Typerä pinnallinen yhteiskunta

kulkurin matka---}

eipä tuo työelämä hirveästin itseäni liikuta, hikinen ammattikoulu jäi käymättä
ja nyt yhteiskunta ei anna työtä, en enää viitsi kuluttaa aikaani työn kerjäämiseen kun
eivät sitä kuitenkaan kiusallakaan anna, eipä taida olla enään hirveästin työkykyäkään jäljellä,
vuosia olen viettänyt hyvää ja kiehtovaa boheemielämää, nykynuorista 99 prosenttia on pinnallisia
pienen sielun omistavia luusereita, elävät sitä pinnallista arkea eivätkä arvosta mitään muuta kuin
rahaa ja yhteiskunnallista menestystä, itse en tuohon kastiin onneksi kuulu enkä usko että
koskaan enään tulen kuulumaan, olen käynyt vuosien varrella kovan elämänkoulun ja voin sanoa
että tiedän elämästä enemmän kuin useimmat ikäiseni, tulen syrjäytymään yhteiskunnasta, mitä sitten?
elämä yhteiskunnan ulkopuolella on huomattavastin kiehtovampaa kun jokapäiväinen työpaikalla esittäminen
ja niska limassa raataminen, on aivan naurettavaa tuollainen elämä, tiedän että tulevaisuudessa parisuhteen
löytäminen tulee olemaan minulle hyvin vaikeaa, johtuen erittäin erikoisesta luonteestani mutta en lannistu, en ikinä !

15

758

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin totta

Itselläni aika samanlaiset fiilikset koko tätä nyky-yhteiskuntaa kohtaan. Olen käynyt tosin sen hikisen ammattikoulun, mutta työtä et saa silti. Pitäisi olla monta vuotta työkokemusta jo valmiiksi (vaikka olet vasta koulusta päässyt ja armeijan suorittanut), sekä robotti joka osaa kaiken ja tekee kaiken nälkäpalkalla. Vitun hienoa...

• kulkurin matka...}

kannata tuo työnteko yhtään, miksi tuhlata elämänsä työhön...?
        meillä on vain yksi elämä se kannattaa käyttää omilla ehdoilla ei yhteiskunnan.
        Itse en asuntolainaa ja perhettä myöskään tarvitse.

• Rosvousko?
        kulkurin matka...} kirjoitti:

kannata tuo työnteko yhtään, miksi tuhlata elämänsä työhön...?
        meillä on vain yksi elämä se kannattaa käyttää omilla ehdoilla ei yhteiskunnan.
        Itse en asuntolainaa ja perhettä myöskään tarvitse.

Vaikka sinulla olis loppututkinto, joutuisit koko ajan elämään lopputilin pelko perseessä. Ihmiskunta elää olemassaolonsa kalkkiviivoilla. Syyskuun lopussa oli ihmiskunta käyttänyt tämän vuoden maapallon tuoton. Tunnemme sen alitajunnassamme. Siitä johtuu myös hyvin toimeentulevien kähmintä ja rötöstely.

• 1987
        Rosvousko? kirjoitti:

Vaikka sinulla olis loppututkinto, joutuisit koko ajan elämään lopputilin pelko perseessä. Ihmiskunta elää olemassaolonsa kalkkiviivoilla. Syyskuun lopussa oli ihmiskunta käyttänyt tämän vuoden maapallon tuoton. Tunnemme sen alitajunnassamme. Siitä johtuu myös hyvin toimeentulevien kähmintä ja rötöstely.

Käsittämätöntä lapsellista selostusta. Kun te armollisesti päätätte elää sitä teidän boheemia elämää ja työnteko on niin turhaa, niin saanen kysyä että kuka teidän elämisenne kustantaa? Metsänpeikot kenties tipauttelee rahaa ja ruokaa teille puusta?

Yhteiskunnan palvelut maksetaan verorahoilla ja mistä ne verorahat kenties tulee? Työnteosta!

Oletan että kun noin kovasti olette työtä vastaan, ette myöskään nosta toimeentulotukea, työttömyysrahaa, ette käytä terveydenhoitopalveluja, ettekä maksata elämistänne työssäkäyvillä vanhemmillanne? Elätätte itsenne tietysti omavaraistaloudella ja hoidatte luonnosta saamillanne lääkkeillä kaikki terveysongelmanne?

• Kulkurin matka---)
        1987 kirjoitti:

Käsittämätöntä lapsellista selostusta. Kun te armollisesti päätätte elää sitä teidän boheemia elämää ja työnteko on niin turhaa, niin saanen kysyä että kuka teidän elämisenne kustantaa? Metsänpeikot kenties tipauttelee rahaa ja ruokaa teille puusta?

Yhteiskunnan palvelut maksetaan verorahoilla ja mistä ne verorahat kenties tulee? Työnteosta!

Oletan että kun noin kovasti olette työtä vastaan, ette myöskään nosta toimeentulotukea, työttömyysrahaa, ette käytä terveydenhoitopalveluja, ettekä maksata elämistänne työssäkäyvillä vanhemmillanne? Elätätte itsenne tietysti omavaraistaloudella ja hoidatte luonnosta saamillanne lääkkeillä kaikki terveysongelmanne?

Tosiasia on että jos et ole systeemin kasvattama niinkuin minä,
        et voi myöskään saada työtä jolla elätät itsesi, kyllä minä ainakin pyrin elämään
        onnellista elämää vaikka tuilla elänkin, nuorena syrjäytyminen tarkoittaa nykypäivänä sitä
        että tulet elämään koko elämäsi ns syrjäytyneenä, ihminen joka ei ole syrjäytymistä kokenut
        ei kykene ymmärtämään mitä se on.

• 1987
        Kulkurin matka---) kirjoitti:

Tosiasia on että jos et ole systeemin kasvattama niinkuin minä,
        et voi myöskään saada työtä jolla elätät itsesi, kyllä minä ainakin pyrin elämään
        onnellista elämää vaikka tuilla elänkin, nuorena syrjäytyminen tarkoittaa nykypäivänä sitä
        että tulet elämään koko elämäsi ns syrjäytyneenä, ihminen joka ei ole syrjäytymistä kokenut
        ei kykene ymmärtämään mitä se on.

No olisi kiva tietää kuinka nuorena syrjäytymistä tarkoitat?
        Mieheni oli jatkuva tuttu poliisin kanssa, työtön, tukien nostaja, nautti alkoholia ja rellesti... Ensimmäisen kerran töihin hän meni vasta 27-vuotiaana (ei siis aiemmin edes kesätyötä). Ilman koulutusta. Hanttihommia, ympäri Suomen. Mutta turvattu elanto, ja hieman säännöllisyyttä elämään. Ja kaikilta jotka hänet tunsi, sain kuulla että tuskin hän koskaan työllistyy, tai itseään tulee elättämään.

Kaikesta ei voi syyttää yhteiskuntaa. Toki siinä on paljon mätää, mutta tuollasella asenteella että ei koskaan tule työtä saamaan, niin ei sitä sitten varmaan saakaan. Tuskin kukaan tulee kotoa hakemaan ja tarjoamaan hyväpalkkaista siistiä työtä, säännöllisellä työajalla.

Enkä epäile etteikö voi elää onnellista elämää tukien varassa, mutta pointti onkin se että mielestäni on väärin asennoitua niin että huoletta heittäytyy tukien varaan, eikä edes yritä työllistyä ja elättää itse itseään. Pointti on se että kun sinä tuudittaudut ajatukseen että et ikinä tule saamaan töitä kun olet niin syrjäytynyt, niin jotkut raatavat niska limassa elättääkseen itsensä ja perheensä, ja siinä sivussa sinutkin.

En halua kirjoituksellani saada ihmisiä luulemaan että vastusta toimeentulotukia, tai että pidän kaikkia työttömiä lusmuilijoina, mutta sitä en sulata että ei edes yritetä päästä töihin. Tai että ajatellaan työnteon olevan turhaa kuten nuo aiemmat kirjoitukset antavat ymmärtää!

• kulkurin matka---]
        1987 kirjoitti:

No olisi kiva tietää kuinka nuorena syrjäytymistä tarkoitat?
        Mieheni oli jatkuva tuttu poliisin kanssa, työtön, tukien nostaja, nautti alkoholia ja rellesti... Ensimmäisen kerran töihin hän meni vasta 27-vuotiaana (ei siis aiemmin edes kesätyötä). Ilman koulutusta. Hanttihommia, ympäri Suomen. Mutta turvattu elanto, ja hieman säännöllisyyttä elämään. Ja kaikilta jotka hänet tunsi, sain kuulla että tuskin hän koskaan työllistyy, tai itseään tulee elättämään.

Kaikesta ei voi syyttää yhteiskuntaa. Toki siinä on paljon mätää, mutta tuollasella asenteella että ei koskaan tule työtä saamaan, niin ei sitä sitten varmaan saakaan. Tuskin kukaan tulee kotoa hakemaan ja tarjoamaan hyväpalkkaista siistiä työtä, säännöllisellä työajalla.

Enkä epäile etteikö voi elää onnellista elämää tukien varassa, mutta pointti onkin se että mielestäni on väärin asennoitua niin että huoletta heittäytyy tukien varaan, eikä edes yritä työllistyä ja elättää itse itseään. Pointti on se että kun sinä tuudittaudut ajatukseen että et ikinä tule saamaan töitä kun olet niin syrjäytynyt, niin jotkut raatavat niska limassa elättääkseen itsensä ja perheensä, ja siinä sivussa sinutkin.

En halua kirjoituksellani saada ihmisiä luulemaan että vastusta toimeentulotukia, tai että pidän kaikkia työttömiä lusmuilijoina, mutta sitä en sulata että ei edes yritetä päästä töihin. Tai että ajatellaan työnteon olevan turhaa kuten nuo aiemmat kirjoitukset antavat ymmärtää!

olen ollut syrjäytymiskierteessä 15 vuotta, takana monenlaista
        syrjäytymistä, mm kouluelämässä ja nyt 7 vuotta yhteiskunnasta, takana myös
        rötöstelyä ja olen poliisin vanha tuttu, olen myös hakenut työtä ja voin sanoa että
        mua ei työhön huolita, eikä todellisuudessa ole välttämättä vuosien työttömyyden ja ongelmien jälkeen
        enään edes työkykyä jäljellä. Tulevaisuus näyttää synkältä vaikka positiivisestin yrittäisi
        ajatella.

• 1987
        kulkurin matka---] kirjoitti:

olen ollut syrjäytymiskierteessä 15 vuotta, takana monenlaista
        syrjäytymistä, mm kouluelämässä ja nyt 7 vuotta yhteiskunnasta, takana myös
        rötöstelyä ja olen poliisin vanha tuttu, olen myös hakenut työtä ja voin sanoa että
        mua ei työhön huolita, eikä todellisuudessa ole välttämättä vuosien työttömyyden ja ongelmien jälkeen
        enään edes työkykyä jäljellä. Tulevaisuus näyttää synkältä vaikka positiivisestin yrittäisi
        ajatella.

Uteliaisuus kyllä heräsi ikääsi kohtaan totisesti, sillä puhut kuin elämäsi olisi jo eletty. Ikävää että sinulla on moiset kokemukset yhteiskunnasta. Itse olen kuitenkin tottunut elämään periaatteella "hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen"

En usko että kuitenkaan olet niin vanha että voisit sanoa pelin olevan menetetty.
        Tähän asti elämä on tuonut ehkä enemmän ikäviä yllätyksiä, mutta sitä ei kuule ikinä tiedä mitä nurkan takana odottaa.

Johonkin ne linnakunditkin työllistyy, saavat perheen ja elävät sitten rauhallisia vanhuuspäiviä jälkeläisten pitäessä huolta. No okei, kaikki eivät moista edes halua, mutta sanonpa vaan että elämä voi yllättää myös positiivisesti!

Oletko muuten ajatellut että nykyään on erittäin paljon tarjolla aikuiskoulutusta, jossa saisit ammatin ja tutustuisit uusiin ihmisiin. Itse olen kouluttautunut kyseisellä menetelmällä, koska joka päiväinen tunneilla olo ahdisti. Olen saanut mieleisen ammatin ja aion kouluttautua vielä lisää, myöskin aikuiskoulutuksella. Ystäviä minulla ei liiemmälti ole, mutta hyvän päivän tuttuja kuitenkin. Tuista puheen ollen, myös itse olen tällä hetkellä tukien varassa kotiäitinä. Aion kuitenkin hankittuani vielä hieman lisäosaamista hakea töihin, ja toivon että pääsen. Ja mikäli en pääse, voin hyvällä omallatunnolla olla yhteiskunnan elätettävänä kunnes pääsen töihin. Mikäli töitä ei heru, jatkan opiskelua, en aio jäädä makaamaan koska juuri siinä sitä helposti hieman masentuu ja menettää motivaationsa koko työnhakuun.

• kulkurin matka---]
        1987 kirjoitti:

Uteliaisuus kyllä heräsi ikääsi kohtaan totisesti, sillä puhut kuin elämäsi olisi jo eletty. Ikävää että sinulla on moiset kokemukset yhteiskunnasta. Itse olen kuitenkin tottunut elämään periaatteella "hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen"

En usko että kuitenkaan olet niin vanha että voisit sanoa pelin olevan menetetty.
        Tähän asti elämä on tuonut ehkä enemmän ikäviä yllätyksiä, mutta sitä ei kuule ikinä tiedä mitä nurkan takana odottaa.

Johonkin ne linnakunditkin työllistyy, saavat perheen ja elävät sitten rauhallisia vanhuuspäiviä jälkeläisten pitäessä huolta. No okei, kaikki eivät moista edes halua, mutta sanonpa vaan että elämä voi yllättää myös positiivisesti!

Oletko muuten ajatellut että nykyään on erittäin paljon tarjolla aikuiskoulutusta, jossa saisit ammatin ja tutustuisit uusiin ihmisiin. Itse olen kouluttautunut kyseisellä menetelmällä, koska joka päiväinen tunneilla olo ahdisti. Olen saanut mieleisen ammatin ja aion kouluttautua vielä lisää, myöskin aikuiskoulutuksella. Ystäviä minulla ei liiemmälti ole, mutta hyvän päivän tuttuja kuitenkin. Tuista puheen ollen, myös itse olen tällä hetkellä tukien varassa kotiäitinä. Aion kuitenkin hankittuani vielä hieman lisäosaamista hakea töihin, ja toivon että pääsen. Ja mikäli en pääse, voin hyvällä omallatunnolla olla yhteiskunnan elätettävänä kunnes pääsen töihin. Mikäli töitä ei heru, jatkan opiskelua, en aio jäädä makaamaan koska juuri siinä sitä helposti hieman masentuu ja menettää motivaationsa koko työnhakuun.

aamusta iltaan kotona makaa käyn kyllä noissa pilipalityö kuntouttavissa,
        mutta ei niiden avulla mitään rakenneta, lähinnä tulee olo että on pohjalla,
        aikuispuolen koulutuksiin eivät ole minua huolineet, ja niissä on valikoima todella
        pieni, paikkakunnan vaihtamisesta olisin myös äärimmäisen kiinnostunut mutta
        ei ne huoli minua koulutuksiin, ja jos meinaan päästä kiinni normaalielämään niin se vaatii
        uuden ympäristön, linnassa en ole ollut enkä sinne myöskään aio joutua, syytän elämäntilanteestani tätä helvetin nykypäivän menoa ja ympäristöni ihmisiä jotka ovat
        parhaansa tehneet että saisivat lisättyä taakkaani, toki omillakin valinnoilla on vaikutusta ollut
        mutta viinan en olisi noin pahastin sortunut jos olisi edes hiukan helpommalla päässyt,Toivottavastin pääset töihin kiinni ja saat normaalin työelämän.Itse yritän elää
        päivä kerralla tulevaisuus näyttää sitten miten käy.

• zägäbägä

Typerä pinnallinen yhteiskunta -otsikon yläpuolella pyörii Lady Gagan bilehile mainos.. Kuinka osuvaa?!

Itse olen 28 -vuotias. Nyt olen ensimmäistä kertaa elämässäni "oikeissa töissä". Aikaisemmin tehnyt muutaman kesän töitä. Jossain mielenhäiriössä perustin perheen ja nyt mulla on kaksi lasta. Sen varjossa olin kotona kuusi vuotta yhteiskunnan tuella. Sitten päätin olla kunnon kansalainen ja lähdin töihin. Ihan hanttihommiin, toisten juoksutettavaksi. En tykkää, ja joka päivä mietin keinoa paeta tätä hullunmyllyä. Jollei olisi lapsia katoaisin johonkin hihhulikommuuniin ulkomaille. Ei tarviis elää yhteiskunnan tuella rahajärjestelmän orjuudessa. Mutta mitäpä teet kun on lapset huollettavana? Vaihtoehdot aika vähissä. Onko ideoita?
      Ihana ois paeta jonnekin maaseudulle ja elää omavaraisesti, mutta ei minusta siihenkään ilman yhteisöä ole. Ja lapsiani en haluaisi tämän paska yhteiskunnan kouluihin laittaa pilaantumaan, mutta suomen maassa kun on tämä ihana oppivelvollisuus.
      Oikeastaan tuntuu olevan vain kaksi vaihtoehtoa: joko sopeudun ja hampaat irvessä opiskelen jonkun ammatin ettei tarvii ihan toisten pompoteltavana olla. Ja samalla kiellän itseltäni omilla aivoilla ajattelun. Todennäköisesti sairastun ennemmin tai myöhemmin ja kuolen pois. Ja niin, se toinen vaihtoehto; no mikäpä se sitten on. Pako yhteiskunnan ulkopuolelle omavaraisuuteen, mutta siihen tarvitaan toisia saman mielisiä ihmisiä...
      Kannustan kaikkia boikotoimaan tätä yhteiskuntaa ja ennnenkaikkea rahataloutta. Jos tarpeeksi moni ihminen lakkaa välittämästä näistä hulluista turhanpäiväisyyksistä niin yhteiskunta ja rahatalous lakka orjuuttamasta meitä. Mitä sitten tulee? Toivottavasti jotain parempaa...

• -mirkku-

Kai se yhteiskunta ja muut ihmiset pinnallisilta näyttävätkin, kun niitä vain pintapuolisesti tarkastelee.

Kerropa esimerkki yhteiskunnasta, jossa ihmisen ei ole tarvinnut elättää itseään? Ylpeilet sillä, että et kuulu oravanpyörään...Voi kyllä säkin siihen kuulut, olet vain saajapuolella saadessasi halveksimiesi veronmaksajien tukia. Uskottava olisit vasta, kun rakentaisit oman majasi ja metsästäisit oman ruokasi. Nyt olet mukana yhteiskunnassa saamassa sen palveluja.

Tuosta lady Gagan mainoksesta valittajalle: viihde on pinnallista, mutta harvoinpa kenenkään elämä pelkkää viihdettä on. Ehkäpä ainoa kosketuksesi muihin ihmisiin tulee netin välityksellä. Kun taas yleiset keskustelupalstat ovat monesti viihteellisiä, luulet, ettei ihmisten elämä muuta olekaan. Jos arvioit ihmisiä pinna perusteella, olet itse pinnallinen ;)

• S SP

mä funtsin et yhteiskunnas on paljo vialla. Se on semmonen vankila, sanoisin. Jos vaikka halutaan kaataa kapitalismi ni ei kai mennä yritykseen töihin :D, ja muita työpaikkoja ei ehkä juuri oo.

• Ulkona yhteiskunnast
        S SP kirjoitti:

mä funtsin et yhteiskunnas on paljo vialla. Se on semmonen vankila, sanoisin. Jos vaikka halutaan kaataa kapitalismi ni ei kai mennä yritykseen töihin :D, ja muita työpaikkoja ei ehkä juuri oo.

duunia jos muutenkin pärjää jotenkuten....

• justme007
        Ulkona yhteiskunnast kirjoitti:

duunia jos muutenkin pärjää jotenkuten....

Oon ite 18v.ja työtön pää ei kestä yksinoloa.Olen uusi kyseisellä paikka kunnalla,ja luojan kiitos seurustelen :) ja eläimeni ovat pelastukseni...Oon aina ollu omalaatunen tapaus,ja soskan mielestä pitäs ottaa iha mitä duunia vaan saa..mulla on peruskoulun päättötodistus,ja jatko koulutukseen kait pitäs :) Eläintenhoitajaks aattelin lukea,mutta saas nähä mitä tulee...en tiiä oon nuori maailma on avoin,ja ennemmin meen töihi ku kouluun takas :)

• mauha
        justme007 kirjoitti:

Oon ite 18v.ja työtön pää ei kestä yksinoloa.Olen uusi kyseisellä paikka kunnalla,ja luojan kiitos seurustelen :) ja eläimeni ovat pelastukseni...Oon aina ollu omalaatunen tapaus,ja soskan mielestä pitäs ottaa iha mitä duunia vaan saa..mulla on peruskoulun päättötodistus,ja jatko koulutukseen kait pitäs :) Eläintenhoitajaks aattelin lukea,mutta saas nähä mitä tulee...en tiiä oon nuori maailma on avoin,ja ennemmin meen töihi ku kouluun takas :)

tää kusinen yhteiskunta yrittää orjuuttaa kaikki, koska luonnonvaroja ei voi patentoida niin ihmiset on helppo orjuuttaa lääkkeillä ja rahalla! Mitäs jos ajatellaan yhteiskunta ilman maksu välineitä? Älkää kuunnelko kaikkea paskaa mitä uutisissa kerrotaa.Meillä on parannus syöpään mutta kun sillä ei voi rahaa tehdä niin eihän se ole yhteisten lakien mukaista?????

Ps. Tulevaisuus ei ole suomen sosiaalijärjestelmässä tai rahassa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe