Onko vanhojen tansseissa tarkkaan määritelty pukukoodi ja etiketti?
Tahtoisin pukeutua 50-luvun tyyliseen, polvet peittävään mutta nilkat paljastavaan kellohelmaiseen vyötäröltä napakkaan mekkoon. Käykö tämänmallinen puku?
Entäpä kangas? onko sen olla hillitty ja yksivärinen vai kelpaisiko unelmani satiinisesta punavalkoisesta polkadot kankaasta toteutettavaksi (pohja punainen, valkoisia n. 2€-kolikon kokoisia palloja)?
Vanhojen tanssien ideahan on alun perin ollut pukeutua vanhanaikaisesti. Nykyään näkyy kuitenkin yhä enemmän nykyaikaisia iltapukuja sun muita. Pohdin siis, kävisikö jonnekin näiden välimaastoon sijoittuva vintagetyyli?
Vanhojen tanssit ja pukeutuminen
4
3821
Vastaukset
- fiftiesfan
Pahoittelen epähuomiossa tapahtuneita kirjoitusvirheitä.
- abina
Nykyään on kyllä erittäin harvinaista että kukaan pukeutuisi vanhanaikaiseen pukuun. Etiketti vanhoihin on kuitenkin seuraavanlainen. Vanhat ovat iltajuhla eli iltapuku etiketti on voimassa. Puvun tulisi olla siis ehdottomasti pitkä, nilkkapituinen vähintään. Omasta mielestäni myöskin näytti vähän tökeröltä kun eräällä tytöllä oli vanhoissamme juuri vähän polvien alle ulottuva mekko, vaikka mekon ulkonäössä ei muutoin mitään vikaa ollutkaan. Se vain ei näytä yhtä juhlavalta illalla koska kuuluu päiväpukeutumiseen. Olkapääthän saa iltapuvussa paljastua toisin kuin päivällä. Vaikka mielestäni on kyllä ihan sopivaa että nuoret tytöt käyttävät olkapäät paljastavia mekkoja myös päiväjuhlissa kesäisin. Pukeudu toki vintage tyylisesti jos haluat! Suosittelisin kuitenkin toteuttamaan unelmamekkosi pitkähelmaisena... Kankaiden kohdalla valinta on vapaa ja iltajuhlissa saakin pröystäillä kankailla! :)
- kannattaja
Tanssin itse vanhat myös tänä vuonna ja minulla on hyvin iltapukutyylinen olkaimeton mekko. Oon kuitenkin sitä mieltä, että koska vanhojen tanssit tarkoittavat sitä, että sitten kakkoset on periaatteessa koulun vanhimpia, niin yritetään hakea sellaista vanhaa tunnetta. Ja ennenhän pukeuduttiin tosi vanhanaikaisesti eikä todellakaan mitenkään ylihienosti vanhojen tansseihin. Musta on just hienoa, että joku yrittää rikkoa sitä, että nyt on vanhoista on muodostunut tytöille sellaset "prinsessatanssiaiset", vaikka eihän ne niitä pitäisi ainakaan olla.
Toteuta ehdottomasti juuri sellainen mekko kuin itse haluat!- 2kg siika
Tuli kavereiden kanssa puheeksi, onko pojan rusetin värillä väliä, kun käytetään frakkia. Pari nimittäin ajatteli että teetetään hänen ompelijallaan mulle rusetti samasta kankaasta kuin hänen puku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71627
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33503- 72483