Kitisee hitaalla nopeudella

Megane II

Hei,

Tarvitsen apua...
Kaikki vasrmasti tietää, miltä kuulostaa välillä kun jarruttaessa kuuluu semmosta kitisevää ääntä.

Noh minulla on megane II -06 mallia. Nyt se tekee semmosta, että kun ajan hitaasti niin kuuluu samantyyppistä kitinää. Enkä tiedä mistä se johtuu.

Minulle sanottiin että se voi olla siitä, että jarrupalat ovat kuluneet ja siinä on joku palikka joka tekee sitä ääntä... eli kuulema joku ilmaisin etta jarrut ovat kuluneet.


Onko teillä tietoa asiasta?

5

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jorrrrma

      saattas olla että jarrupala laahaa jotenkin jarrulevyyn, eli kyl jarrut pitäs ainakin avata ja putsata huolella mekanismit... jarrumännän toiminta voi olla myös virheellinen.. kuluneista jarrupaloista megane ilmottaa äänimerkillä ja käsijarrun valomerkillä kojelaudassa... ( vilkahtelee jos kuluneet ) veikkaisin kumminkin että puhdistelu/ herkistely auttaa , eli teräsharjaa vaa käteen =)

    • Megane II

      Hei, tarkennusta vielä vikaan. Se ei tee sitä aina... Tänään ajaelin ja yritin kuunella mutta eipä mitään.

    • ei kitinää
      • tiedosta

        Kiitos tiedosta...tommoen on hyvä tietää!


      • kitisevä jarrupala
        tiedosta kirjoitti:

        Kiitos tiedosta...tommoen on hyvä tietää!

        Alkupään Megane II malleissa oli tyyppivikana kitisevät jarrupalat. Pidossa ei ollut mitään vikaa eli ne pitivät vähän turhankin hyvin mutta tuottivat varsinkin kevyessä jarrutuksessa lepakoita ja kissoja hulluksi tekevän ultraääntä lähentelevän kitinän.

        Noita vaihdettiin takuuna kaikille jotka vaivautuivat asiasta valittamaan. Vein omani huolton juuri ennen takuun päättymistä ja sain joka nurkkaan uudet palat sekä kitinänvaimennuslaatat niiden taakse. Tuntuman perusteella uudet palat olivat paljon pehmeämpää materiaalia koska pahin terävyys jarrutuksista katosi niiden vaihdon myötä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe