länsimaalaiset !!

fin---

Olen nyt parin kk aikana perehtynyt tietyllä tavalla tähän länsimaalaiseen elämän tapaan ja terveyteen

Suomalaiset eli me emme ole niitä parhaita arvostelijoita ja neuvomaan muita maita. Me olemme eläneet tiukkoina, kireinä, ahdasmielisinä viinaa juoden polttaen tupakkaa

Emme ymmärrä lainkaan muiden maiden tapoja, ja emme ole juurikaan ottaneet heiltä parempeja oppia vaikka syytä olisi

Suomalaisten hyvinvointi ja terveys ei sinäänsä ole sitä mitä voisi olla. Elämme helposti ahdingossa jossa valitetaan turhista asioista, pidämme kateutta yllä, arvostelemme toisia, elämme liian varakkaasti, lastenlapsille teemme kaiken liian helpoksi

Tämä kaikki liittyy yksilöihin eli ei kaikki tee näin, mutta valitettavasti voidaan sanoa että suurin osa toimii näin!

Terveyteemme voitaisiin vaikuttaa elämäntapa muutoksilla joista uusi sukupuoli saisi nauttia. Liika ryyppääminen, tupakanpolttaminen, liika rasvasen ruoan syönti ja vähäinen liikkuminen ovat niitä jotka saavat meidät ajautumaan nurkkaan

jos meillä jokin pikku asia menee pieleen niin moni nostaa hireen metelin. Pienistä asioista tulee psyyke ongelmia ja sitten turvaudutaan päihteisiin. Pelämme kuolemaa ja ikääntymistä jota muaalla maailmassa pidetään täysin normaalina ja sitä arvostetaan kuten aasialaisissa kulttuureissa. Oikeastaan meille mikään ei ole pyhää

kaikki pitäisi olla tip top kuten paratiisissa eläminen eli olisi rahaa, hienot autot, talot, pihat, veneet jne eli osa eläis ylivarojen kuten länsimaalaiset ovat tehneet, varsinkin jenkit joille oma läskimaha on niin kullan kallis että ei köyhiä autettaisi!

Minusta länsimaalaisten olisi otettava oppia tuolta idästä jossa ihmiset ovat onnellisempia pienistä asioista, eivätkä narise ns joka asiasta!

4

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e

      ???????

    • supisuomalain

      ole vaan reiluasti yksi meistä.

    • Tarkoittaako avauksesi, että olet nyt ollut pari kuukautta selvänä ja sen perusteella katsot olevasi pätevä tuomitsemaan länsimaisen elämänmuodon? Sehän olisi ainoa tapa, jolla sepustuksesi voisi katsoa liittyvän alkoholiin ja alkoholismiin. Ei aasialaiset vapaasta tahdostaan ole köyhiä, nälkäisiä, sairaita, paskaisia ja oppimattomia. Kyllä heillekin maistuisi asuminen lämmitetyssä, väljässä asunnossa jossa kylmä ja kuuma vesi tulee ja menee, lämmin ruoka kolme kertaa päivässä, ilmainen koulutus, lääkäripalvelut, eläkkeet ja vanhainkodit. Eivät kai he muutoin Eurooppaan pakolaisina, turvapaikanhakijoina ja maahanmuuttajina tunkisi, jos ei muuten niin marjanpoimijoiksi Suomen Lappiin.

      http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Aasialaisille marjanpoimijoille maistuu riistalle tarkoitettu ruoka/1135250428285

    • ......---

      eipä net itämaiset ystävämmekään ymmärrä meitä. Tasapeli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe