ei saa olla samaa samaa nimeä joka jo on toiminnassa ja muutama kirjan pitää olla eroa, tämä mies oli 4 tai 5 kertaa tarjonut jotain nimeä ja paperit oli tullut takaisin.
Siinä lähellä on joku suo jonka nimi on Äteeritsiputeritsi, ja tuon lopun hän oli riimitellyt ;-DD, tällaisen tarinan hän kertoi, mielenkiintoinen kirkonkylä muutenkin!valittiin äänestyksellä aikoinaan "hääyöaie", jossa on kuusi eri vokaalia, yksi kahteen kertaan
ja vain yksi konsonantti.
Sointuuhan se kauniisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823706Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1061102
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165855- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g60776Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745