Ulkomaat ja mokkula

il capitano

Jeesatkaas vähän. Olen kuullut kaikenlaista juttua tikkujen käytöstä ulkomailla mutta asiallista infoa on niukasti saatavilla.

Eli olen ajatellut hommata tikun koska pyörin pitkin maailmaa työni takia. Nykyäänhän 3G verkkoja on jo kehitysmaissakin. Tarkoitus on ainoastaan lukea meilit tsekata facebook ja ehkä nopeasti uutiset. Toimiiko homma inhimillisillä hinnoilla suomalaisen tikun kanssa?

Entä kantama? Onko samaa luokkaa kuin kännykällä, 3G verkot monesti ainoastaan kaupunkien keskustoissa vähemmän kehittyneissä maissa.

Vai onko jotain muita vaihtoehtoja? Liikun jatkuvasti maasta toiseen, seuraavien kuukausien aikana euroopan ja välimeren alueella.

Operaattoreilla ihmeen vähän kerrottavaa asiasta, ainoastaan varoittelua hinnoista mutta yhteyksistä eivät osaa sanoa mitään!

En taatusti ole ainoa tämän asian kanssa joten olisi mukava kuulla kuinka työkseen paljon matkustavat ovat homman hoitaneet.

5

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olli43

tuhansia euroja tulee äkkiä ja jos satutkin nukahtaan kesken selailun niin aamulla voi lasku olla sitten asunnon luokkaa.Itse käytän internetkahviloita ja wlan yhteyksiä ulkomailla joita onkin ihan tarpeeksi monessa paikassa ja ilmaista ellei sittten pikku rahalla.

• .............

Kantama riippuu paljon tikusta/mokkulasta mutta pääosin samaaluokkaa kuin kännykällä (kummistakin löytyy malleja sekä surkeilla että hyvillä antenneilla).

Hinnat ovat törkeitä jos käytät suomalaisen operaattorin korttia, pelkkien meilien lukemisellakin saat jo helposti aika isoja laskuja, uutiset facebook maksavat sitten tolkuttomasti (se grafiikka sivulla lisää siirrettävän datamäärän moninkertaiseksi/monikymmenkertaiseksi).

Kahviloiden, hotellien ja vastaavian Wlan yhteydet ovat huomattavasti fiksumpi tapa, maksullisissakin Wlan yhteyksissä hinta on yleensä aika kohtuullinen (aikaperustainen hinnoittelu yleensä).

3G verkkoakin voi käyttää edullisella/siedettävällä hinnalla monessa maassa kun hankkii paikallisen sim-kortin, prepaid liittymiä joihin saa kiinteähintaisen datan tilattua löytyy monesta maasta (vastaavia kuin saunalahden prepaid, kiinteähintainen data 6,90€/viikko ja ilman tuon tilaamista datasiirrosta max veloitus 1,90€/vuorokausi). Nuo paikalliset 3G kortit tosin edellyttävät että käyttämäsi tikku/mokkula ei ole sim-lukittu.

Joskus reilu vuosi sitten osui netissä kohdalle sivusto jossa oli listattu eri maiden operaattorit ja tieto noista prepaideista ja niiden ominaisuuksista selkeään taulukkoon (eli esim. saako tuollaisen kiinteähintaisen datan). Muistaakseni siinä oli ainakin euroopan maat ja USA Kanada ja taisi olla jokunen kaukoidän maakin. Valitettavasti en laittanut silloin osoitetta muistiin enkä nyt löytänyt sitä pikaisella haulla mutta jos jaksat googlella kokeilla niin kyseinen sivusto tai vastaava voi löytyä.

• Se sivusto missä on tietoo eri operaattoreitten prepaid liittymistä ja niitten ominaisuuksista ulkomailla:

www.prepaidgsm.net

• reissaajille
        fjodor kirjoitti:

Se sivusto missä on tietoo eri operaattoreitten prepaid liittymistä ja niitten ominaisuuksista ulkomailla:

www.prepaidgsm.net

Tuosta sivustosta on parempikin versio jossain ainakin ollut, tuolla ei ole tietoa noista kiinteähintaisista datapaketeista. Saunalahdella 6,90€/viikko tekstarilla tilaamalla ja vilkaisin muutaman ulkomaisen operaattorin joilla tiedän olevan vastaava systeemi -> ei mitään mainintaa niistä.

Saunalahti : Data Calls € 1.50/MB eikä mitään mainintaa tuosta 6,90€/viikko paketista (eikä 1,90€/vrk maksimi veloituksesta datasta).

• norway

Joo-mulla on toi 3G,toimii ulkomailla,mutta on tosi kallista käyttää ulkomailla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60