häpeä ei hellitä

+20 naisihminen

Kuinka voikin olla näin hankala kuvata asioita sanoilla...
Olen usean vuoden ajan pohtinut häpeää paljon. Se nousi esille "puhuttuun muotoon" oikeastaan kun kamppailin anoreksiaa vastaan.Valtava häpeä ja viha omaa itseä kohtaan.Häpesin itseäni ulkoisesti, pidin itseäni kaikkien silmissä vastenmielisenä ja inhottavana ihmisenä.Itkin ja inhosin omaa olemustani, jopa nimeäni jonka takia minua on peruskouluaikona haukuttu.

Kun anoreksiassa alettiin päästä voiton puolelle paino luonnollisesti alkoi nousta.Ennen syömättömyyttä en ollut täysin normaalipainoinen, painoa oli muutama kilo liikaa normaalipainosta.Paino nousi yllättäen äkkiä ja tuli bulimian oireita.Inhosin itseäni jälleen.Paino on siitä tullut hieman alaspäin, ja olen normaalipainon ja lievänylipainon rajamailla.Häpeä omasta ulkomuodosta ei helpota. Anoreksian aikaan elin suhteessa vuoden ajan, nyt olen elänyt yksin parin vuoden ajan. Tuntuu, että en pystyisi harrastamaan nyt seksiä, ellen voisi olla varma että mies todella arvostaa minua eikä mielessään pidä minua muuna kuin vastenmielisenä.Välillä pohdin johtuuko sinkkuna olemiseni ulkomuodostani.En ymmärrä miksi ihminen inhoaa itseään ja hakee itsekunnioitusta sillä miten hoikka tai haluttu on? Häpeä on niin ahdistava tunne, se estää helposti toimimasta niin kuin jossai sisimmässään haluaisi.Estää jopa olemasta onnellinen ja iloitsemasta..aina se on jossain nurkan takana..ainakin takaraivossa.

Osaltaan vaikuttaa myös se, että isäni on verranut minua ja samanikäisiä sukulaisiani keskenämme niin kauan kun kykenen muistamaan. Pahimmalta on tuntunut se, etten ole koskaan ollut se vertailun kehuttu osapuoli. Nousee ajatus siitä, onko asia todella niin, että miehet arvostavat vain sitä pitkää, hyvin hoikkaa ja treenattua naista.?

1

625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skoetuqiu0q

ukolle jauhot suuhun! Mikä oikeus käpyrällä on arvostella sinua? Onko hän joku mittatikku? Ei ole, on joku varmasti nipo uraukko, joka lapsiaan piinaa liiallisilla suoritusvaatimuksilla.

Sinun ei tarvitse miellyttää isäukkoasi pisaraakaan! Juoskoon, olkoon niin urheilullinen ja hoikka kuin ikinä tahtoo, sinä saat olla aivan oma ihana itsesi!

Ala suhtautua pilkallisesti ja irvistellen kaikkiin tällaisiin mittatikkuihin. Tämä päähänpinttymä että olet vastenmielinen miehille: ajattele siitä iloisesti että entäs sitten, olen mikä olen. (Et tietenkään ole vastenmielinen miehille, sehän on pötyä niin kuin tiedät). Relax, niin homma hoituu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      12
      1860
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1609
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1425
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      255
      1422
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      231
      1322
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1110
    7. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1069
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1040
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      92
      993
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      973
    Aihe