Lainhuudatus?

0909090909

Osaako tavallinen kuolevainen tehdä talostaan lainhuudatuksen? Selittäkää vaihe vaiheelta miten pitää toimia.
Säästäisi pari sataa....

6

2473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pämmy

Lainhuudon hakeminen on todella simppeliä. Täytät käräjäoikeudesta saatavan hakemuslomakkeen ja liität siihen kauppakirjan ja kuitin varainsiirtoveron maksamisesta. Käräjäoikeudesta saat neuvoja, joten jos jokin liite puuttuu, se pyytää täydennystä. 33

• 28-talo

Tulevia kauppoja varten kysyn maksetaanko varainsiirtovero kaupanteko hetkellä vai onko siinä se 2kk maksuaikaa? Muistaakseni osaketta ostaessani oli se 2kk ja siitä piti sitten käydä kuitti näyttämässä? Meneekö miten?

• Pämmy
        28-talo kirjoitti:

Tulevia kauppoja varten kysyn maksetaanko varainsiirtovero kaupanteko hetkellä vai onko siinä se 2kk maksuaikaa? Muistaakseni osaketta ostaessani oli se 2kk ja siitä piti sitten käydä kuitti näyttämässä? Meneekö miten?

ostetaanko osakkeita vai kiinteistö. Ensiksi mainitussa maksuaikaa 2 kk kaupanteosta. Jos kuitenkin kiinteistövälittäjä mukana, maksettava kaupantekohetkellä. Kiinteistön osalta maksuaikaa käytännössä 6 kk, sillä lainhuutoa on haettava 6 kk:n kuluessa ja sitä haettaessa pitää varainsiirtoveron olla maksettu.

• 28-talo kirjoitti:

Kuusi kuukautta, ja lainhuudatus täytyy hoitaa samassa määräajassa.

Vaikka maksaisit varainsiirtoveron ajoissa, mutta et hae lainhuutoa em. määräajassa, niin joudut maksamaan korotetun varainsiirtoveron.

Lainhuuto on oikeustoimena niin laajakantoinen, että itse ainakin hoitaisin sen välittömästi kaupantekotilaisuuden jälkeen (siis samana päivänä jos ehtii).

• pttppt
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Kuusi kuukautta, ja lainhuudatus täytyy hoitaa samassa määräajassa.

Vaikka maksaisit varainsiirtoveron ajoissa, mutta et hae lainhuutoa em. määräajassa, niin joudut maksamaan korotetun varainsiirtoveron.

Lainhuuto on oikeustoimena niin laajakantoinen, että itse ainakin hoitaisin sen välittömästi kaupantekotilaisuuden jälkeen (siis samana päivänä jos ehtii).

jättää lainhuudon hakematta niin kuinka pian varainsiirtoveron maksuvelvollisuus vanhenee?

• Lainhuuto
        pttppt kirjoitti:

jättää lainhuudon hakematta niin kuinka pian varainsiirtoveron maksuvelvollisuus vanhenee?

Mutta, jos kauppakirjassa on ehto, että kauppa peruuntuu, jos ei saa rakennuslupaa. Silloin voi lainhuutoa siirtää muutamalla vuodella eteenpäin ilman ylimääräisiä kuluja. Koska lainhuutoa ei em. tilanteessa voi tehdä ennenkuin rakennuslupa on haettu ja hyväksytty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5895
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4007
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2966
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      2017
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1984
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      142
      1771
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1743
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1549
    Aihe