Sony KDL-40W5500 kysymyksiä

Uuuurbaaan

1. Sony KDL-40W5500K ja Sony KDL-40W5500E, mitä eroa televisioilla on, jos tyyppinumeron perässä on K tai E?

2. Onko television teksti-tv:ssä alasivujen selausta?

3. Kuinka hyvin tämä soveltuu olohuone-PC:n näytöksi? Tarkoitus olisi katsella leffoja, surffailla netissä ja käyttää toimisto-ohjelmia.

4. Onko parempia vaihtoehtoja alle 1000 euron hintaluokassa?

9

2181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omistaja...

1) Käytännössä ei mitään, nuo kirjaimet on Sonyn "maakoodeja", mukana tulevat manuaalit taitavat olla eri kielillä eri merkinnöillä varustetuissa laitteissa. Tekniikaltaan siis ihan samaa rautaa.

2) On

3) Oikein hyvin, ainakin omien kokemusten perusteella.

4) Makuasia, minusta ei :)

• Uuuurbaaan

Kiitos vastauksistasi!

• sonyisti

• AVWizard
        sonyisti kirjoitti:

on näemmä TM:n uudessa vertailussa. Aika tasainen kisa: http://www.tekniikanmaailma.fi/kuva-ja-aani/vertailut/tm-vertailu-4042-tuumaiset-full-hd-televisiot

Oli kyllä. Ja vaikka minun suosittelemat merkit keräsivätkin eniten pistaitä, niin ei voi parhaalla tahdollakaan puhua mistään erikoisesta testivoitosta. Hyvä vaan että muutkin valmistajat ovat vähitellen oppineet valmistamaan parempia laitteita. Tosin philipsiä en kyllä antaisi kenenkään ostaa edelleenkään, koska eivät ne ole vieläkään osanneet kehittää esimerkiksi sitä yhtä tv-katselun kannalta tärkeää seikkaa, eli kuvasuhdeautomatiikkaa. Tuntuu olevan melkoisen vaikeaa. Lisäksi moitteita tuli liiketoistosta, mikä myöskin lasketaan melko olennaisiin ominaisuuksiin. Mutta yhteenvetona voisi kaikesta huolimatta mainita, että nykyään tavallisenkin tallaajan on vaikea mennä valinnassaan täysin metsään lähtiessään tv-kaupoille! Se on hyvä asia jos mikä.

• asentaja.
        AVWizard kirjoitti:

Oli kyllä. Ja vaikka minun suosittelemat merkit keräsivätkin eniten pistaitä, niin ei voi parhaalla tahdollakaan puhua mistään erikoisesta testivoitosta. Hyvä vaan että muutkin valmistajat ovat vähitellen oppineet valmistamaan parempia laitteita. Tosin philipsiä en kyllä antaisi kenenkään ostaa edelleenkään, koska eivät ne ole vieläkään osanneet kehittää esimerkiksi sitä yhtä tv-katselun kannalta tärkeää seikkaa, eli kuvasuhdeautomatiikkaa. Tuntuu olevan melkoisen vaikeaa. Lisäksi moitteita tuli liiketoistosta, mikä myöskin lasketaan melko olennaisiin ominaisuuksiin. Mutta yhteenvetona voisi kaikesta huolimatta mainita, että nykyään tavallisenkin tallaajan on vaikea mennä valinnassaan täysin metsään lähtiessään tv-kaupoille! Se on hyvä asia jos mikä.

Odotan televisiota jolla pystyn katsomaan antenniverkonteräväpiirtolähetyksiä. Valmistus on alkanut kuulemma. DNA sai verkkovastuun,siis molemmat.

• leipäkoneleipä

Noniin, mulla ollu ko. telkku vuoden alusta lähtien ja hyvin on toiminu. HD-kuva tietokoneelta tulee mallikkaasti ja näyttää tosi hyvälle. SD-kuva on aika heikkoja vielä tosin katsottavaa, mutta potentiaalia televisiossa on tulevaisuuteen, kun HD-kanavat yleistyvät. Nelosen feikki HD-kanavakin on melko paskaa vaikka voittaakin normi SD:n mennen tullen. Motion flow on kai ihan hyvä olla mutta esim jääkiekon ja jalkapallon katsominen on suoritettava melko kaukaa että kuvasta saa selvää..

Ääniasetuksiin en ole paljoa tutustunut, sillä kuuntelen äänet vahvistimen kautta paremmilla vehkeillä. Kohtuulliselta television omat kaiuttimet kuitenkin vaikuttivat pikaisen tutustumisen perusteella.

Minulla on käytössä erillinen tallentava digiboxi ja se on huippu. Siksi ei ole paljonkaan kokemusta television omasta vastaavasta. Sen mitä olen kokeillut, niin mieleen on jäänyt että kanavasurffailu on hieman hidasta. Joskus katselen nelpsen HD kanavaa, mutta en useinkaan jaksa vaivautua vaihtamaan vanhasta digiboksistani television digivirittimelle, kun ei ero ole niin huomattava.

Pimeässä huoneessa television kuvassa mustalla alueella reunoilla ja eteenkin kulmissa on huomattavaa valovuotoa/cloudingia mikä nyt onkaan oikea termi. Häiritsee hieman, mutta aika vähäistä on, mitä olen muita vastaavia nähnyt.

Käytän töllöä usein nettisurffaamiseen ja tietokonepelaamiseen. Toimii hyvin ja kuva on tarkka. Pleikkaria en omista, mutta tietokoneen kanssa symbioosi toimii hyvin. Koneessa tietty täytyy olla tarpeeksi potkua, että jaksaa muodostaa kuvan televisioon.

Maksoin omastani 1250 e tammi-helmikuussa 2009, eli hinnat on tulleet alas, mutta nyt jäänyt junnaamaan paikalleen. Joulun jälkeen/aikaan tulee taas joku uudempi vastaava malli jonka hinta lähtee nopeaan laskuun. Tämän edeltäjä on 40W4500 jossa myös 100 Hz tekniikka. Lisänä nykyisessä on jotain liitäntöjä ja bravia 2 ja jotain pikkusälää. Silti hinta oli paljon korkeampi, jotan kannattaa aina ottaa vanha malli huomioon ostopäätöstä tehtäessä. Usein muutokset on minimaalisia ja hyödyt sellaisia joilla ei tee mitään. Minullekkin olisi käynyt vanha malli aivan hyvin ja tämä malli jäädessään vanhaksi tulee varmasti olemaan pitkään sijoitus tulevaisuuteen. Hyvä HD-kuva ja HD-digiviritin antenni- ja kaapliverkkoihin.

Yleisarvosana 9/10
      SD-kuva 7/10
      HD-kuva 10/10

• tiestikös

ei oo automaattisesti 5 % bonus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33