Hei kaikki lapinkoiran omistajat

papacid

Onko teidän koirilla ilmennyt kilpirauhasen vajaatoimintaa ja lonkissa vikaa? Mitä tehtävissä? Miten ees tunnistettavissa? Minun koiralla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta (on jo lääkitys) ja nyt on epäilys lonkista. Tosin ei arista lonkkia (tykkää köllötellä selällään kintut pystyssä, varsinkin jos joku rapsuttaa:))ja kiipeää sänkyyn eikä alaselkää (olen käynyt läpi nikama nikamalta) mutta ontuu toista takajalkaa. Mitä muuta voi olla? El. neuvoi näin aluksi syöttämään särkylääkettä että jos se on tulehtunut tms. mutta minusta särkylääkettä (Disperin) ei voi koiralle loputtomasti syöttää.Koirani on 6v uros, normaalia isompi.

3

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älänytsäikähtele

      Kuule ekaksi koirille ei sovi likikään kaikki ihmisten särkylääkkeet, ei ei, ja miksi ei määrännyt ja antanut itse lääkäri mitä koirille sopii ?

      Koiran voi kuvata, hyvänen aika, jos se on kipeä ja epäillään jotain !
      Se pitäisi katsoa. toisekseen sitten koiraa voidaan auttaa muissa kuin luusto-asioissa hieronnalla ja fysioterapialla yms. Jos on nivelrikkoa, sitä voidaan auttaa erilaisilla mm glukosamiinivalmisteilla.

      Kilpirauhasen vajaatoiminnan ei pitäisi maata kaataa. Siinä vain etsitään oikea hoitotaso tyroksiinista ja sitten pidetään silmällä, vuosittainen kontrolli, jos ei muuta tarvis. Hoitotaso eri koirilla erilainen.
      Ei sen pitäisi olla asiallisesti hoidettuna ongelmallinen.

      Vaihda ihmeessä lääkäriä .... tuntuu siltä tuon perusteella.

      • papacid

        nivelrikkoa. Sai 1 piikin nyt, muutama käydään ottamassa vielä. Hoidosta tuli vähän ongelmaa kun vesi kuulema tekisi nivelrikkoisille hyvää mutta minun poika ei suostu menemään muuta kun istumaan järveen. Polviin asti korkeintaan kastelee itsensä.


      • freeiwanttobe

        lääkäri ole kyseistä särkylääkettä nimenomaan suositellut. juuri aspiriini sopii koiralle, miksi pitäisi ostaa jotakin muuta? kannattaa toki olla yhteydessä lääkäriin esim. sopivan annostuksen mitoittamiseksi.

        jos koira vähän ontuu ekaa kertaa elämässään, ei sitä pidä mielestäni heti rauhoittaa ja kuvata, aluksi voi kokeilla särkylääkettä ja lepoa, jos vaikka olisi vain nyrjähdys, venähdys siellä. mutta tässä tapauksessahan sieltä löytyikin nivelrikkoa....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10792
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      208
      2882
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1686
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1536
    Aihe