myöhästynyt murrosikä???

noloo..-93

tätä on varmaa kysytty, mut tää on mulle arka juttu??
täytän parin viikon päästä 16, ja kuulun ilmeisesti niihin joilla murrosikä on myöhässä. ainakin siihen kuuluvat merkit on vähissä. penis ei oo kasvanu juuri ollenkaan, ja peniksen juuressa on vain muutamia vaaleita karvoja, sellassia lyhkäsiä. ens viikolla uintii ja noloo jos kaverit näkee tilanteen.

en ole käyny terkkarilla, pitäiskö mennä?? tai sit en kehtaa, pikkuveli 14. ja sillä on murrosikä jo hyvässä vauhdissa. ainakin saunassa oon nähny..

onks muita joilla on tällänen hidas kasvu???

74

14607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • late435

      Moi
      Mä ite täytän kolmen kuukauden päästä 16. Mä huomasin ensimmäiset murrosiän merkit noin 2 kuukautta sitten. Spermaa tuli ekan kerran noin kuukaus sitten.(todella vähän)

      En ole käynyt koulun kanssa uimassa ainoastaan sen takia, koska en ole viitsinyt mennä ku hävettää kauheesti...

      Mut mä ainakin uskon että kyllä sullakin se murrosikä alkaa aivan itsekseen kukaan ei tietääkseni oo jääny ikuisesti lapseksi.. Se varmasti huolestuttaa.. Niin se huolestuttaa muakin, vieläkin vaikka mun murrosikä on alkanut, mutta olen silti kehityksestä paljon jäljessä..

      • yeahiknowthat

        tuo ei oo kuule ollenkaan ihmeellistä! monet pojat kehittyy tosi myöhään. tietysti se on ärsyttävää mutta varmaa sullaki alkaa murrosikä kohta :)


      • pimpuli

        mulla on sama ongelma muuten mut oon vaan tyttö, paisti karvoja on ja nistä on vaan haittaa, ei niitä kantee ootella


    • dr.med

      Lopeta tarkkailemasta itseäsi, olet aivan normaali, odota kaikki korjaantuu nopeammin kuin huomaatkaan.
      Mene terkkarille, jos tilanne on vielä sama kahden vuoden kuluttua.
      t Dr.

      • pekkapuupää123

        Olen 15,5-vuotias, vain 156-senttinen. Murrosikäni ei ole vielä alkanutkaan. Penikseni on erektiossa noin 6-7 senttiä. Muut luokkalaiset ovat ainakin päätä pitempiä. Eniten minua haittaa, kun olen henkisesti täysin valmis seksiin ja seurusteluun, mutta fyysisesti en. Uimahallissakin hävittää. Isäni kasvoi myös myöhään. Kärsin aika paljon :( auttakaa :p


      • kfknfknf
        pekkapuupää123 kirjoitti:

        Olen 15,5-vuotias, vain 156-senttinen. Murrosikäni ei ole vielä alkanutkaan. Penikseni on erektiossa noin 6-7 senttiä. Muut luokkalaiset ovat ainakin päätä pitempiä. Eniten minua haittaa, kun olen henkisesti täysin valmis seksiin ja seurusteluun, mutta fyysisesti en. Uimahallissakin hävittää. Isäni kasvoi myös myöhään. Kärsin aika paljon :( auttakaa :p

        Maailman helpoin asia korjata. Mene terkkarille, joka ohjaa lääkärille. Lääkäri antaa testosteronia joko pistoksena lihakseen tai geelinä, jota hierotaan päivittäin ihoon. Testosteroni käynnistää kivesten oman tuotannon ja luontaisen murrosiän. Asia on todellakin yleinen ja suunnilleen yhtä helppoa hoitaa kuin korvatulehdus. Aivan turhaa stressata siitä.


      • Endokrino
        kfknfknf kirjoitti:

        Maailman helpoin asia korjata. Mene terkkarille, joka ohjaa lääkärille. Lääkäri antaa testosteronia joko pistoksena lihakseen tai geelinä, jota hierotaan päivittäin ihoon. Testosteroni käynnistää kivesten oman tuotannon ja luontaisen murrosiän. Asia on todellakin yleinen ja suunnilleen yhtä helppoa hoitaa kuin korvatulehdus. Aivan turhaa stressata siitä.

        Viivästynyt murrosiän fyysinen kehitys:
        http://www.lastenendokrinologit.net/potilaille/viivpub.html

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00454


      • pekkapuupää123

      • hgvghov
        pekkapuupää123 kirjoitti:

        pitäähän tätä miettiä. vanhempani ovat molemmat kyllä suht. pitkiä, isä (kasvoi myös myöhään) on yli 180-senttinen. vähän olisi tyhmää taas alkaa ottaa "keino"murrosikäpiikkejä, kun se kuitenkin joskus tulee ilmankin.

        En sanoisi, että tyhmää. Itse ainakin kärsin todella paljon asiasta. Alkoihan se murrosikä aikanaan, mutta tavallaan olin jäänyt pari vuotta jälkeen muista aika tärkeissä asioissa. Jos ensimmäiset munakarvat alkavat kasvaa 16-vuotiaana niin voit olla varma, ettei seksikokeiluja tule tehtyä ennen kuin täysi-ikäisenä. En tarkoita tällä sitä, että olisi jotenkin pakko menettää neitsyys aikaisemmin, mutta jos sitä mahdollisuuttakaan ei ole, lähtee aikuistuminen vähän huonosti liikkeelle.

        Ja sama pätee moniin muihinkin asioihin. Voitko harkita seurustelua tai olla luontevasti tietyissä sosiaalisissa tilanteissa (kotibileet, saunat, pukukoppielämä...), jos ja kun olet olet kehityksessä jäljessä? Miten ratkaiset ongelman? Kehtaatko julistaa koko maailmalle, että "mulla ei murrosikä ole vielä alkanut, joten älkää ihmetelkö mun pientä kalua", vai alatko piilotella itseäsi ja muuttaa käyttäytymistäsi? Nämä ovat isoja asioita ja varsinkin murrosiässä kun sosiaalinen elämä ja verkostot muuttuvat muutenkin ja kaikessa pitäisi olla mukana.

        En siis sanoisi missään nimessä tyhmäksi asian hoitamista lääketieteen keinoin. Kannattaa miettiä asiaa vakavasti ja puhua siitä vaikka terkkarin kanssa. Pieni vaiva, josta ei ole kuin hyviä lopputuloksia.


      • pekkapuupää123
        hgvghov kirjoitti:

        En sanoisi, että tyhmää. Itse ainakin kärsin todella paljon asiasta. Alkoihan se murrosikä aikanaan, mutta tavallaan olin jäänyt pari vuotta jälkeen muista aika tärkeissä asioissa. Jos ensimmäiset munakarvat alkavat kasvaa 16-vuotiaana niin voit olla varma, ettei seksikokeiluja tule tehtyä ennen kuin täysi-ikäisenä. En tarkoita tällä sitä, että olisi jotenkin pakko menettää neitsyys aikaisemmin, mutta jos sitä mahdollisuuttakaan ei ole, lähtee aikuistuminen vähän huonosti liikkeelle.

        Ja sama pätee moniin muihinkin asioihin. Voitko harkita seurustelua tai olla luontevasti tietyissä sosiaalisissa tilanteissa (kotibileet, saunat, pukukoppielämä...), jos ja kun olet olet kehityksessä jäljessä? Miten ratkaiset ongelman? Kehtaatko julistaa koko maailmalle, että "mulla ei murrosikä ole vielä alkanut, joten älkää ihmetelkö mun pientä kalua", vai alatko piilotella itseäsi ja muuttaa käyttäytymistäsi? Nämä ovat isoja asioita ja varsinkin murrosiässä kun sosiaalinen elämä ja verkostot muuttuvat muutenkin ja kaikessa pitäisi olla mukana.

        En siis sanoisi missään nimessä tyhmäksi asian hoitamista lääketieteen keinoin. Kannattaa miettiä asiaa vakavasti ja puhua siitä vaikka terkkarin kanssa. Pieni vaiva, josta ei ole kuin hyviä lopputuloksia.

        yritin mitata kivesteni kokoa joku aika sitten. ne olivat n. 3 senttiä. jotain siis kai tapahtuu. vaikka karvoja ei ole. täytyy harkita todellakin kunnolla. :/


      • pekkapuupää123
        pekkapuupää123 kirjoitti:

        yritin mitata kivesteni kokoa joku aika sitten. ne olivat n. 3 senttiä. jotain siis kai tapahtuu. vaikka karvoja ei ole. täytyy harkita todellakin kunnolla. :/

        Onko tuo kuinka iso ja aikaa vievä juttu, kun lisätään testosteronia? Esim, otetaanko verikokeita? Minulle tuo voide olisi miellyttävin, ei tarvitsisi käydä kuukausittain lääkärillä ottamassa piikkejä :/

        Kuinka kauan sitä voidetta sitten käytetään? Vanhemmille en ole asiasta vielä puhunut, en oikein tiedä miten he suhtautuvat / miten kertoisin heille. Ehkä voisin ottaa asian esille vaikka pyytämällä mittamaan pituuteni ja sitten... :p

        Ei minua haittaa lyhyys niin paljoa, enemmänkin penikseni kehitys (kivekset ovat kyllä mielestäni jo yli 2cm)

        Kiitos taas vastauksista, jo etukäteen!


      • pekkapuupää123
        pekkapuupää123 kirjoitti:

        Onko tuo kuinka iso ja aikaa vievä juttu, kun lisätään testosteronia? Esim, otetaanko verikokeita? Minulle tuo voide olisi miellyttävin, ei tarvitsisi käydä kuukausittain lääkärillä ottamassa piikkejä :/

        Kuinka kauan sitä voidetta sitten käytetään? Vanhemmille en ole asiasta vielä puhunut, en oikein tiedä miten he suhtautuvat / miten kertoisin heille. Ehkä voisin ottaa asian esille vaikka pyytämällä mittamaan pituuteni ja sitten... :p

        Ei minua haittaa lyhyys niin paljoa, enemmänkin penikseni kehitys (kivekset ovat kyllä mielestäni jo yli 2cm)

        Kiitos taas vastauksista, jo etukäteen!

        Lisäystä edelliseen viestiin vielä:

        Masturboidessani peniksestä tulee ihan vähän suht kirkasta tahmeaa nestettä. Enteileekö siemensyöksyjen alkamista vai ihan muuten vaan normaalia?


      • tdyjktu
        pekkapuupää123 kirjoitti:

        Lisäystä edelliseen viestiin vielä:

        Masturboidessani peniksestä tulee ihan vähän suht kirkasta tahmeaa nestettä. Enteileekö siemensyöksyjen alkamista vai ihan muuten vaan normaalia?

        mulla alko murrosikä kaks (2) kuukautisena. Huomasin sen kun runkkasin äidin kohdussa ja lensi kunnon lasti ympäri napanuoraa!


      • 23+32
        pekkapuupää123 kirjoitti:

        Lisäystä edelliseen viestiin vielä:

        Masturboidessani peniksestä tulee ihan vähän suht kirkasta tahmeaa nestettä. Enteileekö siemensyöksyjen alkamista vai ihan muuten vaan normaalia?

        Tuo kirkas neste enteilee siemensyöksyjen alkamista ja se taas on yksi murrosiän mukanaan tuoma muutos, eli etköhän jo ole murrosiässä. Kiveksetki ovat kuitenkin kasvaneet jo jonkin verran. Tuskinpa siis mitään lisätestosteronia tarvitset, vaan se kehitys rullaa eteenpäin omalla painollaan.

        Ennen testosteronilääkityksen aloittamista lääkäri mahdollisesti ottaisi röntgenkuvan, josta näkisi luuston kehityksen, ja verikokeen, jolla mitattaisiin veren seeruminen sukupuolihormonitasoja. Sen jälkeen ei uusia testejä varmaan tarvitsisi ottaa. Testosteronia käytettäisiin kenties muutama kuukausi, eli siihen asti kun murrosiän käynnistyminen olisi selvää. Sen jälkeen sitä ei tietenkään enää käytettäisi, koska tarkoituksena ei suinkaan ole lopettaa omaa tuotantoa, vaan käynnistää se.

        Sinun ja kaikkien muidenkin vanhemmat olisivat varmasti hyvänä tukena asiassa. Ei siinä ole mitään hävettävää. Vanhemmat ovat varmasti tietoisia siitä miten murrosikä etenee ja vaikuttaa lapsiinsa, ja ovat taatusti tietoisia myös normaalien murrosiän ongelmien olemassaolosta. Luultavasti jostain työkaverin tai naapurin kautta tuntevatkin jonkun, jonka lapsella tällainen ongelma ollut.


      • pekkapuupää123
        23+32 kirjoitti:

        Tuo kirkas neste enteilee siemensyöksyjen alkamista ja se taas on yksi murrosiän mukanaan tuoma muutos, eli etköhän jo ole murrosiässä. Kiveksetki ovat kuitenkin kasvaneet jo jonkin verran. Tuskinpa siis mitään lisätestosteronia tarvitset, vaan se kehitys rullaa eteenpäin omalla painollaan.

        Ennen testosteronilääkityksen aloittamista lääkäri mahdollisesti ottaisi röntgenkuvan, josta näkisi luuston kehityksen, ja verikokeen, jolla mitattaisiin veren seeruminen sukupuolihormonitasoja. Sen jälkeen ei uusia testejä varmaan tarvitsisi ottaa. Testosteronia käytettäisiin kenties muutama kuukausi, eli siihen asti kun murrosiän käynnistyminen olisi selvää. Sen jälkeen sitä ei tietenkään enää käytettäisi, koska tarkoituksena ei suinkaan ole lopettaa omaa tuotantoa, vaan käynnistää se.

        Sinun ja kaikkien muidenkin vanhemmat olisivat varmasti hyvänä tukena asiassa. Ei siinä ole mitään hävettävää. Vanhemmat ovat varmasti tietoisia siitä miten murrosikä etenee ja vaikuttaa lapsiinsa, ja ovat taatusti tietoisia myös normaalien murrosiän ongelmien olemassaolosta. Luultavasti jostain työkaverin tai naapurin kautta tuntevatkin jonkun, jonka lapsella tällainen ongelma ollut.

        Taidan seurata tilannetta kesän yli, ja sitten mennä terkkarille lukiossa jos murrosikä ei ole yhtään edennyt. Muuten varmaan menisin jo nyt, mutta kivekset ovat kasvaneet jo hieman, ja yleensähän kesällä lapset/nuoret kasvavat. :)


      • noempäusko
        pekkapuupää123 kirjoitti:

        Olen 15,5-vuotias, vain 156-senttinen. Murrosikäni ei ole vielä alkanutkaan. Penikseni on erektiossa noin 6-7 senttiä. Muut luokkalaiset ovat ainakin päätä pitempiä. Eniten minua haittaa, kun olen henkisesti täysin valmis seksiin ja seurusteluun, mutta fyysisesti en. Uimahallissakin hävittää. Isäni kasvoi myös myöhään. Kärsin aika paljon :( auttakaa :p

        Enpä usko että olet henkisesti valmis seksiin ja seurusteluun, vaikka voisi tuntuakkin siltä. Todellakin miesten psyykkinen kehityksen mukaan miehet ovat vakavan seurustelun vaiheessa vasta 20 ikävuoden jälkeen. Ei mitään vakavaa vaikkei 15 vuotiaana olis valmis


      • 13w poika

        kun nukun vällillä yön yli kun herään niin alkaa tulemaaan läpinäkyvää nestettä onko se vaarallista vai onko se normaaria olen 13w.


      • Anonyymi
        kfknfknf kirjoitti:

        Maailman helpoin asia korjata. Mene terkkarille, joka ohjaa lääkärille. Lääkäri antaa testosteronia joko pistoksena lihakseen tai geelinä, jota hierotaan päivittäin ihoon. Testosteroni käynnistää kivesten oman tuotannon ja luontaisen murrosiän. Asia on todellakin yleinen ja suunnilleen yhtä helppoa hoitaa kuin korvatulehdus. Aivan turhaa stressata siitä.

        Kiitos auttoi elämää ja viitti käydä joukkuen kaa sauna illassa😍 kiitoS


    • niiii

      Juu ei tarvii huolestuu, jos 16v. ei tapahu isoja muutoksia niin mee terkkarille

      • late_improvement

        Moi vaa, täytän nytte syksyllä 15. Oon vain 158 senttinen, ennuste lupaili 180 senttiä. Oon nyt kasin keväällä huomannut joitain murrosiän alkamisen merkkejä. Hiki haisee ns. pahemmin, ääni on ehkä hieman madaltunut, mutta ei niitä semmoisia kiekaisuja ilmenny, aika vähäistä karvotusta kainaloissa ja alapäässä, kivekset sentin ehkä kasvanut, penis ehkä kaksi. On tullut märkiä unia silloin tällöin ja aamustondista.
        Onkohan vähän viivästynyt moiset oireet? Olen lukenu netistä jonki verran ja sanotaan että tollasta normaalisti esiintyy jo about 11 - 13 vuotiailla.

        Mua häiritsee kovasti sellane tietty voimattomuuden tunne kun on näin lyhyt ja pienikokoinen eikä ääni kanna tuntien ja välkkien hälinässä. Uinnista olen lintsannut koko vuoden ajan ja nyt kesällä (shortsi- & t-paitakelit) kauhistuttaa ku ei käsivarsissa taikka säärissä kasva karvoja - ainakaan yhtä silmäänpistävästi kuin muilla. Oon vähän katkera mun faijalle ku hänen tapaan meitsiki kehittyy hitaasti, mikä oikeesti rajottaa mun sosiaalista elämää ku on sellainen tunne että eroaa muista niin merkitsevästi.

        Onhan se murrosiän kehitys yksilöllistä mutta osaisko joku antaa sellasta suuntaa antavaa kommenttia että kauanko saattais tässä mennä että karvotus lisääntyis kunnolla, hartiat levenis ja ääni madaltuis..?


    • 13 v 4 kk. päästä 14

      mäki oon jo 13 vee eikä muuta oo tapahtunut kun peniksen alla on paljo vaaleita karvoja ja jalka ja käsikarvoja on paljon ... jaloissa ne ovat tummia ... pieniä äänenmurroksen vivahteita on ja kivekset noin 2 cm ... onko murrosikä alkanut ?= o

    • kohta17-.-

      joo ite täytän tammikuus 17 ja olen noin 170 cm. pitkä.. muna noin 8cm stondiksessa ja 2-3 cm löysänä hävettää koulun kanssa uimaan mennä... itekkii olisin valmis seurusteluun ja seksiin henkisesti mutta fyysinen kehitys ei vielä anna periksi..

      • Jokupoika222

        Ite oon 15.5 vuotias kiveset 5 senttiä karvoja jo jonkin verran penis ei oo alottanu vielä kasvua. Onko peniksen kasvu lähellä vai joutuuko vielä odottamaan?


      • jätkä02

        Jätkän pallit ainaki on iha normaalin kokoset. Ite oon 16 ja pallit on 5cm ja muna stondiksessa 15,5cm.


    • Janskuz

      oon ite 15v ja murros ikä alkanu noin vuos sitte selvästi mutta jos 15v ei ole murros ikä alkanut suosittelen ottamaan hormooni piikkejä tiedän yhden tyypin joka on käyttäny sellasia eikä ole kuulemma haitta vaikutuksia juuri esiintyntyt (pelkästään positiivista) mutta jos elimistö tuottaa jo tarpeeksi testosteronia ilman piikkejäkin niistä toden näkösesti on vain pelkkää haittaa

      • ...--w

        No enpä kyllä tosiaankaan suosittelis hormonipiikkejä ennen kun on oottanu edes 16-vuotiaaks, 15-vuotiaan ei tosiaankaan tarvi pelätä olevansa mitenkään sairas vaik ei murrosikä ois tullukaan vielä. Kaikki kehittyy yksilöllisesti ja se ettei oo 15v:nä kehittyny ei tarkota että ois mitenkään outo tai sairas.


    • myöhässsä

      Itse olen 16 vuotias ammattikoululainen. olen 150 cm pitkä ja ääni on kuin kukolla joka kiekuu aamuisin eli hyvinkin korkea. kavereilla on matalat bassot ja isot penikset. minulla on vähän karvoja (mustia) alapäässä mutta penis ei kasva, spermaa tulee vähän, -.- miksi en kehity, oon jo 16 v ..

      • 15+3

        Koska sulla alkoi ilmestyä niitä karvoja? Mulla oli itsellä kanssa murrosikä myöhässä ja ekat karvat ilmesty vasta silloin 16-vuotiaana. Siitä se sitten alkoi homma edetä omalla painollaan ja nyt olen ihan normaalisti kehittynyt. Jos sulla on sama tilanne niin kyllä se murrosikä sieltä käynnistyy. Se ikäkausi siinä 14-16-vuotiaana oli kyllä ihan perseestä niin kuin jokainen osaa varmaan kuvitella. Itse en silloin kehdannut mennä terkkarille ja kärsin kaikessa hiljaisuudessa asiasta. Nyt jos voisin matkustaa ajassa taaksepäin niin menisin ilman muuta juttelemaan ammattilaiselle. Jos tällaiset asiat painaa mieltä niin niistä kannattaa puhua aikuiselle terveydenhoitajalle tai muulle asiantuntijalle niin saa selvyyden hommaan. Ja jos joku ongelma löytyy niin se saadaan kyllä korjattua aika helposti.


      • karvat-on
        15+3 kirjoitti:

        Koska sulla alkoi ilmestyä niitä karvoja? Mulla oli itsellä kanssa murrosikä myöhässä ja ekat karvat ilmesty vasta silloin 16-vuotiaana. Siitä se sitten alkoi homma edetä omalla painollaan ja nyt olen ihan normaalisti kehittynyt. Jos sulla on sama tilanne niin kyllä se murrosikä sieltä käynnistyy. Se ikäkausi siinä 14-16-vuotiaana oli kyllä ihan perseestä niin kuin jokainen osaa varmaan kuvitella. Itse en silloin kehdannut mennä terkkarille ja kärsin kaikessa hiljaisuudessa asiasta. Nyt jos voisin matkustaa ajassa taaksepäin niin menisin ilman muuta juttelemaan ammattilaiselle. Jos tällaiset asiat painaa mieltä niin niistä kannattaa puhua aikuiselle terveydenhoitajalle tai muulle asiantuntijalle niin saa selvyyden hommaan. Ja jos joku ongelma löytyy niin se saadaan kyllä korjattua aika helposti.

        Täytän pian 16 eikä mitään murrosiän merkkejä ole tullut.. vituttaa se kyllä niin paljon ettei voi sanoin kuvata. En kehtaa ottaa asiaa puheeksi kotona eikä kouluterveydenhoitajalle ole mahdollista puhua näin kesäloman aikaan.. Ääni on niin helium että voisin täyttää muutaman ilmapallon.


    • 15v

      Itse täytän syksyllä 16 ja tässä kevään/kesän aikana olen huomannut kuinka peniksen yläpuolelle ja sivuille on tullut tummia karvoja. Mutta koko ei ole muuttunua, erektiossa n.6 senttiä. Jaloissakin on HIEMAN karvoja, mutta käsissä ja kainaloissa ei mitään tietoa karvoista.. Äänessä ei mitään eroa, ei madaltumista vain joskus pientä "kimeyttä". Aamustondis on AINA, mutta yöllä ei ole ikinä tullut siemensyöksyä, enkä ole herännyt stondikseen. Viime viikolla näin ehkä ekan seksiunen jonka olen ikinä nähnyt. Kun tumputan niin lentää hieman vaaleata nestettä. (Spermaa?)

    • 98 luuumuuuu

      Hei.itellä ekat seksi unet 14v spermaa tulee kivekset niinku jotku saatanan kuivatut viikunat eli jotain 4cm peenis on noin 12 cm mutta aika ohut ja ihan lyhyitä karvoja. Kroppa on vielä samanlainen kuin pikkupojalla vaikka oonkin jo 164cm. Naurettavaa kävin 99kaverin kanssa imassa ja saunassa näin että hänellä oli noin 15cm lörppönä ja karvat kuin pukinparta joka on värjätty mustaksi. Tämä alko vittuileen että oot jälesä.

    • myöhäismurkku

      Mulla semmoinen juttu, että kalu alkanut kasvaa, karvoitusta on, siemensyöksyt on tapahtunut, mutta äänenmurrota ei vitullakaan! Kuinka kauan yleensä kestää äänenmurroksen alkamiseen. Olen 15

    • juu juu

      No eihän tuohon sääntöä ole. Jokainen ollaan yksilöitä, toisella asiat tapahtuu aikasemmin ja toisella myöhemmin. Ei saa hättäillä, kaikki aikanaan.

    • Jooettänäin

      munakarvoja tuli jo reilu vuosi sitten mutta sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään joten olen ruvennut ajatteleen että onpa vitun outoa kaverit kehittyny jo mut minä en millään... olen viistoista ja mopokin on... :(

    • anatomia hallussa

      Ei voi 16 vuotiaalla potilaallaa vielä diagnosoida murrosän viivästymistä. !8 vuoteen mennessä tulisi ilmaantua murrosiän merkkejä, jos ei ilmaannu voidaan diagnoosi tehdä. toisin kuin saattaisi luulla kitse penis ei välttämättä kasva murrosiän aikana juuri ollenkaan, kivekset sen sijaan turpoavat miehillä ensimmäisenä murrosiän merkkinä. Myös kivesten "laskeutuneisuudesta" voisdaan päätellä missä vaiheessa murros ikä on. voit halutessasi varata ajan lääkäriin mutta en usko että siellä voidaan 16 vuotiaalle vielä mitään tehdä. itse olen 22 ja murrosikäni "alkoi" vasta 17vuotiaana. voin kuitenkin mainita että vaikka minunkin murrosikäi oli "myöhässä" ei sen lopullisia vaikutuksia enää näin 22 vuotiaana näy. olin 16 vuotiaana 162cm pitkä ja täytettyäni 18 olin 178cm pitkä. odota rauhassa, usko mua ei ole mikään kiire kasvaa ;P

    • pienet kalut

      Oon 12v 162cm luokkani pisin mut kulli on vieläkin vain 4,5cm lepo tlas ja kun seisoo niin8/9cm palleissa on vain ohuita vaaleita puolen sentin karvoja. Molemmat pallit on suunnilleen 3cm joten pitäiskö houlestua kun ei oo oikein kalut kasvanu?

    • huolestu

      Kysymys niille jotka ovat käyneet jo armeijan muutaman vuoden sisällä ja joilla oli myöhästynyt murrosikä.

      Mikä oli armeijaan mentyäsi ikäsi ja näytitkö paljon nuoremmalta kuin ikäisesi johtuen myöhästyneestä murrosiästä?

      Jouduitko kiusatuksi, koska näytit paljon nuoremmalta kuin olit?

    • jälkeenjäny

      Oon 14v ja 154cm en toedä onko murrosikä alkanut. Kiveksissä todella pitkät karvat 3-5 cm ja munan yläpuolella on pari mustaa karvaa. Kun masturboin tulee hieman valkoista nestettä (kuin vettä mutta on hieman valkoista). Kasvanut olen paljon enemmän viimeaikoina. Voisiko joku kertoa jos murrosikä alkanut?

      • juu ei

        No on. Etkö perskutti itse tajua?


    • se ois hormoonien paikka, poju

    • 14wee poika

      täytin just 14w ja ei oo merkkei murros-iän alkamisest. kaverit kasvaa ohi ja vuotta nuoremmatki on paljon kehittyneempiä. muna erektiossa n.6cm. vaaleita karvoja munassa muttei peniksen ympärillä. oon 160cm pitkä ja mul ei oo tullu äänenmurrosta. alkaa pikkuhiljaa stressaa pitäis ehkä puhuu vanhempie kaa jos ois joku muu ratkasu ku odottaminen..

      • boyzone

        moikka vaan!
        Olet just saman ikäinen kun minäkin olin ku murrosikä alkoi.
        Mulla sama ongelma,mä oon syntynyt 2.tammikuuta ja koska osasin lukea ja kirjottaa jo 6 vuotiaana,niin mut pistettiin kouluun jo vuotta akaisemmin,kun olis pitänyt.

        Se oli mun vanhemilta iso moka,just ku mä fyysisesti kehityin tosi hitaasti.
        Aina olin luokkani lyhyin enkä pärjännyt urheilussa.
        Koulu muuten sujui ihan hyvin,sain aina parhaat arvosanat,vaikka en koskaan tehnyt mitään kotiläksyjä.
        Sitten viidennällä jo kuudennella mua alettiin kiusaan,ihan vaan ku olin pienin ja helppo kiusattavaksi.

        Siitä helvetistä pääsin eroon,ku muutettiin yläasteelle.Musta tuli luokan maskotti,eikä kukaan enää uskaltanut kiusata.

        Mutta kun sinunkin murrosikä on jo selvästi alkanut,niin ei sulla mitään ongelmaa.
        Noi karvojen kasvu on eka merkki.
        Noin se alkoi mullakin.


    • Pikkupoika1234

      Joo olen 18.5v suht lyhyt ja laiha poika. Jonkinverran karvoitusta sukupuolielimessä ja kainaloissa mutta peniksessä ei mitään muutosta.muistaakseni 15 vuotiaana annettiin parikertaa jotain hormoonipiikkejä ja kävin luustoröntgenissä,sanoivat että kaikki on kunnossa paitsi luusto ikäni oli 13vuotiaan tasolla. No olen tässä 3 vuotta ootellut ja aika rankkaa on ollut.en pysty harkitsemaankaan saunaan menemistä tai suhteita perustamaan vaikka paljon kysyntää onkin. Olen kuullut että traumaattinen lapsuus vaikuttaa murrosikään no 3-4v äiti ja isä erosi jäin äitille ja isä puoli pahoin piteli minua usein. Muutin 5v isälle ja sama toistui.joutuin elämään kokoajan pelossa ja olen aina ollut suvun mustalammas. En sitten tiedä johtuuko murrosiän viivästyminen sitten siitä mutta hyvin rankkaa on elää tämmöisen asian kanssa :/ onko kellään mitään neuvoja mitä pitäisi tehdä tässä tilanteessa

      • Katse-eteenpäinXXX

        Jos oikein ymmärsin ongelmasi, niin olet mielestäsi liian lyhyt ja peniksesi koko liian pieni. Et kertonut noita mittojasi, niin on vaikea arvioida kokoasi. Kerroit, että karvoitus on ok. eli minusta murrosikäsi on normaalilla tasolla.
        Pituus peniksen koko ovat niitä geenijuttuja, joihin ei pysty vaikuttamaan. Vertaa itseäsi isääsi sillä monesti poika on myös isäsi kopio pituuteen ja penikseen malliin sekä kokoon verrattuna.
        Sinulla on tosi ikävä lapsuus ollut, mutta tokkopa silti vaikutti murrosikääsi. Yllättää, että myös oma isäsi on pahoinpidellyt Sinua. Yritä päästä näiden vaikeuksien yli ja aloittaa normaalin nuoruuselämän iloinen ja suruineen. On älytöntä karttaa kaveriporukassa uinteja ja saunareissuja. Ei Sinua kukaan tuijottelee, koska jokainen nuori on aina vähän erilainen kuin toinen on. On sulla kuitenkin jo karvoitus jonka puuttuminen voisi jonkun läpän aiheuttaa.


    • auttakaaplz

      Iye täytin just 16 ja oon 165cm pitkä. Käsiin ja jalkoihin tuli ehkä vuos sitten sellasta hentoa tummaa karvotusta ihan vähän ja sen jälkeen ei niille tapahtunu mitään. Viimeset kolme vuotta oon kasvaanu sellasella 2cm/vuodessa vauhdilla eli tosi hitaasti.
      Kainaloissa ei oo karvoja mutta alapäähän on tullut tummaa karvoitusta ei nyt ihan älyttömästi mutta ihan tarpeeks kuitenkin. Kiveksetkin on kasvanu mutta penis ei oo kasvanu milliäkään viimeseen kymmeneen vuoteen!! → en käy kavereiden kanssa uimassa enkä saunassa ja olen lintsannut koulu uinnit.
      Ääni on täysin helari eikä ole mitään äänenmurroksen merkkejä. Olen hoikka ja painan noin 46kg.
      Olen siis huolissani siitä että äänenmurros, pituuskasvu ja peniksen kasvu eivät ole alkaneet. Mitä pitäis tehä???? Ja mikä vois olla seuraava muutos mitä tapahtuuu? Mikä näistä kolmesta tulee ensimmäisenä??

    • Huolestunut123456789

      Olen 13.5 ja 166 senttiä pitkä ja noin 15 kiloa ylipainoa ja alapäässä on pari pitkää muataa karvaa ja kiveksetbon todalla isot mutta penis on pieni noin 7cm ja äänessä ei ole tapahtunut mitään olen tosi helari ja mun siskot kiusaa mua ja en uskalla ottaa asiaa puheeksi vanhemmilleni onko normaalia että penis melkein uppoaa kiveksiin

      • Todellahuolestunut

        Oon 14 v ja Luulen et Mul on murrosikä myöhäs. Ei Oo melkein mitää merkkei murrosiästä. Sterssaan tämän takia hirveästi, kaverit kasvaa ohi ja äänet madaltuu. Mul ei. :( Onko normaalia, pitäisikö oottaa vai mennä terkkaril ja kysyy jostain piikeistä.mua vuotta ja kahta vuotta nuoremmatkin on kehittyneempii kuin minä. D: Plz auttakaa, kärsin...


      • 14.5v
        Todellahuolestunut kirjoitti:

        Oon 14 v ja Luulen et Mul on murrosikä myöhäs. Ei Oo melkein mitää merkkei murrosiästä. Sterssaan tämän takia hirveästi, kaverit kasvaa ohi ja äänet madaltuu. Mul ei. :( Onko normaalia, pitäisikö oottaa vai mennä terkkaril ja kysyy jostain piikeistä.mua vuotta ja kahta vuotta nuoremmatkin on kehittyneempii kuin minä. D: Plz auttakaa, kärsin...

        Mulla on sama juttu. Mul ei oo karvoja penis erektios vaa vaivaiset 6cm. Kivekset alle 3 cm oon Helari ja vaan 154cm. Vihaan itteeni niin paljon.
        Arvatkaa sattuuko kun kaks vuotta nuoremmat on sua pitempii ja sit ne haukkuu ettei murrosikä oo alkanu. Vihaan mun elämää.
        En uskalla sanoo vanhemmille mittään.
        Mun iso veli on mua 2 vuotta vanhempi ja se näyttää ihan aikuiselta.
        Sen murrosikä alkoi ala asteella. Se nauraa mul aina ku näkee mut.
        Tuntuu et oon ihan eri planeetalta kun muut mun kaverit, luokkalaiset ja joukkuelaiset. Harrastan siis koripalloa, niinpä 154cm oon! Ennen eli pari vuotta sitten pärjäsin mun joukkuelaisille koska olin samanpitunen. Nyt toisteks lyhin mun tiimissä on mua ainakin 15 cm pidempi.
        Nyt kun koulut alkaa niin pitäis varmaa mennä terkkaril kysyy jotain, miten sais murrosiän käyntiin.
        Kärsin.
        Ja vaikka se ei auta mun murrosikään niin kaikki sanoo vaa et kyl se sieltä tulee...mitä jos ei...:(


      • 14.5
        14.5v kirjoitti:

        Mulla on sama juttu. Mul ei oo karvoja penis erektios vaa vaivaiset 6cm. Kivekset alle 3 cm oon Helari ja vaan 154cm. Vihaan itteeni niin paljon.
        Arvatkaa sattuuko kun kaks vuotta nuoremmat on sua pitempii ja sit ne haukkuu ettei murrosikä oo alkanu. Vihaan mun elämää.
        En uskalla sanoo vanhemmille mittään.
        Mun iso veli on mua 2 vuotta vanhempi ja se näyttää ihan aikuiselta.
        Sen murrosikä alkoi ala asteella. Se nauraa mul aina ku näkee mut.
        Tuntuu et oon ihan eri planeetalta kun muut mun kaverit, luokkalaiset ja joukkuelaiset. Harrastan siis koripalloa, niinpä 154cm oon! Ennen eli pari vuotta sitten pärjäsin mun joukkuelaisille koska olin samanpitunen. Nyt toisteks lyhin mun tiimissä on mua ainakin 15 cm pidempi.
        Nyt kun koulut alkaa niin pitäis varmaa mennä terkkaril kysyy jotain, miten sais murrosiän käyntiin.
        Kärsin.
        Ja vaikka se ei auta mun murrosikään niin kaikki sanoo vaa et kyl se sieltä tulee...mitä jos ei...:(

        Voiko joku auttaa? Pliis? Kannattaako mennä terkkaril täs kun koulut alkaa ja kysyy siit testosteroni joudutushoito hommelist? Se auttaisi tosi paljon. Ootanko vielä. Kärsin.


    • posliini14

      Joo ei kannata huolestua, kyllä ne karvat kasvaa omalla ajallaan ja pippeli kasvaa jokaisella ihan varmaan. Itse oon 14v. ja 2viikon päästä täytän 15v. Karvoja ei vielä ole missään ja pippeli vain 5cm löysänä.

    • Kärsin14

      Kannattaako huolestua jos Oon 14,1 ja Mul ei Oo murrosikää, tai siis hiki on alkanut haista ihan vähän kitkerämmältä Oon 160cm, penis ei Oo kasvanut, ei äänenmurrosta, kivekset alle 3cm, muutama tumma pieni karva säärissä ja peniksen ympärillä. Isoveljen murrosikä alkoi kunnolla seiskalla. Sil tuli kasvupyrähdys, äänenmurros ja karseesti finnei, se oli jo miehen näköinen melkein 14v. Ja mulla ei Oo viälä ja Oon menossa nyt 8. Musta tuntuu joskus et mun Kaks vuotta nuorempi veli kehittyneempi kun mä. Onkohan murrosikäni myöhässä, ja jos on niin miksiköhän? Isäni on 181cm äitini 166cm. Iso Veljeni oli minun iässä n 170cm ja nyt 184cm. Onkohan minussa jokin vialla😞...
      Nyt kun koulut alkaa niin pitäisikö mennä terkkaril kysyy asiasta. Luin että murrosikää voisi nopeuttaa pienellä määrällä testosteronia. Olisin todella kiinnostunut Tästä.
      Kehittymyyteni aiheuttaa mulle ihan hirveästi stressiä ja harmia. En vanhemmilleni ole sanonut mitään, koska en tiedä miten he suhtautuvat asiaan...
      En ole käynyt koulun liikkatunneilla suihkussa sitten 6 luokan. Kun yksi poika jolla oli murrosikä menossa parhaillaan 12v nauratti siinä mun minimunalle.
      Kaverini joskus vittuilevat minulle etten ole kehittynyt. Se todellakin Haittaa itseluottamustani. Mitä tehdä?
      1. Odotanko että se tulee.
      2. Menekö terkkarille kysymään testosteronia?
      Olenko jotenkin sairas? Kyllä olen huomannut että kaikilla ei ole vielä kasvupyrähdystä, äänenmurrosta, ja osa näyttää ulkoapäin vielä pieneltä pojalta. Heillä voi kyllä olla alapää jo kehittynyt. Mutta uskon että heillä on vanhemmat jotka ovat kehittyneet myöhään. En tiedä onko minun vanhempani kehittynyt myöään, mutta epäilen koska iso Veljeni kehittyi normaalisti. Olin ennen luokkani parhaita liikunnassa, mutta kokoni takia en enää pärjää fyysisissä lajeissa. Nukun 7-9 tuntia joka yö. Syön terveellisesti. Harrastan salibandya joten liikuntaakin tulee lähes joka päivä. Miksi olen tälläinen. Kärsin...auttakaa.

      Ps. sori tämmönen pitkä avautuminen tää asia on vaivannut mua n.2kk. sterssaan ihan hirveästi ja joskus masentaa...

      Piis vastatkaa...

      • Kärsin14

        Lisäystä vähän tuohon edelliseen viestiin...

        Plz vastatkaa! En kestä enää! Minulla oli tänään treenit ja huomasin että kaverini jonka kanssa olen ollut aina samankokoinen ja yhtä kehittynyt oli kasvanut muutamassa kuukaudessa ainakin 5cm ja ääni madaltunut. Ja hän on minua n4kk. Nuorempi. Jopa yksi joukkuelaiseni joka on minua melkein puoli vuotta vanhempi , on ollut koko elämänsä vähän lyhyempi kuin muut ja tiedän että hänen isänsä kehittyi myöhään. Oli kasvanut minun pituiseksi ja joutunut tämän takia ostamaan ihan uudet kengät ja mailan.
        Miksi en kehity?
        Kasvukäyräni on Aina ollut täysin normaali ehkä vähän sen yläpuolella on alkanut tippumaan siitä koska murrosikäni ei ole alkanut...😕🙁
        Vaikuttaako että olisin mirlestänne sairas? Onko tämä vielä nromaania? Vai pitäisikö mennä lääkäriin. Ja kuten sanoin olisin kiinnostunut tuosta testosteroni geelistä tai injektiosta! Plz vastatkaa!


      • nomraalia

        Jos oot vasta täyttänyt 14 niin ei se murrosikä mitenkään myöhässä oo. Jos on sama tilanne vielä 16 vuotiaana niin sitten voi olla jotain vialla. Mutta käy toki juttelemassa terkkarin kanssa ku oot niin huolestunut.


      • 7473838282728

        Itse olen 15 ja sama tilanne, kaverit kasvaa ohi ja kun olen ennen ollut kaveri porukoissa suosittu ni nyt tuntuu, että bileisiin mua ei haluta. Psyykkisesti tuntuu siltä, että olen 2 vuotta muita edellä, koulussa menee hyvin yms. Isällä sama juttu. Haluaisin mennä salille, juoda kavereitten kanssa, mutta en haluu riskeerata tätä pituuskasvua.


    • ONKOoutoa

      Onko outoa jos kaksi vuotta nuoremmalla pikkuveljelläni on finnejä ja on suunnilleen sama kokoinen kuin minä. Alapään tilannetta en tiedä mutta arvelen että on kehittyneempi kuin minä...olen menossa kasille eikä minulla ole alkanut murrosikä toisin kuin kuutoselle menevä pikkuveljeni. Olenko outo tai jotenkin sairas? Tämä häiritsee ja stressaan paljon? 🙁😕

    • Randompaska

      Oon 15v ja mulla on murrosikä lähtenyt muuten hyvin käyntiin: karvoja tullut ja penis kasvanut jonkun verran ja kasvupyrähdys alkanut, mutta äänenmurros ei vaan millään tule. Huomaan usein madaltavani ääntäni tahallaan etten kuulostaisi vitun helarilta alakoululaiselta ja olen täatä syystä yleensä hiljaa.

    • suihkuKannattaa

      Suihku peseytymineon tärkein se on keino nopeuttaa kasvamista ja harrasta suihku noin päivittäin tai toissa päivänä suosittelen

    • SKRDAB

      hei voisiko joku auttaa. minua kiusataan koulussa koska olen lihava en oikeastaan syö edes paljoa vaan noin 5-7kertaa päivässä lämpimänaterian mielestäni se ei ole paljoa olen 146cm pitkä ja painoa on vaan 77kiloa jos joku haluaisi auttaa minua ja lohduttaa voi tulla laittamaan mua

    • Anonyymi

      Moro no mulla on kyllä kaikki kehittynyt ulkoisesti ns. Mutta joskus kun kattoo jotain tyttöä joka on ok/söpö näköinen niin tulee pakottava ahdistava tunne että pitää mennä runkkaamaan se häiritsee mua kun ei voi töitä tehdä melkein kun päässä pyörii vaan pippeli pippeli pippeli onko jotain testosteroni tasoa laskeava lääke.

      Mä olin aikaisin kehittynyt mulla oli karvaa jo 10v kaks karvaa kun oli liikunta tunti menin vessaan niin oho ossa on kaks karvaa luulin se oli vaan "tullu öö jostain" ja yritin ottaa ne pois niin vedin yhdestä karvasta niin auts ja toisesta auts ne istui kiknni niin sitten välähti aijaa nä on ne pippeli karvat ja 11v mulla oli jo puska siellä ja toisilla pojilla pikku pippelit ja posiliinit ja mulla karvainen ja iso pippeli

    • Anonyymi

      Mä täytän kuukauden päästä 15 ja mä olen yhä todella pieni poika ikäisekseni, 158cm pitkä ja 45kg painoa, peenis on suht kookas, ei varmaan mikään isoin mut ihan ok ja karvoja on varressa ja pussissa tummia ja vaaleita aika paljon. Mun äänenmurros ei oo vielä ees alkanut kunnolla ja mulla on luonnostaan vähän ns "matala" ääni.

      • Anonyymi

        No nehän ne tärkeimmät miehisyyden jutut on :) (kulli ja karvat)
        Ei sulla oo hätää.


    • Anonyymi

      Täytän myös parin viikon päästä 15
      Olen poika, 158cm pitkä ja painan noin 43kg.
      Mulla on tosi nopea ruuansulatus, jonka takia en oikeen saa painoa helposti vaikka syönkin todella paljon. Mulla siis tosiaan tulee ihan valkosta spermaa/tummia karvoja on juuressa ja säkissä, ja vaaleita muutaman sentin pitkiä, kainalossa ei juurikaan karvoja, ääni ei ole madaltunut kuin vähäisen, kuulostan yhä 6 luokkalaiselta. Kyrpä on suurinpiirtein 12cm pitkä erektiossa ja muuten se on noin 5cm, eli kikkelikin on aika pieni, ilmeisesti? Pituushan mua häiritsee eniten kun oon ainaki 12-20cm lyhyempi kuin muut kaverit ja mulle siitä auotaan päätä, lihaksia ei juurikaan ole että oon aika heikko tapauskin.

    • Anonyymi

      Mä epäilen kans et mus on jtn vialla, oon 15 viime viikolla täyttäny junnu, kikuli on seisokissa 12cm, tummia karvoia vähän juuressa mutta säkki on hieman 'tummentunut' ja siinä on siis vaaleeta karvaa. Pituutta on noin 160cm ja painan vain 45kg nopean ruuansulatuksen takia, äänenmurros on sanoisinko puolivälissä, ei täysmöreä muttei kuitenkaan helari ääni.
      Mun isän puolelta suvussa ollaan kaikki läpipaskojia ilmeisesti ja lihasmassaa tulee aikuisiällä vasta.
      Häiritsee kun oon tämmöne 3 päätä lyhyempi kuin kaverit.

    • Anonyymi

      Oon 15.5 vuotta vanha ja aloin vältellä noita sauna, pukukoppi, uintireiussuja noin 13veenä ku tajusin mitä muille alko tapahtuu . Ku en voinu ikinä lähtee mukaan nii kaverit hupeni ja oon nykyään melkeen kokoajan yksin. Yhellä kaverilla jonka oon tuntenu melkee aina alko murrosikä ihan vitun aikasin vrmn 10v ikäsenä ja se on ainut kenen kaa joskus harvoin hengaan mutta jos se näkis joskus mut alasti nii en tiiä miten reagois ku sillä se murrosikä on jo ollu sen 5v. Vituttaa ku meen ysille ja oon lyhyempi ku melkeen kaikki seiskat noin 153cm. Pahinta on se että vanhemmilla ja isoveljelläkin tuli myöhään murrosikä noin 16 veenä ekat merkit joten en oo voinu niitä steroni piikkejä hakea en oo kyllä puhunukkaa tästä vanhemmille enkä muillekkaa. Mulla on aina ollu semmonen olo et jos oisin kasvanu samaan aikaan ku muut nii olisin se kaikista sosiaalisin tyyppi mutku tää elämä on niin vitun epäreilua nii oon istunu himassa 2 vuotta ja itkenykki joskus iltasin tän asian takia. Oon menettäny mun nuoruudesta 2 vuotta ja moponki oisin halunnu mutku ei mul ees yllä jalat maahan eikä oo kavereita joiden kaa ajella. Mut kohta mä varmaan alan kasvaa ja tää helvetti loppuu suurin osa on ainaki takana jos kasvan samaa aikaa ku isoveli kasvo. Ainoot merkit mitä oon nyt viimesen puolen vuoden aikana huomannu on kivekset vähän yli 2cm, muna erektiossa se 6cm ja todella lyhyttä karvaa munan yläpuolella joka ei ees tyylii näyt muutaku valoa vasten on myös ihan muutama tumma pitempi karva siinä ympärillä ja ku oon testannu runkata nii ei oo mitkää mällit lentäny mut illalla sit suihkussa huomasin et esinahan alle oli ilmestyny valkosta vaaleeta juttua muutama tippa ehkä.

      • Anonyymi

        Hei, ei mitään hätää. Kaikki on epävarmoja omasta kehostaan tuossa iässä, myös ne jotka esittää kovaa. Kaikki järjestyy ja oot täydellinen just sellaisena kuin olet, ihan sama kuinka pitkä oot tai milloin sun murrosikä alkaa.

        Muista, että voit puhua aikuisille esim. poikien puhelimen kautta jos tuntuu että haluat jutella asiasta.


    • Anonyymi

      Mitä mä teen kun oon pian 14, ehkä 150 pitkä ellen alle ja ei karvoi muutakun jotai haaleita 0,5cm ja erektiossa 11,5cm ja kivekset suunillee 2,8cm. Ja helari oon. Mikäköhä o meno mun murrosiässä

      • Anonyymi

        normaalissa vaiheessa on. ei kaikki kehity samassa tahdissa.


    • Anonyymi

      Mulla

    • Anonyymi

      Eräs luokkakaverini oli vielä kasi- tai ysiluokkalaisena murrosikää odottava. Tai se ei ollut ainakaan kunnolla lähtenyt käyntiin.
      Huomasin vain joskus uimahalli- tm reissulla, että hänellä oli vielä todella pieni penis eikä häpykarvoitusta lainkaan.
      Sitä en tiedä, oliko jo kykeneväinen saamaan erektioon, mutta en tiedä myöskään, että meneekö se aina niin että karvat ja koko alkaa kasvamaan ennen kyvyn alkamista..?
      Sitten meidän naapurissa asui eräs tyttö osan ajasta, kesällä tietysti oli enemmän naapurina. Oli ko talon isännän edellisestä suhteesta.
      Saunassa huomasin vain joskus, että hänellä ei ainakaan häpykarvat kasvaneet, vaikka oli jo tuolloin 14v. En nyt muista ainakaan että hänellä olisi ollut ainakaan mitään erikoisemman kokoisia rintojakaan.
      Toki alakarvoituksen voi parturoida poiskin ja eihän kaikille naisille/tytöille kasvakaan mitään jättirintoja.
      Mutta kyllä hän ainakin nykyään on ihan hyvässä vaiheessa elämäänsä, nätti nainen ja on äitikin.

    • Mä oon ite melkee just täyttäny 15 ja mulla itseasiassa sama vaihe. Mulle on vaa sanottu että eiku odottelemaan vain.

      P.S. Siitä uinnista selviää, kun oot vaa selin muihi ja vaihat housut nopeesti. Jos ne välttämättä haluu nähä sun alapään, ni tumputa salaa eka vähä, ni näyttää isommalta ;)

    • Anonyymi

      Meikä on vasta 12v muna 6cm ja ku keulii nii 10cm spermaa tulee hiki haisee karvoja siellä täällä pallit isot ja 46kg ja 152

      • Anonyymi

        mä oon 5 vuotias ja painan 159 kg pituutta 200cm ja karvoja on joka paikassa ja naama kans täynnä ja moni luulleepi mua 35 vuotiaaksi!


    • Anonyymi

      Mieheksi tullaan vasta armeijassa ollessa sitä ennen ei voi sanoa että on edes mies. Armeijaissa pojasta kasvaa mies ja siihen asti pojat on poikia.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe