Peugeot 607 -01 ilmastointi

KuumeIlmastoinnista

Moro.

Ilmastointi lähtee aina oletuksena päälle kun laittaa autoon virrat päälle...
Saako tatä ominaisuutta pois ja voiko oletus lämpötilaa säätä mikä on kun
laittaa ne virrat päälle.

T:Ilmastoinnitsa kuumetta

4

745

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oli Pösö

Toimintaperiaate on sellainen, että jos sisätilan lämpötila oleellisesti eroaa siitä, mitä on automaatti-ilmastoinnin näytöllä pyyntinä, menee ilmastointi virrat päälle laitettaessa automaattille heti. Tällöin kompuraa pyöritetäään sen verran, että ilmastoinnissa on paineet valmiina. Tämä tapahtuu samoin helteellä ja kylmällä sillä erotuksella, että kun on riittävän kylmä, ei kompura lähde käymään.

Siis jos kesällä auringossa auton sisätilat lämpiävät tai talvellä jäähtyvät kaus siitä mitä pyydetään, menee laitteisto automaatille.

Ainut millä asiaa voi helpottaa, on se että säätää lämpötilan sellaiseksi, miksi sisätilan lämpötilä muuttuu. Tämä on kuitenkin mahdoillista vain jos ulkolämpöytila on 14 ... 30 astetta. Näin syksyllä ei voi tehdä mitään.

Itse opettelin, että heti kun auton käynnistin, naputtelin laitteen manuaalitilaan, jolloin kaikki toiminnot tapahtuivat juuri niinkuin käskin. Huomioda piti myös se, että jos ilmanvirtauksen säätää suoraan tuulilasille, menee ilmastointi aina päälle.

Kaikkien automerkkien valmistajien mielestä tällöin kyseessä on huurteen poisto, johon tarvitaan ilmastointia. Autotehtaat eivät ota huomioon, että Suomessa on kylmä ja halutaan vain puhdasta lämmintä ilmaa tuulilasille ilman ilmastointia. Joissakin merkeissä jopa manuaali-ilmastointi menee päälle, kun ilmavirtaus säädetään tuulilasile. Jos pakkaskausi tulee, ei tästä ole harmia.

• Mukavaa lämpöä

alkamassa 607 Pösöllä ja ilmastointia pidän nykyään aina automaattiasennossa. Jos tuulilasissa on huurua, niin suuntaan puhalluksen erillisestä napista sinne. Autossa on tehokas lämmityslaite ja automaattiasennossa sisätilat lämpiävät nopeasti.

• Anonyymi00003

Paljonko 607 pösöön menee kylmä-ainetta

• Anonyymi00004

Peugeot 607 -mallin ilmastointijärjestelmän kylmäainemäärä vaihtelee moottorimallista ja ilmastoinnin tyypistä (yksi- vai kaksi-alueinen) riippuen yleensä 425 gramman ja 725 gramman välillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      357
      1106
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      748
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      696
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      49
      590
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      588
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      321
      501
    8. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      481
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      471
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe