häpeä ei hellitä

+20 naisihminen

Kuinka voikin olla näin hankala kuvata asioita sanoilla...
Olen usean vuoden ajan pohtinut häpeää paljon. Se nousi esille "puhuttuun muotoon" oikeastaan kun kamppailin anoreksiaa vastaan.Valtava häpeä ja viha omaa itseä kohtaan.Häpesin itseäni ulkoisesti, pidin itseäni kaikkien silmissä vastenmielisenä ja inhottavana ihmisenä.Itkin ja inhosin omaa olemustani, jopa nimeäni jonka takia minua on peruskouluaikona haukuttu.

Kun anoreksiassa alettiin päästä voiton puolelle paino luonnollisesti alkoi nousta.Ennen syömättömyyttä en ollut täysin normaalipainoinen, painoa oli muutama kilo liikaa normaalipainosta.Paino nousi yllättäen äkkiä ja tuli bulimian oireita.Inhosin itseäni jälleen.Paino on siitä tullut hieman alaspäin, ja olen normaalipainon ja lievänylipainon rajamailla.Häpeä omasta ulkomuodosta ei helpota. Anoreksian aikaan elin suhteessa vuoden ajan, nyt olen elänyt yksin parin vuoden ajan. Tuntuu, että en pystyisi harrastamaan nyt seksiä, ellen voisi olla varma että mies todella arvostaa minua eikä mielessään pidä minua muuna kuin vastenmielisenä.Välillä pohdin johtuuko sinkkuna olemiseni ulkomuodostani.En ymmärrä miksi ihminen inhoaa itseään ja hakee itsekunnioitusta sillä miten hoikka tai haluttu on? Häpeä on niin ahdistava tunne, se estää helposti toimimasta niin kuin jossai sisimmässään haluaisi.Estää jopa olemasta onnellinen ja iloitsemasta..aina se on jossain nurkan takana..ainakin takaraivossa.

Osaltaan vaikuttaa myös se, että isäni on verranut minua ja samanikäisiä sukulaisiani keskenämme niin kauan kun kykenen muistamaan. Pahimmalta on tuntunut se, etten ole koskaan ollut se vertailun kehuttu osapuoli. Nousee ajatus siitä, onko asia todella niin, että miehet arvostavat vain sitä pitkää, hyvin hoikkaa ja treenattua naista.?

1

551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skoetuqiu0q

      ukolle jauhot suuhun! Mikä oikeus käpyrällä on arvostella sinua? Onko hän joku mittatikku? Ei ole, on joku varmasti nipo uraukko, joka lapsiaan piinaa liiallisilla suoritusvaatimuksilla.

      Sinun ei tarvitse miellyttää isäukkoasi pisaraakaan! Juoskoon, olkoon niin urheilullinen ja hoikka kuin ikinä tahtoo, sinä saat olla aivan oma ihana itsesi!

      Ala suhtautua pilkallisesti ja irvistellen kaikkiin tällaisiin mittatikkuihin. Tämä päähänpinttymä että olet vastenmielinen miehille: ajattele siitä iloisesti että entäs sitten, olen mikä olen. (Et tietenkään ole vastenmielinen miehille, sehän on pötyä niin kuin tiedät). Relax, niin homma hoituu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1193
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      839
    5. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      839
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      824
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    8. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe