Finnsport 480 DC kokemuksia

tomppa

Olen tässä ostattelemassa tällaista venettä. Kertoisitteko kokemuksia ko. laitteesta. Vene tulisi järvikäyttöön.

-Veneessä on 60 hv perämoottori, onko se riittävä, kun kyydissä tulisi olemaan 4 aikuista?

-Onnistuuko 60 hv:lla vesihiihto?

-Näitä näyttää olevan aika vähän lehdissä myynnissä, miksiköhän? Onko niitä valmistettu niin vähän, vai onko ne jo laitettu roskikseen, vai eikö omistajat vain halua niistä luopua?

-Käsittääkseni Yamarin 475 DC on sama vene, onko näin?

18

19563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hydrox

      Tuo vene on aika painava kokoonsa nähden.

      Tuolla koneella se mennee noin 30 solmua, ja neljän hengen kuljetus onnistunee juuri ja juuri.

      Vesihiihto onnistuu, ainakin luulisin.

      Ja mainitsemasi Yamarin on sama vene.

      • tomppa

        Kiitos kommenteistasi.
        Vene on kyllä nätin näköinen ikäisekseen ja linjakkaan näköinen aikansa tuotteeksi. Lähinnä askarruttaa koneteho. En hae venettä, joka kulkee 60 solmua, mutta haluan sen olevan sellainen, jonka kanssa liukuun nousu on vaivatonta 4 aikuisen kuormalla ilman hyppimistä keulaan ja takaisin.
        Myyjällä on myös ylimääräinen perämoottori (115 hv Evinrude), jonka voisi vaihtaa paikalleen veneeseen. On kuulemma kokeillut joskus sitä tässä veneessä ja lähtee kuin rusakko puskasta. Veneen ajo-ominaisuudet loppuu kuulemma 40 solmun yläpuolella (alkaa heiluttamaan perää sivusuunnassa), mutta varmaankin vesihiihto on tuolla koneella helppoa.
        Onko tarkkaa tietoa kuinka paljon tuo vene painaa? Ajattelin vain, että onko sitä mahdollista kuskata maantiellä jarruttomalla trailerilla tuon isomman koneen kanssa (kone n.140 kg)?
        Onko hinta laisinkaan kohdallaan, kun koko paketin saisi 4000€. Vene on vm.-83, kone vm.-90 (Evinrude) ja rekisteröity traileri vm.-??


      • tomppa

        Sori, unohdin äsken kysyä vielä, että:

        -Miksi se on painava kokoisekseen? Onko se paksupohjainen ja tukeva aallokossa, vai

        -Onko se jotenkin aikansa tuote, veltto ja valmistusmenetelmistä johtuen painava?

        -Tietääkö kukaan paljonko se oikeasti painaa?


      • Ile
        tomppa kirjoitti:

        Kiitos kommenteistasi.
        Vene on kyllä nätin näköinen ikäisekseen ja linjakkaan näköinen aikansa tuotteeksi. Lähinnä askarruttaa koneteho. En hae venettä, joka kulkee 60 solmua, mutta haluan sen olevan sellainen, jonka kanssa liukuun nousu on vaivatonta 4 aikuisen kuormalla ilman hyppimistä keulaan ja takaisin.
        Myyjällä on myös ylimääräinen perämoottori (115 hv Evinrude), jonka voisi vaihtaa paikalleen veneeseen. On kuulemma kokeillut joskus sitä tässä veneessä ja lähtee kuin rusakko puskasta. Veneen ajo-ominaisuudet loppuu kuulemma 40 solmun yläpuolella (alkaa heiluttamaan perää sivusuunnassa), mutta varmaankin vesihiihto on tuolla koneella helppoa.
        Onko tarkkaa tietoa kuinka paljon tuo vene painaa? Ajattelin vain, että onko sitä mahdollista kuskata maantiellä jarruttomalla trailerilla tuon isomman koneen kanssa (kone n.140 kg)?
        Onko hinta laisinkaan kohdallaan, kun koko paketin saisi 4000€. Vene on vm.-83, kone vm.-90 (Evinrude) ja rekisteröity traileri vm.-??

        Mikä kone siinä on tällä hetkellä (minkä merkkinen)? Siis on turhan "reipas" vaihtoehto toi 115 heppanen. Jälleenmyyntiarvo on sama kummallakin koneella. Jos siihen tehokkaampaan päädyt, niin sinuna en maksaisi paketista yhtään enempää. Olen nähnyt monia kyseisen mallin veneitä ja niissä on ollut kaikissa joku tyyliin 50-70 heppanen kone.
        Siis kyllähän ton veneen liukuun saa helposti 4:llä henkilöllä. Suurin vaikuttaja siihen on potkuri. Eli joku ehkä 15" nousulla oleva, niin lähtee varmasti kivuttomasti pintaan. Vedettiin tutun Hirvaksella (muistaakseni 515 vai 550 HT) wakeboardia, veneessä oli 4 henkilöä ja silti onnistui aivan loistavasti. Koneena oli 60 Evikka.

        Vene alkaa tuossa kovassa vauhdissa "chine walkkaamaan". Sen pystyy tiettyyn rajaan asti korjaamaan vastaohjauksella ja oikella trimminkäytöllä. Tosin toi 115 kone on kyllä liian järeä tohon veneeseen. Ja syö aivan järjettömän paljon enemmän polttoainentta jopa mahd. 2 kertaisen iskutilavuutensa vuoksi.

        Hinta ei ole mielestäni paha, mutta tingi silti!


      • tomppa
        Ile kirjoitti:

        Mikä kone siinä on tällä hetkellä (minkä merkkinen)? Siis on turhan "reipas" vaihtoehto toi 115 heppanen. Jälleenmyyntiarvo on sama kummallakin koneella. Jos siihen tehokkaampaan päädyt, niin sinuna en maksaisi paketista yhtään enempää. Olen nähnyt monia kyseisen mallin veneitä ja niissä on ollut kaikissa joku tyyliin 50-70 heppanen kone.
        Siis kyllähän ton veneen liukuun saa helposti 4:llä henkilöllä. Suurin vaikuttaja siihen on potkuri. Eli joku ehkä 15" nousulla oleva, niin lähtee varmasti kivuttomasti pintaan. Vedettiin tutun Hirvaksella (muistaakseni 515 vai 550 HT) wakeboardia, veneessä oli 4 henkilöä ja silti onnistui aivan loistavasti. Koneena oli 60 Evikka.

        Vene alkaa tuossa kovassa vauhdissa "chine walkkaamaan". Sen pystyy tiettyyn rajaan asti korjaamaan vastaohjauksella ja oikella trimminkäytöllä. Tosin toi 115 kone on kyllä liian järeä tohon veneeseen. Ja syö aivan järjettömän paljon enemmän polttoainentta jopa mahd. 2 kertaisen iskutilavuutensa vuoksi.

        Hinta ei ole mielestäni paha, mutta tingi silti!

        Kiitos kommenteistasi.
        Olen tässä ihmetellyt sitä, miksi niitä on niin vähän myynnissä. Olet nähnyt niitä useita. Onko ne sinun mielestäsi asiallisen näköisiä vermeitä noin yleensä? Kannattaako sellaista ostaa? Nykyinen 60 hv kone on myös Evikka. (3 cyl. vs V4 tilanne)
        115 hv kuulemma ottaa liikaa kierroksia 17" potkurilla, joten joku 19" voisi olla sopiva sille ajatellen mukavaa 30 solmun vauhtia. Sillä jaksaisi ehkä vielä nostaa 4 aikuista plaaniin, tai suksimiehen pintaan vene tyhjänä. Olisikohan näin?
        Nyt ymmärrän sen, kun myyjä puhui "china walkista". Kiitti!!


      • hydrox
        tomppa kirjoitti:

        Sori, unohdin äsken kysyä vielä, että:

        -Miksi se on painava kokoisekseen? Onko se paksupohjainen ja tukeva aallokossa, vai

        -Onko se jotenkin aikansa tuote, veltto ja valmistusmenetelmistä johtuen painava?

        -Tietääkö kukaan paljonko se oikeasti painaa?

        Lienee vankasti tehty.

        Kun vertaa saman valmistajan 500 -malliin, 500:nen painaa reilut sata kiloa vähemmän, vaikka onkin 30cm pitempi. Toisaalta 480 on 1,9m leveä, 500 vain 1,75m.

        480 onkin harvinaisen leveä pituuteensa nähden, mikä on hyvä asia.

        Mutta onhan nuo ihan eri luokan veneitä, 480 on enemmän semmoinen hieman sporttisempi retkivene ja 500 suoraan sanoen ns. vauhtivene, senhän näkee jo pituus/leveyssuhteesta ja pohjan muodoista. 480:ssähän on myös makuupaikkoja.

        Itselläni pisti silmään tuossa veneessä erittäin positiivisena asiana vankka tuulilasi, joka kestää sen yli kulkemisen, mutta se tuo luonnollisesti painoa lisää.

        Paino on siis 350kg ilman konetta.

        Tuo 500:nen kestää yli 200hv tehoja, mutta niissä taas ei ole mitään järkeä.
        Olen kuullut semmoisia juttuja, että 500 kulkee 60hv:lla ja oikealla potkurilla reilut 40 solmua ja 90hv:lla 47kts.


      • Ile
        tomppa kirjoitti:

        Kiitos kommenteistasi.
        Olen tässä ihmetellyt sitä, miksi niitä on niin vähän myynnissä. Olet nähnyt niitä useita. Onko ne sinun mielestäsi asiallisen näköisiä vermeitä noin yleensä? Kannattaako sellaista ostaa? Nykyinen 60 hv kone on myös Evikka. (3 cyl. vs V4 tilanne)
        115 hv kuulemma ottaa liikaa kierroksia 17" potkurilla, joten joku 19" voisi olla sopiva sille ajatellen mukavaa 30 solmun vauhtia. Sillä jaksaisi ehkä vielä nostaa 4 aikuista plaaniin, tai suksimiehen pintaan vene tyhjänä. Olisikohan näin?
        Nyt ymmärrän sen, kun myyjä puhui "china walkista". Kiitti!!

        Noita veneitä tehdään vieläkin. Finnsport on nykyään venäläisomistuksessa, veneiden teko jatkuu Lohjalla vieläkin (www.finnsportboats.com). Olen nähnyt niitä ehkä sen takia runsaammin, kun satun veneilemään Lohjanjärvellä.

        Siis toi kuuskymppinen riittää kevyeen vesisuksien vetoon. Ollaan vedetty 30:lläkin suksia.

        No en yhtään ihmettele että ottaa liikaa kierroksia. Mulla itsellä 70 Yamaha lyö 13x19" rajoittimeen, veneenä mulla on 510 Yamarin (samanlainen kun Finnsport 500, myös Fibå-vene Lohja). Kolmenkymmenen solmun matkavauhti on jo aikasta reipasta menoa, itse ajelen sellaista 20-26 solmun vauhtia kierroksilla 3500-4100. Olen saanut veneen pintaa 5 henk koira 12 5/8"x21" alulla. Vähän hidasta, mutta kuitenkin. Eli sen takia älä turhaan osta sitä 115 heppasta.

        Ite en kyllä ostaisi sitä sillä 115 heppasella. Vauhti saattaa houkutella, mutta pyörre tankissa ei. Nimittäin noi OMC:n V-4 koneet eivät todellakaan ole mitään talousihmeitä. Joku taas tulee silmille, mutta on tehty ihan vertailua tuttavaporukassa, ja V-4 90heppanen OMC vie huomattavasti enemmän polttoainetta (siis todella paljon enemmän), kuin esim. meikäläisen Yamaha (sama matka, onhan mun koneessa tosin 20 kaakkia vähemmän tehoa, mutta ero on silti järjetön).

        Ton veneen pohjasta en tiedä, että kuinka suuren nopeuden se sietää. Tottapuhuen, harvoin sitä tulee ajettua yli 30 solmun vauhtia, jos ei joku pikkusälli tuu kiusaamaan jollain mäkärällä. Tosin niillekkin on jo muutamaan kertaan näytetty, joten ne yleensä jo muistaa "ei onnistu".

        Luulisin, että ton veneen huiput sillä 60:llä ois jotain 32 solmun luokkaa sopivalla potkurilla. Enempää ei käytännössä tarvitse. Kaverikin hommasi 520 Terhin 60 Mercuryllä, ja tunnusti arvelleensa koneen tehottomuutta ja sitä kautta hitautta. On kertonut jälkeenpäin ajelleensa vain 20 solmun vauhteja, kun ne ovat "mukavaa kyytiä".

        Jos ostat, niin osta se vene ennemmin sillä 60:llä.

        Ps. se on muuten "chinewalk", tosin yks e sinne sun tänne....:)


      • tomppa
        hydrox kirjoitti:

        Lienee vankasti tehty.

        Kun vertaa saman valmistajan 500 -malliin, 500:nen painaa reilut sata kiloa vähemmän, vaikka onkin 30cm pitempi. Toisaalta 480 on 1,9m leveä, 500 vain 1,75m.

        480 onkin harvinaisen leveä pituuteensa nähden, mikä on hyvä asia.

        Mutta onhan nuo ihan eri luokan veneitä, 480 on enemmän semmoinen hieman sporttisempi retkivene ja 500 suoraan sanoen ns. vauhtivene, senhän näkee jo pituus/leveyssuhteesta ja pohjan muodoista. 480:ssähän on myös makuupaikkoja.

        Itselläni pisti silmään tuossa veneessä erittäin positiivisena asiana vankka tuulilasi, joka kestää sen yli kulkemisen, mutta se tuo luonnollisesti painoa lisää.

        Paino on siis 350kg ilman konetta.

        Tuo 500:nen kestää yli 200hv tehoja, mutta niissä taas ei ole mitään järkeä.
        Olen kuullut semmoisia juttuja, että 500 kulkee 60hv:lla ja oikealla potkurilla reilut 40 solmua ja 90hv:lla 47kts.

        Kiitos Ile ja hydrox asiaa valaisevista lausunnoista.
        Taas heräsi lisäkysymyksiä vastaustenne pohjalta....toivottavasti ette jo hermostu näihin.

        Tässä yksilössä ei makuupaikkoja ole enää jäljellä.... Näkyy vain alumiiniset "kulmaraudat" laidoissa. Ilmeisesti niiden päällä on joskus ollut jotain makuupaikkavirityksiä. Sellaiset voisin sinne yrittää viritellä, kun tuo keulan alue on näissä muuten ihan hukkatilaa istumapaikkojen kannalta. (tosi matalaa aluetta yksi säilytyslokero)

        -Osaako joku kertoa minkälaiset systeemit niiden "kulma-alumiinien" varassa on ollut? Ilmeisesti jonkinlaiset levyt ja niiden päällä patjat, mutta millaiset? Ile oli näitä yksilöitä nähnyt useampia, mutta olitko kurkistanut sisälle?
        -Toinen juttu sisätiloista: Jos joku on niihin kurkkinut, niin kysyisin vielä, että onko ne kaikki sellaisia, joissa ei ole muuta kuin ohjauspulpetti? Meinaan, että onko niissä mahdollisesti jotain "karttatasoa" tms. tasaista pintaa? Onko toisen etupenkin edessä mitään pulpettia tai karttatasoa?
        -Finnsport 500 kestää 200 hv tehoja..., mitenkähän tämän 480 DC:n kanssa on tuo 115 hv? Kestääkö sen perälauta sitä, kun nykäistään hiihtäjäukko pintaan? Käytännössähän se käy niin, että lähes paikaltaan hanat kaakkoon.


      • hydrox
        tomppa kirjoitti:

        Kiitos Ile ja hydrox asiaa valaisevista lausunnoista.
        Taas heräsi lisäkysymyksiä vastaustenne pohjalta....toivottavasti ette jo hermostu näihin.

        Tässä yksilössä ei makuupaikkoja ole enää jäljellä.... Näkyy vain alumiiniset "kulmaraudat" laidoissa. Ilmeisesti niiden päällä on joskus ollut jotain makuupaikkavirityksiä. Sellaiset voisin sinne yrittää viritellä, kun tuo keulan alue on näissä muuten ihan hukkatilaa istumapaikkojen kannalta. (tosi matalaa aluetta yksi säilytyslokero)

        -Osaako joku kertoa minkälaiset systeemit niiden "kulma-alumiinien" varassa on ollut? Ilmeisesti jonkinlaiset levyt ja niiden päällä patjat, mutta millaiset? Ile oli näitä yksilöitä nähnyt useampia, mutta olitko kurkistanut sisälle?
        -Toinen juttu sisätiloista: Jos joku on niihin kurkkinut, niin kysyisin vielä, että onko ne kaikki sellaisia, joissa ei ole muuta kuin ohjauspulpetti? Meinaan, että onko niissä mahdollisesti jotain "karttatasoa" tms. tasaista pintaa? Onko toisen etupenkin edessä mitään pulpettia tai karttatasoa?
        -Finnsport 500 kestää 200 hv tehoja..., mitenkähän tämän 480 DC:n kanssa on tuo 115 hv? Kestääkö sen perälauta sitä, kun nykäistään hiihtäjäukko pintaan? Käytännössähän se käy niin, että lähes paikaltaan hanat kaakkoon.

        Joo tosiaan tuolta http://www.finnsport.ru sivuilta löytyy kuvia, malli on kylläkin 490, mutta perusratkaisut lienee vastaavia. Tai sitten ei.


      • Ile
        tomppa kirjoitti:

        Kiitos Ile ja hydrox asiaa valaisevista lausunnoista.
        Taas heräsi lisäkysymyksiä vastaustenne pohjalta....toivottavasti ette jo hermostu näihin.

        Tässä yksilössä ei makuupaikkoja ole enää jäljellä.... Näkyy vain alumiiniset "kulmaraudat" laidoissa. Ilmeisesti niiden päällä on joskus ollut jotain makuupaikkavirityksiä. Sellaiset voisin sinne yrittää viritellä, kun tuo keulan alue on näissä muuten ihan hukkatilaa istumapaikkojen kannalta. (tosi matalaa aluetta yksi säilytyslokero)

        -Osaako joku kertoa minkälaiset systeemit niiden "kulma-alumiinien" varassa on ollut? Ilmeisesti jonkinlaiset levyt ja niiden päällä patjat, mutta millaiset? Ile oli näitä yksilöitä nähnyt useampia, mutta olitko kurkistanut sisälle?
        -Toinen juttu sisätiloista: Jos joku on niihin kurkkinut, niin kysyisin vielä, että onko ne kaikki sellaisia, joissa ei ole muuta kuin ohjauspulpetti? Meinaan, että onko niissä mahdollisesti jotain "karttatasoa" tms. tasaista pintaa? Onko toisen etupenkin edessä mitään pulpettia tai karttatasoa?
        -Finnsport 500 kestää 200 hv tehoja..., mitenkähän tämän 480 DC:n kanssa on tuo 115 hv? Kestääkö sen perälauta sitä, kun nykäistään hiihtäjäukko pintaan? Käytännössähän se käy niin, että lähes paikaltaan hanat kaakkoon.

        Jos makuupaikat puuttuu, niin hintaa pois! Hyvä tinkimisperuste. Nehän saa itse duunattua vanerista takas ja patjat tekee melkein kuka tahansa verhoilija. Mutta tämähän on selvä puute, josta kannattaa tinkiä! Samoin tuon karttatason saa itse tehtyä.

        En oo kyllä tarkemmin katsellut näihin veneisiin sisälle.

        Mihin itänaapurin koura koskee, siitä kauneus katoaa! Vanhemmat Finnsportit olivat paljon nätempiä veneitä. Toi kokosiniväritys ei hivele silmää.
        Suunnittelu on suomalaiselta pohjalta, tosin jos naapuri säästää materiaalissa...kivaa kun runko katkeaa... Voi tulla jossain vaiheessa Finnsporttehin "onks tää suomalainen?" ostokysymykseks.

        Siis kyllähän se perälauta kestää. Ne on yleensä tehty sen verran reippaammasta kamasta vahvistuksilla, joten sen pettämiseen en heti usko. Se vesihiihtäjä siellä perässä ei paljoa ehdi rasittaa. Toi "kestäminen" yleensä venepuheissa meinaa pohjan ominaisuuksia. Ihan en itse allekirjoittaisi tota 200 hv:tä, en laittaisi omaan veneeseen.

        Mieti nyt hyvä mies vielä sitä konetta. :)

        Olisin ollut asiasta hiljaa, jos se kone olisi Yamaha. Silloin sitä jälleenmyyntiarvoa ei tarvitsisi miettiä. Mutta kun raaka totuus on, että yksi yleisimmistä perämoottoriveneen ostokysymyksistä on "Onks siinä Yamahan kone?" ja ostoilmoituksissa lukee todella usein "Ostetaan Yamaha-merkkinen xxxhv perämoottori". Muut perämoottorimerkit eivät välttämättä ole ollenkaan huonompia. Mutta toi ero korostuu aina enemmän, mitä suurempiin koneisiin mennään. Pakko myöntää, aikoinaan omassakin ostoilmoituksessa luki "Ostetaan Tl-vene plaplaplalpa Yamahalla". Tarjouksia tosin tuli sisäperäjenkistäkin. 60-70 Yamaha.....135 heppanen Mercruiser....no ehkä.......ei....ei likikään, mitä ostoilmoituksessa luki.


        Tosin jos rahaa olis, niin ison avoveneen ja siihen Mercuryn Veradon. Remmiahdettua voimaa 275 heppaa...odotan kyllä japaninpojan vastausta.


      • Mulla oli
        Ile kirjoitti:

        Jos makuupaikat puuttuu, niin hintaa pois! Hyvä tinkimisperuste. Nehän saa itse duunattua vanerista takas ja patjat tekee melkein kuka tahansa verhoilija. Mutta tämähän on selvä puute, josta kannattaa tinkiä! Samoin tuon karttatason saa itse tehtyä.

        En oo kyllä tarkemmin katsellut näihin veneisiin sisälle.

        Mihin itänaapurin koura koskee, siitä kauneus katoaa! Vanhemmat Finnsportit olivat paljon nätempiä veneitä. Toi kokosiniväritys ei hivele silmää.
        Suunnittelu on suomalaiselta pohjalta, tosin jos naapuri säästää materiaalissa...kivaa kun runko katkeaa... Voi tulla jossain vaiheessa Finnsporttehin "onks tää suomalainen?" ostokysymykseks.

        Siis kyllähän se perälauta kestää. Ne on yleensä tehty sen verran reippaammasta kamasta vahvistuksilla, joten sen pettämiseen en heti usko. Se vesihiihtäjä siellä perässä ei paljoa ehdi rasittaa. Toi "kestäminen" yleensä venepuheissa meinaa pohjan ominaisuuksia. Ihan en itse allekirjoittaisi tota 200 hv:tä, en laittaisi omaan veneeseen.

        Mieti nyt hyvä mies vielä sitä konetta. :)

        Olisin ollut asiasta hiljaa, jos se kone olisi Yamaha. Silloin sitä jälleenmyyntiarvoa ei tarvitsisi miettiä. Mutta kun raaka totuus on, että yksi yleisimmistä perämoottoriveneen ostokysymyksistä on "Onks siinä Yamahan kone?" ja ostoilmoituksissa lukee todella usein "Ostetaan Yamaha-merkkinen xxxhv perämoottori". Muut perämoottorimerkit eivät välttämättä ole ollenkaan huonompia. Mutta toi ero korostuu aina enemmän, mitä suurempiin koneisiin mennään. Pakko myöntää, aikoinaan omassakin ostoilmoituksessa luki "Ostetaan Tl-vene plaplaplalpa Yamahalla". Tarjouksia tosin tuli sisäperäjenkistäkin. 60-70 Yamaha.....135 heppanen Mercruiser....no ehkä.......ei....ei likikään, mitä ostoilmoituksessa luki.


        Tosin jos rahaa olis, niin ison avoveneen ja siihen Mercuryn Veradon. Remmiahdettua voimaa 275 heppaa...odotan kyllä japaninpojan vastausta.

        Elikkä, mulla oli tollanen 480DC vm-84 koneena oli 80hv 2t mercury, potkureina 17" ja 19".
        kun vedettiin weikkiä niin toi 17 potkuri oli oikein hyvä, jaksoi nousta pintaan 4h kuormalla helposti. Tolla 19 ruuvilla nousu oli jo hankalampaa. toi 80 kone on jo sillä rajalla että isompaa en tohon laittaisi koska ei ne ajo-ominaisuudet ole mitkään parhaat mahdolliset tossa veneessä. Kun laitto 19 ruuvin kiinni niin täydellä kaasulla 4h kuormalla meni reilut 40 solmua ja se perä tosiaan alkaa vaeltelemaan noissa nopeuksissa. muuten sitä on myyty alunperin kolmena eri versiona: takasohvalta ajettavana 2 sängyllä varustettuna, sohva 2 kuppi jakkaraa ja ohjauspulpetti (jollainen minun versioni oli) ja avoversio.


    • onni701

      hyvä peli ... nousee liiitooon hyvin osta pois ressu jos kunnosssa niiin kaikki ok ,,,,,

      • jep jep

        juu kaveri on harkinnut jo 8vuotta ostoo....hyvä, kun annat asiantuntevia neuvoja!!!


    • Anonyymi

      Aloittaja tässä, pohdin vielä. En halua tehdä hätiköityjä päätöksiä.

    • Anonyymi

      Moi. Hyvä vene. Minulla 70 hp yamahalla ja kulkee n. 35 solmua. Olen ostamassa vähän isompaa, joten voisin myydä. Hinta 4000.

      • Anonyymi

        Moi vieläkö olet myymässä?


    • Anonyymi

      Finnsport 480DC on hyvä ja tilava vene sekä vakaa ajettava. Enemmänkin päiväretkiin sopiva, yöpymiseen mielestäni liian pieni. Hyvin säilytystiloja ja etupenkkien välissä kunnon käytävä kulkemista varten. Vene on kaikinpuolin vankkaa tekoa. Ajokuomu on sen verran korkea että veneessä viihtyy myös sateen yllättäessä.

      60hv 2cyl 2-tahdilla pääsin 33 solmua, 80hv 4cyl nelarilla 42 solmua huom.myrkkymaalit pohjassa jarruttamassa. Tehokkaammankin moottorin kestäisi hyvin esim. 140hv V4 2-tahdin joka painaa samanverran kuin tuo 80hv nelari(n.155kg), silloin vauhdit nousisi jo varmasti sinne 50-55 solmuun eikä perän kantavuus tunnu olevan ongelma sillä tuon painoisella koneella ei laukannut vielä yhtään 4 hengen kuormalla.

      Suosittelen kaikinpuolin...

    • Anonyymi

      225 on tuohon oikea kone

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe